Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis S&H: Noordwesten

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Puffin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis S&H: Noordwesten

Bericht door Puffin »

Hallo,

Hoewel we eerst een rondje Canada voor ogen hadden is het dan toch terug de USA geworden. Dit jaar zal onze reis in het teken staan van het noordwesten.
Hieronder de route die we voorlopig in gedachten hadden:

zo 31/08: Brussel - San Francisco
ma 01/09: San Francisco - Fort Bragg
di 02/09: Fort Bragg - Eureka
wo 03/09: Eureka - Crescent City
do 04/09: Crescent City - Bandon
vr 05/09: Bandon - Newport
za 06/09: Newport - Cannon Beach
zo 07/09: Cannon Beach - Mt Rainier
ma 08/09: Mt Rainier
di 09/09: Mt Rainier - Seattle
wo 10/09: Seattle
do 11/09: Seattle - Port Angeles
vr 12/09: Port Angeles - Forks
za 13/09: Olympic NP
zo 14/09: Olympic NP
ma 15/09: Forks - Portland
di 16/09: Portland en omgeving (Columbia River Gorge)
wo 17/09: Portland en omgeving (Columbia River Gorge)
do 18/09: Portland en omgeving (Columbia River Gorge)
vr 19/09: Portland - Bend
za 20/09: Bend - Crater Lake
zo 21/09: Crater Lake - Reno
ma 22/09: Reno - Las Vegas
di 23/09: Las Vegas
wo 24/09: Las Vegas
do 25/09: Las Vegas
vr 26/09: Las Vegas - Brussel

Het belangrijkst vinden we Redwood NP, de kust, Olympic NP, Mt Rainier NP, Columbia River Gorge en eindigen met een aantal dagen in Las Vegas.

We zijn nog volop bezig allerlei informatie aan het verzamelen maar we hadden graag toch al eens jullie opmerkingen gehoord over onze route.

Alvast bedankt!

Groetjes
Stefanie & Henny
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis S&H: Noordwesten

Bericht door Old Faithful »

Ik denk dat jullie een mooie reis gaan maken. Ik vind dat je veeltijd uittrekt voor Portland en Columbia Gorge, maar daar zul je wel je redenen voor hebben.

Zijn jullie niet van plan Mt St Helens en Lassen Volcanic N.P. te bezoeken?

Wij reden in 2012 van Seattle naar San Francisco en bezochten toen ook John Day Fossil Beds N.M. Sinds die tijd ben ik daarvan een fan, vooral van de Painted Hills tegen het vallen van de avond.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Had ik net een heel verhaal getypt..... komt mijn kat over het toetsenbord lopen en ben ik ineens alles weer kwijt :x

Maar wat ik dus wilde zeggen.... Jullie reis lijkt voor een deel veel op die van ons, van mei vorig jaar. Dus misschien kan je nog wat tips halen uit ons reisverslag (zie de link hieronder). Tussen San Francisco en Fort Brag kom je langs Salt Point State Park, de rotskust ten noorden van het Visitor Center is daar bijzonder mooi. En als je er toevallig net rondom laagtij langs komt, dan is een bezoek aan Bowling Ball Beach ook dik de moeite waard. Zoals je in ons reisverslag kan zien, waren wij wat minder gecharmeerd van de kustweg in Oregon. De seastacks in Bandon Beach waren super, maar de rest van deze route kon ons niet zo bekoren. Dat is wel heel persoonlijk natuurlijk, ik weet dat anderen deze weg wel heel mooi vinden.

Redwood NP en Olympic NP zijn allebei erg mooi. In Redwood NP (of eigenlijk, in het daarbij behorende Jedediah Smith Redwoods State Park) hebben we een schitterende onverharde weg gereden, de Howland Hill Road. Een dikke aanrader, wat ons betreft. Leuk dat jullie zoveel tijd uittrekken voor Columbia River Gorge. Als jullie van watervallen én van wandelen houden kan je die tijd daar makkelijk vol krijgen, zelf zijn we één avond en twee volle dagen daar geweest, en we hebben nog lang niet alles gezien. Op deze pagina http://ontdek-amerika.nl/amerika/bezien ... gorge.html hebben we alle watervallen die we hebben gezien op een rijtje gezet.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Mooie route. Ik zou persoonlijk één dagje bij Portland weghalen en die bij Bend voegen. Wij vonden die omgeving erg mooi en er is genoeg te doen.
Misschien vind je het leuk om ons reisverslag over die omgeving te lezen (USA en Canada 2008)
Puffin
Amerikafan

Bericht door Puffin »

Hallo,

Alvast bedankt voor jullie input.

Old Faithful:
Rond Portland willen we ook graag wat tijd voorzien om te shoppen en van Mt Hood hebben we ook al mooie foto’s gezien, dus misschien dat we daar ook wat tijd aan zullen besteden. De omgeving van Mt Hood wordt echter niet zo veel vermeld in reisverslagen, dus dat moeten we wel nog verder uitpluizen.
Mt St Helens hebben we er momenteel uitgelaten omdat we denken dat het ons minder zal aanspreken en je er toch heel wat tijd moet voor uittrekken.
Van Lassen Volcanic NP lezen we dat het een soort mini-Yellowstone is. In 2012 hebben we Yellowstone zelf bezocht vandaar dat we nu liever “andere” dingen de voorkeur geven.
John Day Fossil Beds NM hadden we oorspronkelijk opgenomen, maar we vonden het erg moeilijk dit in te plannen aangezien je daar in de omgeving dan wel een overnachting moet plannen. Bovendien doen de foto’s ons erg denken aan Badlands NP, wat we ook in 2012 bezocht hebben.

Henriëtte:
Krijgt de kat niet genoeg aandacht? ;-)
Onze route is inderdaad voor een stuk geïnspireerd op jullie reisverslag en jullie super website! We nemen die er zeker nog opnieuw bij voor de verdere uitwerking.
Over de kustweg van Oregon lijken de meningen inderdaad verdeeld te zijn. Om een of andere reden trekt het ons wel aan, maar misschien moeten we wat alternatieven zoeken, moest het toch ook tegenvallen.

Vana:
We hebben jullie verslag ook al gelezen, maar het is alweer even geleden, dus we zullen die er ook nog eens opnieuw moeten bijnemen.
De omgeving van Bend gaan we nog eens verder moeten uitpluizen. Smith Rock SP staat in ieder geval op de planning, maar voor de rest hebben we nog niet veel genoteerd.

Groetjes
Stefanie & Henny
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Uiteraard zijn keuzes persoonlijk. Ik vond Mt St Helens zeer de moeite waard en dan niet alleen het zicht op de krater, maar ook het V.C. bij Johnston Ridge Observatory. Ik was zeer geboeid door de indrukwekkende film, met name de beelden van de uitbarsting op een levensgroot scherm, en de verhalen over slachtoffers en overlevenden die daar te lezen zijn.

Je idee over Lassen kan ik wel delen. Het is in mijn ogen duidelijk veel minder indrukwekkend dan Yellowstone. Ik denk dan echter "als ik toch in de buurt ben......"

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Edit: Taalfout verbeterd.
Laatst gewijzigd door Old Faithful op 04 mar 2014, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mt St Helens is toch wel heel indrukwekkend en bijzonder om te zien. Het hoeft niet heel veel tijd te kosten. Kijk eens naar ons 2006-verslag voor Mt St Helens en ook voor Olympic NP etc.

Marianne
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Hoi Stefanie & Henny,

Mening zijn inderdaad verdeeld over de Oregon Coast. Wij zijn de laatste 3 jaren naar de Oregon Coast geweest, maar we zijn nog niet zuiderlijker geraakt dan Newport. Ik vind de Oregon Coast geweldig en er zijn toch wel wat plekjes die echt de moeite zijn om te bezoeken. De route zelf langs de Highway 101 is niet zo interessant want je rijdt niet echt de hele route langs de kust op, misschien dat hierdoor sommigen niet zo overdonderd zijn door de Oregon Coast. Dikwijls zit je gewoon tussen de bomen of dorpjes te rijden en zie je niets van de kust. Dus op voorhand een beetje uitvissen welke plekjes jullie interesseren en voldoende tijd uitnemen om aan die mooie plekjes te stoppen.

Diit zijn mijn favoriete plekjes tussen Astoria & Newport:
*Ecola State Park wat te vinden is tussen Seaside en Cannon Beach, mooie zichten en vergeet zeker ook niet om hier Indian Beach te bezoeken.
*Cape Meares in de omgeving van Tillamook. Eens in Tillamook zie je de borden aangegeven voor "Three Capes Loop", die zou ik volgen. Eerst kom je uit bij Cape Meares waar je wat kan wandelen om te genieten van de mooie zichten. Daarna ga je verder naar Cape Lookout en uiteindelijk komt Cape Kiwanda en zo weer terug naar de Highway 101.
*Het strand in Lincoln City, als je graag even van het strand wil genieten en mooie en vrij grote golven dan is Lincoln City daar een prima plek voor. Wij vonden dit een hele mooie plaats. In dit stadje is er ook een outlet mall (Tanger Outlet) als jullie graag wat gaan shoppen. Wij verblijven ondertussen al enkele jaren in Lincoln City voor een week in de zomer.
*Fogarty Creek State Park net voor Depoe Bay, hier kan je als je laagtij hebt vele tide pools vinden. Ik vond dit een hele mooie plek
*Otter Crest Loop wat aangegeven staat tussen Depoe Bay en Otter Rock. Dit is een mooie loop om te rijden en boven heb je een mooi zicht over een deel van de kust.
*Yaquina Head Outstanding Natural Area wat te vinden is tussen Otter Rock en Newport. Wij vonden dit erg de moeite, je kan hier zeehondjes zien en vele mooie zichten met verschillende kortere en langere wandelingen.

Verder kan je hier onze verslagen van de verschillende plaatsen lezen:
*Olympic NP: http://travelwestcanada.blogspot.ca/p/t ... rk-wa.html
*Mount Rainier NP: http://anninbc.blogspot.ca/2009/08/moun ... -trip.html
*Oregon Coast: Verslag 2006 (Oregon Coast Cannon Beach en omgeving): http://anninbc.blogspot.ca/2008/10/my-l ... ember.html
Verslag 2011(Oregon Coast van Astoria tot Newport en Portland)...deel 1: http://anninbc.blogspot.ca/2011/07/our- ... art-1.html onderaan elke pagina kan je dan verder naar deel 2, 3, 4, en 5!

Zo hopelijk kunnen jullie daar ook wat uithalen!
Groetjes,
Ann
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Hert kan echt behoorlijk regenen bij Mount St. Helens en dan kan je er weinig doen. John Day's Fossil Beds vinden wij het einde ( we waren er al 2x) We sliepen in Fossil, een gat van niets maar een prima plek om de 3 delen van J.D. te zien. Op donderdagavond een eetspecial voor 2 pers. voor $25. Heerlijk kneuterig!
Wij vonden juist de regio bij de Columbia river veel minder ook vanwege het slechte weer. In Woodburn was de outlet heel uitgebreid om te shoppen.
Als je in Crescent city overnacht ga dan aan de haven eten bij:de Chart Room een echte amerikaanse happening! Eten met begeleidend geblaf van de zeehonden in de haven. Ook de vuurtoren en de seastacks waren daar geweldig.
Je zult zien dat ook dit deel van Amerika de moeite waard is.
De vulkaanparken zijn ook geweldig!
Puffin
Amerikafan

Route SF-LV via Oregon

Bericht door Puffin »

Hallo,

Opnieuw een wijziging van onze plannen. Momenteel hebben we een reis gepland van 4 weken in september.
We vliegen heen op San Francisco en terug vanuit Las Vegas.

Mijn vrouw zal tegen dan tussen de 6 en 7 maanden zwanger zijn. Als de reis doorgaat zullen we het dus rustig aan moeten doen.

Heeft iemand tips voor ons wat er allemaal mogelijk zou zijn? Lange of lastige wandelingen zitten er dus niet in.

zo 31/08: Brussel - San Francisco
ma 01/09: San Francisco - Point Reyes
di 02/09: Point Reyes - Fort Bragg
wo 03/09: Fort Bragg - Eureka
do 04/09: Eureka - Crescent City
vr 05/09: Crescent City - Bandon
za 06/09: Bandon - Yachats
zo 07/09: Yachats - Lincoln City
ma 08/09: Lincoln City - Cannon Beach
di 09/09: Cannon Beach - Portland
wo 10/09: Portland (Mt Hood en omgeving)
do 11/09: Portland (Columbia River Gorge)
vr 12/09: Portland (Shopping)
za 13/09: Portland (Willamette Valley - covered bridges)
zo 14/09: Portland - Mitchell (John Day Fossil Beds NM)
ma 15/09: Mitchell - Bend
di 16/09: Bend
wo 17/09: Bend
do 18/09: Bend - Crater Lake
vr 19/09: Crater Lake - Lassen Volcanic NP
za 20/09: Lassen Volcanic NP - Lee Vining (rijdag)
zo 21/09: Lee Vining - Las Vegas (rijdag)
ma 22/09: Las Vegas
di 23/09: Las Vegas
wo 24/09: Las Vegas
do 25/09: Las Vegas
vr 26/09: Las Vegas - Brussel

Groetjes,
Puffin
Laatst gewijzigd door Dude op 21 apr 2014, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: topics samengevoegd om de overzichtelijkheid te bewaren en dubbele antwoorden te voorkomen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route SF-LV via Oregon

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie wel de nodige overeenkomsten met je vorige planning. Om te voorkomen dat er veel dezelfde dingen worden gezegd had je ook in dat topic verder kunnen gaan.

Wat mij opvalt is dat je heel erg veel tijd uittrekt voor het eerste stuk. Erg onrustig naar mijn idee; elke dag weer een andere slaapplaats terwijl je maar 1 of 2 uur rijdt naar de volgende overnachting.
Andere stukken doe je dan weer bijzonder snel, zoals Lassen en de rit naar Las Vegas. Wil je daar niets zien onderweg? Daar is toch wel iets van te maken lijkt me. Neem de 395 en bezoek Bodie, Mono Lake, het Ancient Bristlecone Pines forest, Alabama Hills, death Valley.
Als je vrouw verder gezond is, is er niets wat ze niet zou kunnen doen, dus waarom geen lange wandelingen? Is een stuk minder vermoeiend dan shoppen vind ik. :wink:
En wat ga je twee dagen in Bend doen?

Ik weet niet of jullie er van houden om alles vast te leggen, maar anders is het misschien wel een idee om helemaal niet te reserveren en pas de avond van te voren te kijken waar je naar toe gaat. Dan kun je rekening houden met de weersomstandigheden en kun je ergens langer of minder lang blijven.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Route SF-LV via Oregon

Bericht door Marcopstal »

Mijn vrouw zal tegen dan tussen de 6 en 7 maanden zwanger zijn. Als de reis doorgaat zullen we het dus rustig aan moeten doen.
Heb je dit meegedeeld bij de boeking van de tickets ? En tussen de 6 en 7 maand bij vertrek of terugtocht ? Dit is wel belangrijk want sommige maatschappijen weigeren zwangere vrouwen vanaf 6 à 7 maand zwangerschap. Indien er naar gevraagd wordt is het aangewezen hierover geen leugentje om bestwil te vertellen, mocht er zich dan toch een probleem voordoen zal dit alleen tot bijkomende problemen leiden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Puffin
Amerikafan

Bericht door Puffin »

Marianne,

De eerste dagen houden we het graag wat rustig. In tegenstelling tot de meeste anderen hebben wij geen “last” van het vroeg wakker zijn omwille van jetlag. Integendeel. Bovendien moeten er dan ook nog wat inkopen gedaan worden en zo waar je ook wel wat tijd aan kwijt bent.

Voor ons maakt het eigenlijk niet uit of we elke dag ergens anders slapen of meerdere dagen ter plaatse blijven. We dachten dat het wel leuk zou zijn om verschillende plaatsjes te kiezen omdat we graag fotograferen en zo op verschillende locaties de zonsopgang- en ondergang kunnen fotograferen.

Wat Lassen betreft dachten we er gewoon eens door te rijden. We hebben namelijk Yellowstone al bezocht waardoor het ons precies toch minder aanspreekt.

De ritten van Lassen naar Las Vegas zien we inderdaad als rijdagen, wat we ook wel eens leuk vinden. Bodie, Mono Lake, Alabama Hills en Death Valley hebben we namelijk al bezocht tijdens een vorige reis. Ancient Bristlecone Pines forest gaan we nog eens moeten bekijken, dat kennen we niet.

Van Bend lezen we veel positieve reacties. We dachten aan de stad zelf, Smith Rock SP, Newberry Volcanic NM, Cascade Lakes Scenic Byway, McKenzie-Santiam Scenic Byway.

We leggen graag alles op voorhand vast. We kiezen wel voor overnachtingen die nog geannuleerd kunnen worden, zodat we indien nodig ter plaatse nog kunnen veranderen.

Marcopstal,

Bij boeking van de tickets was mijn vrouw nog niet zwanger. We hebben het al nagevraagd bij de verzekering en annulatie zou geen probleem mogen zijn.
De site van Delta meldt dat er geen beperkingen zijn, maar voor alle zekerheid zullen we toch een doktersattest meenemen indien de reis doorgaat.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Vergeet in Bend het high desert museum niet !
Het old Mill district is ook leuk om te bezoeken.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
K&N
Amerikakenner

Bericht door K&N »

Mooie reis hebben jullie gepland. Wij hebben vorig jaar dit stuk gedaan, met Yosemite en Glacier erbij.
Ben het met Marianne eens, voor het eerste stuk nemen jullie veel tijd maar dat is persoonlijk. Weet niet of jullie de overnachtingen hebben vastgelegt. Zou ik ook niet doen. Jullie zitten wat in het naseizoen en er zal vast wel wat te vinden zijn. Dan zijn jullie ook vrij. Als je door kan reizen dan heb je die gelegenheid en wil je ergens wat langer blijven dan kan dat ook. Veel flexibeler. In Eureka is The Old Town met Victoriaanse huizen. Heel mooi, trouwens ook mooie muurschilderingen. In Bandon is een dierenpark waar je jonge tijgers, beren cheeta's etc mag aaien. West Coast Game Safari Park http://www.westcoastgameparksafari.com Wel een beetje zielig maar toch ook leuk dat je zulke wilde dieren mag aaien. Ze willen ze tam maken om er mee te fokken om zo bepaalde soorten "wilde" dieren in stand te houden. Oregon Dunes is ook de moeite waard. Omdat je vrouw zwanger is zal het rijden op een quad er wel niet inzitten maar je kan er mooi lopen. We hebben een concept reisverslag. Als je dat wil hebben mail mij dan maar even dan stuur ik het door.
Succes met de verdere planning. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer