Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Westen: noord + zuid te combineren?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Westen: noord + zuid te combineren?

Bericht door michelly »

Dude schreef: Yeehaw's legendarische woorden : keuzes keuzes keuzes .... :mrgreen: :wink:
:thumbup: :wink:
Ja verder dan Red Lodge lijkt me inderdaad beter. Het leek me wel een leuk plaatsje, maar dan lunchen we daar wel
Dan kan ik je Bogart's Restaurant aanraden http://www.redlodge.com/bogarts/.

Elly
shutterbug
Amerika-ontdekker

Bericht door shutterbug »

Dan kan ik je Bogart's Restaurant aanraden http://www.redlodge.com/bogarts/.
Thanks Elly, die pik ik ook meteen even mee! :thumbup:
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Dude schreef:Een hele verbetering vind ik. Meer tijd voor Yellowstone en ook Grand Teton komt er goed uit zo ! :thumbup:
Toch nog wat opmerkingen, vooral na Yellowstone.
Van Yellowstone naar Red Lodge is over de Beartooth Pass, prachtig ! Maar ik zou proberen wat verder te komen die dag dan Red Lodge. Misschien tot in Sheridan (zuivere reistijd = 5u30) ? Je kan doorheen de Bighorn Mountains via de 14A (mooi) of via Greybull. Van Red Lodge tot in Custer red je niet op één dag, vandaar dit voorstel.
Zo heb je de dag erna wat meer tijd om naar Custer Area te rijden.
Van Custer naar Badlands en weer terug mag je tellen op 4 u autorijden. Misschien is het handiger om te overnachten ergens rond Badlands, in Interior of in Wall.
Als je rechtstreeks zou rijden van Sheridan naar Badlands NP doe je er 4u30 over, zuivere reistijd.
De dag erna dan naar Custer waar je dan een dubbele overnachting kan plannen.

In routevorm krijg je dan:
....
14 Yellowstone – Sheridan
15 Sheridan - Badlands NP
16 Badlands NP - Custer (voormiddag Badlands, namiddag Mount Rushmore)
17 Custer (Custer, Wind Cave, Crazy Horse)
18 Custer - Rocky Mountains (snelste route)
....

Ideaal is het nog steeds niet, want de rit van Yellowstone naar Sheridan is behoorlijk lang als je over de Beartooth Pass wil rijden.. Je kan ook kiezen om de Beartooth niet te rijden en zo snel mogelijk te rijden van Yellowstone richting SD en kijken hoe ver je komt, dus via Cody en Greybull en zo richting South Dakota. Dan hou je nog meer tijd over voor SD-gedeelte.

Veel succes
Bart
Goede invulling! Ik denk dat we het zo gaan doen. Ik heb nu een paar aanplassingen.

Dit is de planning nu ;) Volgens mij is hij bijna perfect ;) Twijfel nog om 1 dag van Yellowstone af te halen om naar de zoutvlaktes bij Salt Lake City te gaan. Wat raden jullie me aan? Is dat de moeite waard of die dag langer in Yellowstone toch fijner?

1 Amsterdam – Denver
2 Denver – Aspen
3 Aspen – Moab (Grand Junction)
4 Moab (Dead Horse Point, Canyonlands)
5 Moab (Arches)
6 Moab – Capital Reef
7 Capital Reef - Antelope Island
8 Salt Lake – Grand Teton
9 Grand Teton
10 Grand Teton – Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone – Sheridan (via Beartooth Pass, Bighorn Mountains 14A )
15 Sheridan – Badland
16 Badlands NP - Custer (voormiddag Badlands, namiddag Mount Rushmore)
17 Custer (Custer, Wind Cave, Crazy Horse)
18 Custer - Rocky Mountains (snelste route)
19 Rocky Mountains (Trail Ridge Road, Nymp Lake Trale, Grand Lake)
20 Rocky Mountains – Denver
21 Denver – NY
22 NY
23 NY
24 NY – Amsterdam

En tja paar dagen afstanden maken om vervolgens relax verder te gaan vinden wij geen ramp.

En Elly, het restaurant staat genoteerd!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mel79 schreef: Jammer dat je reactie een beetje geirriteerd over komt. Alsnog bedankt voor je tips. En ja ik heb al heel wat reisverslagen gelezen. Ik zal mijn planning verder dan ook wel gaan uitzoeken via reisverslagen. Ik dacht dat dit forum was voor vragen. Jammer dat het me nu een gevoel geeft dat ik alleen maar een last ben. Er zijn ook heel wat tips waar ik wel wat mee gedaan heb. Maar ja, het negatieve overheerst blijkbaar meer dan het positieve.

Begrijp me niet verkeerd, ik neem je tips echt wel serieus en stel de moeite die je neemt ook erg op prijs. Van iedereen die op me reageerd trouwens.
Ik was ook een beetje geïrriteerd. :wink: Sorry! We geven best veel tips, en natuurlijk is het forum bedoeld om vragen te stellen. en je hoeft niet alles over te nemen, maar het helpt ons weer als je aangeeft waarom je bepaalde keuzes maakt. Of niet maakt. Als er naar mijn idee niets met tips gedaan wordt, is het een beetje jammer van mijn tijd. En het is zeker niet de bedoeling dat je alles uit reisverslagen haalt, maar soms is het heel handig om eens te zien hoe anderen bepaalde stukken hebben gedaan en ervaren. Je hoeft ook niet alles te lezen, maar je kunt er uit halen wat voor jou belangrijk is.
En ik vind het jammer als je een dag van Yellowstone af zou halen, dan liever een dag minder Grand Teton. Of ga een dag langer als de tickets toch nog niet geboekt zijn!
Als je naar Sheridan gaat dan is Sanford's Pub and Grub geweldig om te gaan eten.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 apr 2012, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

michelly schreef:
Mel79 schreef: Ah oke ja, Antelope Island ziet er ook mooi uit wat ik zo 1 2 3 op Google gezien heb. Goed idee, dat gaan we doen!
Hier kun je onze foto's daarvan zien (even naar beneden scrollen) http://michelly.nl/USA_2007/layer2/foto ... oindex.htm
Mel79 schreef:Als we dag 10 dan vroeg vertrekken en 1 dag van Yellowstone afhaal, heb ik daar dan toch tijd genoeg? Want ik weet dat het een enorm park is waar heel veel te zien is.
Dan heb je bijna 3 dagen, dat is wat mij betreft wel genoeg. Zo heb je dan ook nog wat tijd in Rocky Mountain NP.
Mooie foto's Michelly! Heb Antelope al in de planning gezet ;) Dankjewel!

Ik heb Yellowstone gewoon gelaten zoals het was en 1 dag extra ingepland bij de Rockies. Ik ben niet van het weglaten maar meer van het toevoegen ;)
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Mel79 schreef: Ik heb Yellowstone gewoon gelaten zoals het was en 1 dag extra ingepland bij de Rockies. Ik ben niet van het weglaten maar meer van het toevoegen ;)
Dat is natuurlijk het mooiste :thumbup:

Ik zou overigens niet naar die zoutvlakte gaan. Wij hadden daar in 2007 best wel voor omgereden en toen stond de vlakte onder water :? Komende zomer proberen we het nog een keer omdat we toch in de buurt komen maar ik persoonlijk zou er niet meer voor omrijden.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik ben nog niet op de zoutvlaktes geweest en kan dus eigenlijk niet oordelen, maar een dag Yellowstone zou ik er, gevoelsmatig, niet voor inleveren.
Ik zie trouwens dat je in je laatste voorstel route, een volle dag Rocky's hebt, dus dat probleem is alvast opgelost.
Ik vind het er persoonlijk wel goed uitzien zo. Af en toe een lange rijdag maar dat kan en mag wel eens, ook wij doen dat regelmatig en behoord ondertussen echt bij onze vakanties.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Ik was ook een beetje geïrriteerd. :wink: Sorry! We geven best veel tips, en natuurlijk is het forum bedoeld om vragen te stellen. en je hoeft niet alles over te nemen, maar het helpt ons weer als je aangeeft waarom je bepaalde keuzes maakt. Of niet maakt. Als er naar mijn idee niets met tips gedaan wordt, is het een beetje jammer van mijn tijd. En het is zeker niet de bedoeling dat je alles uit reisverslagen haalt, maar soms is het heel handig om eens te zien hoe anderen bepaalde stukken hebben gedaan en ervaren. Je hoeft ook niet alles te lezen, maar je kunt er uit halen wat voor jou belangrijk is.
En ik vind het jammer als je een dag van Yellowstone af zou halen, dan liever een dag minder Grand Teton. Of ga een dag langer als de tickets toch nog niet geboekt zijn!
Als je naar Sheridan gaat dan is Sanford's Pub and Grub geweldig om te gaan eten.

Marianne
Ik begrijp je Marianne, no hard feelings hoor. Ik was ook een laks met reageren.

We hebben deze reis eigenlijk speciaal gepland voor Yellowstone. 13 jaar geleden ging ik voor het eerst met mijn ouders naar Amerika. We waren in Yosemite waar ik in het reisboekje dat we bij ons hadden over Yellowstone las. Toen dacht ik wauw daar moet ik heen! Dit jaar is het dan eindelijk zo ver. Ik denk daarom ook dat ik 3 volle dagen laat staan. Beter teveel tijd dan te weinig.

En ja misschien 1 dag minder in Grand Teton, moet nog wat meer lezen over dat park. Weet dus niet of 1 volle dag daar wel nodig is.

En ook jouw restauranttip staat genoteerd! Ben ik altijd blij mee ;)
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Dude schreef:Ik ben nog niet op de zoutvlaktes geweest en kan dus eigenlijk niet oordelen, maar een dag Yellowstone zou ik er, gevoelsmatig, niet voor inleveren.
Ik zie trouwens dat je in je laatste voorstel route, een volle dag Rocky's hebt, dus dat probleem is alvast opgelost.
Ik vind het er persoonlijk wel goed uitzien zo. Af en toe een lange rijdag maar dat kan en mag wel eens, ook wij doen dat regelmatig en behoord ondertussen echt bij onze vakanties.

Bart
Ja een paar lange rijdagen maakt me niet uit. Vooral in Amerika niet. Je komt onderweg vaak zat ook mooie dingen tegen.

En ja ik heb 1 dag langer vakantie genomen :) die staat nu dus in de Rockies gepland!

En die zoutvlaktes, ik zag de foto's Michelly in dit topic, dat zag er toch wel gaaf uit! En tja, ik hou van zout ;)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik heb hier nog een pakje in de kast staan, kom maar halen :wink:
Zout is ongezond :P

Bart :wink:
Grts, Bart

michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dan zul je vast ook de foto's van Kennecott Coppermine hebben gezien. Dat vonden wij ook erg leuk.
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

michelly schreef:
Mel79 schreef: Ik heb Yellowstone gewoon gelaten zoals het was en 1 dag extra ingepland bij de Rockies. Ik ben niet van het weglaten maar meer van het toevoegen ;)
Dat is natuurlijk het mooiste :thumbup:

Ik zou overigens niet naar die zoutvlakte gaan. Wij hadden daar in 2007 best wel voor omgereden en toen stond de vlakte onder water :? Komende zomer proberen we het nog een keer omdat we toch in de buurt komen maar ik persoonlijk zou er niet meer voor omrijden.
Hmn ja dat is zonde dan. Als we de zoutvlaktes overslaan dan is mijn planning nu denk ik wel af!! En ja, Kennecott Coppermine! Lijkt me ook super! En daarna ook nog naar de GoldRush mijnen van de Discovery serie, maar ja Alaska ligt iets te ver uit de slag ;)
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Mijn vriend was bang om dat als we in YS aankomen hij 'parkenmoe' zou zijn. En misschien dat het begin september ook nog wat warmer is dan Rockies dan eind september. Ik heb dus de route aangepast. Dus nu rijden we tegen de klok in ipv mee.

01. vr 31 Augustus Denver – Amsterdam NY
02. za 01 September Denver - Rocky Mountains (Estes)
03. zo 02 September Rocky Mountains (Trail Ridge Road, Nymp Lake Trale, Grand Lake)
04. ma 03 September Rocky Mountains – Custer (snelste route)
05. di 04 September Custer (Custer, Wind Cave, Crazy Horse)
06. wo 05 September Custer – Badlands NP (voormiddag Badlands, namiddag Mount Rushmore)
07. do 06 September Badland – Sheridan (eten Sheridan Sanford's Pub and Grub)
08. vr 07 September Sheridan – Yellowstone (via Beartooth Pass, Bighorn Mountains 14A) *Canyon Lodge Cabin*
09. za 08 September Yellowstone *Canyon Lodge Cabin*
10. zo 09 September Yellowstone *Lake Hotel Annex Room*
11. mi 10 September Yellowstone
12. di 11 September Yellowstone – Grand Teton
13. wo 12 September Grand Teton
14. do 13 September Grand Teton – Salt Lake City
15. vr 14 September Antelope Island – Capital Reef
16. za 15 September Capital Reef – Moab
17. zo 16 September Moacb (Arches)
18. ma 17 Moab (Dead Horse Point, Canyonlands)
19. di 18 Moab – Aspen (Grand Junction)
20. wo 19 Aspen – Denver (Mount Evan)
21. do 20 Denver – NY
22. vr 21 NY
23. za 22 NY
24. zo 23 NY – Amsterdam
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Ik ben opzoek naar hotels voor onze vakantie. Ik heb een vraag over dit stukje:
05. Custer (Custer, Crazy Horse)
06. Custer – Badlands NP (voormiddag Badlands, namiddag Mount Rushmore)
07. Badland – Sheridan (eten Sheridan Sanford's Pub and Grub)

Nu had ik zelf dit in gedachte:
05 Custer (Custer, Crazy Horse, Mount Rushmore)
06 Custer - Sheridan (smorgens en begin van de middag Badlands, einde van de middag vertrek naar Sheridan)
07 Sheridan - Yellowstone

Ik heb het idee dat dag 7 bij de eerste planning een nogal saaie dag is omdat dat alleen maar rijden is. Maar ik weet niet of mijn optie te gehaast wordt. Wat denken jullie, is optie 2 ook te doen?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Zuivere reistijd is 5 uur, maar je kan die rit toch wat aangenamer maken door enkele mooie stops in te lassen. Je kan stoppen bij Wall, in Rapid City, en/of binnendoor rijden via Deadwood en Spearfish Canyon (US14)
Ook Devils Tower National Monument kan je een bezoek brengen al kost dat wel wat meer tijd.
Je kan eventueel ook wat vroeger stoppen in Gilette of Buffalo. Ik zou dan ook die dag niet boeken en kijken hoe ver je komt.
Ik zou dus voor optie 1 gaan, vooral voor de overnachting in Badlands waardoor je op de mooiste momenten in het park kan zijn voor de mooiere kleuren bij zons op en ondergang
Ik heb op mijn webpagina van die dag (11-2011), 2 foto's naast mekaar staan van 's morgens vroeg en wat later op de dag, waarbij op beide foto's wel degelijk de zon schijnt. Het verschil is enorm.

Bart
Grts, Bart

shutterbug
Amerika-ontdekker

Bericht door shutterbug »

ik sluit me aan bij Bart!

wij hebben dit gebied ook op de planning staan en overnachten in Custer (Chief's Motel), Interior (Badlands KOA) en nabij Devil's Tower. Ik fotografeer graag, dus de Badlands midden op de dag was voor ons geen optie, bovendien denken we dat het fijner is om een trial te lopen in de ochtend/namiddag i.v.m. de warmte.
Die fotos van Bart illustreren het verschil erg goed :)
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Oke bedankt heren (tenminste ik neem aan dat shutterbug ook een man is) Ik volg jullie advies op. Bedankt nog voor de tips. Er is inderdaad genoeg te doen! Heb de foto's van dude Bart gezien en Badlands is 's avonds/s' morgens inderdaad mooier.

Nu heb weer een nieuwe vraag. We moeten nog 1 nacht in YS overnachten, maar daar is alles vol. De dag erna zijn we voor 2 nachten in GT. Nu zijn heb ik een kamer gevonden in Signal Mountain Lodge, weet iemand of dat ver naar YS rijden is? En ligt de Lodge een beetje centraal in GT?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Landkaart Grand Teton NP: http://www.nps.gov/grte/planyourvisit/u ... p_2011.pdf

De Signal Mountain Lodge ligt aan de zuidoosthoek van het Jackson Lake.
Als ik op bovenstaande landkaart kijk, waar de afstanden op staan, schat ik de afstand van de zuidingang van het Yellowstone NP tot de Signal Mountain Lodge op circa 45 kilometer.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten in 2008 in de Signal Mountain Lodge, zie ons reisverslag. Het ligt mooi, je kunt dat zien op de nps-site. Hier vind je de park map.

Ah, Marco is me net voor.

Marianne
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Ik heb de Signal Lodge geboekt. Wat een gedoe nog zeg! Moest via de telefoon. Maar ben wel blij dat we iets hebben. YS en GT zaten toch al goed vol. Nu op naar de volgende bestemming en het vinden van een hotel ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer