Mrvanilla schreef:Iemand ooit met 4th of July in Seattle geweest? Of elders in the States? Heb wel wat rond gezocht op internet maar was benieuwd of er mensen waren met tips voor deze nationale feestdag.
Jip, ben ik geweest. Twee keer in Seattle, een keer in Portland, een keer in Silverton, Oregon en de laatste keer in Estacada, Oregon.
Je kan de 4th of july het beste vergelijken met onze Koningsdag. Inclusief optochten, braderie, natuurlijk een BBQ en er wordt afgesloten met vuurwerk. Hoe groter de stad, des te groter de poppenkast. Vooral de optochten zijn dan in de grote steden een lust voor het oog. Super georganiseerd. Alles is rood, wit en blauw. En je ziet letterlijk aan het eind van de dag sterretjes. Zowel Seattle als Portland zijn beide superrelaxte steden. En weten goed eten en drinken te waarderen. Met name de foodtrucks in Portland en de heuse bierscene (als je daar van houdt...) zijn een aanrader. En zeker een keer de moeite waard om mee te maken.
Ik geef de voorkeur aan kleinere plaatsen. Laatste twee keer met onze vrienden dan ook gevierd in Silverton en Estacada. De kneuterigheid straalt er aan alle kanten af. Maar het is des te vermakelijker. Iedereen doet mee, van klein tot oud. Er gaat van alles mis. Maar dat is wel degelijk de charme die, vind ik, bij de 4th of july hoort.
Groot voordeel ten opzichte van onze Koningsdag is de datum. Negen van de tien keer geweldig weer. Iedereen in goed humeur, uitgelaten stemming. En zeker in kleinere plaatsen bij uitstek het moment om nieuwe vrienden te maken. En zeker als ze horen dat je uit Nederland komt heb je voordat je het in de gaten hebt in je ene hand wat te drinken en in je andere hand wat te eten.