Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
rondje noordwesten yellowstone
rondje noordwesten yellowstone
1 aankomst Denver
2 Denver
3 Scott’s Bluff
4 Custer/Rapid City/Keystone/Hill City
5 Custer/ Rapid City/Keystone/ Hill City
6 Custer/ Rapid City/Keystone/ Hill City
7 Sheridan → via devil’s tower
8 Sheridan-> Cody,
9 Cody via US14a door de Bighorn Mountains of via Beartooth Hw naar Lamar Valley en dan Yellowstone in -> acc Canyon Lodge
10 Yellowstone 1 →Canyon Lodge
11 Yellowstone dag 2 → Canyon Lodge
12 Yellowstone dag 3 acc. West Yellowstone?
13 Yellowstone dag 4 acc West Yellowstone?
14 Grand teton
15 Grand Teton
16 richting Salt Lake City
17 Salt Lake City
18 richting Moab, via ?
19 Moab
20 Moab
21 richting Denver
22 naar AMS
Deze route heb ik van het forum geplukt als zijnde het ideale rondje in het noordwesten. Is het het ultieme rondje of valt er toch wat op aan te merken ?
Wij willen een dergelijke trip maken in september en ook in 22 dagen. Hoewel het misschien niet de meest interessante stad van usa is willen we toch een dag besteden aan Salt Lake City.
Een andere dag in het schema moet daarvoor wijken.
Verder lijken mij de dagroutes aan het einde van de rondreis erg oplopend (van Grand Teton naar Salt Lake City 505 km, van Salt Lake City naar Moab 374 km en van Moab weer terug naar Denver meer dan 400 km). Op google maps zag ik dat het totale rondje 3.000 miles is, ook niet mis voor 21 dagen (= gemiddeld per dag 150 miles).
Over het weer in september heb ik al veel gelezen. In juni kun je ook al sneeuw hebben, dat zal in september wel een toenemend risico zijn. Het weer in bergen is altijd een kwestie van geluk hebben lijkt mij. Voordeel is dat het geen topdrukte meer is in Yellowstone.
Dit zou onze 3e reis naar usa worden (2007 new york-new orleans, 2009 westkust). Heel veel plezier gehad aan jullie tips (vooral Marianne).
Als jullie opmerkingen en/of tips hebben op bovenstaande topic dan zie ik die graag verschijnen.
Rob
2 Denver
3 Scott’s Bluff
4 Custer/Rapid City/Keystone/Hill City
5 Custer/ Rapid City/Keystone/ Hill City
6 Custer/ Rapid City/Keystone/ Hill City
7 Sheridan → via devil’s tower
8 Sheridan-> Cody,
9 Cody via US14a door de Bighorn Mountains of via Beartooth Hw naar Lamar Valley en dan Yellowstone in -> acc Canyon Lodge
10 Yellowstone 1 →Canyon Lodge
11 Yellowstone dag 2 → Canyon Lodge
12 Yellowstone dag 3 acc. West Yellowstone?
13 Yellowstone dag 4 acc West Yellowstone?
14 Grand teton
15 Grand Teton
16 richting Salt Lake City
17 Salt Lake City
18 richting Moab, via ?
19 Moab
20 Moab
21 richting Denver
22 naar AMS
Deze route heb ik van het forum geplukt als zijnde het ideale rondje in het noordwesten. Is het het ultieme rondje of valt er toch wat op aan te merken ?
Wij willen een dergelijke trip maken in september en ook in 22 dagen. Hoewel het misschien niet de meest interessante stad van usa is willen we toch een dag besteden aan Salt Lake City.
Een andere dag in het schema moet daarvoor wijken.
Verder lijken mij de dagroutes aan het einde van de rondreis erg oplopend (van Grand Teton naar Salt Lake City 505 km, van Salt Lake City naar Moab 374 km en van Moab weer terug naar Denver meer dan 400 km). Op google maps zag ik dat het totale rondje 3.000 miles is, ook niet mis voor 21 dagen (= gemiddeld per dag 150 miles).
Over het weer in september heb ik al veel gelezen. In juni kun je ook al sneeuw hebben, dat zal in september wel een toenemend risico zijn. Het weer in bergen is altijd een kwestie van geluk hebben lijkt mij. Voordeel is dat het geen topdrukte meer is in Yellowstone.
Dit zou onze 3e reis naar usa worden (2007 new york-new orleans, 2009 westkust). Heel veel plezier gehad aan jullie tips (vooral Marianne).
Als jullie opmerkingen en/of tips hebben op bovenstaande topic dan zie ik die graag verschijnen.
Rob
Re: rondje noordwesten yellowstone
Hallo Rob,
Ik vind het een mooi rondje met overal voldoende tijd.
Je kan er nog voor kiezen om meteen uit Denver te vertrekken en een stop te maken in Rocky Mountain NP (Estes Park) maar misschien laten jullie het bewust links liggen.
Ook lekker veel tijd voor het SD gedeelte, prachtige regio vonden wij.
Ik zou er niet veel meer aan veranderen
Mssn heb je nog wat aan ons verslag van afgelopen juni (zie website in handtekening)
Bart
Ik vind het een mooi rondje met overal voldoende tijd.
Je kan er nog voor kiezen om meteen uit Denver te vertrekken en een stop te maken in Rocky Mountain NP (Estes Park) maar misschien laten jullie het bewust links liggen.
Ook lekker veel tijd voor het SD gedeelte, prachtige regio vonden wij.
Ik zou er niet veel meer aan veranderen
Mssn heb je nog wat aan ons verslag van afgelopen juni (zie website in handtekening)
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Oooh Holy cow, ja Rocky Mountains totaal vergeten. Goed om reisschema hier te plaatsen. Ik neem aan dat Rocky Mountains 1 dag genoeg is. Daar moet dan weer wel iets anders voor wijken.
Rondje op deze manier maken of tegen de klok in ?
Rob
Rondje op deze manier maken of tegen de klok in ?
Rob
-
gastxyz
Ik zou een dag Grand Teton (of je moet een lange wandeling willen maken) en de dag Salt Lake City inwisselen.
SD = South Dakota.
SD = South Dakota.
Met of tegen de klok in maakt in dit geval niet zo veel uit denk ik, Yellowstone blijft in het midden van de reis als je het zou omdraaien. Mssn kan je wel Rocky Mountain NP op het laatst doen ivm hoogtegewenning (of hoogteziekte)
Is een volle dag Denver een must of waarom wil je die eerste dag in Denver blijven? Of gaan jullie met de camper?
Anders kan je die dag gebruiken voor RMNP. Of één dag voldoende is, is voor iedereen anders.
Wij vonden van wel maar bijna alle wandelingen waren nog afgesloten door de sneeuw toen wij er waren in Juni.
Bart
Is een volle dag Denver een must of waarom wil je die eerste dag in Denver blijven? Of gaan jullie met de camper?
Anders kan je die dag gebruiken voor RMNP. Of één dag voldoende is, is voor iedereen anders.
Wij vonden van wel maar bijna alle wandelingen waren nog afgesloten door de sneeuw toen wij er waren in Juni.
Bart
Grts, Bart
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Een hele mooie route.
Als je Rocky Mountains N.P. wilt bezoeken, zou je kunnen overwegen van Moab voor een overnachting naar de zuid ingang van het park te rijden. Granby lijkt dan een goede keuze. Daarna zou je dan via de Trail Ridge Road naar Denver (Airport) kunnen rijden. Wil je in RMNP ook wandelen, dan heb je waarschijnlijk een dag extra nodig.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Je rijdt de US-14a door de Bighorn Mountains een dag eerder op weg naar Cody. Vanaf Burgess Junction heb je de keuze tussen een zuidelijke route over US-14 via Greybull of een noordelijke route over US-14a via Lovell en Powell. Op de laatstgenoemde variant kom je ook langs Bighorn Canyon N.R.A. Ik ken de variant via Greybull niet. Ik vind de noordelijke route heel mooi en Bighorn Canyon N.R.A. is in mijn ogen een bezoek waard.sonny_z schreef: 8 Sheridan-> Cody,
Als je Rocky Mountains N.P. wilt bezoeken, zou je kunnen overwegen van Moab voor een overnachting naar de zuid ingang van het park te rijden. Granby lijkt dan een goede keuze. Daarna zou je dan via de Trail Ridge Road naar Denver (Airport) kunnen rijden. Wil je in RMNP ook wandelen, dan heb je waarschijnlijk een dag extra nodig.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2331 Weergaves
-