Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ervaringen cruise Vancouver-Seward met Denali

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
CarolineM
Amerika-ontdekker

ervaringen cruise Vancouver-Seward met Denali

Bericht door CarolineM »

In augustus gaan wij een langekoesterde wens laten uitkomen: een cruise met de HAL van Vancouver naar Seward op de Oosterdam met aansluitend een landarrangement 4 dagen Denali/Anchorage. Iemand ervaringen met deze reis? Ook willen we graag een of meerdere excursies doen maar er is zoveel dat we door de bomen het bos niet meer zien. Welke zijn aan te raden in Vancouver, Juneau, Ketchikan en Skagway? We doen in Denali de Tundra Wilderness Tour (zit bij de reis inbegrepen) , is er nog een andere excursie aan te raden in Denali? Ook reizen we een dag met de Mckinley Explorer zodat we de omgeving tussen Denali en Anchorage goed in ons op kunnen nemen.
Wat overal goed staat aangeschreven is een excursie naar de Tracy Arm Fjord in Juneau. We houden niet zo van een volgepropte trip met cruisepassagiers en willen liever zelf iets via internet boeken. Heeft er iemand eerder zoiets gedaan? Zo ja, waar geboekt? We verblijven in Juneau tussen 9.00-22.00 uur. Is dit haalbaar?
Alle andere tips zijn ook zeer welkom evenals reiservaringen van mensen die al eerder deze cruise gemaakt hebben. (Met het cruisen zelf hebben we genoeg ervaring)
Ook een tocht waarbij we walvissen kunnen spotten staat op ons lijstje (evt in Vancouver?) en om beren te zien jagen op zalm in de prachtige natuur lijkt ons ook geweldig. Kortom heel graag ervaringen en tips!
Alvast bedankt. :thumbup:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: ervaringen cruise Vancouver-Seward met Denali

Bericht door Petra/VS »

Wij hebben in 2011 die cruise (maar dan op de Zaandam) andersom gedaan. Misschien heb je iets aan mijn blog erover: http://nederlandseamerikaan.blogspot.co ... bel/Alaska Hoogtepunt excursie voor mij waren de zalmvissende beren in de buurt van Ketchikan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij hebben de cruise gemaakt van Seattle en weer terug maar zijn niet naar Denali geweest. Aanlegplaatsen waren Juneau, Sitka en Ketchikan. Hoogtepunt ongetwijfeld die prachtige Sawyer Glacier in Tracy Arm. Ik hoop echt voor jullie dat het een zonnige dag is dan. Ook wij hebben gevaren op de Oosterdam. Sitka en Kechikan vonden we leuker dan Juneau. Onze reis was eerste week van september verleden jaar. En ja het stikt van de excursies maar het schip voer zelf naar Tracy Arm dus geen excursie nodig.
Wij zijn niet van die planners en hebben de excursies gewoon op het schip geboekt. Dat gaat heel gemakkelijk bij die schermen. En er was plaats genoeg.
We hebben meer plaatsen in de wereld bezocht voor whalewatchig en eigenlijk tegen beter weten in hebben we die in Juneau ook gedaan. Viel behoorlijk tegen en was niet te vergelijken met due schitterende tocht vanaf Hervey Bay Australia maar daar komen jullie nu niet.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Wij hebben in 2011 een cruise van Whittier naar Vancouver gedaan met Princess Cruises.

In Skagway is de White Pass Scenic Railway absoluut een aanrader.
http://www.wpyr.com/summitexcursion.html
Te boeken via de cruiseline of rechtstreeks. Voor zover ik me kan herinneren scheelde de prijs niet of nauwelijks en bij boeken via de cruiseline heb je de garantie dat het schip op je wacht bij vertraging van de trein. Wij deden de tour van 16.30h, dus dan is dat wel een prettig idee.

In Ketchikan zijn wij naar het Totem Heritage Center en het ernaast liggende Deer Mountain Tribal Hatchery & Eagle Centre geweest. Hier heb je geen excursie voor nodig, je kunt er gewoon zelf heen. Wij hebben heen een lokale bus genomen en zijn terug gelopen. Even kijken bij Creek Street is ook wel leuk.

In Juneau zijn wij naar de Mendenhall Glacier geweest, dat is absoluut géén aanrader, zeker niet als je ook andere gletchers in Alaska bezoekt. Grote mensenmassa's en de gletcher zelf vonden we weinig voorstellen. Er is een salmon viewing platform waar regelmatig beren komen. Dit kan je ook zien aan de hoeveelheid aangevreten zalmen die er liggen. Maar een beer zien kun je wel vergeten daar, want de mensenmassa begint helaas te schreeuwen en over de boardwalk te rennen zodra ze ook maar iets in de struiken zien bewegen, dus de beren die er zitten maken heel snel rechtsomkeert.
Laatst gewijzigd door annet2009 op 06 jun 2014, 23:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

De website van Denali is niet helemaal duidelijk over de Tundra Wilderness Tour, ik zie staan: a 7-8 hour excursion into the park with a certified driver-naturalist. Going to at least Toklat River (mile 53). Dus blijkbaar staat niet helemaal vast hoe ver je het park in gaat. Als je maar tot aan Toklat River gaat zou je kunnen overwegen op een andere dag nogmaals de park road op te gaan met een shuttle bus (is zonder gids) tot aan Eielson Visitor Center (mile 66) of Wonder Lake (mile 85).
Verder is het leuk de Savage Canyon Trail te lopen, vanaf de Savage Rest Area (tot hier kun je met de auto rijden en er gaat een gratus shuttle bus naar toe).
In de Entrance Area lopen ook aan paar trails en je kunt daar de Sled Dog Kennel bezoeken. (Je mag zelf langs de hokken lopen en er wordt een demonstratie gegeven.)
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Denali: Tundra Wilderness gaat zeker tot Toklat River, mijl 53.
Op heldere dagen gaan ze verder, tot Stony Hill (vanaf daar heb je een voet-tot-top zicht van Mt McKinley)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

ingrid14 schreef:(vanaf daar heb je een voet-tot-top zicht van Mt McKinley)
Als je geluk hebt... Mt McKinley is vaker niet dan wel te zien (door wolken, regen, mist etc)
Wij zijn 4 dagen in Denali geweest, en zijn ook 5e ochtend nog even het park in gereden, en we hebben hem helaas niet kunnen zien.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

ingrid14 schreef:Op heldere dagen
:wink:
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Voor jullie niet meer van toepassing maar voor toekomstige planners: boek het zodat je eerst het landdeel doet, en vervolgens het cruise deel. Het landdeel is vermoeiender en de accommodatie is toch wat minder luxe, als je na die reis aan boord gaat is het heerlijk in luxe uitrusten :-)
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
CarolineM
Amerika-ontdekker

Bericht door CarolineM »

Bedankt voor jullie reacties!
Petra: mag ik vragen welke excursie je via het schip naar de beren hebt geboekt in Ketchikan?
Ik zoek nog een tocht waarbij ik in Ketchikan de beren zou kunnen zien op zoek naar zalm. Misschien zijn er ook andere mogelijkheden die niet zo massaal zijn. Ik heb ook gedacht aan een tocht met een watervliegtuigje over de misty fjords gecombineerd met het spotten van jagende beren. Iemand ervaring hiermee en zo ja met welke firma? Ik zag veel goede reviews over Alaska Seaplane Tours.Van de andere kant zou ik ook graag het bos/ de jungle in gaan om ze te zien.
Ook ervaringen met een whaletour in/bij Vancouver lees ik graag.
Verder misschien nog leuke dingen om in Vancouver te doen? We hebben drie dagen fietsen gehuurd en logeren in downtown Vancouver. Ik heb begrepen dat Stanley Park de moeite waard is.
Yeehaw : kunnen wij ook een excursie naar Tracy Arm maken vanuit Juneau? Ik weet niet of daar genoeg tijd voor is maar dat staat ook op mijn verlanglijstje.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat weet ik niet. Zoals gezegd voer het schip er zelf naar toe. Wij vonden Sawyer Glacier wel superieur in vergelijking met Mendanhall Glacier waar we maar weinig tijd hadden en als je daarnaar toe wil gaan zou je dat met een (dure) heliflight kunnen doen en op de glacier landen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer