Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beer valt toerist aan in Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

In Olympic NP hebben we met 4 rangers en een biologe geprobeerd een elk weg te krijgen uit een toeristisch gebiedje, haar kalf was daar geboren en die verstoppen zich in de struiken tijdens de eerste dagen. Ze bleef iedere persoon aanvallen die in de buurt kwam, dus met veel geschreeuw en het gooien van stokken probeerden we haar weg te krijgen met haar kalf. Het was een onmogelijke klus, zo'n beest heeft de afmetingen van een auto en als ze eenmaal boos zijn levensgevaarlijk. Toen verschillende van ons net konden ontsnappen aan haar hoeven hebben we het opgegeven. Met een aantal rangers hebben we de paden gesloten en hekken geplaatst. Het is ten slotte hun terrein en niet dat van ons.

Ik moet zeggen dat het wel een prachtige ervaring was om mee te maken.

In Grand Teton NP kwam het jaar erop een vrouw om tijdens een auto ongeluk, ze reedt tegen een moose op. De moose heeft het overleefd. Haar auto lag totaal in de kreukels.

Cougars worden niet vaak gezien en vallen relatief weinig mensen aan. Ze zijn veel schuwer dan beren en jagen vooral 's nachts, dus dan liggen de meeste mensen in bed. Wel hoor je regelmatig dat ze vee of honden te pakken krijgen. Van cougars is bekend dat ze na hun eerste dodelijke slachtoffer vaak doorgaan, omdat ze dan merken hoe makkelijk wij zijn als prooi. Deze dieren schieten ze dan af.

Je afstand houden en proberen de dieren niet te laten schrikken is het beste. Bij de meeste roofdieren is het zaak niet te rennnen, je zo groot mogelijk te maken (armen in de lucht, rugzak boven je hoofd, etc) en lawaai te maken door tegen ze te schreeuwen.

Bij mijn ontmoeting met een zwarte beer ben ik heel stil gebleven. De beer keek me even aan en draaide zich toen om en liep heel rustig weg. Tja, die had een relaxte bui. Als je de verkeerde persoon tegenkomt in de stad kun je ook de pineut zijn.

Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Wij waren van de zomer in Yellowstone en reden richting Cody en in een bocht zag een vriend van mij een zwarte beer die vlakbij de weg liep. Ik dus even omgedraaid met de auto en teruggereden om te kijken (vanuit de auto)

Ja als je stilstaat rijdt iedereen langs, tot nog iemand het door heeft achter je gaat staan, en aan elke auto di elangskomt gaat wijzen van beer hier, beer hier... Kortom 5 minuten later liepen er denk ik 30 man naast de autos met camera's e.d.

Hoe stom kun je allemaal zijn.....
can't wait to travel again.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer