Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis annelies: juni 2015 Denver-Las Vegas
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis annelies: juni 2015 Denver-Las Vegas
Je moet jezelf even afvragen waar dat gratis shuttlebusje heengaat. De strip is van Mandalay Bay tot de Stratosphere tower dik 7km. Je kan je auto ook bv bij Ceasars Palace neerzetten en dan lopend een stuk doen. En dan bv als je naar boven wilt bij de Stratosphere tower je auto pakken en daar neerzetten. En onderweg dan even Circus Circus aandoen. Parkeren is gratis in Las Vegas op de strip en mocht je aan valet parking willen doen dan kost het je elke keer als je je auto ophaalt bv 2 of 5 dollar fooi, meer niet. Pak zeker de auto even 's avonds om naar Fremont Street te gaan. OV is redelijk ok in Las Vegas, maar ik vond de auto toch ook ideaal om te gebruiken.
Je B&B in Moab is flink aan de prijs....
Vergis je niet in de rit Keystone - Cody. Vertrek vroeg! Evt via Devils Tower. Ik ga er vanuit dat je niet de sneeuw en mist die ik in Mei had hebt rond Bighorn NF, maar het is een leuke bergpas om ook even een stop te maken.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Moab - Bryce. Ik zou eerlijk gezegd Capitol Reef echt voorbij rijden, want anders heb je deze dag amper tijd voor Bryce. En dat gaat dan de dagen erna weer ten koste van Zion en of Las Vegas. Je hebt al genoeg stopmogelijkheden op de UT12. Neem een bak koffie bij het Kiva koffeehouse net voor Escalante (het ligt een beetje verstopt, dus je rijd er zo voorbij).
Blijf kijken of je in Yellowstone iets in het park kunt vinden. Ik vind persoonlijk niets mis met West Yellowstone en Gardiner, maar het is leuk om in de schemer een stuk door het park te rijden en dan is het toch altijd weer een half u minimaal terugrijden naar een hotel.
Ik zou eerlijk gezegd zo snel mogelijk doorrijden naar Keystone en niet teveel stops inbouwen. Je hebt de tijd goed nodig in de Black Hills en er is veel meer te zien/doen dan Mt. Rushmore. Ik had helaas ook maar 1 volle dag ter plekke en heb lang niet alles kunnen zien. Het is zeker een plek om nog eens terug te gaan. Je komt vanuit het zuiden dus je kunt misschien Custer SP al doen als je vanuit Denver komt. Als je de dag erna hebt overnacht in Keystone kun je het beste eerst Mt. Rushmore doen, dan evt naar Crazy Horse Memorial. Dan een stuk terugrijden en de needles loop pakken. Evt. Daarna Custer SP de wildlife loop. En dan via Iron Mountain road terug naar Keystone. Je rijd dan op de juiste manier door de tunnels en door een enkele kun je dan Mt. Rushmore zien! Evt. daarna nog naar Mt. Rushmore voor de avondceremonie.
Je B&B in Moab is flink aan de prijs....
Vergis je niet in de rit Keystone - Cody. Vertrek vroeg! Evt via Devils Tower. Ik ga er vanuit dat je niet de sneeuw en mist die ik in Mei had hebt rond Bighorn NF, maar het is een leuke bergpas om ook even een stop te maken.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Moab - Bryce. Ik zou eerlijk gezegd Capitol Reef echt voorbij rijden, want anders heb je deze dag amper tijd voor Bryce. En dat gaat dan de dagen erna weer ten koste van Zion en of Las Vegas. Je hebt al genoeg stopmogelijkheden op de UT12. Neem een bak koffie bij het Kiva koffeehouse net voor Escalante (het ligt een beetje verstopt, dus je rijd er zo voorbij).
Blijf kijken of je in Yellowstone iets in het park kunt vinden. Ik vind persoonlijk niets mis met West Yellowstone en Gardiner, maar het is leuk om in de schemer een stuk door het park te rijden en dan is het toch altijd weer een half u minimaal terugrijden naar een hotel.
Ik zou eerlijk gezegd zo snel mogelijk doorrijden naar Keystone en niet teveel stops inbouwen. Je hebt de tijd goed nodig in de Black Hills en er is veel meer te zien/doen dan Mt. Rushmore. Ik had helaas ook maar 1 volle dag ter plekke en heb lang niet alles kunnen zien. Het is zeker een plek om nog eens terug te gaan. Je komt vanuit het zuiden dus je kunt misschien Custer SP al doen als je vanuit Denver komt. Als je de dag erna hebt overnacht in Keystone kun je het beste eerst Mt. Rushmore doen, dan evt naar Crazy Horse Memorial. Dan een stuk terugrijden en de needles loop pakken. Evt. Daarna Custer SP de wildlife loop. En dan via Iron Mountain road terug naar Keystone. Je rijd dan op de juiste manier door de tunnels en door een enkele kun je dan Mt. Rushmore zien! Evt. daarna nog naar Mt. Rushmore voor de avondceremonie.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Mooiste en handigste ivm smalle doorgangen is eerst Iron Mountain (eventueel aansluitend de Wildlife Loop in Custer SP) en afsluitend de Needles Highway.
Groetjes,
Ingrid
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
anneliesbossaert
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Bedankt Wally & Ingrid voor de tips, jammer genoeg zijn ze wel tegenstrijdig
Ik laat het afhangen van hoeveel tijd we hebben en of we al dan niet al gestopt zijn bij Mt Rushmore de dag ervoor.
De tijd is inderdaad beperkt, maar er moesten jammer genoeg keuzes gemaakt worden.
Iemand ervaring trouwens in het Westin Lake Las Vegas hotel? Zou op 20 minuten van de strip rijden zijn?
Freemont street heb ik de vorige keer niet kunnen doen, dus staat nu zeker op de planning. Kan men daar ook gemakkelijk parkeren?
In Yosemite bekijk ik alles wekelijks, maar tot nu toe nog geen geluk gehad. Ik blijf het wel in de gaten houden, je weet nooit...
Ik had een ganse dag vrijgehouden voor de route Moab naar Bryce. Zo kan ik de volgende ochtend enkele wandelingen doen en dan doorrijden naar Zion. Hier dan ook 's ochtends eerst de Angels Landing en dan in de namiddag naar Vegas.
In Vegas hebben we dan nog 2 volledige dagen, aangezien de vlucht pas 's avonds laat vertrekt.
Zou jij dit anders indelen?
De tijd is inderdaad beperkt, maar er moesten jammer genoeg keuzes gemaakt worden.
Iemand ervaring trouwens in het Westin Lake Las Vegas hotel? Zou op 20 minuten van de strip rijden zijn?
Freemont street heb ik de vorige keer niet kunnen doen, dus staat nu zeker op de planning. Kan men daar ook gemakkelijk parkeren?
In Yosemite bekijk ik alles wekelijks, maar tot nu toe nog geen geluk gehad. Ik blijf het wel in de gaten houden, je weet nooit...
Ik had een ganse dag vrijgehouden voor de route Moab naar Bryce. Zo kan ik de volgende ochtend enkele wandelingen doen en dan doorrijden naar Zion. Hier dan ook 's ochtends eerst de Angels Landing en dan in de namiddag naar Vegas.
In Vegas hebben we dan nog 2 volledige dagen, aangezien de vlucht pas 's avonds laat vertrekt.
Zou jij dit anders indelen?

- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Zoals ik het schreef, kijk je recht tegen Mt Rushmore aan bij het verlaten van de tunnels (Iron Mountain Road).
Misschien heb je iets aan de foto's op mijn blog van 2011 - dag 15. Wij deden toen het rondje zoals ik hierboven vermeldde.
(maar als ik zo de commentaren op tripadvisor lees, zou de andere richting beter zijn)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
Jerre
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
in mijn blog van vorig jaar kan je op dag 4 ook een dagimpressie krijgen van custer en omgeving. wij zijn de dag eerder ook al naar Mt rushmore geweest voor de ceremonie en de presidential walk. Volgende dag ook wildlife loop - iron mountain rd en needles hway gedaan met hike naar little devils tower (aanrader) en hike rond sylvan lake.
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Ingrid. Zeggen we dan niet stiekem hetzelfde, want hoe ik het rondje heb uitgetekend zie je ook Mt Rushmore als je door de tunnels komt.
-
anneliesbossaert
- Amerikafan
De dag van Keystone naar Cody zal een lange dag worden, maar ik zou die avond wel graag de Rodeo gaan bekijken. Ik heb natuurlijk geen idee hoe laat we zullen toekomen en of we het nog zullen zien zitten om te gaan.
Zijn er meestal nog tickets ter plaatse te verkrijgen? Dan kunnen we de dag zelf gewoon beslissen.
In Custer zal ik dan inderdaad de Iron Mountain road rijden richting Mt Rushmore.
Die wandeling ziet er super uit...Zal ik zeker proberen te doen! Nu hopen dat we tijd genoeg hebben
Zijn er meestal nog tickets ter plaatse te verkrijgen? Dan kunnen we de dag zelf gewoon beslissen.
In Custer zal ik dan inderdaad de Iron Mountain road rijden richting Mt Rushmore.
Die wandeling ziet er super uit...Zal ik zeker proberen te doen! Nu hopen dat we tijd genoeg hebben

-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij waren ook in juni en hebben gewoon tickets ter plaatse gekocht voor de rodeo in Cody. Houd er wel rekening mee dat het 's avonds nog hard af kan koelen, dus kleed je warm aan,
-
anneliesbossaert
- Amerikafan
@Jerre; die wandeling was dit toevallig de Cathedral Spires Trail?

-
anneliesbossaert
- Amerikafan
Ik ben de dagplanning aan het afronden, alleen de planning voor Yellowstone wil niet vlotten.
Overaanbod aan informatie denk ik
Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven over hoe ik het beste men dagen invul.
We zijn vooral geïnteresseerd om wandelingen te doen en uiteraard de belangrijkste uitzichtpunten.
Op dag 1 rijden we van Cody naar Gardiner, via de westingang. Hier passeren we dus Fishing Bridge, Canyon village, Tower & Mammoth Hot Springs
Op Dag 2 van Gardiner naar West Yellowstone, via Mammoth & Norris
Op dag 3 is het dan tijd voor het stuk van Madison tot West Thumb.
Hierna rijden we van West Yellowstone naar Jackson om Grand Teton te bezoeken. Klopt het dat we hiervoor opnieuw via West Thumb moeten rijden? Of is er een andere mogelijkheid?
Bedankt
Overaanbod aan informatie denk ik
Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven over hoe ik het beste men dagen invul.
We zijn vooral geïnteresseerd om wandelingen te doen en uiteraard de belangrijkste uitzichtpunten.
Op dag 1 rijden we van Cody naar Gardiner, via de westingang. Hier passeren we dus Fishing Bridge, Canyon village, Tower & Mammoth Hot Springs
Op Dag 2 van Gardiner naar West Yellowstone, via Mammoth & Norris
Op dag 3 is het dan tijd voor het stuk van Madison tot West Thumb.
Hierna rijden we van West Yellowstone naar Jackson om Grand Teton te bezoeken. Klopt het dat we hiervoor opnieuw via West Thumb moeten rijden? Of is er een andere mogelijkheid?
Bedankt

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik mis een beetje de grand canyon of yellowstone, al ligt dat bij canyon, en vooral de lamar valley. Het is overigens ook wel nog mooier om via de beartooth highway het park binnen te rijden.
Ik zie net op de NPS site van Yellowstone dat er tot 11 juni roadconstructions gaande zijn op het stuk tussen old faithful en west thumb. Daar zijn ze bezig met de isla lake bridge, iets om rekening mee te houden!
Wij zijn ook rond die tijd in yellowstone, en verblijven waarschijnlijk een nacht in gardiner en twee nachten in west yellowstone om van daaruit ook naar grand teton te rijden. Zal betekenen dat we een flink stuk om moeten rijden
Ik zou de site ook goed in gaten houden.
Gr Lynn
Wij zijn ook rond die tijd in yellowstone, en verblijven waarschijnlijk een nacht in gardiner en twee nachten in west yellowstone om van daaruit ook naar grand teton te rijden. Zal betekenen dat we een flink stuk om moeten rijden
Gr Lynn
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je rijdt inderdaad weer via West thump als je naar GT gaat.
Ik ben voor ons verblijf een uitgebreide planning aan het maken met vooral veel wandeltips (wordt nog steeds aangevuld). Voor de bezienswaardigheden kun je het beste hier kijken. Wij gaan ter plekke ook kijken welke rangeractiviteiten er zijn; dat is altijd erg leuk om te doen. Zie daarvoor de krant die je bij de ingang krijgt.
Ik maak gebruik van het boek van Janet Chapple; erg uitgebreid, en erg mooi als je iets meer achtergrond zoekt, en ook iets meer wilt doen dan de bekende bezienswaardigheden.
Ik denk wel dat je niet heel veel tijd zult hebben voor wandelingen. Zeker de eerste dag zit al aardig vol.
@Lynn: Wij zitten ook met de afsluiting bij de Craig Pass; wij moeten omrijden van Grand Teton op weg naar Old Faithful. Dat valt op zich wel mee qua tijd.
Wij gaan waarschijnlijk nog iets annuleren in het park. Mocht je geinteresseerd zijn laat het dan even weten.
Marianne
Ik ben voor ons verblijf een uitgebreide planning aan het maken met vooral veel wandeltips (wordt nog steeds aangevuld). Voor de bezienswaardigheden kun je het beste hier kijken. Wij gaan ter plekke ook kijken welke rangeractiviteiten er zijn; dat is altijd erg leuk om te doen. Zie daarvoor de krant die je bij de ingang krijgt.
Ik maak gebruik van het boek van Janet Chapple; erg uitgebreid, en erg mooi als je iets meer achtergrond zoekt, en ook iets meer wilt doen dan de bekende bezienswaardigheden.
Ik denk wel dat je niet heel veel tijd zult hebben voor wandelingen. Zeker de eerste dag zit al aardig vol.
@Lynn: Wij zitten ook met de afsluiting bij de Craig Pass; wij moeten omrijden van Grand Teton op weg naar Old Faithful. Dat valt op zich wel mee qua tijd.
Wij gaan waarschijnlijk nog iets annuleren in het park. Mocht je geinteresseerd zijn laat het dan even weten.
Marianne
-
anneliesbossaert
- Amerikafan
@Paul, de Canyon willen we zeker doen. Dit op dag 1 als we dus zouden rijden via de east intrance.
Als we toch zouden kiezen om via de beartooth highway te rijden, wanneer doen we dan best de Canyon?
Op dag 1 een stukje heen en terug rijden? Dus Binnen rijden via de NE entrance, dan eerst naar de canyon, om zo weer via dezelfde weg naar boven te rijden en via Tower & Mammoth in Gardiner te eindigen? Of is dit te veel van het goede?
Zal eens snuisteren in je planning! Kan ik wel veel uit leren.
Het is alleen zo'n groot park en we hebben inderdaad maar een beperkte tijd, dat het moeilijk is om in te schatten wat we allemaal kunnen doen.
Nu, we doen liever een langere wandeling dan de vele stoppunten.
Wat ik me in het algemeen ook afvraag is hoe correct de tijden zijn die bij de wandelingen vermeld staan.
Als er bijvoorbeeld bij staat 3 uur wandelen, is dit dan ook effectief 3 uur, of eerder 2u30
Ter info, we wandelen toch een gemiddelde van 6 à 7 km per uur.
Als we toch zouden kiezen om via de beartooth highway te rijden, wanneer doen we dan best de Canyon?
Op dag 1 een stukje heen en terug rijden? Dus Binnen rijden via de NE entrance, dan eerst naar de canyon, om zo weer via dezelfde weg naar boven te rijden en via Tower & Mammoth in Gardiner te eindigen? Of is dit te veel van het goede?
Zal eens snuisteren in je planning! Kan ik wel veel uit leren.
Het is alleen zo'n groot park en we hebben inderdaad maar een beperkte tijd, dat het moeilijk is om in te schatten wat we allemaal kunnen doen.
Nu, we doen liever een langere wandeling dan de vele stoppunten.
Wat ik me in het algemeen ook afvraag is hoe correct de tijden zijn die bij de wandelingen vermeld staan.
Als er bijvoorbeeld bij staat 3 uur wandelen, is dit dan ook effectief 3 uur, of eerder 2u30
Ter info, we wandelen toch een gemiddelde van 6 à 7 km per uur.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je via de NE entrance gaat lijkt Canyon mij die dag wel veel. Wij reden in 2004 van Cody naar Mammoth, zie ons verslag daarvoor om een idee te krijgen.
Je hebt op dag twee de ruimte, zeker als je op dag 1 al (een deel van) Mammoth kunt doen. Dan kun je vanuit Norris naar Canyon heen en weer rijden. Of rij vanuit Mammoth via Tower naar Canyon en dan naar Norris. Je kunt natuurlijk kijken of Canyon lukt op die eerste dag, het is ook afhankelijk van hoe vroeg je vertrekt en hoeveel je wilt doen bij Canyon.
Ik denk dat de tijden voor de wandelingen heel ruim zijn. Zeker als jullie een gemiddelde van 6 à 7 km per uur halen. Dat noem ik geen wandelen meer.
Voor Yellowstone zijn de bezienswaardigheden langs de boardwalks toch wel een aanrader, ik zou het jammer vinden om voor een eerste bezoek vooral langere wandelingen te maken, die gaan meestal niet langs de geisers en andere vulkanische activiteiten.
Marianne
Je hebt op dag twee de ruimte, zeker als je op dag 1 al (een deel van) Mammoth kunt doen. Dan kun je vanuit Norris naar Canyon heen en weer rijden. Of rij vanuit Mammoth via Tower naar Canyon en dan naar Norris. Je kunt natuurlijk kijken of Canyon lukt op die eerste dag, het is ook afhankelijk van hoe vroeg je vertrekt en hoeveel je wilt doen bij Canyon.
Ik denk dat de tijden voor de wandelingen heel ruim zijn. Zeker als jullie een gemiddelde van 6 à 7 km per uur halen. Dat noem ik geen wandelen meer.
Voor Yellowstone zijn de bezienswaardigheden langs de boardwalks toch wel een aanrader, ik zou het jammer vinden om voor een eerste bezoek vooral langere wandelingen te maken, die gaan meestal niet langs de geisers en andere vulkanische activiteiten.
Marianne
-
anneliesbossaert
- Amerikafan
Marianne, super bedankt alvast voor deze info.
We zullen dan zeker rekening houden dat we minder wandelingen doen en toch de belangrijkste punten bezoeken. Met natuurlijk hier en daar een leuke wandeling
.
Vroeg opstaan staat telkens op het programma, nu nog in de praktijk ook uitvoeren
We zullen dan zeker rekening houden dat we minder wandelingen doen en toch de belangrijkste punten bezoeken. Met natuurlijk hier en daar een leuke wandeling
Vroeg opstaan staat telkens op het programma, nu nog in de praktijk ook uitvoeren

Nou, zoals Marianne ook al meldde: die geschatte tijden zijn zeker niet op ons van toepassing. Wellicht dat de gemiddelde bezoeker of Amerikaan langzamer wandelt maar in alle parken deden wij de wandelingen in ongeveer de helft van de tijd die er voor stond.anneliesbossaert schreef: Als er bijvoorbeeld bij staat 3 uur wandelen, is dit dan ook effectief 3 uur, of eerder 2u30
Jullie gemiddelde ligt inderdaad hoog, maar vergeet niet dat je af en toe ook even wilt stoppen om om je heen te kijken (bijvoorbeeld in een prachtig wandelpark als Grand Teton) of wat te drinken. Daarnaast zul je af en toe ook wat klimwerk moeten verichten (hangt af van de wandeling).
Maar als er drie uur voor een wandeling staat moet het voor een gezonde wandelaar prima in twee uur te doen zijn, is mijn ervaring.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
anneliesbossaert
- Amerikafan
We stoppen inderdaad geregeld om iets te drinken en te eten en ondertussen te genieten van het mooie uitzicht.
Maar we zijn beiden gezegend met lange benen, dus dat scheelt ook wat
net terug van enkele dagen Tenerife en voor wandelaars ook zeker een aanrader!
Maar we zijn beiden gezegend met lange benen, dus dat scheelt ook wat

-
anneliesbossaert
- Amerikafan
Voor men planning in het Grand Teton NP staat momenteel het volgende op de planning in die specifieke volgorde.
* Jackson Lake overlook
* Stop bij Colter Bay om een plannetje op te halen
* Willow Flats Overlook
* Oxbow bend Turnout
* Jenny Lake + wandeling Hidden Falls + Inspiration point
* Chapel of the Transfiguration
* Antelope Flatts Road
Is dit logisch? En mis ik nog enkele belangrijke punten? We missen dan wel Schwabacher Road & Snake River overlook, maar denk niet dat we hier nog tijd voor zullen hebben?!
Ter info: Ik kom die dag uit West Yellowstone.
* Jackson Lake overlook
* Stop bij Colter Bay om een plannetje op te halen
* Willow Flats Overlook
* Oxbow bend Turnout
* Jenny Lake + wandeling Hidden Falls + Inspiration point
* Chapel of the Transfiguration
* Antelope Flatts Road
Is dit logisch? En mis ik nog enkele belangrijke punten? We missen dan wel Schwabacher Road & Snake River overlook, maar denk niet dat we hier nog tijd voor zullen hebben?!
Ter info: Ik kom die dag uit West Yellowstone.

-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hey Annelies,
Ik heb net het stuk tussen West-Yellowstone en Jackson klaar in mijn roadbook, maar wij verblijven 2 nachten in Jackson, waardoor mijn planning op dat stuk wat anders is.
Voor een groot deel komen onze routes overeen, echter jullie gaan een maand eerder. Dus ik ben heeel erg benieuwd of je een blog bij gaat houden. Want dat zou natuurlijk superleuk zijn om te volgen zo net voordat we zelf mogen
Veel voorpret nog en alvast een fantastische reis gewenst!
Monique
Ik heb net het stuk tussen West-Yellowstone en Jackson klaar in mijn roadbook, maar wij verblijven 2 nachten in Jackson, waardoor mijn planning op dat stuk wat anders is.
Voor een groot deel komen onze routes overeen, echter jullie gaan een maand eerder. Dus ik ben heeel erg benieuwd of je een blog bij gaat houden. Want dat zou natuurlijk superleuk zijn om te volgen zo net voordat we zelf mogen
Veel voorpret nog en alvast een fantastische reis gewenst!
Monique
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1124 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-