Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondje Northwest - 14 dagen

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Liza
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Rondje Northwest - 14 dagen

Bericht door Liza »

Dag allemaal,

Eindelijk weer lekker neuzen op het Amerika-forum! Na een paar jaar Amerika-loos door het leven te zijn gegaan, bereiden we ons nu voor op een rondje Noordwest-Amerika. Zuidwest en Oost hebben we in voorgaande jaren al verkend (voor zover dat kan in een paar weken ;))

MAAR. We hebben een paar beperkende factoren. 1): we hebben slechts twee weken en 2) we willen rechtstreeks naar een Amerikaanse stad vliegen. Hier kan wel aan getornd worden, maar kostentechnisch is het specifiek voor ons beter rechtstreeks te gaan. Die optie wil ik graag nu verkennen.

Ik kom op Seattle en Portland als rechtstreekse bestemmingen, maar dat ligt nog behoorlijk ver af van de plekken waar we heen willen (Yellowstone, Grand Teton). Zeker als we een loop doen, heb ik het idee dat we veel rijden en weinig gaan zien. Onze interesse gaat uit naar de parken/natuur en niet naar steden.

We zouden bijvoorbeeld AMS-Seattle heen en Portland-AMS terug kunnen doen. Mijn vraag: liggen er, behalve natuurlijk bovengenoemde plaatsen, nog andere bezienswaardigheden op de route van en naar Yellowstone en bovengenoemde steden?

Groet!
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Rondje Northwest - 14 dagen

Bericht door Inge »

In de omgeving van Seattle kan je naar o.a.:
Mount Rainier NP
Olympic NP
Mount St. Helens
Cascade Mountains

Op de grens met Oregon/omgeving Portland: Columbia River Gorge Scenic Byway met diverse watervallen

Op weg naar Yellowstone: een omweg via Glacier NP, Craters of the Moon NM, Shoshone Falls, Hells Canyon?

Maar eerlijk gezegd lijkt het mij heel kort om vanuit Seattle of Portland helemaal naar Wyoming en terug te rijden in 2 weken en dan ook nog iets willen zien... :?
Liza
Amerika-ontdekker

Bericht door Liza »

Hoi Inge,

Tnx! Ja, dat is mijn vrees ook een beetje... we zijn ook wel van 't wandelen, dus in en uit een park is zeker geen optie.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Ik weet niet wat precies het voordeel is van een directe vlucht vanuit Amsterdam, kan het ook niet goed uit je post halen. Maar is een directe vlucht vanuit Europa naar SF/LA/Seattle niet iets en dan een binnenlandse vlucht naar bijv. Billings, Bozeman of Jackson?

Van wat ik weet, kun je vanuit Seattle in ieder geval direct vliegen op Bozeman en Billings (weliswaar geen idee hoeveel het kost).
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

Hallo,
wel geen rechtstreekse vlucht maar bv o.m. van atlanta kan je naar jackson hole vliegen en landt je zowaar IN grand teton. ga dit jaar 12 dagen grand teton en yellowstone doen ( + 2 dagen heen en terug is ook 14 dagen), zijn zo'n fantastische parken dat ik nog tijd te kort ga hebben en nu met spijt wandelingen aan het schrappen ben. enkel die 2 parken is een enigszins ,,beperkte" usa-reis maar zeker de moeite waard. Levert wel veel vragende/verwonderde blikken op : ,, naar amerika, en alleen maar Yellowstone?"

Hebt u al logiesmogelijkheden in yellowstone gecheckt voor uw periode ? meestal maanden vooraf niets of bijna niets meer beschikbaar.

Jacques
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Een route met heel veel rijden, maar in de parken wel wat tijd:

1 > Seattle
2. Seattle > Spokane/Coeur D'Alene
3. Spokane > Glacier NP westzijde
4. Glacier NP - Going to the sun Road - Glacier NP oostzijde
5. Glacier NP oostzijde
6. Glacier NP - Yellowstone (Gardiner)
7. Yellowstone NP
8. Yellowstone NP
9. Yellowstone NP
10. Yellowstone NP - Grand Teton NP
11. Grand Teton NP
12. Grand Teton - Boise (evt. Via Craters of the moon)
13. Boise - The Dalles o.i.d. (Columbia River Gorge)
14. The Dalles - Portland (Columbia River Gorge)
15/16 naar huis

Een binnenlandse vlucht lijkt me ergens best prettig :wink: .
Baksteen666
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Baksteen666 »

Misschien is Denver of Salt Lake City een optie? Daar moet toch ook direct op gevlogen kunnen worden?
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Vanuit Amsterdam is SLC geen rechtstreekse optie, maar ik ben al enkele keren vanuit Parijs rechtstreeks naar SLC gevlogen dus dat zou een optie kunnen zijn.
Liza
Amerika-ontdekker

Bericht door Liza »

Dank voor alle reacties mensen! Die binnenlandse vlucht is een goed idee; daar ga ik even naar kijken.

Groet!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer