Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar naar toe in Yellowstone?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Waar naar toe in Yellowstone?

Bericht door Liz »

Zoals het er nu naar uitziet zullen wij begin september 2012 in Yellowstone zijn.
Het aanbod aan informatie over dit park is echter zo gigantisch groot dat ik er bijna in verzuip.

Dus graag stel ik hier even een vrij algemene vraag:

Als wij maar twee dagen in Yellowstone zijn, waar kunnen we dan het beste naar toe rijden?
En wat mogen we bij ons allereerste bezoek echt niet missen?
Wegens mijn knieproblemen lopen wij geen hikes/trails meer, dus tips in die richting zijn niet echt nodig.
Meer het idee van welke kant van het park, of wat is een mooie plek om te logeren.
Ik wil wel graag naar Old Faithful, maar is dat ook een mooie kant van het park?

En welke overnachtingsplaats adviseren jullie: Canyon Village, Mammoth Hot Springs of misschien ergens anders?

Alvast bedankt voor jullie tips :thumbup:
16x USA / 30 staten
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Waar naar toe in Yellowstone?

Bericht door Felicitas »

Misschien heb je iets aan deze brochure over Accessibility in Yellowstone?

Vanuit de auto vond ik het deel langs de rivier tussen Fishing Bridge en Canyon Village erg mooi (Hayden Valley). Ook de North-East Entrance Road langs Lamar Valley is heel mooi om te rijden. Aan de noordzijde kun je vanaf de Upper Terrace Loop Drive bij Mammoth Hot Springs de terrassen vanuit de auto bewonderen. Verder is de weg tussen Madison en de Firehole Lake Drive mooi vanuit de auto. Neem dan ook de Firehole Lake Drive mee. Hier kun je letterlijk vanuit de auto de geysers zien.

Wat je zeker niet mag missen bij een allereerste bezoek? Het eerste wat in mij opkomt is dan het Upper Geyser Basin met o.a. Old Faithful en de Grand Canyon of the Yellowstone met de prachtige watervallen.
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hallo. Ben het helemaal met Felicitas eens. Wat zij aangeeft is inderdaad de moeite waard. Veel lezen, reisverslagen en dan keuzes maken wat je wilt en kunt zien.
Uit de auto kun je al een hele goede indruk krijgen van Yellowstone al is het de moeite waard sommige locaties even beter te gaan bekijken, zoals Old Faithful en de upper en lower falls. Van welke kant komen jullie Yellowstone binnen? aan de hand daarvan kun je een route uit zetten. Verder overnachten jullie in hotels of huren jullie een camper? In welke periode gaan jullie? Misschien is het wel handig dit voortaan te vermelden zodat er gerichter geregeerd kan worden.
Succes met de planning en voorbereiding. Groeten Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

We gaan begin september 2012, we komen vanaf de noordkant het park binnen (via de beartooth hwy) en we overnachten in h(m)otels.
16x USA / 30 staten
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

2 Dagen maar?

In elk geval overnachten bij Old Faithful. In de naaste omgeving daarvan zijn veel geysers en mooie gekleurde poeltjes te vinden.
Kun je wel korte stukjes wandelen? Vanaf OF is het ca. 2 km over 'n vlak pad naar de Morning Glorypool en onderweg kom je nog allerlei mooie geysers en poeltjes tegen.
Mooiste natuurfenomeen vond ik
Afbeelding
Voor dit uitzicht moet je wel een stukje lopen en tegen 'n heuvel opklimmen. Vanaf de officiele boardwalk zie je het zo mooi niet.
Dit ligt ook in dezelfde hoek als OF.

Verder overnachten in Canyon Village. Van daaruit kun je leuk wild spotten in Hayden Valley.
Het noorden van 't park vond ik wat minder. Leuk hoor die terrassen bij Mamoth, maar dat had ik in één keer gezien terwijl ik bij de geysers en de wildkant de hele tijd op en neer bleef rijden.

Grant Teton is ook leuk om doorheen te rijden en Jackson is het leukste plaatsje wat ik tot nu toe in de USA heb gezien: compact, westernstyle, met 'n centrum
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Ja, helaas maar twee dagen, maar dan krijgen we toch een indruk van het park, hoop ik.
Korte wandelingen is geen probleem, zo tot 5 km gaat nog wel.
Bedankt voor jullie goede tips zover, ik ga hier alvast mee aan de slag.
Erg mooie foto trouwens.
16x USA / 30 staten
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Je kunt het park wellicht ook letterlijk in twee delen, neem het noirdelijke deel de eerste dag en wellicht het zuidelijie deel op dag twee, afhankelijk van de resterende route of het volgende reisdoel...
Mijn favouriet is grand prismatic spring en de lamar valley naar cooke city, maar alles is smaakzaak, zoveel te zien daar :thumbup:
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door plume »

Ikzelf vond ook het Norris Geyser Basin de moeite waard en dan vooral het gedeelte Porcelain bassin. Maar waar je ook rijdt in dit park, overal vind je stops om te kijken. Met 2 dagen heb je echt geen tijd om te wandelen, je kunt dan hooguit wat korte stops maken en van viewpoint naar viewpoint rijden. Wijzelf waren er dit jaar 3 volle dagen (zie ons verslag 2011) misschien kan je hier wat uit halen. Het is een geweldig park waar ik graag nog eens naar toe zou gaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Naast de genoemde plaatsen is het West Thumb Geyser Basin ook een bezoekje wwaard. Erg leuk om te doen met een ranger omdat je hier op een klein oppervlak verschillende soorten vulkanische activiteiten hebt.
Misschien heb je ook iets aan ons 2004- en 2008 verslag (met in totaal 4 verschillende overnachtingsplaatsen). Wij hebben geen lange wandelingen gemaakt, het zwaarste was de Uncle Tom's Trail.
Heb je ook al op www.ontdek-amerika.nl gekeken?
De Rough Guide en de Lonely Planet voor Yellowstone en Grand Teton zijn beide ook heel prettig en nuttig.

Marianne
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Dank je wel, Marianne.
De site van Hans en Henriëtte heb ik al bij mijn verzameling reisverslagen staan (wie heeft dat niet?) en die van jullie voeg ik daar graag aan toe.
Ik heb nog heel wat door te spitten de komende maanden :read2:
16x USA / 30 staten
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Huh, ben ik nou gek aan het worden ??? :shock:
Ik dacht toch echt dat hier eerder een bericht van Markro stond en dat ik daar op geantwoord had???
Maar ik zie de berichten niet meer.

Of *twijfel...twijfel* was het dan toch in een ander topic?
Nee, volgens mij was het hier.
16x USA / 30 staten
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Tjonge, ik ben wel heel erg in de war vandaag.
Het is een ander topic waar Markro mij tipte over Yellowstone.

Excuses :oops:

Terug On Topic dan maar weer!
16x USA / 30 staten
Sarita
Amerika-newbie

Bericht door Sarita »

Ik had ook maar 2 volle dagen in Yellowstone en toch heel veel gezien en het was absoluut een hoogtepunt van mijn tijd in Amerika.
Indrukwekkendste vond ik de Grand Prismatic Spring, Yellowstone Grand Canyon en de bizons. Heel bijzonder om deze dieren van zo dichtbij te kunnen zien en in zulke grote getallen.

Mammoth Hot Springs vond ik ook mooi en indien mogelijk probeer op een ochtend langs Roaring Mountain te rijden, mooi gezicht. Old Faithful is indrukwekkend maar niet het hoogtepunt voor mij, het gebied erom heen heeft wel ook veel mooi kraakheldere pools met mooie kleuren.
patricbogaard
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door patricbogaard »

Ik zie dat veel tips al gegeven zij, maar misschien kan je nog wat halen uit ons verslag van vorig jaar (vanaf dag 3):
http://bogaardfamily.nl/2010_CanadaUSA.html

Wij waren met onze kinderen, dus hebben wel wandelingen gemaakt, maar niet al te ver.
Veel succes met plannen !
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Inmiddels hebben we besloten om 4 hele dagen in Yellowstone te blijven en ik heb daarom ook maar meteen de overnachtingen geregeld.
Veel accommodaties hebben nu al geen plaats meer, maar het is me toch gelukt om 4 nachten te reserveren.
Jammer genoeg zijn het de duurste kamers, ik had gewoon geen keus meer.
Wij verblijven 2 nachten in Canyon Lodge en daarna verhuizen we voor 2 nachten naar de Old Faithful Inn.
Ik verheug me nu al, nog maar 9 maandjes wachten :mrgreen:
16x USA / 30 staten
onderlegger
Amerikafan
Partner van: Brenda
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door onderlegger »

Liz schreef: Wij verblijven 2 nachten in Canyon Lodge en daarna verhuizen we voor 2 nachten naar de Old Faithful Inn.
:
Wij doen het omgekeerd en verblijven eerst 2 dagen in Old Faithfull Inn en daarna 2 dagen in Canyon Lodge. In Old Faithfull hebben we een kamer met gemeenschappelijke badkamer en in Canyon Lodge de king kamer in de frontier Cabins. Beiden zijn 100 dollar per nacht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer