Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis annelies: juni 2015 Denver-Las Vegas

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
anneliesbossaert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis annelies: juni 2015 Denver-Las Vegas

Bericht door anneliesbossaert »

Neen, jammer genoeg zullen we geen blog bijhouden.
Ik lees ze graag van andere mensen, maar zelf niet zo'n schrijver :? .

Maar je mag me altijd contacteren als ik terug ben, dan geef ik je graag wat tips en do & don'ts
Afbeelding
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Oh jammer,
was meer dat het gezellig was om te volgen, omdat we dan zelf bijna gaan.
Wij gaan 11 dagen nadat jullie terugkomen, dus roadbook is dan zeker helemaal klaar, dus ik verwacht niet dan nog te gaan sleutelen aan de route... :wink:
BartF
Amerikafan

Bericht door BartF »

Hey,

Mooie route alvast!

Wij gaan in juni ook naar Grand Teton NP en bij het zoeken naar meer informatie van de trails daar vond ik op de site van NPS dat de Inspiration Point Trail afgesloten is dit jaar. Toch wel een tegenvaller als je al de mooie ervaringen van deze trail hier leest...

Summer 2015, the trail from Hidden Falls to Inspiration Point will be closed. All hikers must access Cascade Canyon via the Horse Trail north of the West Boat Dock.

Iemand suggesties voor een alternatieve trail?
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Oh, dat is goed te weten! Wij hebben die wandeling ook op de planning staan!
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar mooie alternatieven.
En of het dan wel de moeite is om toch over te varen en naar Hidden falls te lopen.
BartF
Amerikafan

Bericht door BartF »

moon29 schreef:Oh, dat is goed te weten! Wij hebben die wandeling ook op de planning staan!
En of het dan wel de moeite is om toch over te varen en naar Hidden falls te lopen.
Daar twijfelen wij dus ook over. Vandaar dat ik dit toch even wou delen met jullie.. Hopelijk gaan de werken niet door en kunnen we toch gewoon omhoog :-).
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ja, maar eens even verdiepen in andere mogelijkheden.....

Gaan jullie een blog bijhouden, Bart? (jullie gaan voor een groot deel dezelfde route doen, maar dan een maand eerder, dus zou leuk zijn om te volgen :wink: )
BartF
Amerikafan

Bericht door BartF »

Nee, ik denk niet dat we een blog gaan bijhouden.

Ik heb trouwens nog eens verder gezocht ivm de Inspiration Point Trail. Als je op de kaartjes in de link hieronder kijkt, kan je er volgens mij met een omwegje wel geraken...

http://www.nps.gov/grte/planyourvisit/u ... hore15.pdf
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik heb even gezocht naar de sluiting van trail naar Inspiration Point.
Zoals ik het begrijp is het gewone pad van Hidden Falls naar Inspiration Point afgesloten maar je kan wel via het Horse Trail dat net ten noorden van het dok vertrekt.
http://www.nps.gov/grte/planyourvisit/u ... e_topo.pdf
Op het kaartje zie je in stippellijn de route van de boot. Als je dus aan de west kant bent, is het mogelijk om via het bovenste pad naar Cascade Canyon te gaan. Misschien kan je vanaf daar wel Inspiration Point bereiken. Het zal dan natuurlijk wel verder wandelen zijn.

Zeker ter plaatse informatie gaan inwinnen (doen wij trouwens altijd als we een trail willen lopen)

Mocht dit ook niet gaan dan is het toch nog een mooie tocht hoor.

Edit: ik zie net het kaartje dat BartF gepost heeft. Dat is dus wat ik hierboven vermelde.
Dus van de boot 0.5 mijl naar Hidden Falls, 0.5 mijl terug naar het dok, 0.9 + 0.3 mijl naar Inspiration Point en 0.3 + 0.9 terug naar de boot. Het wordt dan dus wel een zwaardere wandeling.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

moon29 schreef:Oh, dat is goed te weten! Wij hebben die wandeling ook op de planning staan!
Wij hebben zowel Inspiration Point als een aantal andere wandelingen begin juni in onze planning staan. Zie hier voor de planning en straks voor ons verslag.

Marianne
anneliesbossaert
Amerikafan

Binnen 5 dagjes is het zover :-). We zien er alle twee super naar uit.

Nu ben ik juist nog opzoek naar een leuke plaats om in Keystone de NBA final te bekijken.
We zijn alle 2 nogal basket gek, dus zou wel leuk zijn om dit in een sportcafe te kunnen bekijken in plaats van op de hotelkamer.

iemand een leuk ideetje / adresje?
Afbeelding
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Je zou even kunnen googlen op Keystone en sportsbar. Als die er is garandeer ik je dat ze wedstrijd uitzenden. Al moet je wel opletten dat er ook de NHL finals zijn nu, dat is een stuk populairder in sommige streken.

Ik ben ook enorme basketball fan en zit nu in de VS. Ik heb de twee gespeelde wedstrijden in onze kamer gekeken met afhaaleten. Was leuk en spannend. Andere wedstrijden heb ik gevolgd in bijvoorbeeld een Applebees of een Chili's, kun je het meteen combineren met je diner.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Misschien in http://www.barleesfoodanddrink.com/Fami ... ne_SD.html, maar ik heb in Keystone niet echt een sportsbar gezien. Misschien in de Grizzly Creek bar? Ik was er voor het seizoen en toen was er nog veel gesloten of nog zo leeg dat het niet gezellig eruit zag. In de Red Garter Saloon stonden bij mijn weten iig geen tv's.

Wel in Custer: http://www.buglinbull.com/ordereze/default.aspx en ik kan me niet voorstellen dat ze in Hill City ook niet ergens de pot uitzenden in een bar aan main street.
anneliesbossaert
Amerikafan

Bedankt alvast.

Ik had inderdaad al even op google gekeken, maar de enige die ik onmiddellijk vond was inderdaad in Custer.

Combineren met het diner kan, maar dan zal het redelijk vroeg zijn. Ze spelen namelijk al om 17u lokale tijd (dus 18u in South Dakota)

Anders wordt het gewoon de hotelkamer met een fris pintje bier :-)
Afbeelding
anneliesbossaert
Amerikafan

Sinds gisterenavond terug van een super prachtige reis.
In Denver in de regen toegekomen en eergisteren in de regen uit Las Vegas vertrokken. Voor de rest hebben we temperaturen gehad van 14°c in Custer tot 43°C in Zion & Vegas.

De hoogtepunten voor mij waren Grand Teton Np, Arches (devils garden trail / primitave trail) en de Angels Landing in Zion.

Uiteraard was de rest van de reis ook geweldig, ik zou alleen Custer SP & Mt Rushmore overslaan de volgende keer en op Salt Lake city vliegen.
Al was de Sunday Gulch trail in Custer een hele belevenis...Enorm veel water op en langs de trail, sommige stukken volledig onder water, dus we hadden onmiddellijk onze doop :-)

We vlogen met British Airways in World traveller plus, wat uitstekend was. Alleen een te korte overstap tijd (1u20) in Londen, waardoor we zowel op de heen als retour een serieus sprintje hebben mogen trekken om de verbinding te halen. In het doorgaan zonder probleem, maar gisterenavond jammer genoeg zonder bagage op zaventem toegekomen.

Maar opnieuw was dit een fenomenale reis.
Bedankt iedereen voor de tips!

Voor mijn vriend was dit zijn eerste reis naar de USA en hij heeft gelukkig ook de USA microbe te pakken :thumbup: :clap:
Nu wordt het plannen om een nieuwe reis in elkaar te steken volgend jaar. Al weten we nog niet zo goed welke richting we uit willen.
Ik ben zowiezo een voorstander van de West kant, zowel van USA als Canada. We gaan vooral voor de natuur en om te wandelen, een stad is leuk meegenomen, maar max. 1 dag.

Het leuke aan men reizen USA vond ik telkens de combinatie van de groene natuur (parken als Yosemite, Yellowstone, Grand Teton) en de rode rotsen (Arches, Bryce, ...)
Canada vond ik van natuur prachtig, maar na een tijdje wordt het wat eentonig.

Hebben jullie leuke tips voor me?
Er mogen zeker stukken inzitten die ik reeds gedaan heb, maar graag ook wat nieuwe parken.

De reisperiode zou opnieuw midden tot eind juni zijn.

Vorige reizen:
2008: Edmonton - Jasper - Banff - Calgary
2010: Los angeles - kustroute - SFO - Yosemite - Death Valley - Vegas - Zion - Bryce - Page - Monument Valley - Grand Canyon - Phoenix
2012: Vancouver - Victoria - Tofino - Whistler - Clearwater - Jasper - Banff - Calgary
2015: Denver - Custer - Cody - Yellowstone - Grand teton - Arches - Canyonlands - Bryce - Zion - Vegas
Afbeelding
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Wat fijn dat jullie reis zo'n mooie ervaring was, ook voor je vriend! En die paar minpuntjes zijn zo vergeten.
Nu lekker nagenieten. Geen blog las ik, wel foto's?

Gr. Ria
BartF
Amerikafan

Bericht door BartF »

anneliesbossaert schreef: Uiteraard was de rest van de reis ook geweldig, ik zou alleen Custer SP & Mt Rushmore overslaan de volgende keer en op Salt Lake city vliegen.
Al was de Sunday Gulch trail in Custer een hele belevenis...Enorm veel water op en langs de trail, sommige stukken volledig onder water, dus we hadden onmiddellijk onze doop :-)
Wij waren rond dezelfde periode in Custer SP en hebben ook de Sunday Gulch Trail gelopen. Inderdaad veel water maar dit maakte het dus wel een erg leuke trail!

Ik vond Custer SP trouwens een echte meevaller (had ik op voorhand niet gedacht). We hebben er wel veel wandelingen gedaan zoals de Cathedral Spires Trail en Little Devils Tower Trail, misschien vandaar..
anneliesbossaert
Amerikafan

@Bart: Het was onze eerste trail en inderdaad een zeer leuke :-). Wij hebben er iets minder gewandeld (slechts 2) aangezien onze schoenen volledig nat waren door de wandeling ;-)

@Ria: Neen, we houden geen blog bij en onze foto's moeten we zelfs nog op de computer zetten, we komen alweer tijd te kort.
Indien we ze ergens online zouden zetten, dan geef ik jullie de link zeker door.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer