Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Noordwesten of rondje met Yellowstone vanuit Denver
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Noordwesten of rondje met Yellowstone vanuit Denver
Ik heb Cody - Rapid City ook in 1 dag gedaan , al reed ik naar Spearfish, maar had makkelijk door gekund naar Rapid City als ik dat had gewild. Vergis je zeker niet in deze rit overigens. Ik ben amper gestopt bij Bighorn NF en kon niet via de 14a, maar moest de 'gewone ' 14 nemen die gehuld was in extreem dikke mist. Eigenlijk heb ik vanaf Cody tot vlak voor Devils tower slecht weer gehad en alleen bij Devils Tower had ik even een paar uur heel goed weer.
Mijn website is even offline en die dagen van mijn 2013 reis heb ik nog niet terug kunnen zetten, maar het is een erg mooi gebied daar.
Ik zou in je laatste route de dag over niet bij Moab zetten, maar bij of Grand Teton of Yellowstone. Als je het Buffalo bill historical center in Cody wilt bezoeken moet je dit op dag 6 doen, dat kan als je via de beartooth highway naar Cody rijdt en daar vroeg in de middag zou aankomen, want het museum sluit om 5u en van mei tot september om 6u. Je hebt wel een paar uur nodig om het museum te bekijken.
Ik zou overigens ook niet al die dagen in Rapid City overnachten. Dag 7 zal Rapid City ver genoeg zijn denk ik en doorrijden naar Wall zou wel eens te ver kunnen zijn. Maar overnacht dan dag 8 en 9 in Hill City of Keystone en niet in Rapid City. Rij na het bezoek van Badlands NP al naar de black hills, dat scheelt je de volgende 2 dagen echt een hoop tijd.
Mijn website is even offline en die dagen van mijn 2013 reis heb ik nog niet terug kunnen zetten, maar het is een erg mooi gebied daar.
Ik zou in je laatste route de dag over niet bij Moab zetten, maar bij of Grand Teton of Yellowstone. Als je het Buffalo bill historical center in Cody wilt bezoeken moet je dit op dag 6 doen, dat kan als je via de beartooth highway naar Cody rijdt en daar vroeg in de middag zou aankomen, want het museum sluit om 5u en van mei tot september om 6u. Je hebt wel een paar uur nodig om het museum te bekijken.
Ik zou overigens ook niet al die dagen in Rapid City overnachten. Dag 7 zal Rapid City ver genoeg zijn denk ik en doorrijden naar Wall zou wel eens te ver kunnen zijn. Maar overnacht dan dag 8 en 9 in Hill City of Keystone en niet in Rapid City. Rij na het bezoek van Badlands NP al naar de black hills, dat scheelt je de volgende 2 dagen echt een hoop tijd.
-
- Amerika-ontdekker
Even een andere vraag mbt de reis die ik wil maken.
Ik zit te twijfelen over de periode. Wat is beter ( denken jullie), juni of eind augustus/begin september?
Verder vroeg ik mij ook nog af, waar we het beste in Yellowstone kunnen overnachten? Ik weet dat bij West Yellowstone enkele hotels hebt, maar zijn er ook hotels in Yellowstone? Bij het meer bijvoorbeeld? En hoever van te voren moet je de hotels boeken?
Ik denk dat globaal de reis er zo uit gaat zien:
Dag 1: Nederland-Salt Lake City ( aankomst 13.30 uur)
Dag 2: SLC-Grand Teton
Dag 3: Grand Teton
Dag 4: Grand Teton-Yellowstone
Dag 5: Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone-Cody-Sheridan
Dag 8: Sheridan-Devilstower-Keystone/Hill City (welke is leuker om te verblijven of het meest gunstigst?)
Dag 9: KS/HC-Badlands-KS/HC
Dag 10: KS/HC (bezoek Mount Rushmore-Crazy Horse, Custerstate Park)
Dag 11 KS/HC( bezoek Custerstate Park/Wind Caves NP)-Hotsprings
Dag 12: Hotsprings-Estes
Dag 13 Estes-Grandlake ( bezoek RMN)
Dag 14: Grandlake-Moab
Dag 15: Moab ( Arches)
Dag 16: Moab ( Canyonlands/Dead Horse point)
Dag 17: Moab-SLC
Dag 18: SLC-NL
Dag 19: Aankomst NL
Ik heb de route met 1 dag verlengd (hoop zonder gedoe op het werk). Denken jullie dat deze route haalbaar is? En zo niet; wat kan/moet er anders ( uitgaande van 19 dagen).
Wij gaan de reis met 3 personen maken (35+), waarbij 2 mensen kunnen autorijden.
Alle tips/ideeen zijn welkom! Alvast bedankt!
Ik zit te twijfelen over de periode. Wat is beter ( denken jullie), juni of eind augustus/begin september?
Verder vroeg ik mij ook nog af, waar we het beste in Yellowstone kunnen overnachten? Ik weet dat bij West Yellowstone enkele hotels hebt, maar zijn er ook hotels in Yellowstone? Bij het meer bijvoorbeeld? En hoever van te voren moet je de hotels boeken?
Ik denk dat globaal de reis er zo uit gaat zien:
Dag 1: Nederland-Salt Lake City ( aankomst 13.30 uur)
Dag 2: SLC-Grand Teton
Dag 3: Grand Teton
Dag 4: Grand Teton-Yellowstone
Dag 5: Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone-Cody-Sheridan
Dag 8: Sheridan-Devilstower-Keystone/Hill City (welke is leuker om te verblijven of het meest gunstigst?)
Dag 9: KS/HC-Badlands-KS/HC
Dag 10: KS/HC (bezoek Mount Rushmore-Crazy Horse, Custerstate Park)
Dag 11 KS/HC( bezoek Custerstate Park/Wind Caves NP)-Hotsprings
Dag 12: Hotsprings-Estes
Dag 13 Estes-Grandlake ( bezoek RMN)
Dag 14: Grandlake-Moab
Dag 15: Moab ( Arches)
Dag 16: Moab ( Canyonlands/Dead Horse point)
Dag 17: Moab-SLC
Dag 18: SLC-NL
Dag 19: Aankomst NL
Ik heb de route met 1 dag verlengd (hoop zonder gedoe op het werk). Denken jullie dat deze route haalbaar is? En zo niet; wat kan/moet er anders ( uitgaande van 19 dagen).
Wij gaan de reis met 3 personen maken (35+), waarbij 2 mensen kunnen autorijden.
Alle tips/ideeen zijn welkom! Alvast bedankt!
2007 New York
2010 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost en Midwest
2016 Florida
2016 West Amerika
2017 Oost/zuidoost Amerika
2010 Zuidwest Amerika
2016 Florida
2016 West Amerika
Ik zou zelf denk ik minstens één dag van Custer State Park etc. af halen, maar daarover zijn de meningen verdeeld. Zelf vonden wij de Black Hills en omgeving wel leuk (met name Badlands NP is geweldig) maar zoveel dagen heb je er mijns inziens niet nodig. Je zou dan een extra dag in RMNP kunnen plannen, of - nog beter - tussen Grand Lake en Moab een overnachting plannen in Grand Junction en daar Colorado National Monument bezoeken.
Je kunt in Yellowstone op veel plaatsen overnachten, zie http://www.yellowstonenationalparklodge ... er-lodges/. Je moet lang van tevoren boeken, want het raakt snel vol. Wij hebben in cabins bij de Lake Lodge en Old Faithfull Inn geslapen en in een kamer bij Mammoth Hot Springs, allemaal prima. Bij Mammoth Hot Springs in de buurt heb je dan buiten het park nog het dorpje Gardiner, daar kun je denk ik wat goedkoper overnachten dan in het park zelf.
Ik denk dat augustus/september de beste tijd is, maar dat kun je niet goed voorspellen. Wij hadden half juni verse sneeuw in Yellowstone, in andere jaren was het in diezelfde periode overdag 25 graden. En op basis van verslagen uit dat soort jaren hadden wij onze keuze gebaseerd om voor basic cabins zonder eigen sanitair te kiezen - niet handig met sneeuw
En eind augustus kan er ook al sneeuw vallen, heb ik begrepen. Als je in juni gaat, zou ik niet te vroeg in juni gaan, maar pas tegen het einde van de maand. Ook voor RMNP is dat gunstiger.
Je kunt in Yellowstone op veel plaatsen overnachten, zie http://www.yellowstonenationalparklodge ... er-lodges/. Je moet lang van tevoren boeken, want het raakt snel vol. Wij hebben in cabins bij de Lake Lodge en Old Faithfull Inn geslapen en in een kamer bij Mammoth Hot Springs, allemaal prima. Bij Mammoth Hot Springs in de buurt heb je dan buiten het park nog het dorpje Gardiner, daar kun je denk ik wat goedkoper overnachten dan in het park zelf.
Ik denk dat augustus/september de beste tijd is, maar dat kun je niet goed voorspellen. Wij hadden half juni verse sneeuw in Yellowstone, in andere jaren was het in diezelfde periode overdag 25 graden. En op basis van verslagen uit dat soort jaren hadden wij onze keuze gebaseerd om voor basic cabins zonder eigen sanitair te kiezen - niet handig met sneeuw

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker al meer dan een half jaar vooraf boeken als dat kan. Vooral in Yellowstone, maar ook de Grand Tetons zit het vrij snel vol.
Eerlijk gezegd denk ik dat het nog wat rustiger is in Juni, maar je zit idd nog wel zowel bij Yellowstone als bij RMNP met het feit dat je met afgesloten wegen (beartooth highway, trail ridge road) te maken kunt hebben. Al proberen ze deze wegen als het mogelijk is eind Mei toch al wel open te krijgen tegenwoordig.
Ik zou overigens dag 8 eerder richting Rapid City/Wall rijden. Dag 9 Badlands doen en dan naar de Black Hills rijden. Ik zou er wel 2 nachten uittrekken overigens. Alleen moet je wel echt vroeg naar RMNP gaan, dan heb je die dag nog een redelijk deel van de middag en de dag erna.
Alleen vind ik wel dat je echt de minimale tijd voor Yellowstone hebt en ook RMNP is wel het minimale op deze manier. Vergis je niet in de ritten op dag 8, 12 en 14 die zijn allemaal wat verder als dat je denkt dat ze zijn. Eigenlijk zou 1 of 2 dagen extra wel net wat meer lucht geven. Bv iig 1 dag meer bij RMNP.
Eerlijk gezegd denk ik dat het nog wat rustiger is in Juni, maar je zit idd nog wel zowel bij Yellowstone als bij RMNP met het feit dat je met afgesloten wegen (beartooth highway, trail ridge road) te maken kunt hebben. Al proberen ze deze wegen als het mogelijk is eind Mei toch al wel open te krijgen tegenwoordig.
Ik zou overigens dag 8 eerder richting Rapid City/Wall rijden. Dag 9 Badlands doen en dan naar de Black Hills rijden. Ik zou er wel 2 nachten uittrekken overigens. Alleen moet je wel echt vroeg naar RMNP gaan, dan heb je die dag nog een redelijk deel van de middag en de dag erna.
Alleen vind ik wel dat je echt de minimale tijd voor Yellowstone hebt en ook RMNP is wel het minimale op deze manier. Vergis je niet in de ritten op dag 8, 12 en 14 die zijn allemaal wat verder als dat je denkt dat ze zijn. Eigenlijk zou 1 of 2 dagen extra wel net wat meer lucht geven. Bv iig 1 dag meer bij RMNP.
Yellowstone vanaf 1 mei voor het volgend zomerseizoen. ( tenminste via http://www.yellowstonenationalparklodges.com/)
Ik ga ook boeken dan voor 2016. Yellowstone ontbreekt nog op mijn lijstje

Ik ga ook boeken dan voor 2016. Yellowstone ontbreekt nog op mijn lijstje

-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties.
Ik boek altijd alles ruim op tijd. Onze vakantie van sept 2014 heb ik in november 2013 geboekt, alles lag toen vast. En dit wil ik eind september gaan boeken. Zodra de vliegtickets geboekt kunnen worden.
Het is dus verstandiger om vanuit Sheridan naar Rapid City te rijden, dan Badlands en dan naar omgeving Custer.
Wij zijn niet echte wandelaars, en wandeling van een uurtje vinden we mooi genoeg. Ik denk dat we van Estes naar Grandlake wel genoeg hebben aan 1 dag. We staan altijd vroeg op, dus rond 8 uur kunnen we in de auto zitten en op pad gaan.
Zouden jullie in of buiten Yellowstone een hotel nemen? Want hoelang rij je erover van buiten het park naar het park toe?
Ik boek altijd alles ruim op tijd. Onze vakantie van sept 2014 heb ik in november 2013 geboekt, alles lag toen vast. En dit wil ik eind september gaan boeken. Zodra de vliegtickets geboekt kunnen worden.
Het is dus verstandiger om vanuit Sheridan naar Rapid City te rijden, dan Badlands en dan naar omgeving Custer.
Wij zijn niet echte wandelaars, en wandeling van een uurtje vinden we mooi genoeg. Ik denk dat we van Estes naar Grandlake wel genoeg hebben aan 1 dag. We staan altijd vroeg op, dus rond 8 uur kunnen we in de auto zitten en op pad gaan.
Zouden jullie in of buiten Yellowstone een hotel nemen? Want hoelang rij je erover van buiten het park naar het park toe?
2007 New York
2010 Zuidwest Amerika
2016 Florida
2016 West Amerika
2010 Zuidwest Amerika
2016 Florida
2016 West Amerika
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zit natuurlijk in principe wel overal dichterbij in het park. Bij Canyon zit je 's ochtends heel relaxt om bv naar de Lamar Valley of Hayden valley te rijden om wildlife te spotten. En 's avonds als het langzaam donker wordt merk je bv bij Old Faithful wel dat het wat rustiger is (ook 's ochtends vroeg).
Ik kan me herinneren dat ik er volgens mij een kwartier over deed om van Gardiner naar Mammoth Hot Springs te rijden. Maar wil je dan bv naar de Lamar Valley dan zit je ondanks dat je dus in het noorden net buiten het park zit toch al op zo'n 1.5u rijden zonder wildlife files. Volgens mij was het ook tussen de 20 en 30 minuten om vanuit West Yellowstone naar de westkant van de grand loop in Yellowstone te rijden. Dus dan zal je ook bijna 1.5u onderweg zijn naar bv de grand canyon of yellowstone.
Ik zou eerst Badlands doen, omdat je in jou route, met de tijd die je (niet) hebt toch niet via Alliance en Scottsbluff naar RMNP kunt rijden.
Als je bv bij Bear Lake niet een aantal (korte) wandelingen wilt doen dan heb je zeker wel genoeg tijd in RMNP met 1 dag. Het is kort, maargoed, dat zijn keuzes.
Ik kan me herinneren dat ik er volgens mij een kwartier over deed om van Gardiner naar Mammoth Hot Springs te rijden. Maar wil je dan bv naar de Lamar Valley dan zit je ondanks dat je dus in het noorden net buiten het park zit toch al op zo'n 1.5u rijden zonder wildlife files. Volgens mij was het ook tussen de 20 en 30 minuten om vanuit West Yellowstone naar de westkant van de grand loop in Yellowstone te rijden. Dus dan zal je ook bijna 1.5u onderweg zijn naar bv de grand canyon of yellowstone.
Ik zou vanuit Sheridan naar Devils tower rijden. Als je een rondje om de toren loopt ben je ongeveer 45min bezig. Dus zeg even een uur. Dan nog even een stop bij de stokstaartjes die met zn 100-en op het veld rondlopen en door. Je zou dan in de middag zelfs al Badlands een groot deel mee kunnen pakken. Ik zou dan overnachten in Wall of bij Interior. (wall is wel goedkoper). Dan de volgende ochtend nog even het park in en dan (evt via Sage creek road naar scenic of anders direct) via Rapid City naar de Black Hills. In Rapid City zelf is behalve misschien een tankstop weinig te beleven, dat was meer als routerichting bedoeld.Het is dus verstandiger om vanuit Sheridan naar Rapid City te rijden, dan Badlands en dan naar omgeving Custer.
Ik zou eerst Badlands doen, omdat je in jou route, met de tijd die je (niet) hebt toch niet via Alliance en Scottsbluff naar RMNP kunt rijden.
Als je bv bij Bear Lake niet een aantal (korte) wandelingen wilt doen dan heb je zeker wel genoeg tijd in RMNP met 1 dag. Het is kort, maargoed, dat zijn keuzes.
WuuuuttttBericht door Hinko » 17 apr 2015, 15:12
Ik ga ook boeken dan voor 2016. Yellowstone ontbreekt nog op mijn lijstje![]()
![]()

Ik heb er niet eens echt lange wandelingen gemaakt en had grotendeels regenweer, maar dit is echt een van de plekken waar ik van baal dat ik maar 1 dag en een ochtendje had. Ik kreeg bij mijn hotel in Spearfish ook een redelijk dikke brochure van wat daar allemaal te doen is, misschien dat dat ook heeft meegespeeld, want daardoor heb ik ook in het noorden van de BH best nog wat dingen gedaan die buiten het standaard BH-bezoek van de meesten liggen.Ik zou zelf denk ik minstens één dag van Custer State Park etc. af halen, maar daarover zijn de meningen verdeeld.
De oppervlakte van Yellowstone is ongeveer een kwart van Nederland en de wegen in het park zijn in totaal ongeveer 200 kilometer lang, dus ik zou zeker in het park overnachten. En dan liefst ook op meerdere plaatsen, zodat je per dag een deel,van het park kunt verkennen. Althans, zo hebben wij het gedaan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6790 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 12 Reacties