Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe uitdaging: Seattle - SF

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
4me
Amerikafan
Contacteer:

Re: Nieuwe uitdaging: Seattle - SF

Bericht door 4me »

Volgens mij wordt dit de top bestemming voor 2013 :wink:
Ook wij hebben het plan, maar willen dan 4 weken rondrijden van San Francisco - Yosemite enz enz. Seattle en weer terug.
Maar we zitten te dubben wanneer. 25 Mei wilden we vertrekken vanuit Amsterdam, maar is dit misschien te vroeg in het seizoen qua temperatuur, bereikbaarheid ?
Wat zijn jullie ervaringen en tips hierover. Wij zitten niet te wachten op een hittegolf, maar termo ondergoed willen we beslist niet dragen tijdens onze vakantie :lol:

Alvast bedankt

Daan en Jeannine
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Daan en Jeannine,

Waarschijnlijk zal de temperatuur niet eens zo'n probleem zijn, maar je zult eind mei, begin juni toch wel op veel plaatsen nog sneeuw hebben. Met een beetje geluk is de Tioga Pass open, maar je kunt ook via de 49 richting het noorden rijden. Geweldige tijd voor Yosemite!
Ik denk dat Lassen Volcanic NP een probleem kan zijn, zo vroeg in het jaar, en dat geldt ook voor Crater Lake, Mt Rainier en delen van Olympic NP. In 2006 waren wij in juli in het noordwesten en we hadden toen nog op veel plaatsen sneeuw en onbegaanbare trails.

Marianne
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Sorry dat ik zo inhaak bij een andere topic, mr deze informatie kan ons ook goed helpen.
Marianne thx voor je tips. Nog een vraag: Bedoel je met trails, wandelroutes of autoroutes?
Wij kunnen niet tijdens de schoolvakanties, mr is september misschien een betere tijd om hier rond te rijden?

:thumbup: Daan en Jeannine
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij hebben in september in ieder geval prima weer gehad :thumbup: (zie http://www.bartenevy.be)
Met Trails worden wandelpaden bedoelt al kunnen er wegen ook nog afgesloten zijn natuurlijk.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door steson »

4me schreef:Sorry dat ik zo inhaak bij een andere topic
Welkom en deze topic is idd populair!! Misschien omdat het noordwesten een wat onbekendere bestemming is. Ik vind nml geen routes bij reisorganisaties. Dan is het meer de Golden Circle.
Maar daar hebben we dit forum voor :wink:

En je vraag is interessant over de periode. Wij hebben september in de planning.....
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Zoals eerder gezegd, wij hadden tussen 10 september en 1 oktober stralend weer. Nauwelijks een wolkje gezien. Resultaten uit het verleden zijn echter geen garantie voor de toekomst. Nadeel van september zijn de duidelijk kortere dagen. In mei en juni heb je weliswaar langere dagen, de kans is echter aanwezig dat hoger gelegen parken nog niet toegankelijk zijn. Dat geldt in ieder geval voor hooggelegen wandelpaden. Zo hebben wij dit jaar de Nachez Loop Trail kunnen doen. In 2008 was dat op 10 juli niet mogelijk vanwege sneeuw. Dat gold toen voor meer wandelpaden.
Groet,

Old Faithful
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Vanwege gezondheid kan ik ( Jeannine) geen trails lopen, dus het gaat ons meer om de toegankelijkheid van de wegen.
Snap het dat het per jaar verschillend kan zijn, maar we zitten hier te dubben. Wanneer hebben we het grootste risico dat we om moeten rijden ( alternatieve routes moeten hebben): vertrek 25 mei/juni of half september?
Een sweater mee is geen bezwaar, maar veel moois te moeten missen door de weergoden vinden wij vreselijk.

Daan en Jeannine
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

4me schreef: Wanneer hebben we het grootste risico dat we om moeten rijden ( alternatieve routes moeten hebben): vertrek 25 mei/juni of half september?
Het risico dat er eind mei/begin juni nog sneeuw ligt van de maanden daarvoor is veel groter dan het risico dat er half september al nieuwe sneeuw ligt. Je moet dan pech hebben dat die sneeuw net dan gevallen is en niet al weer is gesmolten. Dat is een kleine kans. Dat er 's winters meters sneeuw valt in parken als Mount Rainier, Crater Lake, Lassen Volcanic e.a. is een zekerheid.
Groet,

Old Faithful
erikh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door erikh »

Hmm ik was ook aan het kijken naar noordwesten maar als juni zo'n groot risico is dan houdt het voor ons al op. Is de namelijk de enige maand per jaar dat ik vakantie kan nemen... juli/augustus/september is absoluut onmogelijk.

Afgelopen keren zijn we altijd in juni geweest en hebben eigenlijk nog nooit een afgesloten weg meegemaakt (trails wel maar wegen niet) en dan heb ik het over wegen als Tioga Pass, Beartooth Highway en Icefields Parkway... waarschijnlijk hebben we gewoon enorme mazzel gehad... *klopt af.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

wij reden vorig jaar op 2 juli over de Beartooth Highway en het was de eerste dag dat die open was. Ook de Going-to-the-sun Road was nog niet volledig open.
erikh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door erikh »

kalaman schreef:wij reden vorig jaar op 2 juli over de Beartooth Highway en het was de eerste dag dat die open was. Ook de Going-to-the-sun Road was nog niet volledig open.
Dan hebben wij echt geluk gehad dit jaar, wij reden rond 14 juni over de Beartooth Highway en hij was al meer dan een week open, alleen 1 weekend dicht geweest vanwege sneeuwstormen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

maar vorig jaar was er ook uitzonderlijk veel sneeuw gevallen. Ook bij Mt St-Helens was enkel het Johnston Ridge Observatory geopend.
en enkele berichten hoger zie je ons uitzicht op "Reflections" Lake op 26 juni... :?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dude schreef:Van Seattle naar San Francisco hoef je in elk geval géén dropoff kosten te betalen (bij Alamo en USAreisen.de)
Net om die reden hebben wij in SF de wagen ingeleverd en een paar dagen een nieuwe gehuurd om daarmee naar Las Vegas te rijden. 300$ gespaard (-16$ BART van SFO naar Union Square :thumbup: )
Even mezelf verduidelijken.
Als je van Seattle naar San Francisco rijdt en je wil de wagen daar inleveren, hou er dan rekening mee dat je die moet inleveren op de luchthaven (SFO) Als je downtown (O'Farell) wil inleveren geld er wel een dropoffkost van 300$. Vreemd maar zo was het bij ons (via usareisen) en ik geef het maar even mij als info.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door steson »

Tnx Bart!!
Is in ieder geval zeker iets om rekening mee te houden......
We hebben SF al gezien, dus voor ons een hotelletje airport om daarna door te vliegen naar Hawaii.

Wij zijn trouwens ook geen echte wandelaars en hekelen slecht weer. Je hebt het natuurlijk niet in de hand, maar je kunt de risico's klein houden...... Wij gaan in ieder geval in september......
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Jullie allemaal super bedankt!! Wij hebben besloten om ons hele plan door te schuiven naar augustus/september. Risico is te groot dat belangrijke bezienswaardigheden onbegaanbaar zijn en daar is de reis te ver en te duur voor.
Wij houden jullie op de hoogte!
Nogmaals bedankt allemaal :thumbup:
Daan en Jeannine
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Verstandige keuze :thumbup:
MartinJansen
Amerika-ontdekker

Bericht door MartinJansen »

Bezoekje San Juan Islands kan ik je nog aanraden.
Orca's spotten vanaf de kust (of met bootje natuurlijk). Voor de rest hebben wij destijds juist het noordelijkere gedeelte van de Oregon Coast gepakt, maar je pakt kust genoeg zo te zien :)

Mooie reis hoor !

Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer