Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Alaska zomer 2013

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Wackicky
Amerika-ontdekker

Rondreis Alaska zomer 2013

Bericht door Wackicky »

Na vorige zomer rondreis west USA en weekje Florida in het najaar, heb ik weer een volgende reis gepland naar de USA ;-)
Half juli vertrek ik voor zo'n 20 dagen naar Alaska.
Rondreis vertrekt vanuit Anchorage naar Denali - Wrangell St Elias NP - Seward - Anchorage
Heeft er iemand deze regio van Alaska al in zomer bezocht?
Alle tips en ervaringen zijn welkom!
Lexicon
Amerikafan

Re: Rondreis Alaska zomer 2013

Bericht door Lexicon »

Datzijn er meerdere geweest op dit forum. Er staan ook reisverslagen.

Wij hebben dit vorig jaar gedaan. In Fairbanks moet je de Salmon bake en het openlucht museum zeker doen.
Het ijsklimmen in Wrangell is ook ontzettend gaaf en de vlucht er naartoe is al prachtig.

Gaan jullie ook naar Homer?
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Ik woon zelf inmiddels alweer een jaar in Fairbanks. Gut, wat gaat de tijd snel! En 't vriest hier momenteel nog steeds overdag, en alle sneeuw ligt er nog...

Wees er verder bedacht op dat het hier in de zomer 's nachts niet donker wordt, dus je biologisch klok kan een beetje van slag raken. Als je om twee uur 's nachts op je horloge kijkt zou je zomaar kunnen denken dat het 2 uur 's middags is.
En als een van de eerste dingen die je wilt aanschaffen moet je muggenspray hebben (van " off!" ) 't Stikt hier 's zomers van die beesten.

In Denali park zijn regelmatig leuke dingen gaande, sommige zijn gratis, anderen betaald. Je kunt als je er bent wel een boekje met een schedule krijgen. Wat je in elk geval moet doen in Denali is de busreis nemen naar het Eielson Visitor Center. 't Is niet gratis, maar zeer de moeite waard.
Met die busreis ben je een hele dag onder de pannen - in totaal is het acht uur - maar je gaat er geen spijt van krijgen!
Uitstappen mag op elk moment, je kunt rondwandelen waar je wilt (wees wel bedacht op de beren, wolven en elanden...) en je ziet (hopelijk) een hele boel wilde dieren!
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Vorige zomer ook een rondreis gedaan door Alaska-Yukon, zie ons reisverslag.
We hebben inmiddels ook al de video-teaser gepost :wink: .
Je mag alvast van 1 zaak zeker zijn : het wordt een prachtige, met niets te vergelijken, reis. Vergeet alles van wat je in de VS gezien hebt want Alaska is gewoon met niets te vergelijken qua schoonheid, wildlife, remoteness enz enz...gewoon :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Er staan hier alweer aardig wat tips, dank daarvoor!
Graag lift ik ook op dit draadje mee, wij gaan van de zomer ook Alaska bezoeken!
Wackicky
Amerika-ontdekker

Bericht door Wackicky »

Bedankt voor de reacties.
Ik heb reis met organisatie geboekt, uitstappen op eigen gelegenheid zal ik dus niet echt kunnen doen.
We overnachten hoofdzakelijk in tenten. Ik weet zo niet echt wat te verwachten van weer in de zomer. Ik zal dus maar voor elk weertype inpakken ;-)
Is de kans groot dat ik beren zal kunnen spotten of moet ik echt geluk hebben om er eentje in het wild te kunnen zien?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

kijk anders eens op onze blog, zowel voor het weer als voor wildlife. De teaser-video geeft jou ook al een goed beeld van wat je kan verwachten. En dat is héél wat :thumbup: .
Wackicky
Amerika-ontdekker

Bericht door Wackicky »

De teaser video heb ik bekeken. Wanneer is de volledige klaar? ;-)
Wat ik mij ook nog afvraag, hoe zit het eigenlijk met het toerisme in Alaska?
Veel mensen aan wie ik vertel, dat ik naar Alaska ga, zouden er zelf nooit aan denken om daar naartoe te gaan. Is het dan ook effectief heel rustig qua toerisme? Of zijn er plaatsen waar er wel veel toeristen komen?
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Ik ben zomer 2011 naar Alaska geweest. Fantastische bestemming!

Wij deden in 3 weken Anchorage - Seward - Anchorage - Denali - Fairbanks - Wrangell St Elias (Nabesna en McCarthy) - Valdez - Anchorage
en daarna een cruise van 7 dagen van Whittier naar Vancouver.
Rondje was goed te doen in 3 weken, meestal maken we in de USA veel meer kilometers.

Het is zeker heel veel rustiger dan de rest van Amerika qua toerisme. Uiteraard komen er wel toeristen vanuit de hele wereld, maar het grootste deel van de toeristen zijn Amerikanen uit de andere staten.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Wackiky : de volgende video's komen er aan, alleen is het ook voor mij ongeduldig afwachten wanneer mijn zoon er zal aan beginnen :( , vooral nu binnenkort opnieuw de examens er aankomen...
Ik hoop alvast dat er nog enkele dagen kunnen afgewerkt worden vooraf :wink: .
Zoals annet2009 ook al zegt kan je het totaal niet vergelijken, qua toerisme, met de rest van de VS, het is er trouwens, in verhouding, ook peperduur.
Maar nét dit gebrek aan horden toeristen sprak ons enorm aan. Eigenlijk zie je overdag zo goed als nooit andere toeristen, enkel als je 's avonds bij het hotel aankomt zie je bussen staan van, vooral, Holland-America lines, de cruisemaatschappij die ook heel wat hotels in Alaska in beheer heeft. Vermits alles geconcentreerd is in een heel beperkt aantal dorpen/(kleine) 'steden' kom je die dan ook sowieso tegen. Maar overdag heb je echt de volledige wereld voor jullie alleen.
En....die mensen die 'er zelf nooit zouden aan denken om er naar toe te gaan' weten echt niet wat ze missen. We zijn al meer dan 10 keer in de VS geweest, maar Alaska blijft echt onuitwisbaar (positief) in ons geheugen gegrift... :thumbup: .
Hoeveel keer hebben we dáár niet gezegd : "yes, dat is het, dat is leeeeeven!!!"
Nadeel : de shock bij terugkomst in het bekrompen België was immens... :shock: .
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

kalaman schreef:Eigenlijk zie je overdag zo goed als nooit andere toeristen, enkel als je 's avonds bij het hotel aankomt zie je bussen staan van, vooral, Holland-America lines, de cruisemaatschappij die ook heel wat hotels in Alaska in beheer heeft. Vermits alles geconcentreerd is in een heel beperkt aantal dorpen/(kleine) 'steden' kom je die dan ook sowieso tegen. Maar overdag heb je echt de volledige wereld voor jullie alleen.
Zelfs dit herken ik niet echt (die bussen). Dat ligt dan waarschijnlijk aan de hotels die je kiest.
Ik zag ze wel in bijvoorbeeld Glitter Gulch bij Denali NP, waar we een keer zijn gaan eten 's avonds. Maar wij overnachtten bij Carlo Creek Lodge in Carlo Creek.
Leuke en betaalbare cabins en geen bussen te bekennen. (Juist omdat ik had gelezen dat in Glitter Gulch de toeristenladingen zaten.)
In Valdez en Fairbanks, waar op zich aardig wat toeristen komen, zaten we in B&B's, waar echt geen bussen kwamen (waren ze ook te klein voor).
In Wrangell St Elias zaten we in de Kennicott River Lodge, dus net buiten Mc Carthy waarvoor je de rivier over moest lopen en dan verder lopend of met busje, ook daar geen bussen. (De cruiselines, als ze die kant al opgaan, zetten de mensen op het vliegtuigje naar Kennecott).
Eigenlijk nergens overnacht waar ook bussen kwamen.

Misschien denkt de toeristenindustrie in Alaska er anders over, maar ik was er alleen maar blij mee dat de gemiddelde Europeaan er niet aan denkt om naar
Alaska te gaan. :wink:
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik gaf ook enkel maar een voorbeeld waar men bussen kán aantreffen : wij zagen ze in Tok (we waren er 2x met een week tussen) en in Dawson City. Maar eigenlijk waren dit ook de enige plaatsen :wink: .
Wackicky
Amerika-ontdekker

Bericht door Wackicky »

super ;-)
ik heb dit jaar Alaska uitgekozen, omdat ik zoveel mogelijk natuur wil. Ver weg van alles en iedereen, genieten van de stilte, de vergezichten, wildlife,....
Ik ben alvast razend benieuwd!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Dat alles zal je in overvloed vinden. Voor wild life moet je n beetje "geluk" hebben met t weer. Wij hadden slecht weer en zagen dan ook heel veel wild life. En ach...naar Alaska ga je toch niet met de bedoeling om aan t strand te liggen :wink: .
Alaska heeft vorig jaar zo'n :clap: indruk nagelaten...Alaska is eigenlijk niet met woorden te beschrijven... :thumbup:
susannef
Amerika-ontdekker
Partner van: Remko Voets

Bericht door susannef »

Wij gaan ook naar Alaska deze zomer, ben echt ontzettend benieuwd!! En ik kijk ook heel erg uit naar het volledige filmpje van jullie over Alaska, de teaser was al fantastisch.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

susannef schreef:En ik kijk ook heel erg uit naar het volledige filmpje van jullie over Alaska, de teaser was al fantastisch.
ik ook...maar ik vrees dat het maar iets zal worden voor na onze juni-reis :cry: . Jullie zullen in elk geval al eerder in real life al die pracht gezien hebben :thumbup:,
maar misschien vinden jullie het dan achteraf wel ook prettig om het eens te herbeleven...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer