Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Evelien.: mogelijke route Denver - Las Vegas

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Evelien.
Amerikakenner

Reis Evelien.: mogelijke route Denver - Las Vegas

Bericht door Evelien. »

Na dit jaar naar Thailand geweest te zijn, willen we volgend jaar misschien weer naar Amerika gaan. We willen zoiezo Yellowstone zien, dus dit zal centraal zijn in de reis. En eindigen in Las Vegas is geen must, maar zou wel aangenaam zijn (warm weer, shoppen en vermaak). Nu heb ik al liggen denken op de rest van de route. De regio rond Washington en Oregon spreekt ons ook wel aan, maar dan heb je wel een stuk te overbruggen om tot bij Yellowstone te geraken. Langst de andere kant is de regio ten zuiden van Phoenix (Tombstone, Apache, white sands, ..) ook heel aanlokkelijk maar dat zit je wel een heel eind van Yellowstone af.. Ik heb hier al gelezen dat velen in Denver starten als ze Yellowstone willen doen, en voorlopig lijkt me dit precies ook wel de makkelijkste oplossing.

Indien we in Denver zouden starten heb ik volgende voorlopige route in gedachten : Denver - Cheyenne - Scotts bluff - Car henge - custer State park - Badlands - Mount Rushmore - Devils tower - Yellowstone - Grand Teton - Twin falls - Arches/canyonlands - capitol reef - ut 12 - (the wave??) - .. - las vegas.

Alle ideëen, voorstellen en tips mbt een mogelijke route zijn meer dan welkom!!

Ik ben nog neit de volle 100% overtuigd van bovenstaand. Het enigste wat ik tot nu toe weet is dat Yellowstone arches en eventueel de ut12 erin moeten zitten.
Het standaardrondje zuid west (zion bryce grand canyon , ..) hebben we 2 jaar geleden al gedaan dus die parken slaan we over!

We zullen waarsch weer in september gaan, en voor 3 weken.
We gaan zoiezo met onze tent kamperen, dus handige tips ivm mogelijk campgrounds hoor ik ook graag. Want deze vind ik precies maar moeilijk in die regio. Wij verkiezen de rustigere campgrounds midden in de natuur, maar waar je wel nog fatsoenlijk sanitair hebt.

Ivm de autohuur heb ik ook nog een vraagje. Is USA reisen nog altijd de goedkoopste ? 2 jaar geleden vroegen sommige maatschappijen geen drop off tussen denver en las vegas, maar nu precies wel.. Is er een manier om dit te omzeilen? Of een maatschappij die geen drop off vraagt ?

Alvast bedankt!!
Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: mogelijke route Denver - Las vegas

Bericht door Old Faithful »

Hoi Evelien.,
Wil je in bovengenoemde route niet naar Rocky Mountains N.P.? Ik vind Twin Falls een beetje uit deze route liggen.

Wij reden in 2008 van Seattle via Mount Rainier en Glacier N.P. Je zou ook Mount St Helens aan kunnen doen en dan via Columbia River Gorge, John Day Fossil Beds N.M., Twin Falls en Craters Of The Moon naar Yellowstone rijden. Ik vond de Painted Hills Unit van John Day Fossil Beds N.M tegen het vallen van de avond prachtig.

Voor zover ik weet heb je zowel bij zowel Seattle als Denver drop off kosten te maken, als je de auto in Las Vegas inlevert. Waarschijnlijk is National dan het gunstigst, omdat zij altijd $250 plus tax rekenen.
Ik weet niet of usareisen.de altijd het goedkoopst is. Zij hebben wel concurrerende prijzen, in mijn ogen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Is Las Vegas een must? Terugrijden naar Denver zou anders ook een optie kunnen zijn. Dan zou je na Grand Teton via Bryce of reechtsreeks naar Capitol Reef kunnen rijden, en dan naar Moab en via Grand Junction naar Denver.
Ik heb - behalve in Yellowstone - geen kampeerervaring in dat deel, maar het zal toch niet moeilijk zijn om daar mooie campings te vinden.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Misschien heb je iets aan onze verslagen? In 2007 en 2012 hebben wij ongeveer de plaatsen bezocht die je wilt doen. Wij hebben ook een tent bij.

Elly
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Rocky mountains NP heb ik ook al over nagedacht maar ben er precies nog niet volledig van overtuigd.. Lijkt dit niet hard op de alpen,...?

Wat het plannen moeilijker maakt is dat ik nog niet echt een idee heb hoeveel dagen we best overal blijven. Wat raden jullie aan? Hoeveel dagen/nachten zijn minimum nodig voor deze plaatsen? Of misschien zelfs gewoon hoeveel uur? Want zoiets als mount rushmore denk ik dat je wel op een uurtje gezien hebt ??

Twin falls steekt er inderdaad een beetje uit, maar het leek me wel een bezoekje waard met die watervallen. Of zijn ze niet zo indrukwekkend ?

Old faithfull, de route die jij zegt ga ik ook zeker eens uitpluizen!

Terug naar Denver ipv Las Vegas komt misschien inderdaad wel beter uit. Maar hoe zit het daar met het weer,.. eind september? Het is nog altijd vakantie, dus even aan een zwembadje liggen enzo als afsluiter is ook wel fijn!

Marianne, waar hebben jullie in Yellowstone gekampeerd als ik vragen mag..?
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Hey Elly,
jullie verslagen had ik al gezien! Zijn super handig !
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is moeilijk te zeggen hoe lang je ergens moet blijven, maar Mt Rushmore bijvoorbeeld kun je inderdaad in een uurtje wel gezien hebben. Wij hebben er denk ik wat meer tijd doorgebracht want we vinden het altijd leuk om ook nog een rangerpraatje mee te maken, even in de werkplaats te kijken etc. Wij hebben er ook ontbeten, op die manier krijg je ook al iets mee van het hele circus eromheen. Zie ons 2004-verslag voor het stuk van Denver naar Yellowstone.
In Yellowstone zou ik minimaal 2 of 3 dagen aanraden, maar meer kan ook. De eerste keer dat wij er waren hebben we een week op Bridge Bay campground gestaan. Als ik nu zou gaan kamperen zou ik eerder voor Caynon kiezen denk ik, misschien afgewisseld met iets primitievers zoals Slough Creek of Pebble Creek.

Marianne
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Ik was juist eens aan het kijken op de nps site ivm yellowstone. Veel dingen sluiten al in september.. Is september dan eig zo een slechte periode om naar yellowstone te gaan? Begint het weer dan al helemaal om te slagen of..?
En hoe zit dat voor Rocky mountains , badlands en heel die coté?
Afbeelding
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Probeer de routeplanning zodanig te maken, dat je in de eerste helft van september in het Yellowstone NP en het Grand Teton NP bent. In het tweede deel van september sluit het één en ander.
Het weer is natuurlijk niet te voorspellen, maar in 2010 hadden wij er prachtig weer in september (13 t/m 21 september).

Misschien doe jij nog ideeën op uit ons reisverslag. Klik hier voor ons reisverslag 2010.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

We zullen waarschijnlijk tussen 13 en 20 september zoiets bij Yellowstone en grand teton geraken.
Is dit al te laat of..?
Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Evelien. schreef:Rocky mountains NP heb ik ook al over nagedacht maar ben er precies nog niet volledig van overtuigd.. Lijkt dit niet hard op de alpen,...?
Een beetje wel, het is ook hooggebergte. Maar ik vind de Alpen ook prachtig, ik kom er graag en vaak. :wink: Je kunt overwegen het over te slaan, als je er alleen wilt kijken en bijvoorbeeld niet wilt wandelen.

Je kunt hier zien wanneer welke voorzieningen in Yellowstone N.P. sluiten. Bedenk wel dat sommige voorzieningen weliswaar sluiten, maar dat al de mooie dingen waar je voor komt, gewoon "open" blijven.
Er zijn altijd genoeg voorzieningen in West Yellowstone en Gardiner.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Wij hebben afgelopen zomer met een camper van Denver naar Las Vegas gereisd, via Custer en Yellowstone. Je kan onze route in ons verslag lezen. We vonden de omgeving bij Custer prachtig, hier is ook veel te doen. Rocky Mountains vonden wij erg indrukwekkend, ook al hebben we regelmatig door Zwitserland gereisd. We hebben hier toch veel wildlife gezien, prachtig.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Super handig verslag Walnic! :-)

Vermits dit toch wel volledig cowboy strekk is zouden we graag een rodeo ofzo bijwonen. Heb al wat gezocht maar heb precies de indruk dat het rodeo seizen grotendeels voorbij is in september ? Heeft iemand hier meer info over ofzo?

Heeft iemand misschien ook ervaring met het meehelpen op een ranch ofzo. Dat je bv mee kunt helpen aan een cattle round up ofzo. Wij zijn 24 en 26 jaar dus tmag wel wat activer zijn en liefst niet gericht op gezinnen met kinderen enzo..
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ingrid (Gypsygirl) heeft een paar jaar geleden met haar vriendinnen een cattle round up gedaan in Colorado (volgens mij ergens bij Vail in de buurt)
Je kunt erover lezen in haar reisverslag (3e bericht)
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Dit is voor mij een interessant topic om te volgen aangezien ik dit rondje ook ga maken.
Ik heb deze middag een optie genomen op vliegtickets :

Ik vlieg op 28/05/2013 van Brussel naar New York , ik blijf een paar dagen in New York en dan vlieg ik van New York naar Denver en op 21/06/2013 vlieg ik van Las Vegas naar New York en zo terug naar Brussel. Prijs 770 €.

Mijn route :

Dinsdag 28/05/2012 : Brussel – New York
Woensdag 29/05/2012 : New York
Donderdag 30/05/2012 : New York
Vrijdag 31/05/2012 : New York – Denver
Zaterdag 01/06/2012 : Denver
Zondag 02/06/2012 : Denver - Rocky Mountain NP
Maandag 03/06/2012 : Rocky Mountain NP – Hot Springs
Dinsdag 04/06/2012 : Hot Springs – Custer/Keystone/Rapid City
Woensdag 05/06/2012 : Custer/Keystone/Rapid City
Donderdag 06/06/2012 : Custer/Keystone/Rapid City - Sheridan
Vrijdag 07/06/2012 : Sheridan - Cody
Zaterdag 08/06/2012 : Cody - Yellowstone
Zondag 09/06/2012 : Yellowstone
Maandag 10/06/2012 : Yellowstone
Dinsdag 11/06/2012 : Yellowstone
Woensdag 12/06/2012 : Yellowstone - Jackson ( Grand Teton )
Donderdag 13/06/2012 : Jackson - Salt Lake City
Vrijdag 14/06/2012 : Salt Lake City - Moab
Zaterdag 15/06/2012 : Moab
Zondag 16/06/2012 : Moab
Maandag 17/06/2012 : Moab - Bryce Canyon
Dinsdag 18/06/2012 : Bryce Canyon - Las Vegas
Woensdag 19/06/2012 : Las Vegas
Donderdag 20/06/2012 : Las Vegas
Vrijdag 21/06/2012 : Las Vegas - Brussel
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Heeft er iemand ervaring met het weer in Denver eind september ? Is er in Denver eigenlijk vanalles te beleven?
Afbeelding
Rover3
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Rover3 »

Dit jaar tot eind sept redelijk weer.

We moeten eerlijk zijn in centrum Denver is weinig te doen.
Erbuiten Rocky MNP, Valley of the gods, Pikes peak...
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

en wat noem je redelijk weer ? Een idee qua temperatuur, .. ?
Afbeelding
Rover3
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Rover3 »

Evelien. schreef:en wat noem je redelijk weer ? Een idee qua temperatuur, .. ?
Eénmaal regen gehad, bij het verlaten van een Belgisch café.. :oops:

Overdag rond de 20°C, 's nachts koelt het wel serieus af.
In Yellowstone -8 °C in een tentje.. :mrgreen:
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

die -8°, dat beloofd! :D Rond welke datum waren jullie er ?
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer