Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisplan Vana (Marjon) 2008- Het Noordwesten en Canada

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reisplan Vana (Marjon) 2008- Het Noordwesten en Canada

Bericht door markro »

Marjon, bedankt voor jouw tips!
Wij krijgen er steeds meer zin in, ook dankzij jouw foto's.
Fijne tijd in dat prachtige Yellowstone en Grand Teton.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Marjon! In st. Mary geweest en niet even naar Babb gereden om te gaan eten in the Cattle Baron? Een gemiste kans! :shock:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Gypsygirl1 schreef:Marjon! In st. Mary geweest en niet even naar Babb gereden om te gaan eten in the Cattle Baron? Een gemiste kans! :shock:
Nou Ingrid, we hebben het er wel over gehad. Maar toen we er langsreden was het nog iets te vroeg en wilden we eerst inchecken en ons opfrissen. Daarna had Ger geen zin meer om nog in de auto te stappen, Het was zo'n vermoeiende dag geweest. Jammer, maar je kunt niet alles hebben.

was trouwens wel grappig, een uur na ons kwamen er twee motorrijders aan. Die kwamen van Calgary en hadden dus voor een groot deel dezelfde weg als wij gereden. Wij hebben heel mooi weer gehad en zij hadden een pak sneeuw over zich heen gekregen.
Wij zijn net voor de bui uitgereden. En de bui heeft ons daarna ook niet meer bereikt want het is verder mooi weer gebleven.

Marjon
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Leuk om even een updat te lezen en alvast wat fotos te zien van het gebied in Canada wat wij de komende weken gaan bezoeken. Super, ik hoop dat de beer even op ons wacht.
Wij zitten nu in Forks, een stuk koeler dus zorg dat je een warm vest bij je hebt. In jullie laatste reisplan gaan jullie nog uit van 3 dagen Forks, hoop dat jullie dat wat ingekort hebben. Hoewel het natuurlijk een prima uitvalsbasis is, staan te meeste winkeltjes te koop, te huur of leeg, is het heel klein en wekt het de indruk er over 30 jaar niet meer te zijn.

Veel plezier nog en op naar de volgende update.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Oh, bedankt voor de informatie. We hebben er maar twee nachten gepland dus die komen we wel door. Het is toch alleen maar om te slapen en als uitvalsbasis voor Hoh rainforrest. We hadden wel een hotel met zwembadje genomen, dus ik hoop dat we het goede weer meenemen die kant op.

Jullie nog veel plezier verder.

Marjon
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Vandaag in de Ranch Inn in Jackson hebben we prima internet. Ik heb dus een flink aantal dagen met foto's toe kunnenvoegen. Dus wie zin heeft: http://www.pixagogo.nl/2841384395

Marjon
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

vana schreef:Vandaag in de Ranch Inn in Jackson hebben we prima internet. Ik heb dus een flink aantal dagen met foto's toe kunnenvoegen. Dus wie zin heeft: http://www.pixagogo.nl/2841384395

Marjon
Mooie foto's, Marjon! Leuk om al die plekjes te zien, ik verheug me nu nog meer op onze reis.......
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Prachtige foto's Marjon! Wat een bloemen in Yellowstone, toen wij er waren was het nog echt in 'winterstand'.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Marjon,

Een vraagje hoe staat het met de schade aan de bomen die de pine-beetle heeft veroorzaakt.
Heb je veel dode bomen (bossen) gezien?

Groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wat een prachtige foto's hebben jullie weer gemaakt!
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
haroldenbianca
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door haroldenbianca »

Hoi Marjon en fam.

Wat een geweldige foto's van Canada.
Vorig jaar hebben we ook Canada bezocht in onze Amerika trip.
Wij hebben toen ook 2 nachten in Jasper in Pyramid lake resort geslapen.
Dit vonden we helemaal geweldig. prachtig meer waar je savonds heerlijk op de steigerplank op een bankje naar de zonsondergang kon kijken.
Wij hebben ook die leuke trip naar Johnston Canyon gedaan.
Wij genieten met de foto's die jullie maken ontzettend met jullie mee.
En wij hebben wel ook ons hart verloren aan Canada nadat we die al verloren hadden aan Amerika :wink: .
Geniet ervan

groetjes harold en Bianca

http://members.home.nl/haroldenbianca
http://www.haroldenbianca.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslagen USA2004 / USA & Canada2007 / USA2010
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Mooie foto's vana. Echt leuk, en een mooie manier van presenteren.
nog als je in Forks bent: het eten bij de Chinees South-North Garden is erg goed, vermijd liever restaurant the In Place (of minstens de visschotel). Informeer vooraf goed wanneer het hoog/laag water is bij de stranden als je die wilt bezoeken.
Waarschijnlijk kom je net niet in Sequim, bij port angeles, anders is het zeer de moeite waard om hier even een stop te maken voor de vele mooie muurschilderingen. oa. bij de Ramada Inn.
Johan en Ellen
Amerika-ontdekker

Bericht door Johan en Ellen »

Echt prachtige foto's en zo heerlijk herkenbaar!!
Ook wij zijn inmiddels helemaal verslaafd aan Canada en Amerika en verheugen ons op de komende reis; waar we oa ook (weer) in Grand Teton en Yellowstone zullen komen!!
Misschien nog een tip voor de mensen die nog naar Grand Teton gaan...in Teton Village kun je heerlijk spare-ribs eten in de Mangy Moose!!! (daar verheugen we ons nu al op....).

Nog een fijne reis verder en we blijven jullie volgen!

Wij moeten nog 3wkn wachten (15/8 vertrekken we)

Groetjes,
Johan en Ellen
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Oh Marjon, wat een prachtige foto's weer!!!!!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Geweldige foto's Marjon!
Op deze manier kunnen we jullie toch volgen!

Groetjes Elly
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi allemaal,
Even een kort berichtje vanuit Ontario. Nee, niet in Canada maar in Oregon.
Gisteren een lange reisdag vanuit Jackson met een temperatuur van 34 graden, lang leve de airco!
Vandaag weer een lange reisdag via de John day Fossl Beds naar Bend Oregon. We zijn het reizen een beetje zat dus hebben gisteravond lekker de Best Western in Bend geboekt voor 3 nachten. Met zwembadje want het gaat zo'n 28 graden worden de komende dagen, even lekker relaxen.
Ik hoor dat het bij jullie ook mooi weer is dus geniet er maar lekker van.

Groetjes Marjon, Ger en Joyce
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Even ingaan op de vraag van Yarrah, we zijn in juni in West Canada geweest en enorme stukken bos zijn aagetast door de pine beetle, vooral tussen Whistler en Jasper NP was het heel erg. Ik heb op een bord langs de kant van de weg gelezen dat al 7 miljoen hectare bos is aangetast door de pine beetle, een triest gezicht :(
2005 Ca-Az-Ut-Nv
2006 Ca-Az-Ut-Nv
2008 Or-Wa-Bc-Ab-Mt-Wy-Ut-Nv
2009 Florida + cruise Bahamas
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Dank je Des,

Wij gaan misschien volgend jaar nog een bezoek brengen aan Canada en dan een uitstap naar Yellowstone maken. Maar als de bossen in die omgeving zo beschadigd zijn hebben we daar geen zin in. Ik word er zeer depri van (idefix gevoel). In Colorado hebben we ook mijlen en mijlen door dode bossen gereden....... en inderdaad een zeer triest gezicht.

Onze reis voor volgend jaar zal zijn:
Calgary camper halen voor 3 weken
Jasper, Yoho, Banff, Waterton, Glacier en dan Yellowstone.
Dan weer terug naar Calgary voor een binnenlandse vlucht naar Vancouver waar we nog 5 nachten zullen blijven.

Dus we komen niet in BC zelf.

Groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

De fotopagina is weer aangevuld t/m vandaag. http://www.pixagogo.nl/2841384395

We zitten nu in Clackamas, een voorstadje van Portland. Vraag niet hoe we hier beland zijn, ik weet het niet.
We hebben weer een paar fikse rijdagen achter de rug vanaf Jackson naar Bend. (een beetje te lang naar mijn idee)
We waren het dus ook even zat en hebben drie nachten gerelaxed in Bend. Mooie omgeving. Wij waren vooral heel erg onder de indruk van Smith Rock state park. Een klein parkje maar heel erg mooi en de wandeling naar beneden is ook leuk.Vandaag zijn we even naar Portland geweest en hebben ook een stukje van de Columbia Gorge scenic byway gereden. Eerlijk gezegd vonden we die een beetje tegenvallen. Misschien teveel verwend de laatste tijd. We zijn het reizen op het moment een klein beetje zat en gaan morgenrichting kust. Het weer is niet zo goed daar maar we vermaken ons wel denk ik. Mount St Helen slaan we over, daar hebben we even geen zin meer in.

Tot gauw

Marjon
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi allemaal,

Gisteravond zijn we in Victoria gearriveerd en het voelt prettig om weer in Canada te zijn. Toen we in de haven aankwamen was het een drukte van jewelste. Het is vandaag Britisch Columbia Day dus feest in de stad. De hele Inner Harbour was afgezet en was stampvol mensen. Op straat was het een drukte van belang. Heel veel jongeren in de meest vreemde uitdossingen (veel gothic volgens Joyce) Overal werd muziek gespeeld, heel gezellig. Vandaag en morgen wordt het heerlijk weer dus wij gaan ons wel vermaken.

Afbeelding

Wat ook heel bizar was. We zaten op de ferry naar Victoria, komt Joyce ineens een jongen tegen die in de andere 5e klas van haar school zit.
Wat een toeval; zit je aan de andere kant van de wereld en zit je precies op hetzelfde tijdstip op dezelfde ferry!!

Gisteren zijn we nog even naar Hurricane ridge geweest en dat was verrassend mooi.
Heel helder ook dus de toppen waren goed te zien.
Afbeelding

Verrassend was voor ons Railto Beach. Okè allemaal, ik neem mijn woorden terug, de stranden zijn inderdaad heel anders dan in Nederland en heel mooi.
(maar de golven in IJmuiden zijn hoger, kom maar eens kijken :D )
Het was koud en er hing veel nevel dus de stranden waren een beetje sprookjesachtig, vooral Ruby Beach. Heel mooi en we hebben 's morgens vroeg in de kou een wandeling gemaakt op Rialto Beach naar Hole in de Wall en veel mooie zeeanemonen gezien.

Afbeelding
Ruby Beach

Hoh Rainforrest was mooi maar eerlijk gezegd vond ik de rit rond Lake Quinault in de nevel met de overhangende met mos begroeide bomen en de Maple Glade Trail mooier.
Misschien kwam dat omdat we de trail in de motregen liepen en dat gaf er net een extra dimensie aan, met dat water op de takken.
Afbeelding

Vandaag gaan we een stukje over het eiland rijden en vanavond storten we ons in het feestgedruis.
Morgen wordt het 30 graden dus misschien gaan we nog een strandje opzoeken. Een relaxte einde van de vakantie.

De laatste nacht hebben we weer in het Best Western in North Vancouver geboekt en misschien kunnen we nog even naar Gastown of Stanley park.

Onze fotopagina kan ik helaas niet aanvullen, de internet verbindingenzijn superlangzaam de laatste tijd. Dus dat houden jullie tegoed als we weer thuis zijn. Evenals een reisverslag ik heb een heel dik dagboek geschreven.

Groetjes Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer