Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp rondreis noordwesten.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Hollie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Hulp rondreis noordwesten.

Bericht door Hollie »

Hallo allemaal!

Volgend jaar willen we een rondreis gaan maken door het noordwesten van Amerika. Eigenlijk meer een one way trip (van punt A naar punt B) We zijn in de voorgaande jaren naar Florida,Californië en West-Canada geweest. Echter hebben we dit allemaal via een reisbureau gedaan. Hierdoor vonden wij dat sommige stukken toch echt anders ingedeeld moesten worden omdat dit voor ons erg saai was (zijn 26 en 27 jaar) of te lang op 1 plek waren met als gevolg dat we een volle dag weg gegooid hadden.

Voor volgend jaar willen we het anders aan pakken en ruim van te voren al weten waar we wel en niet naar toe willen. Ik hoop op deze manier via mede forum gebruikers en hun ervaringen een betere reis te kunnen bouwen dan voorgaande jaren.

Wat wij leuk vinden:
-Hiken
-veel mooie natuur zien
-walvissen/orca's spotten
-wildlife
-mooie auto ritten door de bergen
-shoppen

Echter gaan volgend jaar ook me ouders mee (beide rond de 60) die niet meer de moeilijke trails kunnen lopen. Mijn moeder heeft rug klachten maar kan wel normaal lopen (alleen niet te veel klimmen)

Zelf heb ik al rond zitten neuzen naar wat ons aanspreekt om te doen/zien (in grote lijnen)

Oregon
Mount Rainier
Hells Canyon
Columbia River Gorge
canyon van de Columbia River
Mount Hood
Crater lake bend

Washington
Olympic NP
North Cascades NP

Idaho
Sun valley

Montana
Glacier NP!
Great Falls
Flathead National Forest

Wyoming
Devils Tower National Monument
Yellowstone NP!
Grand Teton National Park!

Dit is geen noord-west meer maar misschien een optie om hier te eindigen (one way trip)

South Dakota
Rapid City
Mount Rushmore National Monument
Custer State Park
Needles Parkway
Crazy Horse Memorial
Deadwood
Badlands National Park

Duur van de reis max 23 dagen. en dan rond eind Mei begin Juni.

Misschien vraag ik te veel maar toch hoop ik dat er forum gebruikers zijn die hun mening willen geven en mij kan helpen met een ongelooflijke reis! Staat er iets niet tussen maar heb je zoiets van daar MOET je toch echt zijn geweest dan hoor ik dit uiteraard graag.

Alvast zeer vriendelijk bedankt!

Mvg,
Anthony
Laatst gewijzigd door Hollie op 08 sep 2014, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hulp rondreis noordwesten.

Bericht door M Kactus »

Misschien lees ik er overheen, maar hoe lang zouden jullie willen gaan ? Het is wel een hele hoop om te zien, dus veel hangt af van hoe lang en wanneer jullie plannen te gaan...
Hollie
Amerika-ontdekker

Bericht door Hollie »

Sorry je hebt helemaal gelijk! max 23 dagen. en dan rond eind Mei begin Juni
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mei/juni is nogal vroeg voor sommige dingen op je lijst. Ik zou Glacier NP vergeten, en voor het Hurricane Ridge-deel van Olympic NP ben je ook te vroeg denk ik. In Yellowstone kan er ook nog sneeuw liggen en ik denk dat nog niet alle voorzieningen open zijn in mei, dus zorg dat je er zo laat mogelijk in je route bent. Kijk eens op de sites van de parken naar wegafsluitingen etc (http://www.nps.gov/yell, http://www.nps.gov/olym, http://www.nps.gov/glac). Ik zou dan ook liever beginnen in Denver/South Dakota, in plaats van er te eindigen.

Misschien heb je iets aan ons 2004-verslag voor South Dakota en Yellowstone, en ons 2006-verslag voor Olympic NP.
Wat je niet in je lijst hebt staan maar zeer de moeite waard i, is Mt St Helens. De visitor centers zijn indrukwekkend, net als het landschap. Voor Mt Rainier - ligt in Washington, niet in Oregon, zal het ook te vroeg zijn, zie ook daarvoor ons 2006-verslag.

Probeer eens wat routes uit te schrijven om te zien of het in 23 dagen past.
Ik weet niet wat je allemaal in het zuidwesten al hebt gezien, maar je zou ook - gezien de periode waarin je wilt gaan - Yellowstone kunnen combineren met de parken bij Moab. Een rondje vanuit Denver of Salt Lake city zou dan een mogelijkheid zijn.

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Zoals Marianne ook al schrijft zal je heel wat moeten schrappen omwille van de bijzonder grote kans op sneeuw op heel wat plaatsen uit jullie lijstje.

Uit ervaring: begin juli waren er nog wegen volledig of gedeeltelijk afgesloten in/bij Mount Rainier, Mount St-Helens, Yellowstone, Glacier, North Cascades,...

Zie onze blog van afgelopen juli: enkele trails niet kunnen doen omwille van de sneeuw. Bij de Hurricane Ridge reden we ook nog door de sneeuw.

Ik vind jullie lijstje overigens ook behoorlijk ambitieus om af te haspelen op amper 23 dagen. Maar wellicht is het nog de bedoeling om één en ander te schrappen, iets wat overigens niet anders zal kunnen door het feit dat jullie zo vroeg op het jaar gaan.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Inderdaad nog veel kans op sneeuw. Wij konden op 10 juli 2008 enkele wandelingen in Mount Rainier N.P. niet doen vanwege de sneeuw. De weg naar Crater Lake kan ook nog afgesloten zijn, evenals de Going To The Sun Road in Glacier N.P.

Niet echt belangrijk. :wink: Mount Rainier N.P. is in Washington en North Cascades N.P. wordt moeilijk met de auto. Je kunt wel via S.R.20 rijden. Die loopt tussen de twee gedeeltes van het park. Je bent dan in Lake Ross N.R.A. Een mooie route maar voor jullie wel een omweg.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik zou graag weer eens naar Yellowstone en Grand Teton gaan. Glacier staat ook op mijn lijstje en Badlands ook. Maar voor sommige dingen is het inderdaad wat vroeg in het seizoen. Is er ook een mogelijkheid om wat later te vertrekken? Dat vergroot jullie mogelijkheden aanzienlijk. Dat maakt de keuzes dan wel weer moeilijker natuurlijk :lol:
Succes.
Hollie
Amerika-ontdekker

Bericht door Hollie »

Aller eerst bedankt voor de reacties! De opties die ik heb geplaatst zou inderdaad niet in 1 keer kunnen, maar beter alle opties melden voor de best mogelijke route toch? :-P

Waarom we eind Mei begin Juni willen is puur i.v.m. het hoog seizoen. Dit scheelt aanzienlijk in de prijs. Dit jaar zijn we ook in de zelfde periode gegaan naar West-Canada. In de Rocky Mountains lag er inderdaad hier en daar ook nog sneeuw en waren diverse trails nog gesloten. Echter als we in Juli zouden vertrekken dan ben ik bang dat het voor ons te duur wordt i.v.m. het hoog seizoen.

Wat Marianne aangeeft is inderdaad een goede optie! om te beginnen in South Dakota of Denver.

@ Marianne: Wij hebben vorig jaar deze reis gemaakt. San-Francisco - Yosemite - Monterey - Santa Barbara - Los Angeles - San Diego - Palm Springs - Laughlin - Grand Canyon - Page - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas (en alles wat daar tussen in zit)

Ik zal zoiezo even de blogs door gaan spitten!
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Misschien mogelijk om te kijken voor september/oktober. Zo goed als alle plaatsen zijn dan toch wel sneeuw vrij en is er nog niet veel kans op verse sneeuw in de bergen, zeker niet in september. Oktober kan mogelijk al wat sneeuw met zich meebrengen in sommige berg gebieden. Ik zou eens kijken naar de prijzen.
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door troetelbeer79 »

AnnInBC schreef:Misschien mogelijk om te kijken voor september/oktober. Zo goed als alle plaatsen zijn dan toch wel sneeuw vrij en is er nog niet veel kans op verse sneeuw in de bergen, zeker niet in september. Oktober kan mogelijk al wat sneeuw met zich meebrengen in sommige berg gebieden. Ik zou eens kijken naar de prijzen.
Toch is er in september wél al kans op sneeuw in die gebieden. Wij hebben vorig jaar in september bij Crater Lake, in Glacier NP én in Yellowstone sneeuw gehad (overigens waren de Tetons ook met sneeuw bedekt hogerop). Het waren geen grote hoeveelheden, maar toch genoeg om eventueel je planning er op aan te moeten passen (de Beartooth Highway was ook afgesloten ivm sneeuwval bv.).
Hollie
Amerika-ontdekker

Bericht door Hollie »

Heb net een 2de route optie uitgestippeld. Misschien iets beter te doen ivm de afwisseling aan natuur. Ben namelijk toch bang dat als we in bij Denver beginnen en in Seattle eindigen dat 75% van de parken etc erg hetzelfde zullen zijn.

Maar... is dit te doen in 23 dagen?

• Denver – Estes Park (Rocky Mountain NP) (via peak to peak scenic)
• Estes Park – Custer (Door Guernsey State Park)
• Custer (Mt Rushmore, Wind Cave NP, Needles hwy 87, Custer state Park, Crazy Horse Memorial)
• Custer – Deadwood OPTIE:(via badlands NP hwy 240),(stop in Rapid City bij Rushmore Mall)
• Deadwood – Cody (via Devils Tower)
• Cody – Yellowstone NP
• Yellowstone NP
• Yellowstone NP – Grand teton NP
• Grand Teton NP – Saltlake City
• Saltlake City – Moab
• Moab (Canyonlands NP, Arches NP, eventueel via tour van Moab advernture center)
• Moab – Bryce Canyon NP (rijden door Capitol Reef NP en dan linksaf de hwy 12 op. Dan weer links hwy 63 op naar Bryce Canyon)
• Bryce Canyon – Las Vegas
• Las Vegas (bezoek aan Death Valley)
• Las Vegas
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Mijn stelling is altijd dat zo'n route heel afwisselend is.

Onderstaand zou voor mij een "minimale" route zijn:
1 Amsterdam - Denver
2 Denver - Estes Park
3 Custer - Estes Park
4 Custer - Custer
5 Custer - Custer
6 Buffalo - Custer
7 Cody - Buffalo
8 Yellowstone - Cody
9 Yellowstone - Yellowstone
10 Yellowstone - Yellowstone
11 Grand Teton - Yellowstone
12 Salt Lake City - Grand Teton
13 Grand Teton - Salt Lake City
14 Salt Lake City - Moab
15 Moab - Moab
16 Moab - Moab
17 Moab - Capitol Reef
18 Capitol Reef - Bryce
19 Bryce - Zion
20 Zion - Zion
21 Zion - Death Valley
22 Death Valley - Las Vegas
23 Las Vegas - Terugreis

Er zijn natuurlijk variaties mogelijk, bijvoorbeeld Death Valley weglaten. Een andere optie is om na Moab richting Denver te gaan, waarbij je Bryce, Zion en Las Vegas weglaat en je daardoor ruimte krijgt voor andere dingen. In dat geval zou ik RMNP aan het eind plaatsen.

Je zou ook de optie kunnen bekijken om in Rapid City te beginnen en in Denver of Las Vegas te eindigen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Wij gaan volgend jaar naar het noordwesten van Amerika en het zuidwesten van Canada.
Wat zijn de echte hoogtepunten van Olympic National Park, wat mogen we daar absoluut niet overslaan?
Hiken staat niet op ons programma.
Bedankt alvast!
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:offtopic: Eigenlijk begin je best een eigen topic. Nu "breek je in" een topic van iemand anders die voor hun geplande route helemaal geen boodschap hebben aan tips over Olympic NP...: Rialto Beach Second Beach, Hoh Rain Forest, Hurricane Ridge.

Zie onze blog van juni/juli 2014 betreffende NW van de VS en ZW Canada, voor wat ideeën, met de bedenking echter dat wij wél hikers zijn en dan ook de mooiste dagen beleefden als we 10-15-20-25-30km "mochten" stappen :wink: .
Wellicht heb je ook iets aan onze blog van zomer 2013.
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Alleen de Black Hiils kosten je al minstens drie, en waarschijnlijk vier dagen. Rapid City is niet echt een leuke verblijfplaats, kijk eens naar Hill City, centraal gelegen, gemoedelijk, een klein cowboystadje( met een heel grote Harley Davidson winkel) echt een aanrader. Van hier uit kun je alle attracties bezoeken in de buurt, vergeet de grottEn van wind cave niet
K&N
Amerikakenner

Bericht door K&N »

De reis die Old Faithful uitschreef is denk ik goed te doen. In 2009 hebben wij een gedeelte gedaan maar dan andersom. Om het je moeilijker te maken zou je ook one way kunnen reizen van San Francisco langs de kust naar Seattle. Dat hebben wij in 2013 gedaan, zie ons verslag. San Francisco is een mooie stad waar je makkelijk 2 tot 3 dagen kunt vermaken. Redwood Stae Parks, Crater Lake, langs de Oregon Coast, Columbia River Gorge, Mt. Hood, St Helens, Mt. Rainier NP en Olympic Np en dan Seattle. Ook een prachtige stad met mooie gebouwen en de Boeing fabriek. Langs de kust kom je door verschillende kleine dorpjes en kustplaatsje etc. genoeg te zien en te doen en dan zijn de 23 dagen zo om. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jessicat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Jessicat »

Misschien heb je iets aan onze route van 2013?

http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag270

Ik heb de route en een aantal foto's er vandaag opgezet. Het verslag zal nog een andere keer volgen (net op het forum, dus zet er telkens wat meer op)...
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
Jessicat
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Jessicat »

Van jouw lijstje zit dit in onze reis van 2013:

Oregon
Mount Rainier
Hells Canyon
Columbia River Gorge
Canyon van de Columbia River
Mount Hood
Crater Lake
Bend

Washington
Olympic NP

Idaho
Sun Valley

Wyoming
Devils Tower National Monument
Yellowstone NP

South Dakota
Rapid City
Mount Rushmore National Monument
Custer State Park
Needles Parkway
Crazy Horse Memorial
Deadwood
Badlands National Park
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
VS '12 Atlanta-Boston
New York '10
Canada '08
VS '05 West
Jessicat
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Jessicat »

Via een reisorganisatie kun je ook maatwerk reizen samenstellen en boeken... Onze reis van 2013 was trouwens wel iets langer dan jullie qua tijd hebben.
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
VS '12 Atlanta-Boston
New York '10
Canada '08
VS '05 West
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Jessicat schreef:Oregon
Mount Rainier
Mount Rainier is in Washington, niet Oregon.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer