Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yellowstone Park (hulp bij route gevraagd)
Yellowstone Park (hulp bij route gevraagd)
Wie kan mij helpen .. ik wil volgend jaar september 21 dagen vanaf Denver een mooie route met de auto naar Yellowstone park maken en dan naar .... vanaf hier vind ik het moeilijk, ik heb al verschillende reisverslagen bekeken. Ik wil niet te veel lange rijdagen maken. Ook wil ik natuur en gezellige authentieke stadjes, dorpen met elkaar afwisselen.
Wij gaan met 4 personen en gaan in hotels o.i.d overnachten.
Wij gaan met 4 personen en gaan in hotels o.i.d overnachten.
Re: Yellowstone Park
Ik denk dat je veel ideeen kunt opdoen bij dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=44957
Re: Yellowstone Park (hulp bij route gevraagd)
Je kunt sowieso Rocky Mountain NP en South Dakota (Custer SP, Windcave, Mt Rushmore, Badlands) bezoeken.
Verder heb je twee mogelijkheden: verder naar het zuiden of juist naar het noorden.
De meesten op dit forum gaan in zuidelijke richting en doen een rondje met Moab erbij.
Wij zijn dit jaar juist verder in noordelijke richting gegaan en hebben Glacier NP erbij gedaan.
Verder heb je twee mogelijkheden: verder naar het zuiden of juist naar het noorden.
De meesten op dit forum gaan in zuidelijke richting en doen een rondje met Moab erbij.
Wij zijn dit jaar juist verder in noordelijke richting gegaan en hebben Glacier NP erbij gedaan.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Ik zie nu dat jullie 21 september in Denver beginnen. Dan moet je niet naar Glacier NP gaan, daar ben je dan veel te laat!
Voor Yellowstone is het trouwens ook laat, dus ik zou dan eerst zo snel mogelijk richting Yellowstone gaan, en dan Rocky Mountain NP, South Dakota en richting zuiden. Voor Moab en omgeving kan oktober nog prima.
Voor Yellowstone is het trouwens ook laat, dus ik zou dan eerst zo snel mogelijk richting Yellowstone gaan, en dan Rocky Mountain NP, South Dakota en richting zuiden. Voor Moab en omgeving kan oktober nog prima.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Hebben jullie al een vertrekdatum?????
Wij deden van 6 - 26 september dit jaar een geweldig rondje Denver maar reden uiteindelijk: 6100 km. Toch...............hadden niet het idee dat dit teveel was. We reden met z'n tweeën. Onze dagen waren : 6u op en ergens tussen 07.15u en 07.30 wegrijden.Ontbeten reden, keken, dronken onze meegenomen koffie, reden weer, aten ons meegenomen brood op, wandelden en reden dan tot 17/18 u 's avonds. We hielden de jetlag tijden aan maar.........wij zijn gepensioneerd en hoeven dus niet tijdens onze vakantie uit te rusten!!! Het is maar net wat je allemaal wilt doen, hoe je gezinssamenstelling is, waar je van houdt: wij houden van puur natuur en af en toe een klein stadje.
Als jullie veel later dan wij vertrekken wordt het 's avonds wel vroeg donker. Ik hoop voor jullie dat je begin september weg kunt anders kan het in de hogere gedeeltes al sneeuwen. Uiteraard heeft dat ook iets maar is dat jullie bedoeling? Wij hadden nu op de passen al natte sneeuw en daar wordt je toch niet vrolijk van. Het werd gelijk spekglad.
Arches 2 dagen vinden wij teveel. We zijn nu 3x in Arches geweest maar vinden het alleen maar HEET en STERVENSDRUK. Zo verschrikkelijk toeristisch. Met bussen tegelijk worden de mensen gedropt. Wij zijn deze keer na 2 1/2 u.gillend weggereden. Arches heeft de naam en is best mooi maar Canyonlands is stukken rustiger en er is veel meer afwisseling. 2 Dagen moet je er zeker voor uittrekken. Ook omdat de de 2 delen verder uit elkaar liggen wat dus meer tijd kost. Je kunt in Canyonlands schitterende wandelingen maken. We willen , als jullie daarvoor in zijn , ons rondje doorgeven. We horen het wel.
Wij deden van 6 - 26 september dit jaar een geweldig rondje Denver maar reden uiteindelijk: 6100 km. Toch...............hadden niet het idee dat dit teveel was. We reden met z'n tweeën. Onze dagen waren : 6u op en ergens tussen 07.15u en 07.30 wegrijden.Ontbeten reden, keken, dronken onze meegenomen koffie, reden weer, aten ons meegenomen brood op, wandelden en reden dan tot 17/18 u 's avonds. We hielden de jetlag tijden aan maar.........wij zijn gepensioneerd en hoeven dus niet tijdens onze vakantie uit te rusten!!! Het is maar net wat je allemaal wilt doen, hoe je gezinssamenstelling is, waar je van houdt: wij houden van puur natuur en af en toe een klein stadje.
Als jullie veel later dan wij vertrekken wordt het 's avonds wel vroeg donker. Ik hoop voor jullie dat je begin september weg kunt anders kan het in de hogere gedeeltes al sneeuwen. Uiteraard heeft dat ook iets maar is dat jullie bedoeling? Wij hadden nu op de passen al natte sneeuw en daar wordt je toch niet vrolijk van. Het werd gelijk spekglad.
Arches 2 dagen vinden wij teveel. We zijn nu 3x in Arches geweest maar vinden het alleen maar HEET en STERVENSDRUK. Zo verschrikkelijk toeristisch. Met bussen tegelijk worden de mensen gedropt. Wij zijn deze keer na 2 1/2 u.gillend weggereden. Arches heeft de naam en is best mooi maar Canyonlands is stukken rustiger en er is veel meer afwisseling. 2 Dagen moet je er zeker voor uittrekken. Ook omdat de de 2 delen verder uit elkaar liggen wat dus meer tijd kost. Je kunt in Canyonlands schitterende wandelingen maken. We willen , als jullie daarvoor in zijn , ons rondje doorgeven. We horen het wel.
Hallo
Wij zijn dit jaar in Denver begonnen en weer geeindigd.
Ons hoogtepunt was Yellowstone.
Wellicht heb je iets aan ons reisverslag.
Wij vonden overigens de afstanden in de laatste week iets te groot.
Wij zijn dit jaar in Denver begonnen en weer geeindigd.
Ons hoogtepunt was Yellowstone.
Wellicht heb je iets aan ons reisverslag.
Wij vonden overigens de afstanden in de laatste week iets te groot.
Bedankt voor jullie snelle reacties
,met deze tips en links kan ik weer verder stoeien! Annet ik ga 21 dagen hoor niet 21 september dus dan heb ik hopelijk geen probleem dat ik ingesneeuwd raak
We gaan met nog 2 vrienden en New England staat ook nog open dus...het is zo moeilijk een definitieve keuze te maken ,we vinden alles leuk!!!!

Wij gaan volgend jaar een rondje denver-denver doen. Wij gaan met onze twee kleine zonen 21 dagen een roadtrip doen! Omdat het rondje vrij groot is en je toch wel veel dingen wilt zien ontkomen wij er ook niet aan om een paar lange rij dagen te maken. Nu hebben wij het zo gedaan dat na elke lange rij dag wij min 2 dagen rust hebben in de route om de jongens weer moe te krijgen voor de volgende trip.
De lange rijdagen zijn voor ons nu 2 van 4,5 uur en 2 van zo'n 6 uur en we proberen dan de andere dagen zo'n 3 uur te gaan rijden en dit zal vaak in de ochtend zijn of met tussen stops in de parken die we gaan bezichtigen!! Uit de vorige ervaringen van onze roadtrips in de us is het niet echt vervelend als je lang in de auto zit! Hier in nederland ben ik er al veel sneller klaar mee.
De lange rijdagen zijn voor ons nu 2 van 4,5 uur en 2 van zo'n 6 uur en we proberen dan de andere dagen zo'n 3 uur te gaan rijden en dit zal vaak in de ochtend zijn of met tussen stops in de parken die we gaan bezichtigen!! Uit de vorige ervaringen van onze roadtrips in de us is het niet echt vervelend als je lang in de auto zit! Hier in nederland ben ik er al veel sneller klaar mee.
1999 NY, NV, UT, CO, AZ, CA, IL
2001 FL
2003 NV, UT, CO, WY, CA, AZ
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
2001 FL
2003 NV, UT, CO, WY, CA, AZ
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
Oeps... verkeerd gelezen. Dat maakt inderdaad wel verschil. Dan zou een route naar het noorden wel een optie zijn.tweeling schreef:Annet ik ga 21 dagen hoor niet 21 september dus dan heb ik hopelijk geen probleem dat ik ingesneeuwd raak
De Going to the Sun Road in Glacier NP is tot 22 september open, al weet ik niet hoe het park in september is, ik ben er zelf begin juli geweest.
Qua wandelingen ben je waarschijnlijk beter af in september omdat in juli nog (stukken van trails) dicht zijn omdat er nog sneeuw ligt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2873 Weergaves
-
Laatste bericht door jerkar
-
- 2 Reacties