Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis RoyV: rondreis San Francisco - Yellowstone - Seattle - SF
Re: Reis RoyV: rondreis San Francisco - Yellowstone - Seattle - SF
Ik heb nu een vlucht op het oog waarbij we om 13.00 uur lokale tijd in San Francisco aankomen op een vrijdag. Het liefste zou ik dan meteen met de auto doorrijden naar Yosemite maar is dat enigszins te doen??
En we hebben nu het plan om vrijdag te vliegen ipv zaterdag waardoor in mijn planning Yosemite en Yellowstone in het weekend vallen. Zijn de parken veel drukker in het weekend? Beter om de planning dan om te gooien (al weet ik niet goed hoe)? Of maakt het in juli weinig uit of we door de week in een park zijn of in het weekend?
En we hebben nu het plan om vrijdag te vliegen ipv zaterdag waardoor in mijn planning Yosemite en Yellowstone in het weekend vallen. Zijn de parken veel drukker in het weekend? Beter om de planning dan om te gooien (al weet ik niet goed hoe)? Of maakt het in juli weinig uit of we door de week in een park zijn of in het weekend?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt natuurlijk een stuk gaan rijden en kijken hoe ver je komt. Wij zijn eens in Oakland geland en richting Yosemite gereden. Verder dan Livermore zijn we niet gekomen toen.
Bedenk wel dat aankomen op 13.00 uur betekent dat je pas rond 15.00 uur in de auto zit en dat het dan voor je gevoel al 24.00 uur is. Het lijkt me niet verstandig om dan nog helemaal naar Yosemite te rijden. Ik zou zeker proberen het weekend in Yosemite te vermijden. Je kunt natuurlijk schuiven met je dagen SF.
Marianne
Bedenk wel dat aankomen op 13.00 uur betekent dat je pas rond 15.00 uur in de auto zit en dat het dan voor je gevoel al 24.00 uur is. Het lijkt me niet verstandig om dan nog helemaal naar Yosemite te rijden. Ik zou zeker proberen het weekend in Yosemite te vermijden. Je kunt natuurlijk schuiven met je dagen SF.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Na aankomst op SFO (ook rond 13 uur) hebben wij 1 uur en 45 minuten in de rij gestaan voor we het land in mochten. Daarna nog eens een uur bij Alamo, de auto's waren op en het was wachten op wat er beschikbaar kwam. Al met al waren wij pas zo'n 3,5 uur na aankomst aan het rijden. We hebben ons hotel in SF gehaald en wat gegeten, meer zat er echt niet meer in, dus doorrijden naar Yosemite zou ik niet doen.
Reisverslag eerste reis westkust 2012:https://naardestates2012.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
Heeft er iemand ervaring met de wandeling naar Half Dome in Yosemite. Ik weet inmiddels dat je moet loten voor een permit voor het laatste stuk. Mochten we die krijgen dan willen we op een dinsdag vanuit Evergreen lodge (uurtje rijden) de route gaan lopen. Hoe laat moeten we dan starten om nog een parkeerplekje te bemachtigen bij Curry Village? En wat zou een mooi alternatief zijn als we geen permit krijgen?
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
De hike heen en terug vanaf Happy Isle is 10 tot 12 u.
Zeker in juli moet je er rekening mee houden dat het erg heet kan worden en dat je waarschijnlijk op het heetst van de dag een pauze van 2 à 3 uur inlast.
Dan kom je op pakweg 14 u.
Rond 20 u 30' schemert het al.
20 u 30' - 14 u = 6 u 30'
Ik zou dus zeker om 6 u 30' beginnen wandelen (of zelfs al om 6 u)
Parkeren bij Curry Village zou dan geen probleem mogen zijn.
Dwz vertrekken op campground om 5 u of zo.
Alternatief:
Panorama trail (met hikersbus van 8u30 naar Glacier Point en dan trail naar de vallei)
Four mile trail
Mist trail naar Nevada Fall en terug
Groetjes,
Ingrid
Zeker in juli moet je er rekening mee houden dat het erg heet kan worden en dat je waarschijnlijk op het heetst van de dag een pauze van 2 à 3 uur inlast.
Dan kom je op pakweg 14 u.
Rond 20 u 30' schemert het al.
20 u 30' - 14 u = 6 u 30'
Ik zou dus zeker om 6 u 30' beginnen wandelen (of zelfs al om 6 u)
Parkeren bij Curry Village zou dan geen probleem mogen zijn.
Dwz vertrekken op campground om 5 u of zo.
Alternatief:
Panorama trail (met hikersbus van 8u30 naar Glacier Point en dan trail naar de vallei)
Four mile trail
Mist trail naar Nevada Fall en terug
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn een paar mensen op het forum die het gedaan hebben. Je kunt daarvoor de zoekfunctie (van het forum of de google-zoekfunctie op het forum, zie hier rechtsboven) eens proberen.
Dit is een handig topic, daarin staat ook een link naar een ouder topic (toen er nog geen permits nodig waren).
Mocht het niet lukken met de permit dan kun je nog eens naar de tips kijken die op de vorige pagina al gegeven zijn.
Voor de combinatie Four Mile Trail en Panorama Trail zie dit topic. Voor alleen de 4MT zie ook ons 2013-verslag.
Ik weet niet of ik het al genoemd had maar het lijkt mij ook mooi om van de Tioga road naar de vallei te lopen, bijvoorbeeld van Porcupine flat naar de top van de Yosemite falls. Lees je goed in en informeer eerst bij het visitor center. Ik denk dat een goede kaart nodig is, en je zult met de hikers bus naar de tioga road moeten gaan.
Waarom de Evergreen Lodge? Is het niet veel handiger om in de vallei te overnachten? Ik denk dat de parkeerplaats bij Curry Village niet de enige reden is om vroeg te starten, je zult ook voldoende tijd voor de wandeling uit moeten trekken.
Marianne
Dit is een handig topic, daarin staat ook een link naar een ouder topic (toen er nog geen permits nodig waren).
Mocht het niet lukken met de permit dan kun je nog eens naar de tips kijken die op de vorige pagina al gegeven zijn.
Voor de combinatie Four Mile Trail en Panorama Trail zie dit topic. Voor alleen de 4MT zie ook ons 2013-verslag.
Ik weet niet of ik het al genoemd had maar het lijkt mij ook mooi om van de Tioga road naar de vallei te lopen, bijvoorbeeld van Porcupine flat naar de top van de Yosemite falls. Lees je goed in en informeer eerst bij het visitor center. Ik denk dat een goede kaart nodig is, en je zult met de hikers bus naar de tioga road moeten gaan.
Waarom de Evergreen Lodge? Is het niet veel handiger om in de vallei te overnachten? Ik denk dat de parkeerplaats bij Curry Village niet de enige reden is om vroeg te starten, je zult ook voldoende tijd voor de wandeling uit moeten trekken.
Marianne
Bedankt voor de reactie, ik ga ook eens kijken naar de alternatieven! We hebben gekozen voor de Evergreen lodge vanwege de enthousiaste reviews en omdat we dan in een wat rustigere hoek zitten.
Hallo allemaal,
Onze reis staat een heel eind in de steigers. Tickets en parken geboekt, auto gereserveerd en een mooi plan voor de route die we gaan maken. Erg veel gehad aan alle tips!
Nog een concrete vraag. We zitten vier nachten in Yellowstone, twee nachten in de Old faithfull lodge en twee nachten in de Roosevelt lodge. Nu zag ik bij de link van de reservering dat we bij de Old faithfull inn al kunnen reserveren voor het diner en ik zie ook dat dat tijdig moet gebeuren. Hebben jullie er ervaring mee? Ik lees wisselende ervaringen? Zie ook dat mensen positief zijn over het restaurant bij de Old faithfull snow lodge. Wat te doen? 1 avond reserveren Old faithfull inn, 1 nacht op de bonnefooi naar Old faithfull snow lodge en bij Roosevelt ook op de bonnefooi??
Onze reis staat een heel eind in de steigers. Tickets en parken geboekt, auto gereserveerd en een mooi plan voor de route die we gaan maken. Erg veel gehad aan alle tips!
Nog een concrete vraag. We zitten vier nachten in Yellowstone, twee nachten in de Old faithfull lodge en twee nachten in de Roosevelt lodge. Nu zag ik bij de link van de reservering dat we bij de Old faithfull inn al kunnen reserveren voor het diner en ik zie ook dat dat tijdig moet gebeuren. Hebben jullie er ervaring mee? Ik lees wisselende ervaringen? Zie ook dat mensen positief zijn over het restaurant bij de Old faithfull snow lodge. Wat te doen? 1 avond reserveren Old faithfull inn, 1 nacht op de bonnefooi naar Old faithfull snow lodge en bij Roosevelt ook op de bonnefooi??
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eten bij de Inn is een mooie ervaring en je moet inderdaad van te voren reserveren. Het eten bij de Snow Lodge vonden we uitstekend, maar dat is wel jaren geleden. Ik heb geen ervaring bij Roosevelt. Je kunt eens kijken of ze nog de cook out doen, is misschien wel leuk om mee te maken.
Marianne
Marianne
Voor de mensen met Yellowstone-ervaring een vraag:
Vanaf 25 juli zitten we eerst 2 nachten in de Old faithfull lodge en dan 2 nachten in Roosevelt lodge. We komen vanuit Jackson Hole en willen ten Noorden van Mammoth het park weer verlaten. Willen vanuit Old faitfull via Yellowstone lake, Canyon lodge naar Roosevelt rijden. Zijn erg gek op wildlife en heb begrepen dat dan onderweg Hayden valley erg de moeite waard is en vanuit Roosevelt Lamar valley. Kun je daar ook een mooie wandeling maken? Zie in de lonely planet zoveel wandelingen staan, maar lastig te kiezen. Wij vinden het leuk om flink te wandelen dus het mag best een lange wandeling zijn. Bedankt alvast weer voor het meedenken.
Vanaf 25 juli zitten we eerst 2 nachten in de Old faithfull lodge en dan 2 nachten in Roosevelt lodge. We komen vanuit Jackson Hole en willen ten Noorden van Mammoth het park weer verlaten. Willen vanuit Old faitfull via Yellowstone lake, Canyon lodge naar Roosevelt rijden. Zijn erg gek op wildlife en heb begrepen dat dan onderweg Hayden valley erg de moeite waard is en vanuit Roosevelt Lamar valley. Kun je daar ook een mooie wandeling maken? Zie in de lonely planet zoveel wandelingen staan, maar lastig te kiezen. Wij vinden het leuk om flink te wandelen dus het mag best een lange wandeling zijn. Bedankt alvast weer voor het meedenken.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
wil je (veel) dieren zien best bij zonsopgang ( en in de vooravond) rustig rondrijden, veel kans op succes. voor heel mooie foto's natuurlijk ook de geyserbasins bij zonsopgang bezoeken, met dan die opvallene rookpluimen en met wat geluk ook dieren in de basins. een weg met veel kans op dieren is van fishing bridge richting cody, weg loopt daar tussen lake en bergrichel zodat dieren behoorlijk kort bij de weg staan. beste licht in de vooravond. Hayden valley is natuurlijk ,,de" dierentuin, wel druk tijdens de dag ( en soms verkeersopstopping). op zijn best ' morgens en ' avonds.
Enkele toffe wandelingen :
- hayden vallei heeft nauwelijks trails, wel is er het howard eaton trail dat van fishing bridge evenwijdig met rivier naar de canyon loopt. eventueel het eerste stuk daarvan : vanaf fishing bridge village tot aan de le hardy's rapids en terug ?
- een speciaal trail in lamar valley is dat naar het unieke petrified forest ( sommige bomen staan zelfs nog recht !), soms stappen tussen bizons
- in omgeving van old faithful kan je naar lone star geyser wandelen ( eerst checken wanneer eruptie en daaraan programma aanpassen), of naar mystic falls.
- mount washburn : prachtige panorama's en berggeiten
- de canyon heeft natuurlijk zijn south rim en north rim, op het goede ogenblik stappen levert watervallen met regenbogen op
- in de omgeving van lake village zijn er diverse interessante korte trails , o.m. naar natural bridge
- aan midway geyser basin :het trail naar fairy falls met dat fantastische kleurrijke zicht op grand prismatic spring
drie heel interessante boeken :
- a rangers guide to yellowstone day hikes van roger anderson en caol shively anderson
-photographing yellowstone national park van gustav w verdeber
- yellowstone treasures van janet chapple
Jacques
Jacques
wil je (veel) dieren zien best bij zonsopgang ( en in de vooravond) rustig rondrijden, veel kans op succes. voor heel mooie foto's natuurlijk ook de geyserbasins bij zonsopgang bezoeken, met dan die opvallene rookpluimen en met wat geluk ook dieren in de basins. een weg met veel kans op dieren is van fishing bridge richting cody, weg loopt daar tussen lake en bergrichel zodat dieren behoorlijk kort bij de weg staan. beste licht in de vooravond. Hayden valley is natuurlijk ,,de" dierentuin, wel druk tijdens de dag ( en soms verkeersopstopping). op zijn best ' morgens en ' avonds.
Enkele toffe wandelingen :
- hayden vallei heeft nauwelijks trails, wel is er het howard eaton trail dat van fishing bridge evenwijdig met rivier naar de canyon loopt. eventueel het eerste stuk daarvan : vanaf fishing bridge village tot aan de le hardy's rapids en terug ?
- een speciaal trail in lamar valley is dat naar het unieke petrified forest ( sommige bomen staan zelfs nog recht !), soms stappen tussen bizons
- in omgeving van old faithful kan je naar lone star geyser wandelen ( eerst checken wanneer eruptie en daaraan programma aanpassen), of naar mystic falls.
- mount washburn : prachtige panorama's en berggeiten
- de canyon heeft natuurlijk zijn south rim en north rim, op het goede ogenblik stappen levert watervallen met regenbogen op
- in de omgeving van lake village zijn er diverse interessante korte trails , o.m. naar natural bridge
- aan midway geyser basin :het trail naar fairy falls met dat fantastische kleurrijke zicht op grand prismatic spring
drie heel interessante boeken :
- a rangers guide to yellowstone day hikes van roger anderson en caol shively anderson
-photographing yellowstone national park van gustav w verdeber
- yellowstone treasures van janet chapple
Jacques
Jacques
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Over wildlife:
Wolven: Lamar Valley is dan top. Wel vroeg op en uitkijken naar Rick McIntyre (kijk waar hij z'n auto heeft geparkeerd). En bij Hayden ook veel wolven gezien, van erg dichtbij. Zie onze pagina Tips en het reisverslag 2011.
Ook veel grizzlies gezien, denk zo'n 30 stuks, zie onze tips.
Wandelingen. Leuk boek is Top Trails.
- Hayden Valley: 16 km, 100 m stijgen en dalen, 3 sterren
- Lamar Valley: 10 km, 150 m stijgen en dalen, 2 sterren
- Pelican Valley: 16 km, vlak, de topper met 3 sterren
Verder Mt Washburn gelopen, South Rim Trail, Heart Lake. Yellowstone is ook echt een wandelpark, evenals Grand Teton trouwens. Van de zomer gaan we weer.
Zie ons overzicht
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada%2020 ... andelingen_" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Ferry
Wolven: Lamar Valley is dan top. Wel vroeg op en uitkijken naar Rick McIntyre (kijk waar hij z'n auto heeft geparkeerd). En bij Hayden ook veel wolven gezien, van erg dichtbij. Zie onze pagina Tips en het reisverslag 2011.
Ook veel grizzlies gezien, denk zo'n 30 stuks, zie onze tips.
Wandelingen. Leuk boek is Top Trails.
- Hayden Valley: 16 km, 100 m stijgen en dalen, 3 sterren
- Lamar Valley: 10 km, 150 m stijgen en dalen, 2 sterren
- Pelican Valley: 16 km, vlak, de topper met 3 sterren
Verder Mt Washburn gelopen, South Rim Trail, Heart Lake. Yellowstone is ook echt een wandelpark, evenals Grand Teton trouwens. Van de zomer gaan we weer.
Zie ons overzicht
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada%2020 ... andelingen_" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Ferry
Geweldig bedankt Jacques en Ferry voor de tips. Ik ga er eens verder induiken.
Hallo allemaal,
Heeft iemand van jullie ervaring met Yellowstone wolf tracker? Op Tripadvisor lees ik fantastische reviews over een dag op pad met een gids zoeken naar wildlife. Schijnen enorme kenners te zijn waardoor je meer ziet en te weten komt dan je ooit doet op jezelf. Of denken jullie dat dat wel meevalt en je op eigen houtje ook dit soort avonturen kunt beleven?
Thanks alvast (weer...
)
Groet
Roy
Heeft iemand van jullie ervaring met Yellowstone wolf tracker? Op Tripadvisor lees ik fantastische reviews over een dag op pad met een gids zoeken naar wildlife. Schijnen enorme kenners te zijn waardoor je meer ziet en te weten komt dan je ooit doet op jezelf. Of denken jullie dat dat wel meevalt en je op eigen houtje ook dit soort avonturen kunt beleven?
Thanks alvast (weer...

Groet
Roy
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wildlife is altijd maar de vraag. Ik heb afgelopen week ook weer diverse wildlife tours gezien die niets anders doen als de bekende plaatsen bezoeken en daarbij luisteren of ze berichten opvangen van de rangers mbt wildlife om daar dan snel naar toe te sjezen. Rond zonsopkomst en zonsondergang zul je het meest kans hebben wildlife tegen te komen. Ook zul je er een beetje oog voor moeten hebben. Sommige mensen zien direct een beer of Moose terwijl anderen er langsrijden zonder iets in de gaten te hebben.
Ik was afgelopen week in Yellowstone en zag een Moose. De Moose zag mij ook maar ging weer rustig verder met eten. Ook toen ik iets dichterbij was gekomen en iets opzij keek het dier even op maar ging weer verder met eten. Op het moment dat ik door de knieen ging om een foto te maken van de Moose kwamen er net 2 auto's aan waarvan de bestuurder van de ene auto naar zijn inzittende schreeuwde "LOOK a MOOSE" en weg was de Moose direct.....
Ik was afgelopen week in Yellowstone en zag een Moose. De Moose zag mij ook maar ging weer rustig verder met eten. Ook toen ik iets dichterbij was gekomen en iets opzij keek het dier even op maar ging weer verder met eten. Op het moment dat ik door de knieen ging om een foto te maken van de Moose kwamen er net 2 auto's aan waarvan de bestuurder van de ene auto naar zijn inzittende schreeuwde "LOOK a MOOSE" en weg was de Moose direct.....
Moet ik me zorgen maken over beren?
In Yellowstone en Yosemite willen we graag veel gaan wandelen. Over de wandelroute in Pelican valley die werd aangeraden Ferry lees ik dat er de grootste concentratie beren zit van heel de VS en dat wordt aangeraden minimaal met z'n vieren te gaan hiken. Wij zijn met z'n tweeën. Is de kans groot een beer op korte afstand tegen te komen? Hebben jullie ervaringen???
In Yellowstone en Yosemite willen we graag veel gaan wandelen. Over de wandelroute in Pelican valley die werd aangeraden Ferry lees ik dat er de grootste concentratie beren zit van heel de VS en dat wordt aangeraden minimaal met z'n vieren te gaan hiken. Wij zijn met z'n tweeën. Is de kans groot een beer op korte afstand tegen te komen? Hebben jullie ervaringen???
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
1 Vooraf navraag doen bij een visitor center naar recente activiteit
2 NIET muisstil zijn (praten, liedje zingen, af en toe 'hey bear', belletje aan je rugzak hangen), zodat je geen dieren 'overvalt'
3 goed de windrichting in de gaten houden
4 de richtlijnen wat te doen bij ontmoeting met een beer goed doornemen
Groetjes,
Ingrid
2 NIET muisstil zijn (praten, liedje zingen, af en toe 'hey bear', belletje aan je rugzak hangen), zodat je geen dieren 'overvalt'
3 goed de windrichting in de gaten houden
4 de richtlijnen wat te doen bij ontmoeting met een beer goed doornemen
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Informeer bij een visitor center wat verstandig is. Je kunt ter plekke kijken of er meer mensen zijn die de wandeling willen maken en daar bij aansluiten.
Je kunt bear spray aanschaffen maar je moet wel weten hoe daarmee om te gaan.
Ik weet niet wat je plannen precies zijn, maar ook zonder uitgebreide wandelingen zul je je dagen goed kunnen vullen in Yellowstone met alle bezienswaardigheden.
Marianne
Je kunt bear spray aanschaffen maar je moet wel weten hoe daarmee om te gaan.
Ik weet niet wat je plannen precies zijn, maar ook zonder uitgebreide wandelingen zul je je dagen goed kunnen vullen in Yellowstone met alle bezienswaardigheden.
Marianne
Vorige zomer hebben wij gewandeld in Pelican Valley. We waren met ons tweeën en hadden bear spray bij ons. De eerste twee kilometer waren we het meest op ons hoede voor beren. Dat deel gaat door (afgebrand) bos. Hier hebben we onze aanwezigheid flink kenbaar gemaakt (zingen, jodelen). Na twee kilometer kom je in de vallei en heb je veel meer zicht om je heen om eventueel gevaar aan te zien komen. Prachtige wandeling. Topdrukte in andere delen van het park, maar hier waren we zo goed als alleen met natuurlijk af en toe een bison. Op deze wandeling geen beren gezien. Wel tijdens een andere wandeling in Canada. We hebben de bear spray nooit gebruikt, maar wij vonden het een prettig idee dat we het bij ons hadden.
Dank voor de tips. Alweer wat meer gerust gesteld
Al kan ik me voorstellen dat het toch heel spannend is als je er een spot in de verte, zoals jullie in canada deden Felicitas. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 5699 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 5 Reacties