Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hoeveel cash geld meenemen naar Alaska?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Wackicky
Amerika-ontdekker

hoeveel cash geld meenemen naar Alaska?

Bericht door Wackicky »

Binnen een drietal weken is het zover, vertrek ik naar Alaska :D
Nu moet ik nog mijn dollars gaan vragen.
Ik denk er wel over om meer cash geld te voorzien in vergelijking met vorig jaar (reis westkust usa), zodat ik de volledige reis kan betalen met cash geld dat ik meeheb (aantal optionele excursies, eten ter plaatse en evt paar souvenirkes)
Bij westkust reis, kwamen we soms nog es grotere steden tegen, waar ik dan paar keer gepind heb.
Bij kleine bankautomaten, vertrouw ik het niet altijd zo, aangezien je dan gevaar loopt voor fraude.
Langs andere kant is het misschien ook niet zo verstandig om teveel cash geld op zak te hebben.
Graag toch ook es ervaringen van mensen die al in Alaska zijn geweest. Hoeveel geld hadden jullie mee? En hebben jullie er gepind?
Hadden jullie voldoende mogelijkheden om met visa te betalen?
Ter info: ik zal er drietal weken vertoeven.
Aniet
Amerika-ontdekker

Re: hoeveel cash geld meenemen naar Alaska?

Bericht door Aniet »

Hoeveel cashgeld raadt je aan om mee te nemen voor 3,5 week westkust?

groeten, Anita
Wackicky
Amerika-ontdekker

Bericht door Wackicky »

ik had vorig jaar zo'n 600 dollar mee.
Ter plaatse betaalde ik wel zoveel mogelijk met visa.
Mijn gewone bankkaart had ik ook laten activeren voor usa, maar dat werkte daar nauwelijks.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Sorry, even :offtopic: , maar hoezo werkte je bankkaart daar niet of nauwelijks? Wij hebben vrijwel alle boodschappen en het tanken met onze bankpas betaald.

Ik zou hem sowieso weer laten activeren, en verder zoveel mogelijk met CC doen. Ik vind 600 dollar cash meenemen al veel, meer zou ik niet doen.

Marianne
Wackicky
Amerika-ontdekker

Bericht door Wackicky »

visakaart werkte wel altijd.
Maar als ik mijn gewone bankkaart wou gebruiken (heb het aantal keren geprobeerd in winkels) kreeg ik altijd een reactie van, hiermee kunt ge hier niet betalen. Dat werkt hier niet.
Kga het voor dit jaar ook zeker terug aanvragen bij mijn bank en eens vragen hoe het komt, dat dit vorig jaar idd niet wou lukken daar.
estherdgeus
Amerika-ontdekker

Bericht door estherdgeus »

Wij zijn twee jaar geleden een korte periode in Alaska geweest. Wij hebben het meeste (restaurant, excursies) met de creditcard kunnen betalen. Souvenirs hebben we wel contant betaald.
1saskia
Amerika-ontdekker

Bericht door 1saskia »

Wij zijn net terug uit Alaska (prachtig!) en hebben alleen op Schiphol voor 300 euro dollars gepind. Verder nog een keer geld gehaald bij een pin automaat en het meeste betaald met creditkaart. Contant geld hebben we alleen nodig gehad voor kleine dingen en voor stateparks ( als je gaat kamperen) waar je geld in een envelop moet doen. Wij hebben bij de bank onze pin passen wel geschikt gemaakt voor wereld gebruik, via internet. Echt veel geld meenemen zou ik niet doen. Een heel fijne vakantie gewenst!
Wackicky
Amerika-ontdekker

Bericht door Wackicky »

ik kijk er naar uit. Nog een klein weekje voor vertrek.
Ik heb nu 600 dollar cash geld voorzien. En alles wat ik nu niet gebruik, gebruik ik wel bij een volgende USA trip ;-)

Voor de geïnteresseerden, via deze link kan je kijken naar beren die zalm vangen in Alaska
http://explore.org/#!/live-cams/player/ ... ooks-falls
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Volgens mij hadden wij 150 dollar bij aanvang. Je kunt daar zo naar een supermarkt gaan en cashback doen.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

1saskia schreef: Contant geld hebben we alleen nodig gehad voor kleine dingen en voor stateparks ( als je gaat kamperen) waar je geld in een envelop moet doen.
Kon je de statepark camping's niet met CC betalen? Klein geel papiertje in vullen met je CC gegevens en in de envelop doen.
Wij hebben dit jaar al onze campings betaald met CC zowel Canada als USA.
We hadden wel wat cash mee, maar er heel weinig mee betaald.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij komen ook pas uit Alaska, maar konden daar onze bankpas haast niet gebruiken, af en toe bij een ATM apparaat maar ook niet bij iedere.
We hebben dus zoveel mogelijk onze Visa- en Mastercard gebruikt, dat kon wel overal, ook in kleine gehuchtjes.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Is het veel duurder in Alaska dan in de rest van de US? Ik heb dat idee, maar misschien klopt dat wel niet. Het gaat dan om benzine, levensonderhoud en campgrounds (tent).
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Nee hoor, wij vonden het niet duurder in Alaska dan in de rest van de US, wij vonden wel Canada erg duur.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer