Dude schreef:Een hele verbetering vind ik. Meer tijd voor Yellowstone en ook Grand Teton komt er goed uit zo !
Toch nog wat opmerkingen, vooral na Yellowstone.
Van Yellowstone naar Red Lodge is over de Beartooth Pass, prachtig ! Maar ik zou proberen wat verder te komen die dag dan Red Lodge. Misschien tot in Sheridan (zuivere reistijd = 5u30) ? Je kan doorheen de Bighorn Mountains via de 14A (mooi) of via Greybull. Van Red Lodge tot in Custer red je niet op één dag, vandaar dit voorstel.
Zo heb je de dag erna wat meer tijd om naar Custer Area te rijden.
Van Custer naar Badlands en weer terug mag je tellen op 4 u autorijden. Misschien is het handiger om te overnachten ergens rond Badlands, in Interior of in Wall.
Als je rechtstreeks zou rijden van Sheridan naar Badlands NP doe je er 4u30 over, zuivere reistijd.
De dag erna dan naar Custer waar je dan een dubbele overnachting kan plannen.
In routevorm krijg je dan:
....
14 Yellowstone – Sheridan
15 Sheridan - Badlands NP
16 Badlands NP - Custer (voormiddag Badlands, namiddag Mount Rushmore)
17 Custer (Custer, Wind Cave, Crazy Horse)
18 Custer - Rocky Mountains (snelste route)
....
Ideaal is het nog steeds niet, want de rit van Yellowstone naar Sheridan is behoorlijk lang als je over de Beartooth Pass wil rijden.. Je kan ook kiezen om de Beartooth niet te rijden en zo snel mogelijk te rijden van Yellowstone richting SD en kijken hoe ver je komt, dus via Cody en Greybull en zo richting South Dakota. Dan hou je nog meer tijd over voor SD-gedeelte.
Veel succes
Bart
Goede invulling! Ik denk dat we het zo gaan doen. Ik heb nu een paar aanplassingen.
Dit is de planning nu

Volgens mij is hij bijna perfect

Twijfel nog om 1 dag van Yellowstone af te halen om naar de zoutvlaktes bij Salt Lake City te gaan. Wat raden jullie me aan? Is dat de moeite waard of die dag langer in Yellowstone toch fijner?
1 Amsterdam – Denver
2 Denver – Aspen
3 Aspen – Moab (Grand Junction)
4 Moab (Dead Horse Point, Canyonlands)
5 Moab (Arches)
6 Moab – Capital Reef
7 Capital Reef - Antelope Island
8 Salt Lake – Grand Teton
9 Grand Teton
10 Grand Teton – Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone – Sheridan (via Beartooth Pass, Bighorn Mountains 14A )
15 Sheridan – Badland
16 Badlands NP - Custer (voormiddag Badlands, namiddag Mount Rushmore)
17 Custer (Custer, Wind Cave, Crazy Horse)
18 Custer - Rocky Mountains (snelste route)
19 Rocky Mountains (Trail Ridge Road, Nymp Lake Trale, Grand Lake)
20 Rocky Mountains – Denver
21 Denver – NY
22 NY
23 NY
24 NY – Amsterdam
En tja paar dagen afstanden maken om vervolgens relax verder te gaan vinden wij geen ramp.
En Elly, het restaurant staat genoteerd!