Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lukic: schema juni 2015 SF - Seattle
Kid proof vakantie USA
In juni/juli 2015 willen mijn vriendin en ik graag met onze dochtertje (dan bijna 3,5 jaar) op vakantie naar de USA. We hebben daar al twee keer een mooie rondreis gemaakt. De eerste keer Zuid-West Amerika (2008) en de tweede keer Noord-West Amerika en Canada (2010). Beide vakanties vonden we fantastisch en daarom willen we graag weer terug. Maar we willen het dan wel anders doen dan de vorige keren. Toen hebben we heel erg veel kilometers gereden (2008 5.000 km en 2010 7.000km) en nu hebben we natuurlijk rekening te houden met een klein kind. Daarom hebben we nu de volgende eisen:
- Rechtstreekse vluchten. We zien een overstap niet zitten. De aankomst en vertrekplaats moeten dus met een rechtstreekse vlucht bereikbaar zijn.
- Reizen ter plekke met de auto.
- Niet al te veel stops, liever minder stops en overal wat langer blijven.
- We willen per etappe niet al te lang rijden (max ca 3 uur).
- Totale reisafstand met de auto zo rond de 2.000 a 2500 km max.
- Totale reisduur ca. 4 weken.
Had zelf de volgende opties in gedachte:
- Van Calgary, via Banf, Jasper, naar Vancouver en eventueel Seattle (behalve Calgary hebben we alles al gezien, maar was erg mooi).
- Van San Francisco, via Lake Tahoe, Lassen Vulcanic, Crater Lake, Tillamook, Mt St Helens, Mt Rainier naar Seattle (San Francisco en Seattle zijn we al geweest).
- Van Portland, via Mt St Helens, Mt Rainier, Seattle, naar Vancouver (Seattle en Vancouver zijn we al geweest).
- Een rondje Zuid-West USA vinden we ook schiterend (zijn er ijn 2008 geweest), maar is mij nog niet goed gelukt een kort rondje in te plannen (wordt al snel heel veel kilometers).
Zijn er mensen die ons van wat advies kunnen voorzien?
Groet,
Luuk
- Rechtstreekse vluchten. We zien een overstap niet zitten. De aankomst en vertrekplaats moeten dus met een rechtstreekse vlucht bereikbaar zijn.
- Reizen ter plekke met de auto.
- Niet al te veel stops, liever minder stops en overal wat langer blijven.
- We willen per etappe niet al te lang rijden (max ca 3 uur).
- Totale reisafstand met de auto zo rond de 2.000 a 2500 km max.
- Totale reisduur ca. 4 weken.
Had zelf de volgende opties in gedachte:
- Van Calgary, via Banf, Jasper, naar Vancouver en eventueel Seattle (behalve Calgary hebben we alles al gezien, maar was erg mooi).
- Van San Francisco, via Lake Tahoe, Lassen Vulcanic, Crater Lake, Tillamook, Mt St Helens, Mt Rainier naar Seattle (San Francisco en Seattle zijn we al geweest).
- Van Portland, via Mt St Helens, Mt Rainier, Seattle, naar Vancouver (Seattle en Vancouver zijn we al geweest).
- Een rondje Zuid-West USA vinden we ook schiterend (zijn er ijn 2008 geweest), maar is mij nog niet goed gelukt een kort rondje in te plannen (wordt al snel heel veel kilometers).
Zijn er mensen die ons van wat advies kunnen voorzien?
Groet,
Luuk
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Kid proof vakantie USA
Voor een route van Seattle naar SF zou je eens ons 2006-verslag kunnen bekijken.
Een rondje ZW kan natuurlijk ook prima, waarom zou je daar te veel gaan rijden? Beperk je tot een klein deel, bijvoorbeeld alleen Californië met Yosemite, Sequoia, de kust of de 395 en Las Vegas erbij. Goed te doen in 4 weken.
Marianne
Een rondje ZW kan natuurlijk ook prima, waarom zou je daar te veel gaan rijden? Beperk je tot een klein deel, bijvoorbeeld alleen Californië met Yosemite, Sequoia, de kust of de 395 en Las Vegas erbij. Goed te doen in 4 weken.
Marianne
Wij hebben twee keer een reis gemaakt. Een keer toen ons zoontje bijna 3 was en het jaar erop nogmaals, dus toen was hij bijna 4. Beide keren zijn we met de camper gegaan, dus dat is net even anders dan met de auto.
Onze routes staan hier: 2012(3000 km/4 weken) en2013 (3600km/5 weken).
Beide keren hebben we bewust zitten strepen in de route om het zo rustig mogelijk te maken. Het zuidwesten is ons echt heel goed bevallen. We hebben een aantal keren een langere reisdag gehad. Maar met verschillende stops en vervolgens een paar nachten op 1 plaats is dat prima te doen.
Er zijn trouwens nog meer forumleden met kleine kinderen, zo zijn er al heel wat topics geschreven (wel vaak over het zuidwesten), zoals:
topic reizen met kinderen
Reisverslag Laura met 2 kleine kinderen
Site van Dimple
Verslag Iertje007
Seattle naar SF staat nog op mijn wensenlijstje
Veel plezier met de voorpret.
Onze routes staan hier: 2012(3000 km/4 weken) en2013 (3600km/5 weken).
Beide keren hebben we bewust zitten strepen in de route om het zo rustig mogelijk te maken. Het zuidwesten is ons echt heel goed bevallen. We hebben een aantal keren een langere reisdag gehad. Maar met verschillende stops en vervolgens een paar nachten op 1 plaats is dat prima te doen.
Er zijn trouwens nog meer forumleden met kleine kinderen, zo zijn er al heel wat topics geschreven (wel vaak over het zuidwesten), zoals:
topic reizen met kinderen
Reisverslag Laura met 2 kleine kinderen
Site van Dimple
Verslag Iertje007
Seattle naar SF staat nog op mijn wensenlijstje

Veel plezier met de voorpret.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij zijn in 2009 met onze dochter van toen 2 jaar naar Californië en Crater lake geweest, in een maand tijd. We hebben een heerlijk rustige reis gemaakt (wel met een camper). We zijn toen op SF gevlogen en hebben een rondje gemaakt met Sequoia en Kings Canyon NP, Yosemite stond hoog op het verlanglijstje om de watervallen eens in juni te zien. We wilden eigenlijk via de Tioga Pass en Bodie richting Lake Tahoe, maar moesten na yosemite terug naar SF. Toen besloten het geplande rondje andersom te doen en via de kust naar Avenue of the giants in Humbolt SP te gaan (prachtig!) en verder omhoog naar Crater Lake in Oregon. Vandaaruit weer terug naar Californië, langs Lassen Volcanic, Shasta en weer richting SF.
Misschien heb je nog iets aan ons verslag.
Misschien heb je nog iets aan ons verslag.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Wij hebben vorig jaar met ons dochtertje van toen bijna 2 nog ruim 5000 km gereden in 3,5 week. Het zal denk ik ook per kind verschillen, het ene kind vind alles best, andere kinderen kunnen er gewoon niet tegen. Leeftijd zal ook meespelen, die van ons sliep bv nog in de middag. Vaak konden wij dan een rit van 2u met gemak maken. Maar je past je reis er op aan. Ons dochtertje was het 1 keer zat, maar dat was logisch en pech. We konden zeer moeilijk een hotel vinden en moesten dus steeds een stukje verder en hadden pas rond 21.30 - 22u een hotel. Maar verder, ze vermaakte zich heerlijk. Geregeld gestopt voor een tijdje uitleven op een playground, veel dierentuinen bezocht (BC Wildlife Park Kamloops in Canada, Northern Lights Wolf Centre in Golden Canada , Zoo in Sacramento, West Coast Game Park in Bandon), overnachtingsadressen er op uitgezocht (B&B's op (kleine) farms enzo, hotels met een zwembad.
Heel veel tips hier op het forum gehaald om de reis voor haar ook super te maken. Zowel tips voor de vliegreis, de overnachtingen etc etc. Ook veel verslagen gelezen van mensen die met kleine kinderen hebben rondgetrokken, vaak zie je ook daar kleine dingetjes waar je veel aan hebt.
Heel veel tips hier op het forum gehaald om de reis voor haar ook super te maken. Zowel tips voor de vliegreis, de overnachtingen etc etc. Ook veel verslagen gelezen van mensen die met kleine kinderen hebben rondgetrokken, vaak zie je ook daar kleine dingetjes waar je veel aan hebt.
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat verschilt inderdaad sterk per kind
. Met onze dochter was dat echt niet mogelijk geweest. Als ze het zat was, was ze het ook echt zat en dan moest de hele wereld dat weten. Dan werd het in een keer een klein
... Schoppen, tieren, schreeuwen, huilen, alles wat ze maar kon verzinnen.
Daar kwamen we pas achter toen we onze tickets al geboekt hadden, dus ons reisplan werd toen drastisch gewijzigd. Een paar keer hadden we een langere reisdag (3 to 4 uur), maar de meeste dagen waren het relatief korte verplaatsingen met zo veel mogelijk stops tussendoor. Het tweede deel van de reis hebben we toen niets vastgelegd. We hadden natuurlijk ons plan, maar dat is regelmatig aangepast gaandeweg (na Yosemite, want dat moest vastgelegd worden).

Groetjes Inge
Reis Lukic: schema juni 2015 SF - Seattle
Ik wil samen met mijn vriendin en onze dan bijna 3,5 jaar oude dochtertje in juni 2015 een reis maken van San Francisco naar Seattle. We willen niet te veel rijden en het rustig aan doen voor onze dochter. Ik ben tot onderstaand Reisschema gekomen. Wat denken jullie hiervan en hebben jullie nog tips? Zoals jullie kunnen zien blijven we wat langer in SF en Seattle. Omdat we dit beiden hele leuke steden vinden en daar even wat rust willen pakken en leuke dingen willen doen (dierentuin, park, etc.).
Dag 1 Amsterdam --> San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco
Dag 5 San Francisco
Dag 6 San Francisco
Dag 7 San Francisco --> Lake Tahoe
Dag 8 Lake Tahoe
Dag 9 Lake Tahoe --> Chester (Lassen Volcanic NP)
Dag 10 Chester (Lassen Volcanic NP)
Dag 11 Chester (Lassen Volcanic NP) --> Mount Shasta
Dag 12 Mount Shasta --> Crater Lake NP
Dag 13 Crater Lake NP
Dag 14 Crater Lake NP --> Bandon
Dag 15 Bandon
Dag 16 Bandon --> Lincoln City
Dag 17 Lincoln City
Dag 18 Lincoln City --> Portland
Dag 19 Portland
Dag 20 Portland
Dag 21 Portland --> Packwood (MT Rainier NP)
Dag 22 Packwood (MT Rainier NP)
Dag 23 Packwood (MT Rainier NP) --> Seattle
Dag 24 Seattle
Dag 25 Seattle
Dag 26 Seattle
Dag 27 Seattle
Dag 28 Seattle --> Amsterdam
Dag 1 Amsterdam --> San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco
Dag 5 San Francisco
Dag 6 San Francisco
Dag 7 San Francisco --> Lake Tahoe
Dag 8 Lake Tahoe
Dag 9 Lake Tahoe --> Chester (Lassen Volcanic NP)
Dag 10 Chester (Lassen Volcanic NP)
Dag 11 Chester (Lassen Volcanic NP) --> Mount Shasta
Dag 12 Mount Shasta --> Crater Lake NP
Dag 13 Crater Lake NP
Dag 14 Crater Lake NP --> Bandon
Dag 15 Bandon
Dag 16 Bandon --> Lincoln City
Dag 17 Lincoln City
Dag 18 Lincoln City --> Portland
Dag 19 Portland
Dag 20 Portland
Dag 21 Portland --> Packwood (MT Rainier NP)
Dag 22 Packwood (MT Rainier NP)
Dag 23 Packwood (MT Rainier NP) --> Seattle
Dag 24 Seattle
Dag 25 Seattle
Dag 26 Seattle
Dag 27 Seattle
Dag 28 Seattle --> Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reisschema juni 2015 SF - Seattle
Ik vind SF en Seattle ook leuke steden, maar ik vind dat jullie er wel heel erg veel tijd voor uittrekken. Voor een dierentuin etc hoef je niet naar Amerika, ik zou proberen meer tijd voor de parken uit te trekken.
Kun je de route wat meer toelichten? zijn jullie al eens in het zuidwesten geweest? Juni lijkt me een prachtige periode om een paar dagen naar Yosemite te gaan. Daar kun je ook op je gemak rondkijken, watervallen bekijken, reuzenbomen bekijken, fietsen, een korte wandeling of op een strand aan de Merced river zitten.
Voor Crater Lake en Mount Rainier is juni wellicht te vroeg. Wij hadden daar in 2006 in juli nog sneeuw. Misschien hebben jullie iets aan ons 2006-verslag voor onze route van Seattle naar SF.
Voor Lassen Volcanic zou je eens naar de cabins in Manzanita Lake kunnen kijken, zie http://www.lassenrecreation.com/
Marianne
Kun je de route wat meer toelichten? zijn jullie al eens in het zuidwesten geweest? Juni lijkt me een prachtige periode om een paar dagen naar Yosemite te gaan. Daar kun je ook op je gemak rondkijken, watervallen bekijken, reuzenbomen bekijken, fietsen, een korte wandeling of op een strand aan de Merced river zitten.
Voor Crater Lake en Mount Rainier is juni wellicht te vroeg. Wij hadden daar in 2006 in juli nog sneeuw. Misschien hebben jullie iets aan ons 2006-verslag voor onze route van Seattle naar SF.
Voor Lassen Volcanic zou je eens naar de cabins in Manzanita Lake kunnen kijken, zie http://www.lassenrecreation.com/
Marianne
Ik snap je punt van SF en Seattle. Maar wij zien het helemaal zitten om daar via airbnb een appartement of huis te huren en gewoon even het stadse leven op te snuiven en tot rust te komen en van de stedelijke voorzieningen te genieten. Dat je een dierentuin, park of shoppingmall ook in NL hebt snap ik, maar dat is voor ons toch anders.
We hebben Zuidwest USA incl. alle bekende hoogtepunten in 2008 gehad. En toen dus ook Yosemite. Prachtig, maar kreeg het nu niet in het schema gepast zonder dingen te schrappen of ergens korter te blijven. In 2010 hebben we Noordwest USA en Canada gehad. Maar ik zou met dit schema een andere route nemen dan in 2010. Toen bijvoorbeeld Redwood NP gehad.
Dat Crater Lake en Mt Rainier in juni misschien te vroeg zijn is een goede tip die ik even in mijn achterhoofd moet houden.
* Note mod (Marco):
Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd.
Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten", (klik hier).
We hebben Zuidwest USA incl. alle bekende hoogtepunten in 2008 gehad. En toen dus ook Yosemite. Prachtig, maar kreeg het nu niet in het schema gepast zonder dingen te schrappen of ergens korter te blijven. In 2010 hebben we Noordwest USA en Canada gehad. Maar ik zou met dit schema een andere route nemen dan in 2010. Toen bijvoorbeeld Redwood NP gehad.
Dat Crater Lake en Mt Rainier in juni misschien te vroeg zijn is een goede tip die ik even in mijn achterhoofd moet houden.
* Note mod (Marco):
Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd.
Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten", (klik hier).
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben geen stedenmens, dus ik kan hier weinig zinnigs over zeggen. Voor mijn gevoel dus veel te veel stad, maar da's persoonlijk... Qua reisafstanden lijkt het me wel te doen.
Groetjes Inge
Is Florida geen optie? Je kunt rechtstreeks met Arke vliegen vanaf Adam en vaak ook goede prijzen. Paar dagen Orlando (villa bv) en dan via de kust en Everglades naar Miami (en evt key west).
Het schema hierboven zoet er leuk uit. Ik volg het topic met belangstelling. Wij willen in april/mei 205 naar Florida met onze zoon van (dan) anderhalf.
Het schema hierboven zoet er leuk uit. Ik volg het topic met belangstelling. Wij willen in april/mei 205 naar Florida met onze zoon van (dan) anderhalf.
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
Re: Reis Lukic: schema juni 2015 SF - Seattle
Mooie route.
Lassen NP is erg mooi, ook het gebied er omheen. De Vulkaan is erg de moeite waard. Met een klein kind van 3,5 misschien een voorziening treffen om het stukken te kunnen dragen (Bumpas Hell), maar langs de 44 en 89 genoeg mooie plekken voor een picknick. Het meer aan de Noordzijde van Het Lassen park is mooi en kind vriendelijk.
Bandon is ook mooi. Kies een motel aan de kust op de rotsen. Zoiets als het Table Rock motel, mooi hoor. Het kleine centrum is best de moeite waard om even doorheen te wandelen. Met een kind wel even met de auto vanaf het motel.
Vanaf Portland zou ik langs de Colombia river naar het Oosten rijden. Dan kun je de watervallen aan de rechterzijde bezoeken voordat je via de Bridge of the Gods (hahaha mooie naam weer) de rivier oversteekt en dan via de Wind river rd. Naar de oostZijde van Mt ST Helens en een bezoek aan de vulkaan bij Windy Ridge. Geeft een mooiere beleving van de ontploffing dan het bezoekerscentrum aan de andere kant (vond ik).
Zo mooi het Noordwesten.

Bandon is ook mooi. Kies een motel aan de kust op de rotsen. Zoiets als het Table Rock motel, mooi hoor. Het kleine centrum is best de moeite waard om even doorheen te wandelen. Met een kind wel even met de auto vanaf het motel.
Vanaf Portland zou ik langs de Colombia river naar het Oosten rijden. Dan kun je de watervallen aan de rechterzijde bezoeken voordat je via de Bridge of the Gods (hahaha mooie naam weer) de rivier oversteekt en dan via de Wind river rd. Naar de oostZijde van Mt ST Helens en een bezoek aan de vulkaan bij Windy Ridge. Geeft een mooiere beleving van de ontploffing dan het bezoekerscentrum aan de andere kant (vond ik).
Zo mooi het Noordwesten.

bedankt voor de tips Eelco.
Welk meer bedoel je aan de noordzijde van Lassen NP? Heb je daar nog en naam van? Op Google Maps zie ik aardig wat kleine meertjes. Misschien bedoel je Manzanita Lake?
Leuke tip van Table Rock Motel. Ik heb redelijk wat moeite om motels, hotels en cottages te vinden met een aparte slaapkamer of zelfs twee slaapkamers en dan nog redelijk betaalbaar. Dit motel heeft/is dat wel.
Leuke alternatieve route vanaf Portland eerst naar het Oosten en dan naar het noorden. Die ga ik serieus overwegen. Heb je toevallig nog tips voor verblijf/overnachting?
Welk meer bedoel je aan de noordzijde van Lassen NP? Heb je daar nog en naam van? Op Google Maps zie ik aardig wat kleine meertjes. Misschien bedoel je Manzanita Lake?
Leuke tip van Table Rock Motel. Ik heb redelijk wat moeite om motels, hotels en cottages te vinden met een aparte slaapkamer of zelfs twee slaapkamers en dan nog redelijk betaalbaar. Dit motel heeft/is dat wel.
Leuke alternatieve route vanaf Portland eerst naar het Oosten en dan naar het noorden. Die ga ik serieus overwegen. Heb je toevallig nog tips voor verblijf/overnachting?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vermoed dat Manzanita Lake bedoeld wordt. Ik had de cabins daar al genoemd. die waren er nog niet toen wij er waren, maar lijken mij erg mooi gelegen.
Voor Oregon en Washington kun je nog eens naar ons 2006-verslag kijken voor overnachtingstips. Wij hadden regelmatig een cabin op een KOA-camping, dan heb je vaak de mogelijkheid van 2 kamers. Meestal overnachtten wij trouwens met onze dochters in een kamer met 2 queens. Dat geeft je wat meer mogelijkheden om iets te vinden. Of is een aparte slaapkamer echt een must?
Marianne
Voor Oregon en Washington kun je nog eens naar ons 2006-verslag kijken voor overnachtingstips. Wij hadden regelmatig een cabin op een KOA-camping, dan heb je vaak de mogelijkheid van 2 kamers. Meestal overnachtten wij trouwens met onze dochters in een kamer met 2 queens. Dat geeft je wat meer mogelijkheden om iets te vinden. Of is een aparte slaapkamer echt een must?
Marianne
Inderdaad Manzanita lake. Er is een picknickplaats met kanoverhuur, winkeltje, dat soort dingen. Het zicht op de vulkaan is prachtig. Vooaral als je zoals jullie doen uit het noorden komt en de verschillende 'sites' op Lassen al gezien hebt. Kun je lekker de rest van de dag rondhangen. Overnachten deed ik niet in de buurt (Red Bluff), dus kan ik niets van zeggen.
Table Rock is echt goed. Mooi schoon, en aan het strand ( met de trap omlaag )
Als je naar Lincoln City rijdt is het vooral met een kind leuk om de havenkant van Newport te bezoeken. Er zit daar een visfabriek. Wel wat smelly
maar het stikt er van de zeeleeuwen die daar jagen. Vanaf het houten piertje daar goed te beleven. Even op Oogle Earth kijken.
Qua overnachtign kan ik je erg de River Walk Inn in Astoria aanraden. Moet je na Lincoln city wel een beetje verder door rijden, maar de route is mooi. Van Astoria naar Portland is dan een korte rit.
Meer tips heb ik niet, maar ik ga zeker nog eens terug. Bon voyage
Table Rock is echt goed. Mooi schoon, en aan het strand ( met de trap omlaag )
Als je naar Lincoln City rijdt is het vooral met een kind leuk om de havenkant van Newport te bezoeken. Er zit daar een visfabriek. Wel wat smelly

Qua overnachtign kan ik je erg de River Walk Inn in Astoria aanraden. Moet je na Lincoln city wel een beetje verder door rijden, maar de route is mooi. Van Astoria naar Portland is dan een korte rit.
Meer tips heb ik niet, maar ik ga zeker nog eens terug. Bon voyage

Luuk. Jullie laatste reisschema is goed te doen veel tijd, misschien wel wat teveel maar dat is beter dan andersom. Redwood SP hebben jullie die ook al gezien?
Bandon is leuk plaatsje er is ook een dierentuin waar je jonge wilde dieren mag aaien, wel zielig maar voor de kleine denk ik heel leuk, http://www.westcoastgameparksafari.com
Columbia River Gorge, en John Day Fossil Beds laatste helaas niet geweest, ook wel de moeite waard, veel watervallen en een aantal zijn goed bereikbaar. Verder is de Oregon Coast prachtig. Gezien jullie beschikbare tijd zou je wel iets kunnen schrappen en er iets anders voor in de plaats kunnen doen. In 2013 hebben wij een camperreis van SF, via Yosemity, Lassen, Redwood SP, Crater Lake, Oregon Coast, Columbia Gorge, Palouse Hills, Glacier NP, Mt. Rainier en St Helens, Olympic NP en dan Seattle gemaakt. Het reisverslag staat nog niet online maar als je iets wilt hebben mail je maat dan stuur ik het we. Succes met de voorbereiding. Klaas
Bandon is leuk plaatsje er is ook een dierentuin waar je jonge wilde dieren mag aaien, wel zielig maar voor de kleine denk ik heel leuk, http://www.westcoastgameparksafari.com
Columbia River Gorge, en John Day Fossil Beds laatste helaas niet geweest, ook wel de moeite waard, veel watervallen en een aantal zijn goed bereikbaar. Verder is de Oregon Coast prachtig. Gezien jullie beschikbare tijd zou je wel iets kunnen schrappen en er iets anders voor in de plaats kunnen doen. In 2013 hebben wij een camperreis van SF, via Yosemity, Lassen, Redwood SP, Crater Lake, Oregon Coast, Columbia Gorge, Palouse Hills, Glacier NP, Mt. Rainier en St Helens, Olympic NP en dan Seattle gemaakt. Het reisverslag staat nog niet online maar als je iets wilt hebben mail je maat dan stuur ik het we. Succes met de voorbereiding. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja ik vind aparte kamers wel erg handig. In ieder geval een aparte slaapkamer waar onze dochter dan alvast naar bed kan als wij nog even in een andere kamer wat tv kijken ofzo. Dan kunnen we eventueel als wij naar bed gaan onze dochter wel in het woongedeelte op een bed leggen ofzo. Een tweede slaapkamer zou helemaal mooi zijn.Martin & Marianne schreef:Ik vermoed dat Manzanita Lake bedoeld wordt. Ik had de cabins daar al genoemd. die waren er nog niet toen wij er waren, maar lijken mij erg mooi gelegen.
Die Cabins vind ik toch net wat te basic van wat ik er van kan zien (1 foto per cabin). We zijn best wel een beetje gesteld op enige luxe. Er moet minimaal een tv aanwezig zijn en ik hoef ook niet echt een campeer gevoel te hebben. Vind het ook wel relaxed om in een dorp of stadje te zitten met wat winkels, restaurant, etc. in de buurt.
Astoria in Oregon ben ik in 2010 langs gereden. Ik vond het toen best wel een industrieel achtige omgeving van wat ik mij kan herrineren. Niet een heel aantrekkelijk stadje, maar kan het mis hebben.Eelco schreef: Qua overnachtign kan ik je erg de River Walk Inn in Astoria aanraden. Moet je na Lincoln city wel een beetje verder door rijden, maar de route is mooi. Van Astoria naar Portland is dan een korte rit.
Redwood NP (geen SP) hebben we in 2010 al gezien. Welk deel zou je schrappen dan en wat er voor in de plaats? Yosemite hebben we al gehad in 2008. Op zich wel mooi om nog een keer te zien, maar hoeft niet kost wat kost wat ons betreft.K&N schreef:Luuk. Jullie laatste reisschema is goed te doen veel tijd, misschien wel wat teveel maar dat is beter dan andersom. Redwood SP hebben jullie die ook al gezien?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Zou ik dit rondje ook in mei kunnen maken of is de kans op koud weer dan nog te groot? Kan ik dit ondervangen door bepaalde delen ander in te richten?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat dit rondje in mei betreft quote ik mijzelf maar even:
Marianne
Wat is nu precies de bedoeling? Je hebt in het ZW-forum ook een route geplaatst.Martin & Marianne schreef: Voor Crater Lake en Mount Rainier is juni wellicht te vroeg. Wij hadden daar in 2006 in juli nog sneeuw. Misschien hebben jullie iets aan ons 2006-verslag voor onze route van Seattle naar SF.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2074 Weergaves
-
Laatste bericht door suzanne1107
-