Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
West Yellowstone of Gardiner
West Yellowstone of Gardiner
Hallo,
Wij gaan in september (11-18) naar yellowstone. De laatste twee nachten slapen we in de Old Faithfull lodge, voor de overige dagen willen we net buiten het park slapen. In 2010 hebben we in West Yellowstone geslapen, dit is prima bevallen, dus wat dat betreft voor herhaling vatbaar! Echter is de locatie die we hier op het oog hebben niet te annuleren, en is de weg naar Yellowstone gesloten bij sneeuwval. Over de weg vanuit Gardiner wordt aangegeven dat deze wel het hele jaar open is. Mijn voorkeur gaat toch uit naat West Yellowstone, omdat we weten dat we daar veel ruimte hebben, terwijl in we in Gardiner gewoon een hotelkamer hebben. Wat zouden jullie aanraden? En hoe groot is de kans dat de west entrance gesloten is door sneeuwval?
Groetjes Joyce
Wij gaan in september (11-18) naar yellowstone. De laatste twee nachten slapen we in de Old Faithfull lodge, voor de overige dagen willen we net buiten het park slapen. In 2010 hebben we in West Yellowstone geslapen, dit is prima bevallen, dus wat dat betreft voor herhaling vatbaar! Echter is de locatie die we hier op het oog hebben niet te annuleren, en is de weg naar Yellowstone gesloten bij sneeuwval. Over de weg vanuit Gardiner wordt aangegeven dat deze wel het hele jaar open is. Mijn voorkeur gaat toch uit naat West Yellowstone, omdat we weten dat we daar veel ruimte hebben, terwijl in we in Gardiner gewoon een hotelkamer hebben. Wat zouden jullie aanraden? En hoe groot is de kans dat de west entrance gesloten is door sneeuwval?
Groetjes Joyce
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
2013 - FL
2014 - FL
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: West Yellowstone of Gardiner
Van 11 tot 18 september zou ik dat risico wel durven nemen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Als ik me niet vergis, wordt alleen bij sneeuwval de weg in het noorden van Yellowstone het gehele jaar sneeuwvrij gehouden. Dus van Gardiner naar Mammoth Hot springs en dan verder via de Noord Oostuitgang richting Cody. Over dit laatste stuk heb ik zelfs mijn twijfels!!!. Maar voor september zou ik me niet al te veel zorgen maken en in West Yellowstone logeren.
schellie
schellie
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De weg wordt vrijgehouden tot Cooke City net buiten Yellowstone aan de noordoost kant, maar zoals al aagegeven voor september zou ik me geen zorgen maken dan moet er wel heel vroeg een dik pak sneeuw vallen.
De westingang (West Yellowstone) is meestal open tot eind november.
De westingang (West Yellowstone) is meestal open tot eind november.
Bedankt voor jullie reactie! De voorkeur van mijn man gaat uit naar Gardiner, ik ga, zoals gezegd, liever naar West Yellowstone. Zijn er mensen met ervaring met Gardiner, of met beide dorpjes? En wat is je voorkeur, en waarom?
Groetjes Joyce
Groetjes Joyce
2008 - CA,NV,AZ
2013 - FL
2014 - FL
2013 - FL
2014 - FL
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Niet wat overnachten in hotels aangaat maar West Yellowstone is veel gezelliger, heeft meer winkles, meer hotels, en meer eetgelegenheden.
- LT--
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij zaten dit jaar eind september/begin oktober in West Yellowstone, in dit motel: http://alpinemotelwestyellowstone.com/resevations.htm. De westelijke ingang was toen nog gewoon open.
Gerund door de vriendelijkste mensen die we ontmoet hebben, echt een aanrader.
Zoals hierboven geschreven zijn er hier veel eettentjes, wel erg toeristisch hoor. Maar dat zal Gardiner ook zijn, denk ik.
In onze blog kun je als je wil het een en ander lezen, al staan er maar een paar zinnetjes over het motel
http://tomenlindausa.blogspot.com/2011/ ... eizen.html
http://tomenlindausa.blogspot.com/2011/ ... dag-1.html
Gerund door de vriendelijkste mensen die we ontmoet hebben, echt een aanrader.
Zoals hierboven geschreven zijn er hier veel eettentjes, wel erg toeristisch hoor. Maar dat zal Gardiner ook zijn, denk ik.
In onze blog kun je als je wil het een en ander lezen, al staan er maar een paar zinnetjes over het motel

http://tomenlindausa.blogspot.com/2011/ ... eizen.html
http://tomenlindausa.blogspot.com/2011/ ... dag-1.html
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb al in gardiner en in West-Yellowstone verbeleven, persoonlijk vind west-yellowstone toch ook leuker, er is net iets meer te zien, leuke winkeltjes, goede plaatsen om te eten,... ik vind het er echt fijn. In West Yellowstone heb ik altijd in de Three bear lodge geslapen en heb er zeker geen klagen over (enkel hun hot tub was heeel hot...)
Voor de sneeuwval zou ik me ook geen zorgen maken hoor, er zullen echt dan nog geen tonnen sneeuw uit de lucht vallen, hoogstens seltende sneeuw.
Ik zal in september nog in Yellowstone National Park werken, ik zal proberen om tegen begin september wat tips door te geven. Mijn blog zal ik ook systematisch wa bijhouden http://kathleen-vw.blogspot.com/. Dit zal vooral over YNP gaan aangezien ik in het park zelf zal wonen vanaf juni. Wie weet heb je er iets aan he
Mischien tot dan!
Voor de sneeuwval zou ik me ook geen zorgen maken hoor, er zullen echt dan nog geen tonnen sneeuw uit de lucht vallen, hoogstens seltende sneeuw.
Ik zal in september nog in Yellowstone National Park werken, ik zal proberen om tegen begin september wat tips door te geven. Mijn blog zal ik ook systematisch wa bijhouden http://kathleen-vw.blogspot.com/. Dit zal vooral over YNP gaan aangezien ik in het park zelf zal wonen vanaf juni. Wie weet heb je er iets aan he
Mischien tot dan!
http://kathleen-vw.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
wanneer gaat west yellowstone entrance eigenlijk open,ik heb er 2 nachten geboekt voor 13 mei 2012.kan ik dan gewoon het park in,of zijn er closings?
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Op deze pagina van de National Park Service kan je de verwachte openingsdata/tijden zien van de wegen in het voorjaar 2012.
Ongeveer in het midden bij "2012 Spring Road Opening".
Klik hier voor de website.
In principe moet het dus lukken en is er alleen in het oosten van het park nog een deel gesloten. Maar één en ander zal blijven afhangen van het weer, met name sneeuwval.
Ongeveer in het midden bij "2012 Spring Road Opening".
Klik hier voor de website.
In principe moet het dus lukken en is er alleen in het oosten van het park nog een deel gesloten. Maar één en ander zal blijven afhangen van het weer, met name sneeuwval.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht