Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verschil tussen KOA camping en andere campings ?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Verschil tussen KOA camping en andere campings ?

Bericht door Inge »

Ik heb weinig slechte ervaringen met KOA. We hebben ze dan ook regelmatig in onze route gehad met de camper en langer geleden ook in kamping kabins overnacht. Nou reisden wij met de camper wel met een klein kind, waardoor we graag een zwembad en een speeltuin hadden. Maar ik vind de faciliteiten erg prettig, over het algemeen goede, nette sanitaire voorzieningen en vooral veelal aardige uitbaters. Soms inderdaad hutje, mutje. Maar ook verschillende keren mooie ruime plekken gehad. Maar inderdaad wel vaak aan de prijs. Hoe meer faciliteiten, hoe duurder.

In de parken hebben we steeds gekozen voor een campground in het park, maar erbuiten vaak op een KOA. Kan me overigens voorstellen dat de faciliteiten minder van belang zijn als je niet met kinderen reist. Maar wilde toch ook even een ander geluid laten horen 8) .
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Is beetje zelfde geluid als wij hebben :)
Voor KOA kun je ook alleen kiezen voor elektra en water en niet full hookup (met rioolaansluiting). Er is altijd wel een dump plaats daar waar je nog kunt dumpen en water innemen. De full hookup heb je eigenlijk ook niet echt nodig.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
annath
Amerika-ontdekker

Bericht door annath »

@Isis, bedoel je de KOA White River in de Badlands ?
Algemene vraag : die verloopstekker van 50 amp naar 30 amp. krijg je die bij de camper of waar zou je die anders kunnen kopen als het nodig zou zijn ?
Groeten Anna.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Er zit een 30 amp stekker aan. Bij Roadbear zit de verloop stekker naar 50 amp erbij. Wij hebben die verloop stekker naar 50 op onze vier camper reizen nog nooit nodig gehad.
annath
Amerika-ontdekker

Bericht door annath »

Ik bedoelde juist andersom van 50 naar 30.
Op sommige campgrounds zie je soms alleen 50 amp. bij grotere plaatsen , wat handig is met de wheelchairramp van mijn man die vanuit de camper komt, vandaar mijn vraag.
Groeten Anna.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Aan de snoer van de camper zit een 30 amp stekker. Bij roadbear zit een verloop stekker naar 50 amp. Ik weet niet of dat bij andere verhuurders er ook standaard bij zit. Maar daarmee kun je dus zowel bij 30 als bij 50 amp staan. Ik begrijp niet zo goed wat je dan met andersom bedoelt.
annath
Amerika-ontdekker

Bericht door annath »

Het is me duidelijk ,met zo'n stekker kun je van allebei gebruikmaken 50 en 30 ,moet alleen navragen of Fraserway deze ook bij de camper levert .
Groeten Anna.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Isis schreef:Is beetje zelfde geluid als wij hebben :)
Inderdaad Isis :thumbup: . Mijn bedoeling was een iets positiever beeld te schetsen van KOA dan ik hier meende mee te krijgen, maar zie nu dat mijn tekst inderdaad niet veel afwijkt van de strekking :lol:
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

annath schreef:Het is me duidelijk ,met zo'n stekker kun je van allebei gebruikmaken 50 en 30 ,moet alleen navragen of Fraserway deze ook bij de camper levert .
Groeten Anna.
Mochten ze deze niet leveren, wat ik mij niet kan voorstellen, dan is zo'n verloopstekker gewoon bij Walmart te koop.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

Mijn voorkeur gaat zeker uit naar park campings, maar we staan ook regelmatig op Koa's vooral de kinderen waarderen het zwembad, en de wifi. Wij proberen altijd voor de kinderen een beetje af te wisselen. Hebben trouwens op de Koa in Cody gestaan. Niet de gezelligste, maar verder niets mis mee. Uiteindelijk zijn we toch bijna de hele dag op stap, en dan is het leuk voor de kinderen als je 's avonds nog kan zwemmen. Er ging ook een gratis shuttle naar de rodeo. Een aantal koa's hebben gratis pannenkoeken ontbijt, en tegen betaling worstjes enzo. Handig, maar ikzelf vond de pannenkoeken niet erg smakelijk. :mrgreen:
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer