Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Denver naar Seattle via Yellowstone - welk jaargetijde?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Aïda
Amerika-expert

Van Denver naar Seattle via Yellowstone - welk jaargetijde?

Bericht door Aïda »

Manlief en ik willen graag in 3 weken van Denver naar Seattle (one way dus). In ieder geval graag Yellowstone bezoeken.
Wat is de beste tijd hiervoor? De opties zijn vanaf half mei ongeveer en 3 weken in september (afhankelijk van het weer ergens tussen begin en half september vertrekken).
Wie helpt?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Van Denver naar Seattle via Yellowstone - welk jaargetij

Bericht door Old Faithful »

Half mei heb je het voordeel van langere dagen, maar heb je ook kans - in sommige gebieden zekerheid- van sneeuw op wandelpaden in hoger gelegen gebieden als RMNP, Yellowstone en Mount Rainier N.P. In 2008 konden wij bijvoorbeeld op 10 juli vanwege sneeuw van de vorige winter nog niet wandelen in de hogere delen van Mount Rainier N.P. Daarom hebben wij bijvoorbeeld de Naches Peak Loop Trail vorig jaar in september alsnog gedaan. In september lijkt me de kans erg groot dat ook de hoger gelegen paden sneeuwvrij zijn.
In Yellowstone zouden wegen nog afgesloten kunnen zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik weet niet welke route je in gedachten hebt, maar er is een behoorlijke kans dat bijvoorbeeld de Going To The Sun Road in Glacier N.P. in mei ook nog gesloten is, evenals de Trailridge Road in RMNP en de Beartooth Highway.
In beide gevallen zou je moeten kijken welke voorzieningen in Yellowstone al open c.q al gesloten zijn.
Al met al zou ik kiezen voor begin september, ondanks het nadeel van de kortere dagen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik ook. Te veel onzekerheden in mei.
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Wij rondje Denver gedaan incl. Yellowstone in september 2011. Weer was erg goed, zelf zeer warm. In Yellowstone eenmaal een stevige onweersbui en in de nacht vorst, wij moesten 's morgens zelfs al krabben. Dus mijn advies..... doe september
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Het is duidelijk. September zal het worden. Iedereen bedankt voor de antwoorden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer