Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Evelien.: mogelijke route Denver - Las Vegas

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Rover3
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: mogelijke route Denver - Las vegas

Bericht door Rover3 »

Evelien. schreef:die -8°, dat beloofd! :D Rond welke datum waren jullie er ?
Dit was op 13 september (reis van 05 sept - 27 sept)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Evelien. schreef:Heeft er iemand ervaring met het weer in Denver eind september ?
Kijk op http://www.wunderground.com/US/ .

Voor Denver, CO bijvoorbeeld: http://www.wunderground.com/q/zmw:80202.1.99999 ,
scroll iets naar beneden en zie links "Geschiedenis en almanak",
daar kan je in de historie zoeken naar voorgaande jaren, maanden, weken en dagen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Evelien. schreef:Is er in Denver eigenlijk vanalles te beleven?
Op het forum is er al vaker geschreven over de stad Denver, CO.

Hierbij twee topics betreffende Denver:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 8&p=326469
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 0&p=619263
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Dankuwel Markro!

Heeft er iemand toevallig info ivm rodeo? Kan ik ergens een kalendar vinden? Heb al eens gegoogled maar ik kom zoveel verschillende dingen uit en sommige sites spreken mekaar echt tegen..
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wat laat in het seizoen voor een rodeo denk ik. Die in Cody is tot eind augustus, zie bijvoorbeeld http://www.codystampederodeo.com/
Waar heb jij gekeken? Op welke punten spreken de sites elkaar tegen? Misschien zijn de schedules voor 2013 nog niet overal bekend?
Ik zie op deze site ook een kalender tot juli, en niet verder: http://www.blackhillsroundup.com/index.php/schedule

Marianne
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Op verschillende sites Marianne, en vaak staan daar andere datums op voor dezelfde rodeo.

Hm zou echt wel stom zijn als het rodeo seizoen in september al gedaan is! Lijkt me echt super om eens mee te maken!
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

heb nog eens wat liggen nadenken en wat denken jullie van deze route eventueel..

1: brussel - denver
2: denver - estes park - via cheyenne tot scottsbluff?
3: scottsbluf - carhenge - badlands
4: badlands - custer
5: custer - devils tower
6: devils tower - yellowstone
7: yellowstone
8: yellowstone
9: yellowstone
10: yellowstone - grand teton
11: grand teton - colorado national monument
12: CNM - Arches
13: arches
14: Arches - capitol reef - ut 12
15-18: Voor een van deze dagen een permit voor the wave proberen te bemachtigen, en anders invullen met parken in de buurt. Bryce en zion enzo hebben we al gedaan dus die liefst niet.
19 20 21: Las Vegas
22: LV - Brussel

Wat denken jullie? alles zit nog helemaal in de beginfase en veel zal afhangen van de ticketprijzen enzo... we zouden in september gaan en met de tent
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

hallo Evelien,

Lijkt mij heel mooi zo. Er zitten wel wat lange reisdagen in. Voor Rocky Mountain NP zul je vrijwel geen tijd hebben op weg naar Scottsbluf.
Van Devils Tower naar Yellowstone kan, maar ik zou dat wat anders indelen. Cody is bijvoorbeeld leuk als tussenstop. Maar 2 tussenstops is ook niet verkeerd.

Marianne
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Marianne, bedankt voor je reactie..

Ivm de rit van devils tower naar yellowstone was ik eventueel ook al aan het denken om in cody te overnachten. Zijn er eig veel bezienswaardigheden op deze route ?

Ivm Rocky Mountain NP, loopt daar ook niet gewoon een scenic weg doorheen?

De lange rijdagen zijn inderdaad wel niet zo tof, maar als we yellowstone willen doen kunnen we er bijna niet onderuit eh..
Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Tussen Devils Tower en Cody rijd je via Us 14a door de Bighorn Mountains, een hele mooie scenic road. Je kunt onderweg een bezoek brengen aan Bighorn Canyon N.R.A. met het mooie uitzichtpunt Devils Overlook. In Cody heb je het Buffalo Bill Historical Center, hier zou je wel een hele dag door kunnen brengen in de vijf verschillende afdelingen.

De weg door RMNP die jij bedoelt, is de Trail Ridge Road. Je zou die heen en weer moeten rijden. Reken dan voor dag 2 op een pure rijtijd van 7 à 8 uur, zonder stops. Ik zou of meer tijd voor RMNP nemen of het overslaan. In dat laatste geval zou ik op dag 2 van Denver naar Custer rijden met Scotts Bluff als tussenstop. Waarschijnlijk ben je die dag toch al vroeg wakker vanwege de jetlag. Je zou dan dag 2 t/m 4 in Custer kunnen overnachten en vanuit Custer Badlands N.P. als dagtocht bezoeken, zo deden wij het in 2010. Een andere optie is om op dag 4 van Custer naar Badlands N.P. te rijden en dan te overnachten in Wall.

Op dag 5 kun je al een stuk verder richting Yellowstone N.P. rijden. Een bezoek aan Devils Tower met een wandeling neemt niet heel veel tijd in beslag.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Evelien. schreef: Ivm Rocky Mountain NP, loopt daar ook niet gewoon een scenic weg doorheen?
Kijk eens op de NPS-site voor RMNP. Links onderaan kun je op "view park map" klikken. Bij elk park kun je op die manier een kaart van het park vinden.

Marianne
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Bedankt voor de reacties! Super handig!

Ben nog eens over yellowstone aan het denken geweest. Enkel de campgrounds bij grant en madison zijn nog open op de data dat wij er eventueel gaan zijn. Wat raden jullie nog zoal aan als overnachting, en dan meer noordelijk. Ik zou de overnachtingen precies eerder willen spreiden zodat we niet heel de tijd heen en weer moeten liggen rijden..
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Starten in Seattle of Denver

Bericht door Evelien. »

wij gaan dit jaar terug naar Amerika en de focus van deze reis ligt op Yellowstone en Arches en we willen graag eindigen in Las vegas. De route van Yellowstone tot Las vegas hebben we al grotendeels uitgepluisd, maar we weten alleen niet goed waar starten. Yellowstone ligt nogal uit de buurt van alles.

Indien we in Denver starten zouden we richting Badlands, Custer, Mount Rushmore en Devils tower tot Yellowstone rijden. Maar de regio rond Seattle spreekt ons ook wel aan, en dan voornamelijk Olympic NP en Columbia River gorge.

Gelijk waar we zullen starten zullen er altijd wel een paar lange rijdagen inzitten maar dit vinden we niet zo erg.
Alleen heb ik wel het gevoel dat dit meer het geval zal zijn bij een vertrek vanuit Seattle.. Klopt dit?

Wie heeft er ervaring met een van deze twee vertrek locaties en dan in combinatie met Yellowstone? Welke bezienswaardigheden zijn er nog zoal bij een vertrek vanuit Seattle want daar vind ik precies niet zo veel van terug..

Maw, alle tips en advies ivm beide starlocaties zijn meer als welkom! :-)

wij zijn nog een jong koppel en zullen weer met de tent gaan kamperen. We zullen in totaal weer voor 3 weken gaan waarvan we dan een kleine week kunnen besteden aan de afstand tussen Denver/ Seattle tot Yellowstone.
Laatst gewijzigd door markro op 07 jan 2013, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Afbeelding
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Starten in Seattle of Denver

Bericht door dafkapin »

wij zijn vorig jaar vertrokken uit Seattle en naar Yellowstone gereden om te eindigen in Denver
wij zijn van Seattle naar olympic np gegaan en van daar naar mount rainier np
van mount rainier zijn we dan vie Missoula naar Yellowstone gereden, maar dat waren toch twee rijdagen
tussen Yellowstone en Denver zijn er naar ons gevoel meer dingen te 'doen' maar die noemde je zelf al op

ikzelf zou pleiten voor Olympic, omdat het echt een mooi en speciaal NP is, met het regenwoud en de watervallen en de kust

je kan ook een verslagje van olympic en seattle en onze rijdagen vinden op onze blog

veel succes met kiezen
Evelien.
Amerikakenner

Re: Reis Evelien.: mogelijke route Denver - Las Vegas

Bericht door Evelien. »

bedankt! Ik ga meteen je verslag eens uitpluizen se! :)
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben de route van Vancouver via o.a. Olympic en Portland naar Yellowstone gedaan (maar dan andersom)
Misschien kun je nog wat ideëen halen uit ons reisverslag (USA en Canada 2008)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik heb ervaring met beide.
Van Seattle kun je Olympic N.P., Mount Rainier N.P. en eventueel Mount St Helens N.M. bezoeken. Wij gingen in 2008 via Glacier N.P. naar Yellowstone N.P. Je zou ook zuidelijker kunnen gaan via Columbia River Gorge, John Day Fossil Beds N.M., en Craters Of The Moon N.M.
In 2010 reden wij van Denver naar Custer voor 3 nachten en daarna via Devil's Tower naar Buffalo, via Bighorn Canyon N.R.A. naar Cody en via de Beartooth Pass naar Yellowstone N.P.
Een voorkeur aangeven is moeilijk. Ik vond beide routes schitterend. Ik vermoed dat de route met begin in Seattle langer is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer