Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis GJ: route Seattle - Los Angeles 2015
Re: Reis GJ: route Seattle - Los Angeles 2015
Misschien trouwens nog een leuke tip voor mensen die een hotel in Seattle zoeken: wij hebben gisteren een kamer geboekt in het AAE 'hostel'. Voor $ 117 heb je in dan een privékamer met eigen badkamer (slaapzalen hebben ze er niet) en een lekker ontbijtje, en je zit heel dicht bij de Space Needle en andere bezienswaardigheden. Wat is nou de grap? Dat 'hostel' is eigenlijk gewoon het Best Western Loyal In. Daar verhuren ze blijkbaar enkele kamers als 'hostelkamers', maar het komt erop neer dat je exact dezelfde kamer krijgt als de mensen die (op onze data) minimaal $ 229 per nacht betalen. Best een goeie deal, volgens mij! We zijn dus niet meer voor het Belltown Inn gegaan, omdat navraag leerde dat ze daar maar vijftien eigen parkeerplaatsen hebben en bij dit hotel is meer parkeerruimte. Er is dan wel geen gratis fiets, maar ach... dan gebruiken we het stadfietsen-verhuursysteem wel!
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
The Lodge bij de rand van Crater Lake ligt zeker prachtig, en wij hebben er destijds ook lekker gegeten. Maar wel behoorlijk aan de prijs, lijkt me.
Onderaan de berg stonden wij op Mazama Campground, maar ik zie dat ze daar nu ook cabins hebben.
En net buiten het park ligt Union Creek Resort, daar hebben we ook cabins en motelkamers. Bij het restaurant daar was het toen heel druk voor de lunch. Geen ervaring mee, maar het zag er prima uit.
Onderaan de berg stonden wij op Mazama Campground, maar ik zie dat ze daar nu ook cabins hebben.
En net buiten het park ligt Union Creek Resort, daar hebben we ook cabins en motelkamers. Bij het restaurant daar was het toen heel druk voor de lunch. Geen ervaring mee, maar het zag er prima uit.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Sorry dat ik even inpik:
Iemand ervaring met de boottocht rond het eiland , best in de voor- of in de namiddag?
Wij hebben de cabins kunnen boeken (na herhaalde pogingen) en de lodge is al helemaal niet meer vrij (voor augustus!). Zouden ze de meerprijs waard zijn ten opzichte van Union creek cabins?Inge schreef:The Lodge bij de rand van Crater Lake ligt zeker prachtig, en wij hebben er destijds ook lekker gegeten. Maar wel behoorlijk aan de prijs, lijkt me.
Onderaan de berg stonden wij op Mazama Campground, maar ik zie dat ze daar nu ook cabins hebben. En net buiten het park ligt Union Creek Resort, daar hebben we ook cabins en motelkamers. Bij het restaurant daar was het toen heel druk voor de lunch. Geen ervaring mee, maar het zag er prima uit.
Iemand ervaring met de boottocht rond het eiland , best in de voor- of in de namiddag?
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
De cabins bij Union Creek zien er goed uit en zijn allemaal privé, terwijl de cabins in het park 4 onder 1 dak zijn.
Ik ben vaak voor in-park-loding, maar persoonlijk zou ik in dit geval kiezen voor Union Creek. Voor mijn gevoel krijg je dan net effe wat meer voor je geld. Mazama Village vond ik niet veel aan. Er is een restaurant/gift shop, maar meer ook niet.
Het ligt nog ver van de rim, je moet nog met de auto de hele berg op. Dan maakt die paar kilometer met Union Creek ook niet veel meer uit. Bovendien is dat best mooi gelegen aan een riviertje.
Ik ben vaak voor in-park-loding, maar persoonlijk zou ik in dit geval kiezen voor Union Creek. Voor mijn gevoel krijg je dan net effe wat meer voor je geld. Mazama Village vond ik niet veel aan. Er is een restaurant/gift shop, maar meer ook niet.
Het ligt nog ver van de rim, je moet nog met de auto de hele berg op. Dan maakt die paar kilometer met Union Creek ook niet veel meer uit. Bovendien is dat best mooi gelegen aan een riviertje.
Groetjes Inge
We zijn voor Crater Lake nu ook aan het kijken bij Agency Lake Resort, daar hebben ze een cabin voor 70 dollar met wel een eigen toilet maar geen badkamer (het is ook een RV-resort, dus er zijn douchegebouwen). Mocht dat niks worden dan is Union Creek zeker een goed alternatiief!
Bij Lassen hebben we de Mineral Lodge geboekt, en bij Mount Rainier het Whittaker's Bunkhouse Motel (maar dan dus wel een motelkamer, geen bunkhouse) in Ashford. We hadden een heel schattig resort gezien met mooie kamers en cabins met hot tubs, maar omdat we daar in het 4th of July weekend zitten moesten we daar minimaal drie nachten verblijven. Jammer, want het zag er mooi uit!
In Mitchell proberen we het Oregon Hotel te boeken, maar dat valt nog niet mee, want e-mal hebben ze niet (erg onhandig!) en telefonisch krijg ik steeds de voicemail. Ik denk dat het wel aan te raden is om een magnetronmaaltijd of iets dergelijks mee te nemen hè, als we daarheen gaan? Omdat de restaurants schijnbaar nogal rare openingstijden hebben in Mitchell?
Bij Lassen hebben we de Mineral Lodge geboekt, en bij Mount Rainier het Whittaker's Bunkhouse Motel (maar dan dus wel een motelkamer, geen bunkhouse) in Ashford. We hadden een heel schattig resort gezien met mooie kamers en cabins met hot tubs, maar omdat we daar in het 4th of July weekend zitten moesten we daar minimaal drie nachten verblijven. Jammer, want het zag er mooi uit!
In Mitchell proberen we het Oregon Hotel te boeken, maar dat valt nog niet mee, want e-mal hebben ze niet (erg onhandig!) en telefonisch krijg ik steeds de voicemail. Ik denk dat het wel aan te raden is om een magnetronmaaltijd of iets dergelijks mee te nemen hè, als we daarheen gaan? Omdat de restaurants schijnbaar nogal rare openingstijden hebben in Mitchell?
- Raziel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Alternatieve overnachtingen bij Crater Lake vind je ook in Fort Klamath (bijv. Crater Lake Resort)...is ook niet al te ver van Crater Lake...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toen wij er waren werd de lodge bij Crater Lake net verbouwd, anders hadden we waarschijnlijk daar overnacht. Maar de cabin bij Union Creek vonden wij erg leuk, en je kunt er ook lekker eten.
Je kunt er ook wandelen in de omgeving.
Marianne
Je kunt er ook wandelen in de omgeving.
Marianne
-
Amerikafan83
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hebben de cabins bij Union Creek Resort een eigen toilet/badkamer?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, het was wel eenvoudig als ik me het goed herinner, zie hier ons verslag.
En zie voor de site van Union creek Resort: http://www.unioncreekoregon.com/lodging/
Marianne
En zie voor de site van Union creek Resort: http://www.unioncreekoregon.com/lodging/
Marianne
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
ik heb bij union creek geboekt voor september. Ze hadden een foutje gemaakt maar hebben dat na een mailtje heel vriendelijk geannuleerd.
Bart en Evy (dude) sliepen er vrij recent ook (2012 reis) zie http://www.bartenevy.be
Bart en Evy (dude) sliepen er vrij recent ook (2012 reis) zie http://www.bartenevy.be
We hebben inmiddels Crater Lake Resort geboekt! Ziet er leuk uit en mochten we er vroeg zijn, dan kunnen we nog gaan kanoën op de kreek die ernaast ligt, haha. Eigenlijk ligt nu alles vast behalve de vliegveldhotels, Redwood, Big Sur en Morro Bay. Dus als iemand daar nog tips voor heeft... 
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Big Sur is erg prijzig. Ik heb wel eens gekeken naar het Ripplewood Resort, maar we hebben er nog nooit overnacht. Zie ook http://www.bigsurcalifornia.org/lodging.html
Marianne
Marianne
We schrokken inderdaad een beetje van de prijzen bij Big Sur
We hebben dat Ripplewood Resort eens bekeken, dat is inderdaad het enige dat nog een beetje betaalbaar lijkt. Alleen zien de cabins er wat oud en versleten uit, en na onze slapeloze nacht in Kootenay dankzij een muis in net zo'n oude tochtige cabin, denk ik dat we het toch maar over gaan slaan...
We gaan nu denk ik in Monterey of Carmel slapen. Iets meer keuze, en iets betaalbaarder allemaal!
We gaan nu denk ik in Monterey of Carmel slapen. Iets meer keuze, en iets betaalbaarder allemaal!
- steson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Mijn route ziet er nagenoeg hetzelfde uit, ware het niet dat wij tussen John Day Fossil Beds en Crater Lake een paar Scenic routes hebben opgenomen na tips uit diverse verslagen!
Wij vertrekken 29 augustus
Dag 1 Seattle (aankomst)
Dag 2 Seattle (Boeing & rondtoeren)
Dag 3 Seattle (Seattle Centre - ferrytocht - Columbia Tower)
Dag 4 Seattle - Forks (Olympic NP noord)
Dag 5 Forks (Olympic NP west)
Dag 6 Forks - Lake Quinault (Olympic NP)
Dag 7 Lake Quinault - Packwood (Mnt Rainier zuid-west)
Dag 8 Packwood (Mnt Rainier oost)
Dag 9 Packwood - Portland (Mnt St Helens)
Dag 10 Portland - Mitchell (Columbia River & John Day Fossil Beds)
Dag 11 Mitchell - Roseburg (Santiam Scenic Byway)
Dag 12 Roseburg - Klammath Falls (Rogue-Umpqua Scenic Byway & Crater Lake NP)
Dag 13 Klammath Falls - Lassen Volcano NP (Lava Beds)
Dag 14 Lassen Vulcano NP - Crescent City (Redwood NP & Stout Grove)
Dag 15 Crescent City - Fort Bragg (Redwood NP)
Dag 16 Fort Bragg - SF (Bowling Ball Beach)
Dag 17 SF - San Simeon (Alcatraz & Big Sur)
Dag 18 San Simeon - Los Angeles
De tip over het AAE hostel in Seattle is wel cool, ga er gelijk naar kijken!
Heb zelf de tip gekregen dat de tol bij de Golden Gate Bridge tegenwoordig vooruit per internet betaald moet worden met creditcard? Of huurauto's hebben daar een vignet voor....
Nog even het nakijken waard, voordat je voor een verrassing komt te staan.
Wij vertrekken 29 augustus
Dag 1 Seattle (aankomst)
Dag 2 Seattle (Boeing & rondtoeren)
Dag 3 Seattle (Seattle Centre - ferrytocht - Columbia Tower)
Dag 4 Seattle - Forks (Olympic NP noord)
Dag 5 Forks (Olympic NP west)
Dag 6 Forks - Lake Quinault (Olympic NP)
Dag 7 Lake Quinault - Packwood (Mnt Rainier zuid-west)
Dag 8 Packwood (Mnt Rainier oost)
Dag 9 Packwood - Portland (Mnt St Helens)
Dag 10 Portland - Mitchell (Columbia River & John Day Fossil Beds)
Dag 11 Mitchell - Roseburg (Santiam Scenic Byway)
Dag 12 Roseburg - Klammath Falls (Rogue-Umpqua Scenic Byway & Crater Lake NP)
Dag 13 Klammath Falls - Lassen Volcano NP (Lava Beds)
Dag 14 Lassen Vulcano NP - Crescent City (Redwood NP & Stout Grove)
Dag 15 Crescent City - Fort Bragg (Redwood NP)
Dag 16 Fort Bragg - SF (Bowling Ball Beach)
Dag 17 SF - San Simeon (Alcatraz & Big Sur)
Dag 18 San Simeon - Los Angeles
De tip over het AAE hostel in Seattle is wel cool, ga er gelijk naar kijken!
Heb zelf de tip gekregen dat de tol bij de Golden Gate Bridge tegenwoordig vooruit per internet betaald moet worden met creditcard? Of huurauto's hebben daar een vignet voor....
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Leuke route! Inderdaad, lijkt veel op wat wij gaan doen! We zullen voor die tijd onze ervaringen hier delen. Wie weet heb je er nog wat aan! Die scenic drive is volgens mij inderdaad heel gaaf! Gaat ons niet lukken... keuzes, keuzes... maar we willen wel Smith Rock State Park aandoen op weg van Mitchell naar Crater Lake. Slaap jij ook in het Oregon Hotel? Ben daar erg benieuwd naar, want het lijkt me erg basic, haha!
Dat van die tol lijkt me inderdaad ook ingewikkeld. Ik heb hier wat info gevonden, maar ik weet natuurlijk niet of de Alamo-auto zo'n kastje heeft om de tol te betalen. Daarvoor betaal je dan schijnbaar $ 3,95 per dag, exclusief de tol zelf, lees ik hier, dus ik denk dat het sowieso goedkoper is om het online te regelen.
Dat van die tol lijkt me inderdaad ook ingewikkeld. Ik heb hier wat info gevonden, maar ik weet natuurlijk niet of de Alamo-auto zo'n kastje heeft om de tol te betalen. Daarvoor betaal je dan schijnbaar $ 3,95 per dag, exclusief de tol zelf, lees ik hier, dus ik denk dat het sowieso goedkoper is om het online te regelen.
- steson
- Amerikafan
Hey GJ!
Superhandige link naar de tol voor de Golden Gate! Die staat nu bij mn favorieten.....
Ja, ben idd erg benieuwd naar jullie reiservaringen! Ben zelf nog heel erg aan het twijfelen waar ik nu moet overnachten bij Mnt Rainier. Doe ik dat in Ashford of in Packwood.Wij zijn zelf altijd erg gecharmeerd van een leuke cabin ipv hotel.
Had wel van Old Faitfull de tip gekregen om in Mitchell het Oregon Hotel te reserveren, maar ik moet er nog naar kijken.
Gezien de rij-afstanden zou het best zo kunnen zijn dat we Portland voorbij rijden en in The Dalles overnachten. En vanuit The Dalles via JD Fossil Beds doorrijden naar Redmond. We hebben voor ons gevoel ook niks met Portland, dus die kunnen we skippen!
Het zal dan voor wat betreft de zonsondergang bij JD Fossil Beds niet gaan lukken, maar misschien kunnen we met deze keuze wel Smith Rock SP aandoen met een korte stop.
In 2010 hadden wij trouwens een heerlijke Best Western langs de highway 1 in San Simeon. Was precies goed qua afstanden tussen SF en LA. Deze ligt aan het strand met eersteklas uitzicht op die fantastische zonsondergang en daarna in je badjasje heerlijk in de luie stoel voor de open haard op je kamer..... Geweldig! (bij ons was het toen iets frisjes half september)
Wij zitten er sterk aan te denken om deze weer te reserveren!
Als ik al wat hotels o.i.d. op het oog heb, zal ik ze hier eens plaatsen.
Superhandige link naar de tol voor de Golden Gate! Die staat nu bij mn favorieten.....
Ja, ben idd erg benieuwd naar jullie reiservaringen! Ben zelf nog heel erg aan het twijfelen waar ik nu moet overnachten bij Mnt Rainier. Doe ik dat in Ashford of in Packwood.Wij zijn zelf altijd erg gecharmeerd van een leuke cabin ipv hotel.
Had wel van Old Faitfull de tip gekregen om in Mitchell het Oregon Hotel te reserveren, maar ik moet er nog naar kijken.
Gezien de rij-afstanden zou het best zo kunnen zijn dat we Portland voorbij rijden en in The Dalles overnachten. En vanuit The Dalles via JD Fossil Beds doorrijden naar Redmond. We hebben voor ons gevoel ook niks met Portland, dus die kunnen we skippen!
Het zal dan voor wat betreft de zonsondergang bij JD Fossil Beds niet gaan lukken, maar misschien kunnen we met deze keuze wel Smith Rock SP aandoen met een korte stop.
In 2010 hadden wij trouwens een heerlijke Best Western langs de highway 1 in San Simeon. Was precies goed qua afstanden tussen SF en LA. Deze ligt aan het strand met eersteklas uitzicht op die fantastische zonsondergang en daarna in je badjasje heerlijk in de luie stoel voor de open haard op je kamer..... Geweldig! (bij ons was het toen iets frisjes half september)
Wij zitten er sterk aan te denken om deze weer te reserveren!
Als ik al wat hotels o.i.d. op het oog heb, zal ik ze hier eens plaatsen.
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een overnachting in Monterey en een overnachting in Morro Bay, in respectievelijk een Super 8 en een Motel 6. In LA zitten we in het Seahorse Inn bij Manhattan Beach, dan kunnen we de laatste middag lekker relaxen aan het strand en toch snel op het vliegveld zijn. In Ashford wilden we eigenlijk in een cabin slapen maar omdat we daar in het 4th of July-weekend zijn, was het minimumaantal nachten drie. En wij wilden er maar twee blijven, dus nu slapen we in Whitaker's Bunkhouse. Ik denk dat het basic, maar wel heel leuk zal zijn. En er is ook een hot tub op het terrein.
Grappig detail: de man die dat hotel heeft opgericht (en misschien nog steeds wel runt, dat weet ik niet precies) is een bekende berggids en de eerste CEO van REI.
Deze tol moet inderdaad vooruit online betaald worden en je wilt inderdaad niet voor de verrassing komen te staan. De boete bij overtreding is huge!
Wij kwamen wel voor deze verrassing te staan, er stonden weliswaar waarschuwingsborden, maar die waren niet heel duidelijk en wij dachten eigenlijk dat er nog wel een mogelijkheid zou zijn om met je cc bij een tolpoortje te betalen. Dus niet meer cash maar wel cc. Naarstig op internet gezocht, maar natuurlijk net geen goede verbinding. Dachten dat het wel zou loslopen en wilden de brug gewoon op. Op het laatste moment namen we toch maar de last exit, in 1e instantie eigenlijk om foto's te maken, maar het zat ons toch niet lekker, dus Sausalito ingereden om wifi te zoeken. Met een hoop getob is het uiteindelijk gelukt om online te betalen.
Pas midden op de brug zagen we de borden staan met het bedrag van de boete. Dat was behoorlijk slikken geweest als we er toch op gereden waren.
Later in het hotel het 1-800 nummer gebeld en toen bleek dat je heel makkelijk een account kon opzetten. Dat gedaan want we wilden nog een keer zonder stress terug naar Sausalito.
Overigens kan het zijn dat Amerikaanse huurauto's zo'n elektronisch tolkastje hebben, zou ik navragen bij verhuurmaatschappij hoe dat werkt en wat dat kost. Van Florida weet ik dat je het kastje beter met rust kunt laten en gewoon de tol zelf betalen, die paar kwartjes en losse dollars wegen niet op tegen de kosten van dat kastje.
Wij hadden een Canadese huurauto en die hebben zo'n kastje niet.
Als je het zelf wilt betalen, kan ik je aanraden om een paar dagen van tevoren een account op te zetten. Je belt naar het 1-800 nummer, geeft je creditcard nummer door, kenteken van de huurauto en de periode waarvoor je de account open wilt hebben. Werkte feilloos.
Deze tol moet inderdaad vooruit online betaald worden en je wilt inderdaad niet voor de verrassing komen te staan. De boete bij overtreding is huge!
Wij kwamen wel voor deze verrassing te staan, er stonden weliswaar waarschuwingsborden, maar die waren niet heel duidelijk en wij dachten eigenlijk dat er nog wel een mogelijkheid zou zijn om met je cc bij een tolpoortje te betalen. Dus niet meer cash maar wel cc. Naarstig op internet gezocht, maar natuurlijk net geen goede verbinding. Dachten dat het wel zou loslopen en wilden de brug gewoon op. Op het laatste moment namen we toch maar de last exit, in 1e instantie eigenlijk om foto's te maken, maar het zat ons toch niet lekker, dus Sausalito ingereden om wifi te zoeken. Met een hoop getob is het uiteindelijk gelukt om online te betalen.
Pas midden op de brug zagen we de borden staan met het bedrag van de boete. Dat was behoorlijk slikken geweest als we er toch op gereden waren.
Later in het hotel het 1-800 nummer gebeld en toen bleek dat je heel makkelijk een account kon opzetten. Dat gedaan want we wilden nog een keer zonder stress terug naar Sausalito.
Overigens kan het zijn dat Amerikaanse huurauto's zo'n elektronisch tolkastje hebben, zou ik navragen bij verhuurmaatschappij hoe dat werkt en wat dat kost. Van Florida weet ik dat je het kastje beter met rust kunt laten en gewoon de tol zelf betalen, die paar kwartjes en losse dollars wegen niet op tegen de kosten van dat kastje.
Wij hadden een Canadese huurauto en die hebben zo'n kastje niet.
Als je het zelf wilt betalen, kan ik je aanraden om een paar dagen van tevoren een account op te zetten. Je belt naar het 1-800 nummer, geeft je creditcard nummer door, kenteken van de huurauto en de periode waarvoor je de account open wilt hebben. Werkte feilloos.
- steson
- Amerikafan
En als je dan uiteindelijk online betaald hebt, kun je dan gewoon zo doorrijden? Of moet je toch nog ergens stoppen en checken ze het kenteken ofzo.....
In Orlando was ik vergeten de optie 'vermijd tolwegen' uit te zetten in mijn CoPilot en kwamen dus op een tolweg. We kwamen er echt te laat achter en achteruit rijden ging niet.
We hadden nog geen contanten en er moest daar met contant 75 dollarcent worden betaald of een envelopje meenemen en binnen 10 dagen met dat envelopje betalen.
Wij waren dat envelopje na een paar dagen al helemaal vergeten.... Bij thuiskomst vonden we die tussen de kleren in de koffer terug.
Geen idee wat de boete is, maar we hebben er helemaal niets meer van gehoord
In Orlando was ik vergeten de optie 'vermijd tolwegen' uit te zetten in mijn CoPilot en kwamen dus op een tolweg. We kwamen er echt te laat achter en achteruit rijden ging niet.
We hadden nog geen contanten en er moest daar met contant 75 dollarcent worden betaald of een envelopje meenemen en binnen 10 dagen met dat envelopje betalen.
Wij waren dat envelopje na een paar dagen al helemaal vergeten.... Bij thuiskomst vonden we die tussen de kleren in de koffer terug.
Geen idee wat de boete is, maar we hebben er helemaal niets meer van gehoord
Als je online betaald hebt, rij je verder gewoon door, je stopt nergens, ze fotograferen je license plate want die moet je opgeven. En dan via de license plate traceren ze de eigenaar en vervolgens de huurder (zelfde vakantie ondervonden met een brug in Canada, nota bene rijdend over de brug betaald, kregen toch de "rekening" doorgerekend op de cc alsof we niet betaald hadden, verder gelukkig geen extra boete).
Op de Golden Gate hingen borden met het bedrag aan boete, was echt huge! Op de site zie ik daar echter niets over staan. Maar toch maar beter gewoon vooraf betalen.
Op de Golden Gate hingen borden met het bedrag aan boete, was echt huge! Op de site zie ik daar echter niets over staan. Maar toch maar beter gewoon vooraf betalen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 13166 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 3 Reacties