Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis GJ: route Seattle - Los Angeles 2015
Re: Reis GJ: route Seattle - Los Angeles 2015
Nee, we gaan geen blogje bijhouden helaas... wel ooit een keer gedaan, maar dan had ik aan het eind van de dag alsnog het gevoel alsof ik aan het werk moest. Maar we zullen wel regelmatig updates posten! Wij hebben trouwens zelf veel info gehaald uit reisverslagen van onder meer forumlid Dude en Martin & Marianne.
We zij inmiddels een paar dagen hier en genieten met volle teugen! Het weer is heerlijk, dat helpt natuurlijk ook mee. We hebben in Seattle de grunge tour gedaan, wie dat nog wil doen moet opschieten, want waarschijnlijk houdt die vrouw er eind dit jaar mee op. Wel een aanrader, evenals de Underground Tour en het Chihuly museum. En de Space Needle natuurlijk. Gisteren zijn we naar Boeing geweest, ook heel interessant, en daarna zijn we eind van de middag nog naar Hurricane Ridge in Olympic geweest en zijn we naar boven gewandeld. Restauranttip in Port Angeles: de Kokopelli Grill. Oh,wat was dat lekker gisteren!
Vandaag gaan we richting Crescent Lake en misschien Sol Duc. Later meer, dus!
Vandaag gaan we richting Crescent Lake en misschien Sol Duc. Later meer, dus!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
klinkt allemaal goed, leuk dat je ons op de hoogte houdt! 
Wat ik nog was vergeten te melden: de Ballard Locks in Seattle zijn heel interessant, en op zondag is daar in de buurt een farmers market, heel gezellig.
We zijn nu in Forks, waar we naar de watervallen op de Hoh River Trail zijn gewandeld, echt fantastisch, je loopt gewoon door een sprookjesbos. We zijn ook nog naar Rialto Beach geweest en naar Hole in the Rock gewandeld, echt een aanrader. We hebben hier in Forks trouwens ook nog een beroemdheid ontmoet, althans, voor Amerikaanse kijkers van National Geographic: Mick Dodge. Die hing wat rond bij het visitor centre. Hij wilde alleen met ons op de foto als we onze schoenen uittrokken haha. Zelf loopt hij ook op blote voeten.
Oh, en last but not least: ik raad iedereen die in Port Angeles komt een diner bij Kokopelli Grill. Zó lekker, echt fantastisch!
We zijn nu in Forks, waar we naar de watervallen op de Hoh River Trail zijn gewandeld, echt fantastisch, je loopt gewoon door een sprookjesbos. We zijn ook nog naar Rialto Beach geweest en naar Hole in the Rock gewandeld, echt een aanrader. We hebben hier in Forks trouwens ook nog een beroemdheid ontmoet, althans, voor Amerikaanse kijkers van National Geographic: Mick Dodge. Die hing wat rond bij het visitor centre. Hij wilde alleen met ons op de foto als we onze schoenen uittrokken haha. Zelf loopt hij ook op blote voeten.
Oh, en last but not least: ik raad iedereen die in Port Angeles komt een diner bij Kokopelli Grill. Zó lekker, echt fantastisch!
Leuk om je enthousiaste reactie te lezen. Waar hangen jullie inmiddels uit?
-
RiaK
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Heb nog een fijne vakantie verder! Altijd leuk om over een reis te lezen waar we zelf niet aan toe gekomen zijn, onze enige overeenkomst is een stukje Seattle 
https://riakock.blogspot.nl/
Door Arizona en New Mexico: https://riakockalsreiziger1.blogspot.nl/
Noord-west USA en Canada: https://riakockalsreiziger2.blogspot.nl/
Door Arizona en New Mexico: https://riakockalsreiziger1.blogspot.nl/
Noord-west USA en Canada: https://riakockalsreiziger2.blogspot.nl/
Wij zijn nu bij Crater Lake, mooi maar het echte wauw- gevoel ontbreekt. Dat hadden we eergisteren wel bij Smith Rock State Park, wat is het daar mooi! We zijn helemaal naar boven geklommen en hebben ook nog langs de rivier gelopen, waar we bevers zagen, heel bijzonder. We hebben in Bend overnacht en hebben Painted Hills toch maar geskipt, anders werd het wel erg druk. En aangezien we een paar jaar geleden al eens in Badlands np waren dachten we uiteindelijk niet dat het veel zou toevoegen.
Straks op weg naar Lassen, waar ze slecht weer voorspellen. Zou jammer zijn want de afgelopen (bijna) twee weken zijn de vestjes en jassen de koffer nog niet uitgeweest!
Straks op weg naar Lassen, waar ze slecht weer voorspellen. Zou jammer zijn want de afgelopen (bijna) twee weken zijn de vestjes en jassen de koffer nog niet uitgeweest!
Leuk je berichtjes. Ik was nog aan het twijfelen over Smith Rock State Park in onze reis (we vertrekken morgen). Maar dit klinkt heel goed.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch een reisverslag, leuk om te lezen.
Ik geloof dat die Kokopelli Grill echt heel goed bevallen is he?
Het Smith Rock SP vonden wij niet echt bijzonder, maar wij hebben niet de wandeling naar boven gemaakt, dus goed oordelen kunnen we niet.
Ik hoop dat het weer in Lassen mee zal vallen, nog veel plezier!
Marianne
Het Smith Rock SP vonden wij niet echt bijzonder, maar wij hebben niet de wandeling naar boven gemaakt, dus goed oordelen kunnen we niet.
Ik hoop dat het weer in Lassen mee zal vallen, nog veel plezier!
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
En ik vond Crater Lake wel echt WOW! Wij waren er echter bij vrijwel wolkeloos weer. Hoe was het weer bij jullie?
Fijne voortzetting van de vakantie.
Fijne voortzetting van de vakantie.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Crater Lake was bij ons behoorlijk bewolkt, dus dat scheelt waarschijnlijk! Hier in Lassen is het ook niet zulk mooi weer. Gisteren in het onweer door het park gereden. Vandaag ook zwaar bewolkt, maar we zijn wel naar Bumpass Hell en Cold Boiling Lake gewandeld. Helaas begon het rond 13 uur weer te regenen en het was zo mistig dat we de weg zelfs bijna niet meer zagen, dus echt wandelen had niet veel zin meer.
nu dus een middagje lezen in de Mineral Lodge. Hopelijk is het de komende dagen beter in Ferndale, sf en highway 1!
Haha ja, de Kokopelli Grill was echt top!
Oh ja. Wat niet handig is: een Canadese auto meekrijgen bij Alamo en vervolgens ontdekken dat je dan de tol voor de Golden Gate niet online kan betalen.
We hebben naar Alamo gebeld en ze hebben in ons dossier een reference number opgenomen waarnaar we moeten verwijzen bij het inleveren van de auto en eventueel ook als we er nog een brief over krijgen. Dus tip van de dag: neem nooit een Canadese auto mee als je tolwegen gaat rijden!
Haha ja, de Kokopelli Grill was echt top!
Oh ja. Wat niet handig is: een Canadese auto meekrijgen bij Alamo en vervolgens ontdekken dat je dan de tol voor de Golden Gate niet online kan betalen.
Leuk weer een berichtje te lezen! Crater Lake was bij mij juist wel een wow-gevoel, we hebben er zon, onweer en hagel gehad en langs de rim lag nog sneeuw en dat hoogzomer. Wat betreft die Canadese auto: dat was dus waarom wij zaten te tobben met de toen net ingevoerde online tol-betaling voor de Golden Gate. Je kan (bleek later) heel eenvoudig een account aanmaken voor een paar dagen, dan heb je met het afrekenen straks geen gedonder. Je belt een 1-800 nummer en dan maken ze dat account voor je aan, gaat makkelijker dan online. Jij bent tenminste voorbereid, haha, wij hadden die stress toen we de brug op wilden rijden. Ach ja, dat heb je als je niet een jaar van tevoren je reis plant, levert in ieder geval nog jaren een verhaal op 
Ons is het uiteindelijk ook gelukt, na het oversteken van de brug hebben we het tolbedrijf gebeld en die hebben inderdaad een tijdelijk account aangemaakt. Dus als het goed is, is nu alles geregeld.
We hebben een paar superleuke dagen gehad in SF en nu zijn we in Morro Bay, gisteren waren we in Monterey. We hadden daar voor 2 uur de whale watch gereserveerd. Maar die ging niet door vanwege de ruwe zee. Het was in Monterey ook behoorlijk bewolkt en guur. Uiteindelijk maar goed dat het niet doorging, want nu zijn we gistermiddag al een heel stuk Big Sur ingereden en daar was het stralend weer. Wat is Julia Pfeiffer Burns State Park toch prachtig! Vanmorgen toch de whale watch kunnen doen. Was leuk, maar nat en regenachtig, en ik had het idee dat we de walvissen in Canada beter zagen, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat die boot kleiner was.
Morgen via Mission Santa Ines naar Los Angeles, en vrijdag weer naar huis
het was weer prachtig!
We hebben een paar superleuke dagen gehad in SF en nu zijn we in Morro Bay, gisteren waren we in Monterey. We hadden daar voor 2 uur de whale watch gereserveerd. Maar die ging niet door vanwege de ruwe zee. Het was in Monterey ook behoorlijk bewolkt en guur. Uiteindelijk maar goed dat het niet doorging, want nu zijn we gistermiddag al een heel stuk Big Sur ingereden en daar was het stralend weer. Wat is Julia Pfeiffer Burns State Park toch prachtig! Vanmorgen toch de whale watch kunnen doen. Was leuk, maar nat en regenachtig, en ik had het idee dat we de walvissen in Canada beter zagen, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat die boot kleiner was.
Morgen via Mission Santa Ines naar Los Angeles, en vrijdag weer naar huis
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 8514 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-