Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondje SLC-Yellowstone-Arches etc... bemerkingen?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
jenfosch
Amerika-ontdekker

Rondje SLC-Yellowstone-Arches etc... bemerkingen?

Bericht door jenfosch »

In 2009 heb ik hier uren en dagen gelezen op dit forum, en ook mijn reisroute gepost voor eventuele bemerkingen. Ik wilde natuurlijk onmiddellijk terug, maar ja, de wereld is groot dus zijn er ondertussen wat andere bestemmingen tussen gekomen.
Maar...nu heb ik het geluk dat ik voor een conferentie naar Snowbird moet. Dus, ...na de conferentie 2 weekjes verlof en een klein rondje doen :clap: . Helemaal niet gepland dus alles moet snel-snel op poten gezet worden.
Ik ben hier dus terug en ga weer informatie opslorpen dat het niet mooi meer is :wink:
Hier volgt een eerste 'ideetje' van wat we willen doen. Vorige reis was het eerder 'traditionele' rondje LA-LA met joshua tree, sedona, Page, Grand canyon, bryce, zion, las vegas, death valley, yosemite, SF, Highway one. Enige dat er nu 'dubbel' inkomt is Bryce ...vond ik prachtig en wil ik zeker eens delen met m'n vriend (die was er vorige keer nog niet bij).

dag 1 (16/08): SLC (snowbird) ->Grand Teton (reisdag)
dag 2 (17/08): Grand Teton
dag 3 (18/08): Grand Teton -> Yellowstone
Dag 4 (19/08): Yellowstone
Dag 5 (20/08): Yellowstone
Dag 6 (21/08): Yellowstone
Dag 7 (22/08): Yellowstone
Dag 8 (23/08): Yellowstone -> X (waarschijnlijk Vernal of zo)
Dag 9 (24/08): X -> Moab
Dag 10 (25/08): Moab (Arches)
Dag 11 (26/08): Moab (Canyonlands - island in the Sky)
Dag 12 (27/08): Moab (Canyonlands - Needles)
Dag 13 (28/08): Moab ->Bryce met onderweg 'blitzbezoek' aan Capitol Reef
Dag 14 (29/08): Bryce
Dag 15 (30/08): Bryce - SLC

Bedoeling is dat het allemaal niet té druk wordt (eigenlijk denk ik dat ik mij alleen al in Yellowstone wel bijna 2 weken zou kunnen amuseren...) en dat we behoorlijk wat gaan hiken. Vorige reis heb ik vooral genoten van de 'speciallekes' en minder druk bezochte parken/trails. Is dit een goede start? 't Is verdomd moeilijk vind ik om een goed evenwicht te vinden tussen 'veel zien' en 'goed zien'.
It is good to have an end to journey towards; but it is the journey that matters in the end.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Rondje SLC-Yellowstone-Arches etc... bemerkingen?

Bericht door Isis »

De rijdagen zijn best pittig. Als je net aankomt gelijk naar Gr Teton en vanuit Yellowstoen naar Vernal is ook een beste tuf. Van Bryce - SLC en Moab - Bryce ... allemaal beste ritjes... kijk er goed naar.
Bryce is mooi, via Cap Reef lijkt mij wel erg veel van het goede is er geen snellere weg?

Vernal Moab zou je via Dinosaur NM kunnen doen.. even bij de in okt 2011 opnieuw geopende Quarry kijken naar de Dino botten.
Je hebt wel lekker de tijd in de parken en in Moab.
Needles district is al een heel eind van Moab weg.. zou je dan niet in MOnticello of MOn Valley overnachten??? Ja dan is Cap Reef weer niet zo handig
Zou je niet 1 dagej van Yellowstone afsnoepen zodat je met iets meer rust naar Bryce kan rijden met een stopje in Torrey. Dan is ook Goblin State PArk mogelijk en je kunt op j egemak de UT 12 rijden. Zooo mooi. En evt de wandeling bij Lower Calf CReek.

ENfin met al mijn gedachten doe ik een gooi voor het laatste deel... ik heb een dagje van Yellwostoen afgesnoept (oowww :roll: )... even voor een idee. :)
dag 11 Moab - Canyonland NP Needles district - Mon Valley.
dag 12 MV - Bryce
dag 13 Bryce
dag 14 Bryce - Cap Reef
dag 15 Cap Reef - SLC.

Mi geeft het net wat meer rust in de rijdagen en zie je ook nog es 2 andere dingen wat uitgebreider.

Of zelfs de boel omdraaien... in begin vidn je rijden misschien minder erg.. en dan aan einde heb je wat meer rustiger dagen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Zo pittig vind ik het allemaal niet.
SLC -> Grand Teton kan makkelijk op een halve dag via Bear Lake.
Zou wel inderdaad een dagje van Yellowstone afsnoepen. Zou Torrey tussen Moab en Bryce stoppen om meer tijd te geven aan Capitool Reef, Goblin Valley en UT-12.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het heel mooi zo. Een stop in Capitol Reef is mooi, want dan heb je ook tijd voor goblin valley, voor CR zelf, en voor de UT12. In bryce zou 1 nacht dan voldoende kunnen zijn. Ik zou zelf niet een dag minder Yellowstone doen.
In plaats van via GT naar Yellwostone te rijden kun je ook vanuit SLC naar Yellowstone rijden. Kijk eens wat het beste uitkomt met accommodatie, het zal wel lastig worden om nog iets in het park te vinden. Wij hebben in 2008 een deel van deze route gedaan, misschien heb je iets aan ons reisverslag. In 2011 hebben we Bryce bezocht met 1 overnachting; dat was voldoende voor uitzichtpunten langs de rim en de combinatie van de Queens Garden en Navajo Loop.

Marianne
jenfosch
Amerika-ontdekker

Bericht door jenfosch »

Een dag van Yellowstone afsnoepen zou ik liever niet doen, denk dat ik dan nog eerder zou kiezen om Needles over te slaan.
Hoewel Marianne's voorstel ook wel iets heeft, een nacht Bryce ruilen voor een nacht Torrey. 1 nacht in Bryce is in principe genoeg, dat weet ik. Heb in 2009 (op jouw aanraden denk ik, Marianne) de viewpoints gecombineerd met de Navajo-Queens Garden combinatie. We kwamen toen net na de middag aan ('s morgens vertrokken aan Grand Canyon (north rim), en stop in Coral Pink Sand Dunes) en hebben net genoeg tijd gehad voor de trail (kwamen iets voor 'sunset' terug aan op sunset point :thumbup: ). Het plan nu was 1 volledige dag in Bryce te spenderen (dus 'savonds aankomen, 1 dag daar, volgende morgen vertrekken) en een wat langere trail te doen ( bij voorkeur Fairyland, ofwel Peekaboo).
Maar dat lukt waarschijnlijk ook nog wel als we op tijd vertrekken in Torrey...hoewel ik nu gezien heb dat naast Goblin valley er ook nog een little wild horse canyon bestaat...en ik ben gek op slot canyons (na waterholes slot canyon in 2009 - Antelope canyon hebben we gemeden wegens 'te druk'). 3 weken tijd was toch net iets handiger geweest :blink:

Problemen met logement in Yellowstone hebben we al gemerkt...voorkeur gaat naar Grand Teton eerst, maar als het handiger uitkomt wordt het eerst West-Yellowstone. Dat zien we nog wel.
It is good to have an end to journey towards; but it is the journey that matters in the end.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Misschien eerst kijk en of en wanneer er accomodatie is dan pas de route definitief vastleggen...
Je kunt nog kijken of er een plekje in Canyon Village is of Old Faithful Inn, die laatste schijnt niet zo duur te zijn als je zou denken..
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Niet twijfelen over de hikes in Bryce: zowel Peekaboo als Fairyland loop zijn SCHITTEREND!!!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
jenfosch
Amerika-ontdekker

Bericht door jenfosch »

Dit weekend eens op zoek gegaan naar logies. In Yellowstone is niks meer te vinden natuurlijk...dus zal het Gardiner/West Yellowstone/Cody worden (een combinatie, welke en welke volgorde zijn we nog niet uit).
We zitten nu ook met het idee te spelen om niet via Vernal naar Moab te rijden, maar wel vanuit West Yellowstone via Salt Lake City naar Bryce en dan in de andere richting via Capitol Reef naar Moab. Dit heeft volgende voordelen: we kunnen in Salt Lake city misschien wat sightseeing doen als we tijd hebben (Dinosaur NM spreekt mij eigenlijk niet echt aan), als we in Torrey niet reserveren (of is dat wel aan te raden?) hebben we in Bryce nog de keuze - 1 of 2 nachten blijven en deze volgorde komt net iets beter uit voor de logiesmogelijkheden in Moab + volgens mij zijn de reistijden net iets korter in deze optie.

De route zou er dan zo uit zien:
dag 1 (16/08): SLC (snowbird) ->Grand Teton (via Bear Lake)
Dag 8 (23/08): Yellowstone -> Salt Lake City (via Idaho Falls)
Dag 9 (24/08): Salt Lake City -> Bryce
Dag 10 (25/08): Bryce -> Torrey (of nog eens Bryce)
Dag 11 (26/08): Torrey -> Moab
Dag 12 (27/08): Moab
Dag 13 (28/08): Moab
Dag 14 (29/08): Moab
Dag 15 (30/08): Moab - SLC
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

dus zal het Gardiner/West Yellowstone/Cody worden
Vergeet Cooke City niet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

En bel eens voor de accommodatie; er is vaak meer vrij dan je op xanterra.com kunt zien. Maar ook op xanterra zul je zien dat er nog wel eens iets vrij komt.

Marianne
jenfosch
Amerika-ontdekker

Bericht door jenfosch »

Ondertussen al 2 nachten Grant Village geboekt, om dan de volgende dag terug te cancellen en te vervangen door Lake Hotel. Ook in Mammoth hebben we nu 2 nachten. Dit is best wel leuk...schuiven en herschuiven... Het wordt nog perfect! Grand Teton is voorlopig nog alleen maar een colter bay tent cabin vrij. Misschien vanavond toch ook maar boeken ...annuleren kan altijd nog (niet dat we tegen het gebrek aan comfort aankijken hoor, maar mijn vriend is bijna 2 m groot en de vraag is of hij dan op zo'n matrasje gaat passen).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Leuk dat het toch lukt! Goed dat je Grant hebt geannuleerd, dat ziet er niet echt gezellig uit. Lake Hotel is prachtig!
Ik geloof dat Elly en Michel eens in Colter Bay hebben gezeten, je zou kunnen kijken op http://www.michelly.nl voor hun ervaringen.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat hebben wij inderdaad :D

Afbeelding

Het is heel erg basic maar wel leuk. Je moet je eigen slaapzak meebrengen. Misschien dat je linnengoed kunt huren maar dat moet je op de site maar nakijken.

Elly
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hallo Jenfosch. Heerlijk zon verrassing tussendoor. Jou schema kan wel maar denk dat het wel haasten is. Misschien moet je het aantal mijlen of km achter je schema zetten dan heb je een idee van de afstand en wat de reistijd wordt.
Wil je perse naar Bryce? Het is een prachtig park maar vind het iets uit de route liggen. Als je tijd over hebt, bijvoorbeeld een dag eerder uit Yellowstone vertrekt zou het kunnen anders zou ik Bryce schrappen. Daarvoor in de plaats vanuit SLC naar Capitol Reef Nat. Park en daarop Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon en dan door naar Moab met Arches Nat.Park en Cayonslands Nat. Park. In en om Moab is veel te doen.
Bovenstaand in jou schema verwerkt. Natuurlijk is het persoonlijk en hangt er van af wat je wilt doen en zien.
dag 1 (16/08): SLC (snowbird) ->Grand Teton (via Bear Lake)
Dag 8 (23/08): Yellowstone -> Salt Lake City (via Idaho Falls)
Dag 9 (24/08): Salt Lake City -> Torry (Capitol Reef Nat. Park)
Dag 10 (25/08): Torrey (Capitol Reef Nat. Park)
Dag 11 (26/08): Torrey (Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon )-> Moab
Dag 12 (27/08): Moab (Arches Nat. Park)
Dag 13 (28/08): Moab (raften of met een quat op pad)
Dag 14 (29/08): Moab (Canyonslands Nat. Park)
Dag 15 (30/08): Moab - SLC
Tip lees reisverhalen en gebruik wat jij wilt zien en doen. Misschien heb je iets aan ons reisverslag uit 2009. Succes met de planning
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jenfosch
Amerika-ontdekker

Bericht door jenfosch »

@K&N: bedankt voor de suggestie...ik ben serieus aan't overwegen om inderdaad Bryce Canyon over te slaan. Ik weet dan wel niet of ik de extra tijd dan in Capitol Reef zou besteden (ik heb op dit moment het gevoel dat ik in Arches 2 volle dagen nodig heb). We zijn niet direct van plan een 4x4 te huren - alleen al maar omdat dat de to-do keuzes nog talrijker zou maken :wink: . En als ik het goed begrijp is Capitol reef vooral de moeite met 4x4. Ik zag in je reisverslag dat jullie er een voor een paar dagen ter plaatse gehuurd hadden. Dat hou ik in m'n achterhoofd...
Ik heb ondertussen m'n 2 frommer's (grand teton & Yellowstone + Southwest) toegekregen en ben aan het lezen geslagen (heb ook nog een rough guide uit de bib en de trotter van m'n vorige reis). De ontdek amerika site ken ik bijna vanbuiten :lol: ...en het wordt al maar moeilijker - er is zo veel te zien en te doen.
Ik herinner mij van de vorige reis dat ik ook een fase had waar ik door het bos de bomen niet meer zag, en dat met veel lezen en herlezen, lijstjes maken van must sees, absolute must sees, zeker niet te missen sights en topbestemmingen ik ineens toch tot een zekere hiërarchie kwam en er een gestructureerd reisplannetje te voorschijn kwam...alleen had ik toen een 9 maanden of zo om mij voor te bereiden.
Het wordt dus nog spannend :wink: . Maar mijn God, wat is dit leuk :clap: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer