Wij hebben in 2011 een cruise van Whittier naar Vancouver gedaan met Princess Cruises.
In Skagway is de White Pass Scenic Railway absoluut een aanrader.
http://www.wpyr.com/summitexcursion.html
Te boeken via de cruiseline of rechtstreeks. Voor zover ik me kan herinneren scheelde de prijs niet of nauwelijks en bij boeken via de cruiseline heb je de garantie dat het schip op je wacht bij vertraging van de trein. Wij deden de tour van 16.30h, dus dan is dat wel een prettig idee.
In Ketchikan zijn wij naar het Totem Heritage Center en het ernaast liggende Deer Mountain Tribal Hatchery & Eagle Centre geweest. Hier heb je geen excursie voor nodig, je kunt er gewoon zelf heen. Wij hebben heen een lokale bus genomen en zijn terug gelopen. Even kijken bij Creek Street is ook wel leuk.
In Juneau zijn wij naar de Mendenhall Glacier geweest, dat is absoluut géén aanrader, zeker niet als je ook andere gletchers in Alaska bezoekt. Grote mensenmassa's en de gletcher zelf vonden we weinig voorstellen. Er is een salmon viewing platform waar regelmatig beren komen. Dit kan je ook zien aan de hoeveelheid aangevreten zalmen die er liggen. Maar een beer zien kun je wel vergeten daar, want de mensenmassa begint helaas te schreeuwen en over de boardwalk te rennen zodra ze ook maar iets in de struiken zien bewegen, dus de beren die er zitten maken heel snel rechtsomkeert.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.