Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hiken met kind (10j) ?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
vnvmouse
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Hiken met kind (10j) ?

Bericht door vnvmouse »

Hallo iedereen, wij plannen in juli 2014 voor de 3e keer USA te doen, nadat we roadtrip Florida (2009-2010) en South-West (2011) hebben gedaan.
We willen volgende keer een rondje Denver doen, Salt Lake City, Yellowstone, Cody, enz. De route moet nog helemaal worden vastgelegd.
Ik heb op dit forum al héél veel gelezen over hikes die velen doen, en die ons héél tof lijken, maar die we achterwege lieten omdat onze zoon nog maar 7 was.
In 2014 zal hij net 10 geworden zijn, en ik vroeg mij af of het al te doen zou zijn om links of rechts toch eens een hike te proberen ?
Het is duidelijk dat er verschillende moeilijkheidsgraden in zijn.
Welke zouden jullie adviseren om te doen, of helemaal niet te doen ?
Hij is heel flink, en heeft sterke gespierde benen dus misschien dat het toch te doen is ?
We vinden het helemaal niet erg om lang in de auto te zitten, en vonden het zalig om lange autoritten te doen in de prachtige landschappen maar het lijkt ons leuk om een keer toch iets ondernemends te doen.
vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
vnvmouse
Amerikafan

Re: Hiken met kind (10j) ?

Bericht door vnvmouse »

Oh ja, ik heb deze topic bij "Noordwesten" geplaatst, omdat het daar het beste thuishoort gezien de volgende bestemming, maar eventueel kunnen we de route nog zo leggen dat we ergens raken met de route die we vorige keer gedaan hebben, dus "Zuidwesten".
vnvmouse
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik werd vanaf mijn vijfde al de Alpen in meegesleept :wink: samen met mijn drie jaar oudere zus en vind het nog steeds heerlijk om te bergwandelen. Als je rekening houdt met het tempo, variatie hebt (stoppen bij een meertje of bergbeek, etc.) en de afstanden een beetje opbouwt moet het goed te doen zijn. Tegen de tijd dat ik 10 was rende ik de berg op, over nauwe bergkammen, etc. Ik vond het heerlijk!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet wat je precies verstaat onder hiken, wil je echt heel lange tochten gaan maken? Een wandeling van een paar uur is sowieso geen probleem, maar dat kan ook met een kind van 7 al, dus ik vermoed dat je wat anders in gedachten hebt? Onze meiden zijn absoluut niet getraind maar hadden bij de wandelingen die wij deden toch altijd minder problemen met afstanden en hoogteverschillen dan wij hadden. Grootste probleem is altijd dat ze er niet altijd zin in hebben. Variatie is inderdaad heel belangrijk.
Gewoon doen dus!

Marianne
vnvmouse
Amerikafan

Bericht door vnvmouse »

Dank voor de aanmoedigingen ! Blij positieve reacties te krijgen. Misschien wil ik hem instinctief teveel beschermen. De Alpen kent hij ook al goed maar dan van het skien vanaf zijn 4e. Dus Bergen zijn hem niet vreemd.
Besluit staat nu vast. Goede stappers mee en op zoek naar een goeie hike voor ons drietjes.
We moeten het dan maar gewoon proberen. Gaat een extra dimensie geven aan onze trip.
Vnvmouse
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Onze kinderen hebben van jongs af aan veel mee gewandeld. Eerst in Europa en later ook in Amerika. De jongste was 11 toen hij boven op Angels Landing stond. Ze vinden het nog steeds leuk, ze zijn inmiddels 16, 18 en 20. Volgende week gaan we weer :D

Elly
Sohiax
Amerika-newbie

Bericht door Sohiax »

Ik heb van jongs af aan veel in de bergen gewandeld en vanaf dat ik 12 jaar oud ben ook meerdaagse trektochten met een eigen rugzak (40 liter ofzo).
Mijn tips:
Begin met een korte, eenvoudige hike; als de eerste keer te lang en te zwaar is wordt het moeilijk hem te motiveren voor een volgende
Laat je zoon de pauzes bepalen
Kies een route die afwisselend is qua landschap, een beekje oversteken, smalle paadjes en grote rotsen zijn leuk
Neem de tijd om onderweg een dammetje te bouwen of soep te maken met een brandertje
Investeer in goede schoenen voor je kind (het blijft mij verbazen wanneer ik gezinnen zie waarbij de ouders goede bergschoenen dragen en de kinderen allstars)
Leg je zoon uit dat in Yellowstone buiten de paden lopen op sommige plekken levensgevaarlijk is ivm een dunne bodem en kokend water
Check je zoon na afloop op teken, in de VS kunnen teken vervelende ziekten overbrengen die we in Nederland niet kennen
Zoeken naar wilde dieren vinden de meeste kinderen geweldig, maar temper de verwachtingen enigszins. De kans om bijvoorbeeld beren in het wild te zien is meestal klein.
Bizons, beren, coyotes, herten, etc. zijn geen schotse hooglanders maar zijn wild, houdt je kind in de gaten en geef zelf het goede voorbeeld

Veel plezier en wie weet tot in de VS :)
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ik ga ook altijd met 1 of beide kinderen. Ik maak het soms wel leuker voor ze. Voor de GSMNP kan je een scavenger hunt boek kopen. Daar staan verschillende hikes in waar je vanalles kan opzoeken. De jongste vindt het nog leuk om te doen.
Misschien dat er daar ook zo'n boek te vinden is.
rijocaer
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer