Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mooiste geysers Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Mooiste geysers Yellowstone

Bericht door ina »

Wij zijn komende zomer 2 volle dagen in Yellowstone + een halve dag van Grand Teton op weg naar Yellowstone, we kamperen op Canyon campground.
Eerste vraag is welke weg het beste te nemen vanaf Grand Teton, linksom of rechtsom de onderste 8??, ik dacht zelf rechtsom omdat links meer bezienswaardigheden zijn zoals Old Faithfull, firehole swimming area, Grand Prismatic etc. die we misschien beter op de volle dag kunnen bezoeken.
Tweede vraag is welke geiser basins zijn het mooist??? Wij zijn in 2007 ook in Yellowstone geweest, mijn ervaring is dat je op een gegeven moment genoeg geisers en pruttelpotten hebt gezien maar dan kies je toch liever voor de mooiste, ik heb het idee dat we dat in 2007 niet goed hebben uitgezocht, de morning glory pool hebben we toen overgeslagen. Mammoth hot springs willen we sowieso bezoeken.
Andere tips zijn ook welkom :thumbup: :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Mooiste geysers Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me niet zo gek om eerst rechtsom te gaan, dan kun je bij voldoende tijd nog West Thumb meenemen. Wij hebben al een paar keer West Thumb bezocht en ik vind dat elke keer weer prachtig. Kijk eens of er een rangerwandeling is als je er bent, dan hoor je ontzettend veel interessante dingen.
Wat geisers betreft staat de Great Fountain Geyser bij ons op nr 1. Misschien zijn er mooiere maar dit is wel de grootste geiser waarvan het moment van uitbarsting enigszins te voorspellen is. Wel met een marge van een uur of zo, dus lunchpakket/boek mee. Je kunt in een van de visitor centers informeren wanneer de eerstvolgende uitbarstingen verwacht worden en kijken of dat past in je schema.
Bij Old Faithful heb je natuurlijk meerdere geisers die de moeite waard zijn; ook hier zou ik even van te voren infomeren wanneer de uitbarstingen verwacht worden. Catle Geyser en de Riverside Geyser zijn voorspelbaar, en natuurlijk Old Faitful. Castle Geyser is in de vroege ochtend erg mooi. En dan doorlopen naar de Morning Glory Pool.

Wij hebben zowel de Lonely Planet als de Rough Guide van Yellowstone en Grand Teton. Echte aanraders om je bezoek te plannen. Wellicht zijn ze in de bibliotheek te vinden (Den Haag bijvoorbeeld heeft meters aan reisboeken voor Amerika).
Ik neem aan dat je hier al gekeken hebt: http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/placestogo.htm?

Marianne
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Dank je Marianne, Great fountain geyser hebben we vorige keer gemist, die komt op het lijstje :thumbup: De firehole swimming area is hier vlakbij??
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

Wij zijn de heuvel opgeklommen bij Grand Prismatic Spring. Pittig klimmetje maar wel een prachtig uitzicht! Zie ons verslag van 2014. Verder vond ik de geysers bij norris mooi, maar dat waren voor ons de eerste.
Laatst gewijzigd door elleng op 11 feb 2015, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Mooie foto's in jullie verslag Ellen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

ina schreef:Dank je Marianne, Great fountain geyser hebben we vorige keer gemist, die komt op het lijstje :thumbup: De firehole swimming area is hier vlakbij??
Ja, die ligt daar in de buurt. Hou er rekening mee dat je er niet altijd kunt zwemmen; toen wij er in 2008 waren was het verboden in verband met de hoge waterstand.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Firehole Lake Drive vind ik een mooi stukje weg zo tussen de geysers door.

Ook bijzonder vind ik Norris Geyser Basin, en dan vooral het Porcelain Basin.

(wij waren hier in 2011, zie onze blog, dag 10)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Martin & Marianne schreef: Ja, die ligt daar in de buurt. Hou er rekening mee dat je er niet altijd kunt zwemmen; toen wij er in 2008 waren was het verboden in verband met de hoge waterstand.

Marianne
Inmiddels gelezen Marianne, we houden daar rekening mee :thumbup:
Ga weer je verslag lezen Ingrid, bepaald geen straf :D
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Dit topic volgen we even mee, zodat we volgende zomer weten wat we niet mogen missen :wink:
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Wil je alleen aan een uitbarstende geyser zitten, is Imperial Geyser ook een echte aanrader. Een heel mooie plekje, en een mooie wandeling er naartoe, en zoals gezegd zit je waarschijnlijk alleen te kijken. Het is een (korte) uitbreiding van de wandeling naar Fairy Falls.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die Imperial geyser is een leuke tip, die neem ik mee in mijn planning!

Marianne
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Bij ons ook op het lijstje gaan er waarschijnlijk toch heen voor grand prismatic van bovenaf, hopelijk nu wat beter weer ipv regen en onweer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer