Dus ipv 2 volle dagen 3 of 4 dagen nemen in Yellowstone? En ja tussen YS en SD 1 dag, dat lijkt me eigenlijk wel fijner, ligt er ook een beetje aan wat daar allemaal te doen of te zien valt. Heb me daar nog niet in verdiept. Heb wel de tips van Elly al bekenen en inderdaad als we naar Rushmore gaan moeten we daar in de buurt inderdaad meer gaan verkennen!Martin & Marianne schreef:Voor Yellowstone is een of twee extra dagen wel prettig. Misschien ten koste van een dag Grand teton. Tussen Yellowstone en South Dakota hadden wij 2 tussenstops, maar met 1 kan het ook. Als je naar Mt Rushmore gaat zou ik zeker de andere bezienswaardigheden daar bezoeken zoals Elly al zei. Kijk ook eens in ons 2004-verslag daarvoor en voor Rocky Mountain NP.
Marianne
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Westen: noord + zuid te combineren?
Re: Westen: noord + zuid te combineren?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zou dan zeker Custer State Park en Badlands NP meenemen als je toch naar SD gaat en het is met 1 overnachting tussen Yellowstone en SD goed te doen.
Ik zit nog altijd met de planning. Kom er maar niet uit.. Vooral de dagen na Yellowstone. Hoe moet ik die nou invullen? Ik dacht aan het onderstaande, maar weet niet of dat te doen is.
Dag 15 naar Mount Rushmore en SD.
Dag 16 SD
Dag 17 SD Rockey Mountains?
En de rest van de planning. Is dat qua reistijden allemaal goed te rijden? En mis ik misschien nog wat moois? En Denver, is dat de moeite waard om wat langer te blijven. Een hoop vragen he, maar ik hoop toch dat iemand me hiermee kan helpen.
Nu ziet onze planning er zo uit:
1 Amsterdam – Denver
2 Denver – Aspen (Maroon Bells)
3 Aspen – Moab
4 Moab (Dead Horse Point, Canyonlands)
5 Moab (Arches)
6 Moab – Capitol Reef
7 Capitol Reef – Ceder Breaks
8 Ceder Breaks – Cathedral Gorge
9 Cathedral Gorge – Salt Lake (Bonneville Salt Flats)
10 Salt Lake – Grand Teton (Bear Lake)
11 Grand Teton
12 Grand Teton – Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone – ??? (Mount Rushmore)
16 ??? – ???
17 ??? -Rocky Mountains
18 Rocky Mountains – Denver
19 Denver - Amsterdam of NY
21 NY
23 NY
24 NY - Amsterdam
Dag 15 naar Mount Rushmore en SD.
Dag 16 SD
Dag 17 SD Rockey Mountains?
En de rest van de planning. Is dat qua reistijden allemaal goed te rijden? En mis ik misschien nog wat moois? En Denver, is dat de moeite waard om wat langer te blijven. Een hoop vragen he, maar ik hoop toch dat iemand me hiermee kan helpen.
Nu ziet onze planning er zo uit:
1 Amsterdam – Denver
3 Aspen – Moab
5 Moab (Arches)
6 Moab – Capitol Reef
7 Capitol Reef – Ceder Breaks
8 Ceder Breaks – Cathedral Gorge
9 Cathedral Gorge – Salt Lake (Bonneville Salt Flats)
10 Salt Lake – Grand Teton (Bear Lake)
11 Grand Teton
12 Grand Teton – Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone – ??? (Mount Rushmore)
16 ??? – ???
17 ??? -Rocky Mountains
18 Rocky Mountains – Denver
19 Denver - Amsterdam of NY
21 NY
23 NY
24 NY - Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt toch al tips gehad? Maar zo te zien heb je er niets mee gedaan. Je vraagt of 2 dagen YS genoeg is, en ik geef aan dat het wel weinig is, en vervolgens kom je toch weer met 2 dagen YS in je planning. Dat is prima hoor, en het kan ook wel, maar waarom vraag je het dan? Wat zijn je overwegingen hierbij? Idem voor de tijd in SD. Zowel Elly als ik geven aan dat je daar meer tijd nodig hebt, maar ik zie dat niet terugkomen in je nieuwe route. En in 1 dag van YS naar SD is niet de doen vind ik. Maar dat had je ook uit de verschillende reisverslagen kunnen halen. Heb je al wat reisverslagen gelezen?
Marianne
Marianne
Hey Mel,
Het is al wat vaker gezegd. In het SD gedeelte kan je makkelijk wat meer tijd voorzien. Wij deden in juni vorig jaar Las Vegas - Las Vegas, met de loop naar het noorden, dus met Yellowstone, Grand Teton en het SD-gedeelte.
SD is prachtig en verdiend echt wel enkele nachten. Wij bleven er, Badlands NP meegerekend, vier nachten.
Je kan alles nalezen op onze site, 2011 gedeelte (zie handtekening onderaan)
Bart
Het is al wat vaker gezegd. In het SD gedeelte kan je makkelijk wat meer tijd voorzien. Wij deden in juni vorig jaar Las Vegas - Las Vegas, met de loop naar het noorden, dus met Yellowstone, Grand Teton en het SD-gedeelte.
SD is prachtig en verdiend echt wel enkele nachten. Wij bleven er, Badlands NP meegerekend, vier nachten.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Ik had je verkeerd begrepen wat YS betreft, had het verkeerd gelezen, maar zal dus zeker 1 dag extra in mijn planning gaan verwerken. En YS - SD in 1 dag twijfelde ik ook aan. Zal ik ook aanpassen. Jammer dat je reactie een beetje geirriteerd over komt. Alsnog bedankt voor je tips. En ja ik heb al heel wat reisverslagen gelezen. Ik zal mijn planning verder dan ook wel gaan uitzoeken via reisverslagen. Ik dacht dat dit forum was voor vragen. Jammer dat het me nu een gevoel geeft dat ik alleen maar een last ben. Er zijn ook heel wat tips waar ik wel wat mee gedaan heb. Maar ja, het negatieve overheerst blijkbaar meer dan het positieve.Martin & Marianne schreef:Je hebt toch al tips gehad? Maar zo te zien heb je er niets mee gedaan. Je vraagt of 2 dagen YS genoeg is, en ik geef aan dat het wel weinig is, en vervolgens kom je toch weer met 2 dagen YS in je planning. Dat is prima hoor, en het kan ook wel, maar waarom vraag je het dan? Wat zijn je overwegingen hierbij? Idem voor de tijd in SD. Zowel Elly als ik geven aan dat je daar meer tijd nodig hebt, maar ik zie dat niet terugkomen in je nieuwe route. En in 1 dag van YS naar SD is niet de doen vind ik. Maar dat had je ook uit de verschillende reisverslagen kunnen halen. Heb je al wat reisverslagen gelezen?
Marianne
Begrijp me niet verkeerd, ik neem je tips echt wel serieus en stel de moeite die je neemt ook erg op prijs. Van iedereen die op me reageerd trouwens.
Dankjewel Bart! Ik denk niet dat we tijd hebben voor 4 nachten, maar een of twee nachten extra moet denk ik wel te doen zijn. Ik heb je site opgeslagen. Zal hem zeker nog gaan lezen! Er is altijd ruimte voor nieuwe ideeen!Dude schreef:Hey Mel,
Bart
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Als ik jou was zou ik een keuze maken tussen van Capitol Reef rechtstreeks naar Salt Lake City gaan, dus zonder Cedar Breaks en Cathedral Gorge en dan wat extra dagen in South Dakota of die dagen in South Dakota weglaten.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ja dat is best een goed plan. Ik kwam namelijk wat dagen te kort. Denk dat we in SD wat langer in plannen. Mensen die er zijn geweest zeggen allemaal dat dat zeker de moeite waard is.
Ik zit echt met het Rockey Mountains - SD en SD - Yellowstone. Heb geen idee welke plaatsen het leukst zijn om te overnachten en wat een bezoekje waard is. Ik heb wel al wat reisverslagen gelezen maar ik kom er maar niet uit. En Yellowstone, heb ik daar nu genoeg dagen?
Dus nu, planning deel 3 of 4
Heb alleen het idee dat het iets te vol gepland is.
1 Amsterdam – Denver (via Georgetown)
3 Aspen – Moab (Grand Junction)
5 Moab (Arches)
6 Moab – Capital Reef
7 Capital Reef - Salt Lake (Bonneville Salt Flats)
8 Salt Lake – Grand Teton (Bear Lake)
9 Grand Teton
10 Grand Teton – Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone – Red Lodge
15 Red Lodge - Mount Rushmore
16 Mount Rushmore - Badlands - Custer
17 Custer (Custer, Wind Cave, Crazy Horse) - ???
18 ??? - Rocky Mountains (Trail Ridge Road, Nymp Lake Trale, Grand Lake)
19 Rocky Mountains – Denver
20 Denver – Amsterdam NY
21 NY
23 NY
24 NY - Amsterdam
Ik zit echt met het Rockey Mountains - SD en SD - Yellowstone. Heb geen idee welke plaatsen het leukst zijn om te overnachten en wat een bezoekje waard is. Ik heb wel al wat reisverslagen gelezen maar ik kom er maar niet uit. En Yellowstone, heb ik daar nu genoeg dagen?
Dus nu, planning deel 3 of 4

1 Amsterdam – Denver (via Georgetown)
3 Aspen – Moab (Grand Junction)
5 Moab (Arches)
6 Moab – Capital Reef
7 Capital Reef - Salt Lake (Bonneville Salt Flats)
8 Salt Lake – Grand Teton (Bear Lake)
9 Grand Teton
10 Grand Teton – Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone – Red Lodge
15 Red Lodge - Mount Rushmore
16 Mount Rushmore - Badlands - Custer
17 Custer (Custer, Wind Cave, Crazy Horse) - ???
18 ??? - Rocky Mountains (Trail Ridge Road, Nymp Lake Trale, Grand Lake)
19 Rocky Mountains – Denver
20 Denver – Amsterdam NY
21 NY
23 NY
24 NY - Amsterdam
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bonneville Salt Flats ligt niet echt bij Salt Lake City. Dit ga je niet redden zo. Ik zou dat dus overslaan. Misschien kun je in plaats daarvan 's avonds de zonsondergang gaan zien bij Antelope SP.
Als je op dag 10 al vroeg van Grand Teton naar Yellowstone gaat heb je daar nog bijna de hele dag. Je zou dan op dag 13 van Yellowstone naar Red Lodge kunnen rijden. Het liefst nog een stuk verder want anders heb je de volgende dag wel een erg lange rijdag. Zo heb je dan wat meer tijd in South Dakota.
Als je op dag 10 al vroeg van Grand Teton naar Yellowstone gaat heb je daar nog bijna de hele dag. Je zou dan op dag 13 van Yellowstone naar Red Lodge kunnen rijden. Het liefst nog een stuk verder want anders heb je de volgende dag wel een erg lange rijdag. Zo heb je dan wat meer tijd in South Dakota.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route is een stuk beter zo!
Wij hadden in 2004 2 stops tussen Yellowstone en South Dakota. Het kan met 1 stop, maar dan zou ik net als Elly aanraden om wat verder te rijden dan Red Lodge.
Overnachtingen plannen wij altijd op een geschikt punt in de route, niet omdat er iets te doen is in de plaatsen waar wij overnachten. Ik denk niet dat je daar in Wyoming rekening mee hoeft te houden, je hebt alleen een plek nodig om te slapen.
tussen Custer en Estes Park heb je geen overnachting nodig, het is wel een lange dag, maar het kan in een keer. Ik had al naar ons 2004-verslag verwezen; wij reden toen in 1 dag van Estes Park naar Hot Springs, met een aantal uitstapjes onderweg.
In welke tijd van het jaar gaan jullie eigenlijk?
Marianne
Wij hadden in 2004 2 stops tussen Yellowstone en South Dakota. Het kan met 1 stop, maar dan zou ik net als Elly aanraden om wat verder te rijden dan Red Lodge.
Overnachtingen plannen wij altijd op een geschikt punt in de route, niet omdat er iets te doen is in de plaatsen waar wij overnachten. Ik denk niet dat je daar in Wyoming rekening mee hoeft te houden, je hebt alleen een plek nodig om te slapen.
tussen Custer en Estes Park heb je geen overnachting nodig, het is wel een lange dag, maar het kan in een keer. Ik had al naar ons 2004-verslag verwezen; wij reden toen in 1 dag van Estes Park naar Hot Springs, met een aantal uitstapjes onderweg.
Marianne
Een hele verbetering vind ik. Meer tijd voor Yellowstone en ook Grand Teton komt er goed uit zo !
Toch nog wat opmerkingen, vooral na Yellowstone.
Van Yellowstone naar Red Lodge is over de Beartooth Pass, prachtig ! Maar ik zou proberen wat verder te komen die dag dan Red Lodge. Misschien tot in Sheridan (zuivere reistijd = 5u30) ? Je kan doorheen de Bighorn Mountains via de 14A (mooi) of via Greybull. Van Red Lodge tot in Custer red je niet op één dag, vandaar dit voorstel.
Zo heb je de dag erna wat meer tijd om naar Custer Area te rijden.
Van Custer naar Badlands en weer terug mag je tellen op 4 u autorijden. Misschien is het handiger om te overnachten ergens rond Badlands, in Interior of in Wall.
Als je rechtstreeks zou rijden van Sheridan naar Badlands NP doe je er 4u30 over, zuivere reistijd.
De dag erna dan naar Custer waar je dan een dubbele overnachting kan plannen.
In routevorm krijg je dan:
....
14 Yellowstone – Sheridan
15 Sheridan - Badlands NP
16 Badlands NP - Custer (voormiddag Badlands, namiddag Mount Rushmore)
17 Custer (Custer, Wind Cave, Crazy Horse)
18 Custer - Rocky Mountains (snelste route)
....
Ideaal is het nog steeds niet, want de rit van Yellowstone naar Sheridan is behoorlijk lang als je over de Beartooth Pass wil rijden.. Je kan ook kiezen om de Beartooth niet te rijden en zo snel mogelijk te rijden van Yellowstone richting SD en kijken hoe ver je komt, dus via Cody en Greybull en zo richting South Dakota. Dan hou je nog meer tijd over voor SD-gedeelte.
Veel succes
Bart

Toch nog wat opmerkingen, vooral na Yellowstone.
Van Yellowstone naar Red Lodge is over de Beartooth Pass, prachtig ! Maar ik zou proberen wat verder te komen die dag dan Red Lodge. Misschien tot in Sheridan (zuivere reistijd = 5u30) ? Je kan doorheen de Bighorn Mountains via de 14A (mooi) of via Greybull. Van Red Lodge tot in Custer red je niet op één dag, vandaar dit voorstel.
Zo heb je de dag erna wat meer tijd om naar Custer Area te rijden.
Van Custer naar Badlands en weer terug mag je tellen op 4 u autorijden. Misschien is het handiger om te overnachten ergens rond Badlands, in Interior of in Wall.
Als je rechtstreeks zou rijden van Sheridan naar Badlands NP doe je er 4u30 over, zuivere reistijd.
De dag erna dan naar Custer waar je dan een dubbele overnachting kan plannen.
In routevorm krijg je dan:
....
....
Ideaal is het nog steeds niet, want de rit van Yellowstone naar Sheridan is behoorlijk lang als je over de Beartooth Pass wil rijden.. Je kan ook kiezen om de Beartooth niet te rijden en zo snel mogelijk te rijden van Yellowstone richting SD en kijken hoe ver je komt, dus via Cody en Greybull en zo richting South Dakota. Dan hou je nog meer tijd over voor SD-gedeelte.
Veel succes
Bart
Grts, Bart
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Mel,
Wij gaan in mei voor een deel dezelfde kant op als jij/jullie, maar dan de andere kant op.
Van Estes Park (Rocky Mnt) naar Custer (SD) rijden we in 1 dag. ( +/- 750 km), via Agate Fossil Beds en Carhenge in Alliance, maar dat is meer voor een korte stop/benen strekken. Pure reistijd zonder stops zou 9 uur vertrekken/5 uur aankomen zijn. Het is een lange rijdag, maar zeker goed te doen en het geeft je extra ruimte/tijd in de Rockies, wat ook wel erg fijn is.
Vanuit Devil's Tower/Spearfish rijden we in 1 dag naar Red Lodge (+/- 570 km), vanuit Red Lodge rijden we de volgende dag via de Beartooth Highway naar Old Faithfull in Yellowstone (+/- 250 km). Naar Mt. Rushmore vanuit Red Lodge is het wel weer iets verder dan naar Spearfish, maar ook wel te doen als je geen probleem hebt met lange rijdagen.
Veel plezier met plannen, wat je ook kiest, het word toch een geweldige ervaring, probeer je vooral niet blind te staren op de "perfecte keuzes" dat heb ik de eerste keer gedaan en me zo druk gemaakt als ik iets bedacht wat afweek van wat de meerderheid deed/vond, maar is een fantastische vakantie geweest.
Wij gaan in mei voor een deel dezelfde kant op als jij/jullie, maar dan de andere kant op.
Van Estes Park (Rocky Mnt) naar Custer (SD) rijden we in 1 dag. ( +/- 750 km), via Agate Fossil Beds en Carhenge in Alliance, maar dat is meer voor een korte stop/benen strekken. Pure reistijd zonder stops zou 9 uur vertrekken/5 uur aankomen zijn. Het is een lange rijdag, maar zeker goed te doen en het geeft je extra ruimte/tijd in de Rockies, wat ook wel erg fijn is.
Vanuit Devil's Tower/Spearfish rijden we in 1 dag naar Red Lodge (+/- 570 km), vanuit Red Lodge rijden we de volgende dag via de Beartooth Highway naar Old Faithfull in Yellowstone (+/- 250 km). Naar Mt. Rushmore vanuit Red Lodge is het wel weer iets verder dan naar Spearfish, maar ook wel te doen als je geen probleem hebt met lange rijdagen.
Veel plezier met plannen, wat je ook kiest, het word toch een geweldige ervaring, probeer je vooral niet blind te staren op de "perfecte keuzes" dat heb ik de eerste keer gedaan en me zo druk gemaakt als ik iets bedacht wat afweek van wat de meerderheid deed/vond, maar is een fantastische vakantie geweest.
Ah oke ja, Antelope Island ziet er ook mooi uit wat ik zo 1 2 3 op Google gezien heb. Goed idee, dat gaan we doen!michelly schreef:Bonneville Salt Flats ligt niet echt bij Salt Lake City. Dit ga je niet redden zo. Ik zou dat dus overslaan. Misschien kun je in plaats daarvan 's avonds de zonsondergang gaan zien bij Antelope SP.
Als we dag 10 dan vroeg vertrekken en 1 dag van Yellowstone afhaal, heb ik daar dan toch tijd genoeg? Want ik weet dat het een enorm park is waar heel veel te zien is.
En Red Lodge ja, ik zag dat dat qua afstand weinig was, maar had dus gedacht om pas laat aan te komen zodat we die dag nog in Yellowstone hadden. Maar verder rijden is inderdaad misschien handiger anders wordt het zo'n racevakantie he.
Dankjewel weer voor je advies!
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou het ook zo doen maar dan alles een dag eerder dus vertrek op dag 13 uit Yellowstone. Zo heb je wat meer tijd in Rocky Mountain NP anders kom je daar dag 18 laat aan en moet je de volgende dag alweer vertrekken naar Denver.Dude schreef: In routevorm krijg je dan:
....
....
Maar ja, dat zijn keuzes hè

Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ja verder dan Red Lodge lijkt me inderdaad beter. Het leek me wel een leuk plaatsje, maar dan lunchen we daar welMartin & Marianne schreef:De route is een stuk beter zo!
Marianne

Het is dus goed te doen om bijvoorbeeld eerste naar Custer te gaan en in de middag naar Estes te rijden? Ookal is het een lange dag, geeft niet, als we maar voor het donker op de plaats van bestemming zijn.
We willen de laatste week van augustus gaan en de eerste 2 van september. Of de 3 weken in september. Wil deze maand ook eigenlijk tickets gaan boeken. Ben voor mijn gevoel al laat met alles

Dankjewel weer!
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier kun je onze foto's daarvan zien (even naar beneden scrollen) http://michelly.nl/USA_2007/layer2/foto ... oindex.htmMel79 schreef: Ah oke ja, Antelope Island ziet er ook mooi uit wat ik zo 1 2 3 op Google gezien heb. Goed idee, dat gaan we doen!
Dan heb je bijna 3 dagen, dat is wat mij betreft wel genoeg. Zo heb je dan ook nog wat tijd in Rocky Mountain NP.Mel79 schreef:Als we dag 10 dan vroeg vertrekken en 1 dag van Yellowstone afhaal, heb ik daar dan toch tijd genoeg? Want ik weet dat het een enorm park is waar heel veel te zien is.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ja ik weet het Elly, maar dat zijn inderdaad keuzes die gemaakt moeten worden.
Ik had RMNP op één overnachting laten staan omdat het in Mel's opzet ook op één overnachting stond, welliswaar de dag ervoor met een kortere rit omdat ze nog een tussenstop voorzag tussen Custer en RMNP.
Een dag eerder uit Yellowstone vertrekken is een mogelijkheid, ook omdat er voor Yellowstone niet ver moet gereden worden vanuit GT en dus die dag ook nog grotendeels in Yellowstone kan doorgebracht worden. Maar drie dagen Yellowstone is ook niet mis natuurlijk en heeeel makkelijk te vullen.
Yeehaw's legendarische woorden : keuzes keuzes keuzes ....
Bart
Ik had RMNP op één overnachting laten staan omdat het in Mel's opzet ook op één overnachting stond, welliswaar de dag ervoor met een kortere rit omdat ze nog een tussenstop voorzag tussen Custer en RMNP.
Een dag eerder uit Yellowstone vertrekken is een mogelijkheid, ook omdat er voor Yellowstone niet ver moet gereden worden vanuit GT en dus die dag ook nog grotendeels in Yellowstone kan doorgebracht worden. Maar drie dagen Yellowstone is ook niet mis natuurlijk en heeeel makkelijk te vullen.
Yeehaw's legendarische woorden : keuzes keuzes keuzes ....

Bart
Grts, Bart
Gaaf! Ga je ook een blog bijhouden? Dan heb je in ieder geval al 1 volgershutterbug schreef:Hoi Mel,

Mijn vriend wil de route het liefst ook andersom doen. Hij wil niet parkenmoe zijn als we bij Yellostone aankomen. Dus wie weet gooi ik alles nog wel om. Het blijft toch hetzelfde.
En 750 km, dat is niet niets nee. Maar ja, 1 lange reisdag en dan wat meer tijd op andere mooiere plekken vind ik ook geen ramp. Zeker als je de rest van de vakantie rustig aan kunt doen.
Maar je komt met leuke opties. Ga er zeker iets mee doen!
Laatst gewijzigd door Mel79 op 04 apr 2012, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2281 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 3 Reacties