Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yellowstone in oktober??
Yellowstone in oktober??
Wij zijn van plan om weer een mooie USA-reis te gaan maken.
Na 3 prachtige rondreizen door het zuidwesten en 2 keer naar Florida, zouden we nu heeel graag Yellowstone en Grand Teton willen bezoeken.
Probleem is alleen wel dat we pas vanaf 7 oktober kunnen gaan.
Is dat te laat voor deze omgeving? Is er dan al veel dicht qua voorzieningen, bezienswaardigheden en/of wegen?
En heeft iemand ervaring met de temperaturen in oktober?
Alvast bedankt!
Na 3 prachtige rondreizen door het zuidwesten en 2 keer naar Florida, zouden we nu heeel graag Yellowstone en Grand Teton willen bezoeken.
Probleem is alleen wel dat we pas vanaf 7 oktober kunnen gaan.
Is dat te laat voor deze omgeving? Is er dan al veel dicht qua voorzieningen, bezienswaardigheden en/of wegen?
En heeft iemand ervaring met de temperaturen in oktober?
Alvast bedankt!
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Yellowstone in oktober??
Bron: http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/hours.htmYellowstone National Park is open 24 hours a day, 365 days per year. However, some roads are closed to wheeled vehicles from November to May or June. All road, service, and program schedules can change so check locally for updates! Recorded Road Information: 307-344-2117.
Follow us on Twitter: http://twitter.com/YellowstoneNPS.
The North Entrance outside of Gardiner, MT, and south of Livingston is always open. This road is plowed in the winter and leads toward the park's Northeast Entrance, to Cooke City, MT. Travel out of the park past that point in winter is not possible, as the pass to Red Lodge, MT, is not maintained during winter months....
Wij zijn er in 2009 geweest in begin september.
Overdag heerlijk weer, maar 's avonds al behoorlijk fris daar.
Toe we aan de westkant het park uit reden en in de plaats West-Yellowstone aankwamen hadden veel van de souvenirs winkels al uitverkoop omdat het einde seizoen was.
Als jullie begin oktober gaan, dan zou ik Yellowstone zoveel mogelijk aan het begin doen.
Groet
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
-
troetelbeer79
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij zijn er vorig jaar eind september geweest. We hebben toen in West-Yellowstone en in Mammoth Hot Springs overnacht. Het weer was toen goed, overdag zon, gewoon in 3kwart broek en shirt kunnen lopen, s'avonds waren een lange broek en een fleecevest geen overbodige luxe. De nachten waren fris, tegen het vriespunt.
Mammoth Hot Springs is de enige locatie die in de winter open is, de meeste locaties sluiten eind september (dacht Old Faithful niet, maar weet niet zeker).
Mammoth Hot Springs is de enige locatie die in de winter open is, de meeste locaties sluiten eind september (dacht Old Faithful niet, maar weet niet zeker).
-
thebruins
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Vorig jaar half oktober beide parken bezocht. De wegen waren nog open overal, dat was geen probleem, wel waren een aantal restaurants en campgrounds al dicht.
In Grand Teton was de temperatuur overdag ok, 's nachts tegen/net onder het vriespunt, maar ik vond het camperen toch goed te doen. In Yellowstone vond ik het overdag behoorlijk koud, ik geloof een graad of 5, maar het regende toen dus dat zal wel hebben bijgedragen aan de 'koude' indruk die ik er nu van heb. Heb daar dan ook niet gecampeerd maar ben op een campground in Grand Teton blijven staan en heb Yellowstone vanuit daar bezocht. Ik zou zeggen, prima te doen dus.
In Grand Teton was de temperatuur overdag ok, 's nachts tegen/net onder het vriespunt, maar ik vond het camperen toch goed te doen. In Yellowstone vond ik het overdag behoorlijk koud, ik geloof een graad of 5, maar het regende toen dus dat zal wel hebben bijgedragen aan de 'koude' indruk die ik er nu van heb. Heb daar dan ook niet gecampeerd maar ben op een campground in Grand Teton blijven staan en heb Yellowstone vanuit daar bezocht. Ik zou zeggen, prima te doen dus.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 788 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 7 Reacties