Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SvenV 2017: Denver - Yellowstone - Moab - Denver

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis SvenV 2017: Denver - Yellowstone - Moab - Denver

Bericht door Mrvanilla »

Mwah, het meeste in Grand Teton kom je ook wel langs als je een van de twee wegen rijdt. Ik zou bijvoorbeeld op dag 1 over de 89 rijden en dan dag 2 de Teton Park Road. Op die manier mis je zaken als Oxbow Bend, Signal Mountain Road en Schwabachers Landing niet.
Groetjes,
Daniel
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Ja dat was onze bedoeling om die twee wegen gedaan te hebben. Bedankt voor de tips voor onderweg Mrvanilla.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

@ Sven: mocht jij nog iets over Yellowstone en Grand Teton NP's willen lezen, dan kan je mijn reisverslag 2010 inzien, klik hier voor het verslag en dan vind je in de linker menukolom de plaatsen waar wij verbleven.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Stel nou dat Fruita vol zit en huilen helpt niet ...
denk dan eens aan Torrey een nabij gelegen stadje. Daar zijn verschillende campings zoals:
* Thousand lakes RV park (Elly van MIchelly.nl heeft hier in 2011 een cabin gehuurd)
* Sandcreek RV park
* Wonderland RV park
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

SvenV schreef:We gaan de eerste dag vanuit Yellowstone naar Swan Lake en Mormon Row. De tweede dag 's morgens langs de Moose Wilson road en dan de Inspiration Point wandeling aan Jenny Lake doen en daarna richting Vernal. Zijn er belangrijke dingen die ik vergeet in Grand Teton?
Ik denk dat het al aardig vol is zo; de wandeling naar Inspriration Point kost toch aardig wat tijd, dat wordt laat aankomen in Vernal. Wij vonden Heron Pond mooier dan Swan Lake, maar je kunt ze prima allebei doen.
Misschien Moose-Wilson tegen de avond doen? Dan kun je op tijd bij Jenny Lake zijn - het parkeerterrein daar loopt snel vol.
SvenV schreef: Ik heb in Yellowstone relatief "goedkope" overnachtingen kunnen boeken. Zijn de nachten daar niet koud om te kamperen?
Back up voor Fruita :lol: Niet echt nee, ik ga proberen daar mooi vroeg aan te komen vanuit Moab, en als er geen plaats is ga ik huilen :cry:
Ik heb ergens gelezen dat ze ter plaatse alternatieven aangeven als het vol is. Wanneer ga jij er naartoe? Ik heb veel aan je reisverslag van 2013 gehad :thumbup:
Ik hoop niet dat het te koud is. :wink: Wij zijn er de dagen voor de eclips. We hebben er eens in juni gekampeerd, toen was het wel koud, maar in augustus zal het wel meevallen. Fruita lijkt me prachtig, maar wij komen van Monument Valley, dus we zijn er niet heel vroeg. Thousand Lakes ziet er ook goed uit, ik zie dat ze daar ook tentplekken hebben.

Marianne
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

@Markro, bedankt voor de link :thumbup:
@FamMandersGoesUSA, dat huilen levert misschien toch een plek op :lol: . Maar ook al bedankt voor de alternatieven.
@Martin & Marianne: ik hoop rond 20u in Vernal te zijn. Heb daar ook geen camping genomen, zodat we niet in het donker een tent moeten opzetten. Heron Pond staat ook op de planning. Moose-Wilson 's avonds is ook een goede tip :thumbup: In ieder geval wil ik om 9u aan Jenny Lake starten.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

SvenV schreef:
20 juli: aankomst Denver (The Dino Hotel Best Western Denver Southwest)
Gewoon nieuwsgierig, maar waar is dit hotel? Ik woon in de omgeving van Denver en heb er nooit van gehoord en kan het ook niet online vinden. Als het inderdaad in het zuidwesten van Denver ligt, lijkt me dat een vreemde keuze als je meteen de volgende dag doorrijdt naar het noorden. Zou een hotel in de buurt van het vliegveld op Tower Road niet een betere keuze zijn?
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dat ligt dus echt niet handig als de de volgende dag naar het noorden rijdt. Denver is kwa verkeer hopeloos en als je op 21 July (een Vrijdag...) daar vandaan gaat rijden, ben je alleen al een uur bezig om de stad uit te komen. Vanaf Tower Road ben je al bijna buiten de stad en kun je meteen genieten van je road trip.
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Was een goeie deal via Hotwire en we slapen er ook in het terugkomen.
We gaan vertrekken rond 4 uur 's nachts vermits nog jetlagged en klaarwakker. Denk je dat er dan al files staan ? :lol:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Waarschijnlijk niet, maar begin van de drukte is er mogelijk al. Ik vergelijk het zo (zelfde afstanden): het is alsof je op Schiphol landt, vervolgens een hotel neemt in Purmerend ten noorden van Amsterdam en dan de volgende dag naar Parijs rijdt, terwijl er zat betaalbare hotels zijn in Hoofddorp (naast Schiphol). Het lijkt me sterk dat je niet een vergelijkbare deal kunt vinden wat meer in de richting vanwaar je rijdt. Zo verlies je twee uur met heen en weer rijden.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

We gaan vertrekken rond 4 uur 's nachts vermits nog jetlagged en klaarwakker
Wow....dat is erg op tijd :blink: :mrgreen:
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door FamMandersGoesUSA »

@Sven: misschien ga ik dan met je meehuilen want wij komen op 25 juli laat aan en hadden graag op Fruita gestaan. :D :lol:
Maar ik ga denk ik voor de zekerheid bij Thousand island een nachtje boeken!
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

@PSVwally: dat hebben we vorig jaar ook gedaan toen we van LA naar de Grand Canyon reden. Klaarwakker om 3 uur 's nachts, dus waarom niet al vertrekken :D
@FamMandersGoesUSA: succes alvast. Ik ga eens naar Thousand island kijken. Kan je dat zo laat nog annuleren dan?
@Loek: Ik snap dat het misschien niet het meest logische is, maar een paar kilometer meer of minder maakt me niet echt uit. Ik heb eerst in de buurt van de luchthaven gekeken, maar vond daar niks van dezelfde kwaliteit die ik nu heb voor een fractie van de prijs.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Binnen iets meer dan 3 maanden is het zover :thumbup:
Nog een paar overnachtingen aangepast

20 juli: aankomst Denver (The Dino Hotel Best Western Denver Southwest)
21 juli: Denver – Black Hills NF (Blue Bell Campground Custer SP met tent)
22 juli: Black Hills NF (Blue Bell Campground Custer SP met tent)
23 juli: Black Hills NF – Badlands - Deadwood (Celebrity Hotel)
24 juli: Deadwood - Devils Tower - Sheridan (Mill Inn)
25 juli: Sheridan - Cody (Ponderosa Campground met tent)
26 juli: Cody via Beartooth Highway - Yellowstone (Roosevelt Lodge Frontier Cabin)
27 juli: Roosevelt Lodge – Lake Lodge (Frontier Cabin)
28 juli: Lake Lodge
29 juli: Lake Lodge – OF Snow Lodge (Western Cabin)
30 juli: OF Snow Lodge
31 juli: Yellowstone – Grand Teton (Ranch Inn in Jackson)
1 augustus: Grand Teton en doorrijden naar Vernal (Days Inn)
2 augustus: Vernal - Colorado National Monument (Saddlehorn Campground met de tent op plek 36)
3 augustus: Colorado NM - Canyonlands/ Dead Horse SP (Dead Horse Kayenta campground met tent op plek 19)
4 augustus: Moab: Arches (Inca Inn)
5 augustus: Moab - Capitol Reef NP (Fruita Campground met tent)
6 augustus: Capitol Reef NP – Monument Valley (The View campground met tent)
7 augustus: Monument Valley – Mesa Verde (Morefield Campground met tent)
8 augustus: Mesa Verde – Great Sand Dunes (Great Sand Dunes Lodge)
9 augustus: Great Sand Dunes – Manitou Springs (Rodeway Inn)
10 augustus: Manitou Springs - Denver (The Dino Hotel Best Western Denver Southwest)
11 augustus: vertrek Denver

De Best Western Dinosaur Inn in Vernal houdt er mee op, dus gaan we naar Days Inn.
We hadden oorspronkelijk 3 nachten in Moab in de Inca Inn, maar we gaan iets meer tijd nemen in Colorado NM en daar ook kamperen. Dan rijden we via de US 128 de volgende dag naar Canyonlands en overnachten in Dead Horse SP met de tent. De laatste dag gaan we naar Arches op een vrijdag, en dan kunnen we iets langer in het park blijven voor de zonsondergang (en daar gaan we helemaal alleen zijn :roll: ) en slapen we in de Inca Inn.

Vorig jaar is het kamperen met een tent in Zion en aan de kust ons heel goed bevallen en dus gaan we dit jaar veel meer kamperen. We kijken er al naar uit :thumbup:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer