Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vooronderzoek reis Isis en familie 2012/2013

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vooronderzoek reis Isis en familie 2012/2013

Bericht door vana »

Wij waren in 2008 van 10 juli tot 20 juli in Canada en hebben al die dagen temperaturen van rond de 30 graden gehad met een stralend blauwe lucht.

Marjon
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Ja, het weer kan nogal verschillen, wij hebben in juli/aug zowel een hittegolf gehad als koude en sneew.

Gemidd genomen zijn juli en augustus zomers. West Canada ligt ongeveer op dezelfde hoogte als Nederland, Amsterdam ligt tussen Calgary en Edmonton. Zeer bepalend voor het weer zijn de afstand tot de zee (westenwind met regen), aanwezigheid van bergen en koude, noordelijke winden. De kuststrook met bergen is zeer regenrijk en bevat zelfs kustregenwoud (Vancouver Island, Vancouver, Coast Mountains). De Interoir is in juni wisselvallig maar juli en augustus lekker warm (Interior is het gebied tussen de Coast Mountains en de Rocky Mountains). En de Rockies zijn net als alle berggebieden wisselvallig: in de zomer regent het gemidd 1 op de 3 dagen.

Op onze beginpagina's van de beschreven vakanties zie je welk weer wij hadden, je kunt echt lang mooi weer hebben (2007 was een warme zomer), maar ook pech en paar dagen achter elkaar slecht weer. Maar de kans daarop is klein, in de Rocky Mountains is het best uit te gaan van 1 dag slecht en 2 goede dagen...

Groet, Ferry
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

wij waren er van half september tot half oktober.
Begin oktober begon het te sneeuwen in Jasper, tot die tijd hebben we een prachtige Indian summer gehad.
In Vancouver en Vancouver Island was het weer Indian Summer en korte broeken weer.
Maar dat was wel uitzonderlijk heb ik me laten vertellen.
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

Wij waren in september in de Rockies en op Vancouver Island.
Wij hebben regen, mist en sneeuw gehad en zo af en toe een dag zon.
Ook dit was zeer uitzonderlijk. Volgens de canadezen is de maand september in geen 30 jaar zó slecht geweest.
Maar wij hebben ons prima vermaakt; regen of geen regen.
Wilma.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik moet me er maar eens verder in verdiepen het wordt misschien toch wel 2012.
Ik weet minder van dit gebied dan van het Zuiwesten voordat we dit jaar gingen. Dus 1,5 jaar voorbereiden is wel handig. Eerst maar een idee krijgen van afstanden en wat start en eindplaats wordt.
Ik zit zelf te denken SLC - Vancouver/ Seatle 4 weken. (of LV - Vancouver/Seatle)
En Yellowstone en Teton krijgen een prominente plaats!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer