Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reis Stefannelies: rondje Denver augustus/september 2014

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
stefannelies
Amerika-ontdekker

reis Stefannelies: rondje Denver augustus/september 2014

Bericht door stefannelies »

Hoihoi, jullie daar!

Ik ben geen onbekende op dit forum en jullie zijn een grote hulp bij het samenstellen van onze reis.
In 2009 was het een rondje SFO, in 2012 reden we van Las Vegas naar Seattle en voor 2014 staat er een rondje Denver op het programma.
Ik wilde me al veel eerder hier melden voor tips maar heb me kunnen beheersen :wink:
Heb eerst weer flink wat gelezen en geprobeerd een route op papier te zetten.

1. AMS - DEN
2. Denver
3. Denver - Rocky Mountain NP
4. RMNP
5. RMNP - Custer
6. Custer (Mount Rushmore)
7. Custer - Cody
8. Cody - Yellowstone NP
9. Yellowstone NP
10. Yellowstone NP
11. Yellowstone NP - Grand Teton NP
12. Grand Teton NP
13. Grand Teton NP - SLC
14. SLC - Moab
15. Moab
16. Moab - Mesa Verde - Durango
17. Durango (trein Silverton)
18. Durango - Black Canyon of the Gunnison NP
19. Black Canyon of the Gunnison NP - Denver
20. Denver
21. Denver - AMS

Waar ga ik te snel, waar ga ik te langzaam, wat zijn goeie alternatieven???

Wilde eerst ook nog Glacier NP erin passen maar dat is echt geen doen. Dus die bewaar ik voor een volgende reis (incl Canada of zo).
Ik twijfel zelf over het gedeelte na Grand Teton want ik heb gekozen voor SLC omdat het meest logisch lijkt. We zijn daar echter vorig jaar ook
geweest en ik hoef eigenlijk helemaal niet op herhaling. Was niet heel erg gecharmeerd van deze stad.

Wat ook nog speelt is Las Vegas. Vinden we gewoon leuk :lol:
Dus misschien vliegen we op Las Vegas, acclimatiseren daar een dagje of 2 en nemen dan een binnenlandse vlucht naar Denver. Dan kan er van bovenstaand
schema wel aan het begin of eind een dagje Denver af denk ik.

Planning is eind augustus/begin september vertrekken. Auto huren en onderweg in motels/cabins slapen. (tent is geen optie)
Wandelen vinden we wel leuk maar slechts korte afstanden. Veel kilometers maken in de auto is alles behalve een probleem.

Aaaaaahhhh.... ik vind de voorpret al zo leuk. Kan bijna niet wachten om te boeken.

Maar ik wacht eerst wat reacties af want misschien heb ik wel hele domme dingen gepland. :wink:

Bedankt alvast!

groetjes Annelies
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: reis Stefannelies: rondje Denver augustus/september 2014

Bericht door Rob »

Ik twijfel zelf over het gedeelte na Grand Teton want ik heb gekozen voor SLC omdat het meest logisch lijkt. We zijn daar echter vorig jaar ook
geweest en ik hoef eigenlijk helemaal niet op herhaling. Was niet heel erg gecharmeerd van deze stad
Je zou via Flaming Gorge NRA en Vernal kunnen rijden zie ons versdlag van 2009 voor deze route.
http://www.robenannie.nl/Reisverslag2009.html dag 19 en 20
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Annelies,

Je kunt natuurlijk wel langs SLC rijden zonder er te overnachten. Wij namen in 2008 de I70 tussen Yellowstone en Moab, maar de route via Vernal is ook prima.
Ik vind het wel wat krap zoals je het nu hebt. Je kunt een dag Denver laten vallen maar ook dan heb je weinig tijd voor South Dakota (geen Badlands?), en voor Yellowstone en Moab heb je ook weinig tijd zo. Voor GT hebben jullie voldoende tijd als je niet gaat wandelen.
Is de treinreis een must? Het kost je een hele dag. Als je van Moab via Grand Junction naar Denver rijdt spaar je tijd uit die je in Yellowstone en SD kunt gebruiken.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Je zou RMNP aan het eind van de reis kunnen plannen, zeker als je in het park wilt wandelen. Je bent dan meer gewend aan de hoogte. Als je niet wilt wandelen in RMNP, zou je van Gunnison naar de zuidwest ingang van het park kunnen rijden en de volgende dag via de Trailridge Road naar Denver. Je wint dan een dag.
Je noemt in South Dakota alleen Mount Rushmore. Er is daar veel meer te zien. Ik vind het een heel eind rijden voor alleen Mount Rushmore.
Ik ben ook een voorstander van twee dagen voor de rit van South Dakota naar Cody. Het kan wel in één dag maar het is een heel eind en de weg door de Bighorn Mountains is prachtig maar laat geen hoge gemiddelde snelheid toe. Bovendien is het m.i. jammer als je geen tijd hebt voor Devils Tower, Bighorn Canyon en het Buffalo Bill Historical Center in Cody.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

We hebben in 2009 bijna een identieke reis gemaakt, zij het met een camper. Misschien heb je wat aan ons verslag, al is een camper natuurlijk trager. Ik zou inderdaad wat meer tijd uittrekken in South Dakota. Je zei zelf al SLC voor een tweede keer niet zo interessant te vinden, dus wellicht valt daar ook nog wat tijd te winnen. http://trudyenjobinamerika.blogspot.nl. Succes met plannen.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ik vind het een leuke planning tot nu toe, al zou ik persoonlijk ook een dag Denver wegnemen en Badlands erbij nemen, is echt een bijzonder park
Wij hebben meerdere dingen van jullie planning ook gedaan, maar dan in verschillende reizen
Durango Silverton vonden wij super, vertrokken met prachtig weer, jammergenoeg begon het te regenen in Silverton, maar de treinreis was prachtig, ik ben dus een voorstander dat je deze erin laat, wij hebben deze gedaan in 2011 en kun je verslagje vinden op onze blog, wij hebben toen lekker decadent gedaan en de duurste wagon geboekt, en helemaal geen spijt van gehad :mrgreen:
RMNP naar Custer is niet zo lang rijden, dus zou je de dag dat je aankomt in Custer naar de avondceremonie van Mount Rushmore kunnen gaan. Wij zijn vertrokken toen het nog licht was en hebben toen de Presidential (?) trail gewandeld, waar je het monument van allerlei kanten kunt bewonderen en info krijgt, en toen we daarmee klaar werden was het tijd voor de avondceremonie (let wel, als het slecht weer is, wordt deze afgelast, hun projectiescherm kost blijkbaar veel groene biljetjes)
ook hier een verslagje van op onze blog

In RMNP verbleven wij in 2eagles resort, ligt op een half uurtje van het park, maar is een gezellig klein motelletje met geschifte eigenaars, maar op de meest positieve manier mogelijk :lol:
stefannelies
Amerika-ontdekker

Wat ben ik blij met jullie!! Nu al bedankt voor alle tips.
Badlands NP gaat er zeker bijkomen. Durango - Silverton blijft.
Dagen Denver gaat verminderd worden en ik ga sleutelen aan route vanaf Grand Teton NP.

To be continued.....
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Op zich een prima planning. Ik vind dat je wel wat weinig tijd in Yellowstone hebt. Wij hadden na 4,5 dag nog wel meer willen zien/ beleven. Bij Custer is ook nog Wind Cave np te bezoeken, maar ik zou Badlands zeker toevoegen. Wij vonden het erg mooi! De tip om RMNP aan het einde te doen is een goede. Wij deden dat niet en waren snel moe, nu hadden we door grote vertraging op vlucht maar een halve dag grrr maar je voelt de hoogte minder als je al 3 wk op 2.000 m zit.
Ik vond Devils tower onderweg ook mooi. De weg die wij namen vanuit Cody -via Beartooth pass- kan ik van harte aan bevelen. Waar je dan je accommodatie moet plannen weet ik niet, we stonden op campings. Neem wel warme kleding mee voor in Yellowstone.
Misschien kun je nog wat ideeën halen uit onze reis van 2012. Er staan ook links in waar je wat aan kunt hebben.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij verbleven in cody op de K3 guest ranch, niet de goedkoopste locatie in Cody, ligt er ook een eindje buiten, maar hele vriendelijke mensen, authentieke kamers (wij sliepen in een oude huifkar die tot bed was omgebouwd) en een heerlijk cowboyontbijt buiten op het terras

bij badlands verbleven we op de circle view guest ranch, ook een toppertje!
stefannelies
Amerika-ontdekker

Hallo,

de tickets zijn geboekt! Nu verder met de planning. Na nog meer gelezen te hebben, route tig keer herschrijven kom ik nu op het volgende:

1. Amsterdam - Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas (binnenlandse vlucht) Denver - auto ophalen - Scottsbluff
4. Scottsbluff - Custer Park - Custer/Keystone/Rapid City (wat is de leukste / handigste overnachtingsplek?)
5. Badlands - Mount Rushmore
6. Custer/Keystone/Rapid City - Deadwood
7. Deadwood - Devils Tower - Cody
8. Cody - Yellowstone
9. Yellowstone
10. Yellowstone
11. Yellowstond - Grand Teton
12. Grand Teton - Vernal
13. Vernal - Durango
14. Durango (trein Silverton)
15. Durango - Mesa Verde - Montrose (?)
16. Montrose (?) - Black Canyon of the Gunnison - Grand Lake (west entrance RMNP)
17. RMNP
18. RMNP
19. RMNP - Denver
20. Denver
21. Denver - Amsterdam

Ik weet dat er wat lange rijdagen in zitten maar dit is niet (heel) erg. Hoort bij onze vakantie. Maar gaan we ergens te ver?
Andere suggesties? Leuke overnachtingsplekken?
Alles is welkom!

Overnachtingen in Yellowstone zitten al ver vol (september). Dit kwam een beetje koud op mijn dak. In 2012 zaten we in Lake Lodge en dat was prima. Maar deze
is heel september beschikbaar .... behalve 8 september. Is dat niet raar?

Alvast bedankt voor de reacties.

groetjes Annelies
stefannelies
Amerika-ontdekker

Hoihoi,

alweer 3 weekjes terug maar wat was het geweldig! De reis zag er inderdaad uit zoals ik de laatste keer had geschreven. De heenreis ging niet helemaal soepel. Houston he?! :wink: Immigrations kon er deze keer niets aan doen, slecht weer was de boosdoener. De volgende direkte vlucht naar LAS zat vol dus we werden via SFO gestuurd. 7,5 uur later dan gepland waren we op de plaats van bestemming en daar waren we snel over de teleurstelling heen. De Michael Jackson kast en de Walking Dead kast waren ons goed gezind! $$$$$

Daarna een opeenvolging van hoogtepunten: Scottsbluff, Mount Rushmore, Badlands, Custer State Park, Deadwood, Devils Tower, Beartooth Highway, Cody, Yellowstone, Grand Teton (paardrijden bij millironranch was echt geweldig), Million Dollar Highway, Durango (trein naar Silverton ook super), Mesa Verde, BCoG, Rocky Mountains ....

Wat een geweldige vakantie was dit zeg.

Gelukkig hebben we de foto's nog :D
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Fijn dat jullie een mooie vakantie hebben gehad. :thumbup:
Groet,

Old Faithful
Josje99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Josje99 »

Hallo Annelies,

Deze reis lijkt erg op die van ons die gepland is voor 2016 dus ik ben erg benieuwd naar je belevenis.
Vond je dat je overal tijd genoeg had? Heb je nog extra tips?
Misschien nog een blog bijgehouden of foto's ergens online? :)

Groetjes
Josephine
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen en waar je genoeg / te weinig tijd had etc, want ook onze geplande reis voor 2015 heeft veel overeenkomsten.
Josje99
Amerikafan

Bericht door Josje99 »

@moon jouw topics volg ik ook :lol:
stefannelies
Amerika-ontdekker

Hoi hoi,

wij hadden overal tijd genoeg maar het is natuurlijk maar net wat je wilt doen enzo.
(Lange) wandelingen zijn niet aan ons besteed maar die zouden nu ook niet echt in het schema hebben gepast denk ik.
We hebben uiteindelijk zo'n 6000 km gereden en dat is aardig veel maar dat was volgens ons gevoel niet zo. Nou vinden wij allebei het rijden heerlijk en is
het een onderdeel van onze vakantie.

In de parken gaan wij onze eigen weg. We bezoeken vaak niet eens het Visitor Centre en gaan dus ook niet naar lezingen en kijken geen video's.

Ik vergat nog te vermelden dat we naar Little Bighorn Monument zijn geweest. Ook een aanrader hoor!

Oh ja, en Colorado Monument hebben we ook nog meegenomen. Ook super.

Op vorige reizen waren we meestal al rond 15 uur op de plaats van bestemming (bij een vertrek rond 9 a 10 uur 's morgens). Deze vakantie waren de dagen wel wat langer en kwamen
we vaker tussen 18 en 19 bij het volgende motel aan. Maar zeker niet uitgeput. Wel boordevol mooie dingen op het netvlies. :wink:

Een blog hebben we niet. Ik heb wel dagelijks mijn bevindingen op papier gezet maar dat is meer voor intern gebruik :lol:
Foto's heb ik geen ..... :mrgreen:

Jawel, foto's heb ik duizenden maar (nog) niet online. Wellicht interesse voor bepaalde gebieden/parken? Dan kan ik die wel hier ergens plaatsen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer