Ik ben plannen aan het maken voor een reis van ongeveer 30-32 dagen naar de USA/Canada in oktober volgend jaar. Ik heb bij diverse partijen offertes opgevraagd, Tioga kwam met onderstaande route:
Seattle, Olympic, Victoria, Port Alberni, Tofino, Nanaimo, Vancouver, Cache Creek, Wells Gray Provincial Park, Jasper, Banff, Pincher Creek, Glacier, Helena, Yellowstone (in het park), Grand Teton, Craters of the Moon, Boise, Pendleton, Mount Rainier, Seattle
Het zou voor mij mijn eerste reis worden naar Amerika en tevens mijn eerste reis geheel alleen. Nu zie ik dit vooral als een uitdaging, maar ik wil wel reëel blijven en onmogelijke opties van de baan vegen. Zo zit ik nog te twijfelen tussen een auto-hotel combinatie of een reis met camper. Ik heb niet vaak gekampeerd maar het idee spreekt me erg aan. Is het verstandig/handig/raadzaam om meteen een campertour te doen gezien deze situatie, of kan ik beter beginnen met een auto-hotel tour? De kosten liggen nogal uiteen, voor een hotel-auto tour wordt ongeveer 4500 euro berekend, inclusief de huur van de auto, verzekering auto, hotels en vlucht. De campertour is een stuk goedkoper (op het oog?) en komt uit op ongeveer 3500 euro voor de camperhuur, vlucht, inclusief verzekering zonder eigen risico. Overnachtingen op campings zijn hier nog niet bij inbegrepen.
Ik zoek voornamelijk de natuur met een vleugje cultuur, grote steden zoals Las Vegas e.d. spreken mij niet of weinig aan.
Als jullie tips hebben houd ik me hier zeker voor aanbevolen! Misschien suggereren jullie zelfs een ander gebied voor de rondreis op basis van mijn criteria hierboven, dus kom maar op!
Hans