Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis miss-usa: route 2012 Denver-Denver
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Reis miss-usa: route 2012 Denver-Denver
Dag Janneke,
Wij zaten dit jaar 2 weken in Yellowstone en 1 week in The Tetons. Echt geweldig om hier wat langer te zijn. Canyon is een prima uitvalsbasis.
Tips: je komt van Cody zie ik, je zou na Beartooth Highway ook nog een overnachting in Cooke City kunnen overwegen. 's Avonds heerlijk eten in Beartooth Cafe en 's ochtends vroeg op en wolven spotten in Lamar Valley (60% kans). Daarna lekker wandelen (Lamar Valley Trail) en door naar Canyon. Ook Roosevelt Lodge is een optie. Ga je niet aan de wandel, dan kun je ontbijten in Roosevelt Lodge en via Mammoth naar Canyon rijden...
Grand Teton: wij zaten in de Jackson Lake Lodge (5x) en Signal Mountain Lodge (3x). Beide zijn prima, de Jackson Lake Lodge ligt wat centraler. Het park is goed aan te rijden, dus beide prima vertrekpunten.
Weet niet of je onze website kent, hieronder de link: veel tips over dagwandelingen, eten, verblijf en wildlife.
Groet, Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Wij zaten dit jaar 2 weken in Yellowstone en 1 week in The Tetons. Echt geweldig om hier wat langer te zijn. Canyon is een prima uitvalsbasis.
Tips: je komt van Cody zie ik, je zou na Beartooth Highway ook nog een overnachting in Cooke City kunnen overwegen. 's Avonds heerlijk eten in Beartooth Cafe en 's ochtends vroeg op en wolven spotten in Lamar Valley (60% kans). Daarna lekker wandelen (Lamar Valley Trail) en door naar Canyon. Ook Roosevelt Lodge is een optie. Ga je niet aan de wandel, dan kun je ontbijten in Roosevelt Lodge en via Mammoth naar Canyon rijden...
Grand Teton: wij zaten in de Jackson Lake Lodge (5x) en Signal Mountain Lodge (3x). Beide zijn prima, de Jackson Lake Lodge ligt wat centraler. Het park is goed aan te rijden, dus beide prima vertrekpunten.
Weet niet of je onze website kent, hieronder de link: veel tips over dagwandelingen, eten, verblijf en wildlife.
Groet, Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
-
- Amerika-expert
ja, en er zijn heelwat activiteiten. een rafting bv, gezinsrafting, kan je niet op erg veel plaatsen doenJackson is inderdaad een heel gezellig plaatsje]
Jacques
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ben even een paar dagen weggeweest (Lille) en zie bij terugkomst nog meer goede tips!
@ vana: ik heb je routesuggesties voor Sheridan-Cody en Cody-Yellowstone genoteerd.
@Ferry: jullie hebben wel veel flinke wandelingen gemaakt zeg. Er zitten wel een paar kortere tussen die ik zeker even ga bestuderen.
We hebben onze accomodatie in Canyon Lodge al vastgelegd, dus een extra overnachting tussen Cody en Yellowstone zit er niet in. Maar Lamar Valley is zowiezo een aanrader?
Nu wordt ik ook wel heel nieuwsgierig naar Jackson, dus dat houd ik ook nog even in m'n achterhoofd.
groetjes
Janneke
@ vana: ik heb je routesuggesties voor Sheridan-Cody en Cody-Yellowstone genoteerd.
@Ferry: jullie hebben wel veel flinke wandelingen gemaakt zeg. Er zitten wel een paar kortere tussen die ik zeker even ga bestuderen.
We hebben onze accomodatie in Canyon Lodge al vastgelegd, dus een extra overnachting tussen Cody en Yellowstone zit er niet in. Maar Lamar Valley is zowiezo een aanrader?
Nu wordt ik ook wel heel nieuwsgierig naar Jackson, dus dat houd ik ook nog even in m'n achterhoofd.
groetjes
Janneke
-
- Amerika-ontdekker
Nog een paar weekjes en dan gaat het eindelijk gebeuren!
De definitieve route is nu als volgt.
1 zondag 24-6 aankomst Denver
2 maandag 25-6 Denver -> 's avonds naar Baseballgame
3 dinsdag 26-6 richting Custer , rechtstreeks
4 woensdag 27-6 Custer
5 donderdag 28-6 Custer
6 vrijdag 29-6 Custer
7 zaterdag 30-6 Sheridan → via devil’s tower
8 zondag 1-7 Sheridan-> Cody
9 maandag 2-7 vanuit Cody naar Yellowstone -> acc Canyon Lodge
10 dinsdag 3-7 Yellowstone →Canyon Lodge
11 woensdag 4-7 Yellowstone → Canyon Lodge
12 donderdag 5-7 Yellowstone, acc West Yellowstone
13 vrijdag 6-7 Yellowstone, acc West Yellowstone
14 zaterdag 7-7 Grand teton, acc Jackson
15 zondag 8-7 Grand Teton, acc Jackson
16 maandag 9-7 Grand Teton, acc. Jackson
17 dinsdag 10-7 richting Moab, overnachting ergens voorbij SLC
18 woensdag 11-7 Moab
19 donderdg 12-7 Moab
20 vrijdag 13-7 Moab
21 zaterdag 14-7 richting Denver
22 zondag 15-7 naar AMS
Badlands NP hebben we laten vallen. Ik denk dat we zo een aardig relaxte route hebben, voor ons doen.
groetjes
Janneke
De definitieve route is nu als volgt.
1 zondag 24-6 aankomst Denver
2 maandag 25-6 Denver -> 's avonds naar Baseballgame
3 dinsdag 26-6 richting Custer , rechtstreeks
4 woensdag 27-6 Custer
5 donderdag 28-6 Custer
6 vrijdag 29-6 Custer
7 zaterdag 30-6 Sheridan → via devil’s tower
8 zondag 1-7 Sheridan-> Cody
9 maandag 2-7 vanuit Cody naar Yellowstone -> acc Canyon Lodge
10 dinsdag 3-7 Yellowstone →Canyon Lodge
11 woensdag 4-7 Yellowstone → Canyon Lodge
12 donderdag 5-7 Yellowstone, acc West Yellowstone
13 vrijdag 6-7 Yellowstone, acc West Yellowstone
14 zaterdag 7-7 Grand teton, acc Jackson
15 zondag 8-7 Grand Teton, acc Jackson
16 maandag 9-7 Grand Teton, acc. Jackson
17 dinsdag 10-7 richting Moab, overnachting ergens voorbij SLC
18 woensdag 11-7 Moab
19 donderdg 12-7 Moab
20 vrijdag 13-7 Moab
21 zaterdag 14-7 richting Denver
22 zondag 15-7 naar AMS
Badlands NP hebben we laten vallen. Ik denk dat we zo een aardig relaxte route hebben, voor ons doen.
groetjes
Janneke
Laatst gewijzigd door miss-usa op 08 jun 2012, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Jammer van Badlands N.P. Naar mijn mening heb je er wel tijd voor, zeker als je op dag 3 van Denver al helemaal naar Custer zou rijden.
Je komt overigens op dag 8 al over US-14a door de Bighorn Mountains als je van Sheridan naar Cody rijdt, dus niet op dag 9.
Ik wens jullie een hele fijne reis.
Je komt overigens op dag 8 al over US-14a door de Bighorn Mountains als je van Sheridan naar Cody rijdt, dus niet op dag 9.
Ik wens jullie een hele fijne reis.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ook ik vind het jammer, dat je Badlands NP uit je programma hebt geschrapt. Persoonlijk vond ik het een heel mooi park. Als je drie volle dagen in Custer hebt, zou je de Badlands als dagexcursie van daaruit kunnen bezoeken. Op deze manier kun toch 4 nachten in hetzelfde hotel in Custer verblijven en hoef je niet van tevoren te beslissen of en zo ja op welke dag je Badlands NP gaat bezoeken.
Verder vind ik het een heel mooie route.
Verder vind ik het een heel mooie route.
-
- Amerika-ontdekker
We kunnen inderdaad altijd nog ter plekke bepalen of we wel of niet alsnog naar Badlands NP gaan. Dus wie weet...
-
- Amerika-ontdekker
We zijn nu al ruim een week weer terug. het was weer een superreis. De route was heel goed te doen. Uiteindelijk hebben we Badlands NP wel bezocht, was zeker de moeite waard!! Ik vond de paar dagen dat we in Yellowstone (Canyon Village) overnachtten echt een belevenis. 's avonds richting Hayden Valley om wild te spotten (samen met nog tientallen andere mensen
). De weg van Sheridan, via Cody, naar Yellowstone vond ik ook geweldig mooi.
Ook de I70 richting Moab, wow!!!
Het was wel erg warm, dus geen al te lange wandelingen gemaakt. De wandeling naar Delicate Arch kan ik iedereen aanraden.
De laatste nacht in stijl doorgebracht in een resort in Vail.
En tijdens de reis bedacht dat we over 2 jaar richting Seattle gaan en gedeelte Canada erbij gaan doen. Nu al zin in!!

Ook de I70 richting Moab, wow!!!
Het was wel erg warm, dus geen al te lange wandelingen gemaakt. De wandeling naar Delicate Arch kan ik iedereen aanraden.
De laatste nacht in stijl doorgebracht in een resort in Vail.
En tijdens de reis bedacht dat we over 2 jaar richting Seattle gaan en gedeelte Canada erbij gaan doen. Nu al zin in!!
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Haha 13 juli kwamen wij net aan in Moab uit Teton. Wij waren er dus net na jou. Maar in Teton waren we dus tegelijk. (4 juli reden we YNP in bij Beartooth en 9 juli naar Teton) Jackson Lodge leek me ook wel wat voor een andere keer, mooi uitzicht uit de Lodge.
Beartooth was prachtig he? En Badlands was Super mooi. Had jij nog helder weer bij Del Arch? Wij hadden wolken en dreigende luchten (ook wel apart) en op de terugweg zelfs regen (lekker fris). Maar het was overal erg warm, uitzonderlijk warm ook voor daar.
Beartooth was prachtig he? En Badlands was Super mooi. Had jij nog helder weer bij Del Arch? Wij hadden wolken en dreigende luchten (ook wel apart) en op de terugweg zelfs regen (lekker fris). Maar het was overal erg warm, uitzonderlijk warm ook voor daar.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerika-ontdekker
@Isis
Het was nog heel helder weer toen wij naar Delicate Arch liepen. We zijn om 8 uur 's morgens begonnen. Tegen de tijd dat we weer terug liepen rond 10.00 ( en het een stuk drukker werd) was ik blij dat we op dat moment niet meer naar boven hoefden te lopen. het was al weer bloedheet. De volgende dag ( de 13e) af en toe wat druppels en onweer in de verte. 's avonds wel meer regen.
Het was nog heel helder weer toen wij naar Delicate Arch liepen. We zijn om 8 uur 's morgens begonnen. Tegen de tijd dat we weer terug liepen rond 10.00 ( en het een stuk drukker werd) was ik blij dat we op dat moment niet meer naar boven hoefden te lopen. het was al weer bloedheet. De volgende dag ( de 13e) af en toe wat druppels en onweer in de verte. 's avonds wel meer regen.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Die 13 e juli gingen wij in de avond naar boven. Avond licht op Del Arch is supermooi maar met zon nog mooier. De dreigende lucht is ook bijzonder hoor.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 609 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 22 Reacties