Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Blitz: route juli 2013 Phoenix - LV

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Blitz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Blitz: route juli 2013 Phoenix - LV

Bericht door Blitz »

Na dit jaar niet naar Amerika te gaan, gaan we dit volgend jaar dubbel en dwars inhalen! We zijn van plan om 5 weken rond te trekken door verschillende staten. We zullen weer met een huurauto rijden en overnachten in cabins/hotels. We houden van natuur, maken alleen geen urenlange wandelingen. Ook houden we van de luxe van de steden met lekker eten en sightseeing. Een combinatie van natuur en stad is dus waar we naar op zoek zijn. Een stuk rijden vinden we absoluut niet erg in Amerika, wij rijden vaak liever in 1 dag veel miles ipv elke dag een klein stukje.

Plekken die we heel graag deze reis willen bezoeken zijn (even uit het hoofd): White Sands, Santa Fe, Turquoise Trail, Mount Rushmore, Badlands, Mesa Verde, Yellowstone, Grand Teton, Rocky Mountains en Las Vegas.

Vorige reizen zijn we ook al in het Zuid-Westen geweest (Moab, Torrey, Bryce..)

De route willen we (vooral het Yellowstone gedeelte i.v.m. boeken overnachtingen) wel snel rond hebben. De opzet die we nu hebben is als volgt:

Amsterdam - Phoenix
Phoenix - Tucson
Tucson
Tucson - Bisbee
Bisbee - Alamogordo
Alamogordo - Albuquerque
Albuquerque - Santa Fe
Santa Fe
Santa Fe - Mesa Verde
Mesa Verde - Great Sand Dunes
Great Sand Dunes - Denver
Denver
Denver (pretpark)
Denver - Estes Park
Estes Park
Estes Park - Scottsbluff
Scottsbluff - Badlands
Badlands - Rapid City
Rapid City
Rapid City
Rapid City - Cody
Cody - Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone - Grand Teton
Grand Teton
Grand Teton - Salt Lake City
Salt Lake City - Zion
Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas Amsterdam

Tips en commentaar zijn welkom! :-)
2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
Dude
Moderator

Re: Reis Blitz: route juli 2013 Phoenix - LV

Bericht door Dude »

Fantastische route hoor :thumbup:
Voor het eerste gedeelte kan je misschien tips halen uit ons 2009 verslag (bv Kartchner Caverns tussen Tucson en Bisbee). En voor het tweede gedeelte uit ons 2011 verslag. http://www.bartenevy.be
Eén tip alvast: ik zou niet in Rapid City gaan zitten maar ergens centraler in de Black Hills, met name Custer, Hill City of Keystone.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Probeer na Bisbee Chriricachua NM mee te pakken, heel bijzonder! en mooie wandelingen (je moet hier absoluut een (korte) trail lopen)
In Bisbee kan je heel sfeervol overnachten in de Shady Dell: caravan's met alle comfort uit de jaren 50! met alle details er bij.
Blitz
Amerikafan

Bericht door Blitz »

Bedankt voor jullie reacties!

@Bart; jullie reisverslagen lees ik altijd met plezier mee, kan me helemaal vinden in jullie manier van reizen. Heb dan ook al veel tips kunnen halen uit de verslagen :thumbup:

@Tipsy; Chriricachua NM stond nog niet op mijn lijstje, daar gaat 'ie nu gelijk op! De Shady Dell is een van de redenen waarom we in Bisbee willen overnachten, dat lijkt ons erg leuk!
In 2018 met z'n 4en!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Prachtige route!

Misschien heb je ook nog iets aan ons reisverslag 2010 voor het eerste gedeelte, zie hier

Voor de ander gedeeltes van je route kun je tips vinden in de verslagen van de voorgaande jaren.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Schitterende route :thumbup:

Hebben een deel van jouw route in 1999 gedaan en een deel in 2011, maar er zijn ook nog stukken die wij niet gedaan hebben.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Blitz schreef:
@Bart; jullie reisverslagen lees ik altijd met plezier mee, kan me helemaal vinden in jullie manier van reizen. Heb dan ook al veel tips kunnen halen uit de verslagen :thumbup:
Leuk dat jullie iets aan onze verslagen hebben.
Het zou dan ook zo meteen een route kunnen zijn die ik voor mezelf geschreven zou hebben :lol: :thumbup:
Lekkere lange afstanden rijden afgewisseld met ergens een wat langere periode op dezelfde plaats, heerlijk !

Vanaf 2 september zijn we terug te volgen :wink:

Qua tips kan ik dan niets meer toevoegen, als je onze verslagen al kent.
Ik neem aan dat je in Alamogordo naar White Sands gaat. Wij wilden toen de avond tour doen (sunset stroll) maar door een hevige storm hebben we dat niet kunnen doen.
De tip van Tipsy (lol) om naar Chiricachua NM te gaan is (lijkt) me een goede. Ik had dat ook genoteerd in ons roadbook maar wegens tijdsgebrek moeten overslaan. Begin vroeg aan de dag Bisbee - Alamogordo want het is een hele trip ! Zeker als je nog via Chiricachua NM wil gaan, wat overigens moeilijk uit te spreken is :lol: De eigenaar van The Shady Dell heeft me dat toen aangeleerd maar ik ben het alweer vergeten :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Eerste deel van je reis hebben we deze maand ook gedaan. Vanuit bisbee naar alamogordo is ver als je ook nog wilt wandelen in chiricahua. Wel doen hoor is magnifiek!
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blitz
Amerikafan

Bericht door Blitz »

Vana, DVDguy en Jokaluma, jullie reisverslagen ga ik even bijlezen, dank! :)

Bisbee - Alamogordo is inderdaad al een lange rit, een leuke stop onderweg vinden wij dan altijd wel prettig dus Chiricachua NM geeft daarvoor een mooie gelegenheid. Vroeg vertrekken dus die dag!

Wat is Amerika toch verslavend, na besloten te hebben dat we weer heen gaan zit ik alweer dagen op internet reisverslagen te lezen, parkmaps te bekijken en routes te maken :oops:
In 2018 met z'n 4en!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je naar NM gaat zou je eigenlijk Carlsbad Caverns NP ook niet mogen overslaan. Maar dat is wel weer een omweg. Van White Sands naar CC is ongeveer 4 uur rijden, dan zou je 's middags de caverns kunnen bekijken(Natural Entrance naar beneden lopen en met de lift weer omhoog.) Bij dusk vliegen ook nog eens 100.000en bats de Natural Entrance uit. Op weg naar ABQ zou je dan nog kunnen stoppen bij het UFO museum in Roswell. Is geen topdestination voor ons maar ik noem hem maar even. In dat gebied is nog wel meer te zien. Lincoln voor Billy the Kid, Capitan voor Smokey Bear, Valley of Fires SP met lave beds en VLA.
Je kan natuurlijk naar Great Sand Dunes en dan naar Denver (In Colorado Springs is ook heel wat te zien, Pike's peak, Garden of the Gods) maar je kan ook de route nemen via us550 (Million dollar hw) en Black Canyon of the Gunnison.
Vanaf Durango vertrekt Durango-Silverton RR. Neemt een gehele dag. In Pagosa Springs zijn hot spring. Je ruikt ze vanzelf.
Yeehaw
Blitz
Amerikafan

Bericht door Blitz »

Yeehaw, bedankt voor de tips! De Caverns heb ik gelijk opgezocht, dat ziet er heel interessant uit, dank je wel. Voor de route rondom de Great Sand Dunes zijn we nog zoekende maar de tips die je geeft geven al een leidraad! :)
In 2018 met z'n 4en!
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Een gedeelte Colorado en New Mexico hebben wij in 2010 ook gereden. Wel met de camper, maar misschien haal kun je nog leuke tips halen uit ons verslag.

Met o.a. Lincoln, Valley of fires, Great Sanddunes, White sands, Pikes Peak, Black Canyon etc.
yvonne van den berg
Amerika-ontdekker

Bericht door yvonne van den berg »

De tip van Tipsy (lol) om naar Chiricachua NM te gaan is (lijkt) me een goede. Ik had dat ook genoteerd in ons roadbook maar wegens tijdsgebrek moeten overslaan.
Voor ik deze tip zou gaan gebruiken zou ik eerst even informeren, vorig jaar is namelijk een groot gedeelte van dit park afgebrand ! Wij waren hier in november 2011 en het park was wegens opruimwerkzaamheden gesloten. Het zou jammer zijn als jullie de hele rit voor niks maken.
Je kunt alleen een korte wandeling maken bij het bezoekers centrum.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Nee hoor je kunt er gewoon wandelen. Wij waren er enkele weken geleden nog.prachtig! Mooier dan bryce waar het een beetje op lijkt! Zie ons verslag hieronder.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blitz
Amerikafan

Bericht door Blitz »

Bedankt weer voor de nieuwe tips!

Inmiddels is de route een klein beetje aangepast; we willen namelijk erg graag een dag rondbrengen in Cheyenne tijdens de Frontier Days.

Amsterdam - Tucson (of toch Phoenix en dan sneller doorrijden, afhankelijk van de ticketprijs)
Tucson
Tucson - Bisbee
Bisbee - Alamogordo
Alamogordo - Albuquerque
Albuquerque - Santa Fe
Santa Fe
Santa Fe - Mesa Verde
Mesa Verde - Great Sand Dunes
Great Sand Dunes - Denver
Denver
Denver
Denver - Estes Park
Estes Park
Estes Park - Cheyenne
Cheyenne (Frontier Days)
Cheyenne - Badlands
Badlands - Rapid City
Rapid City
Rapid City
Rapid City - Cody
Cody - Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone - Grand Teton
Grand Teton
Grand Teton - Salt Lake City
Salt Lake City - Zion
Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Amsterdam

De rit van Estes Park naar Cheyenne is maar kort en we willen daar het liefst pas later op de dag aankomen. Wie heeft er tips voor activiteiten in de omgeving? Of is een dag extra in de Rocky Mountains aan te raden?
In 2018 met z'n 4en!
Blitz
Amerikafan

Bericht door Blitz »

Helaas waren we iets te enthousiast.... De werkgever van mijn man heeft de voorwaarden voor het opnemen van vakantie aangepast en daarom kunnen we nu 'maar' 4 weken richting USA. We willen nu alleen het Noord-Westen bezoeken en Arizona en New Mexico (tot ons grote spijt) laten vallen, we maken en daarom een rondje Las Vegas van zodat we alsnog kunnen eindigen met 4 dagen relaxen en shoppen in Las Vegas.

Ik vind het alleen lastig om deze route goed vorm te geven. Ik wil vooral Yellowstone duidelijk hebben om de accommodatie om te boeken, voor de rest maakt het ons nog niet zo veel uit.

Wie kan ons wat tips geven? Punten waar we het vooral lastig vinden:

- Twijfel: 1 nacht meer in Zion en die nacht afhalen van Rapid City en omgeving, of toch houden zoals in onderstaand schema?
- De tijd voor Grand Teton en Yellowstone; houden we dat nog steeds op 2 en 4 nachten of is korter handiger met een minder lange route?
- Het stuk tussen Yellowstone en Rapid City; waar maken we een tussenstop? Of is het handiger de laatste dag in Yellowstone alvast richting Cody te rijden en twee
tussenstops te maken?
- De route van Denver naar Las Vegas; we denken aan Mesa Verde/Great Sand Dunes/Route 66. Haalbaar en aan te raden?

Amsterdam Las Vegas
Las Vegas Zion (hebben we al eens kort bezocht)
Zion Salt Lake City
Salt Lake City Jackson
Jackson
Jackson Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone Sheridan
Sheridan Rapid City
Rapid City
Rapid City
Rapid City Badlands
Badlands Cheyenne
Cheyenne (Frontier Days, kamers al heel voordelig geboekt en de prijzen zijn erg gestegen, hou ik graag dus zo)
Cheyenne Estes Park
Estes Park Denver
Denver
Denver
Denver Great Sand Dunes
Great Sand Dunes Mesa Verde
Mesa Verde Flagstaff
Flagstaff Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas Amsterdam
In 2018 met z'n 4en!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Jammer dat die 5 weken niet gaan lukken. Het rondje dat jullie in eerste instantie wilden doen is nagenoeg hetzelfde als wij in 2007 gedaan hebben. Misschien heb je toch nog iets aan ons verslag?

Elly
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer