Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sengéén: rondje Denver - Denver

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
sengéén
Amerika-newbie

Reis sengéén: rondje Denver - Denver

Bericht door sengéén »

In 2009 hebben we een rondje zuidwesten gedaan met ons gezin (met 2 puberjongens van 13 en 16), en nu willen we in 2012 het noordwesten met de camper verkennen. Mijn man en ik hebben in 1992 hier ook al rondgereisd. Wat vinden jullie van onderstaand schema:
1 13-7-2012 amsterdam-new york
2 14-7-2012 new york
3 15-7-2012 new york
4 16-7-2012 new york
5 17-7-2012 new york-denver
6 18-7-2012 denver-rocky mountain NP-------78
7 19-7-2012 rocky mountain NP----------------0
8 20-7-2012 rocky mountain NP-cheyenne----88 frontier days
9 21-7-2012 cheyenne-custer-------------------255
10 22-7-2012 custer------------------------------0
11 23-7-2012 custer------------------------------0
12 24-7-2012 custer-cody------------------------392
13 25-7-2012 cody-yellowstone NP--------------108
14 26-7-2012 yellowstone NP--------------------0
15 27-7-2012 yellowstone NP--------------------0
16 28-7-2012 yellowstone NP-grand teton NP--101
17 29-7-2012 grand teton NP--------------------0
18 30-7-2012 grand teton NP-salt lake city----299
19 31-7-2012 salt lake city-moab---------------234
20 1-8-2012 moab--------------------------------0
21 2-8-2012 moab--------------------------------0
22 3-8-2012 moab-denver-----------------------354
23 4-8-2012 denver-amsterdam----------------0, totaal 1909 mijl

Hebben jullie opmerkingen of tips, graag! We hebben nog niks geboekt, dus alles is nog mogelijk

Rianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Rondje Denver-Denver

Bericht door Rob »

Is er een speciale reden om via SLC te rijden, anders zou de route via Flaming Gorge NRA en Vernal ook een mooie route zijn.
Wij hebben deze route in 2009 (ook met een camper) gedaan
Zie: http://www.robenannie.nl/Reisverslag2009.html dag 19 en 20
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een mooie route! Wij reden in 2008 wel via SLC naar Moab, via de I70. Dit is ook een prachtige weg, zie ons reisverslag voor foto's. De route via Flaming Gorge is echter ook mooi.

Een extra dag Yellowstone zou wel mooi zijn, maar ik zou niet weten waar je die vandaan zou kunen halen.
Misschien is het handig om RMNP voor het laatst te bewaren zodat je niet die lange dag vlak voor vertrek hebt? Heb je nog tijd om de camper in te leveren?

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Inderdaad een mooie route. :thumbup:

Jullie rijden in één dag van Custer naar Cody. Is dat niet erg ambitieus met een camper? Je rijdt door de Bighorn Mountains en dat schiet niet erg op. Je hebt m.i. niet genoeg tijd voor Devils Tower en Canyon Overlook in Bighorn Canyon N.R.A. Misschien kan Rob als ervaringsdeskundige daar iets meer over vertellen.

RMNP aan het eind is misschien ook beter, omdat je dan meer aan de hoogte gewend bent.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Wij zijn net terug van een soortgelijk rondje, echter zonder Moab (hebben we op een eerdere reis bezocht) en met een gewone auto. Het is inderdaad een heel mooi rondje, maar ik vind, dat je soms nogal lange afstanden in hebt zitten. Zeker met een camper is Custer-Cody en Moab-Denver nogal ambitieus. Ook sluit ik me bij de tips van de rest aan, wat betreft een extra dag in Yellowstone, het opnemen in de route van Devils Tower en Bighorn Canyon en Salt Lake City vervangen door Flaming Gorge.
Ook ik zie echter niet zo snel waar je die extra dagen vandaan zou moeten halen. Ik zou daarom voorstellen, om New York te schrappen en de dagen, die je daar gepland had, hiervoor te besteden.
Het totaal aantal mijlen, wat je had berekend, kun je trouwens rustig met zo een duizend mijl ophogen. Wij hebben tijdens ons drieweekse rondje al 2837 mijl gereden en wij zijn zoals gezegd niet in Moab geweest, maar een stuk verder noordelijk langsgekomen. Vergeet niet, dat je niet altijd de directe weg neemt en dat je ook op 'rustdagen' vaak nog aardig wat mijlen maakt. Zo hebben wij tijdens onze 'rustdagen' in Grand Teton en Yellowstone nog altijd tussen de 60 en de 100 mijl afgelegd. Hetzelfde geldt voor de twee dagen in de Black Hills.
Wil je meer weten over onze precieze route en onze belevenissen daar zo, kijk dan eens op onze site:
http://www.franziskaenklaas.waarbenjij. ... lId=320305
Succes met de verdere planning en heel veel voorpret toegewenst! Groetjes,
Franziska
sengéén
Amerika-newbie

Bericht door sengéén »

Dank jullie wel voor jullie reacties.
@Rob: goeie tip. Wij zijn in 1992 al in SLC geweest en we hoeven daar eigenlijk niet terug naar toe, dus Vernal lijkt ons een beter alternatief voor de tussenstop onderweg naar Moab.
@Marianne/@swissdutchie: ons lijkt het leuk om de frontier days te bezoeken, maar deze beginnen pas echt op 20 juli. Wanneer we RMNP naar achteren verschuiven (wat inderdaad misschien wel beter/logischer) is, dan zijn we al rond de 17e in Cheyenne en missen we de frontier days. Of vinden jullie deze niet de moeite waarde om daar in ons schema rekening mee te houden? We zijn nl. wel gebonden aan vertrek rond 13 juli.
@Old faithfull/@swissdutchie: ja, er zitten inderdaad een paar lange reisdagen in. Echter wanneer we 's morgens vroeg vertrekken, lijkt het me wel te doen. In 2009 hebben in het zuidwesten ook wel eens een lange reisdag gehad. Wij vonden het prettiger om een paar dagen op een zelfde plek te blijven en dan maar af en toe een langere reisdag voor lief te nemen.
@ @swissdutchie: New York schrappen is natuurlijk een optie, maar dit is voor ons de 'al' de 4e keer dat we naar de USA gaan, maar we zijn nog nooit in New York geweest, terwijl deze stad toch echt hoog op ons lijstje staat. Ook de kinderen willen hier heel graag eens naar toe, dus vandaar.

Hebben jullie ook nog tips of adviezen hoe de dagen in te vullen ? Wat mogen we beslist niet missen ? M.n. RMNP en Custer zijn voor ons gebieden waar we nog weinig van weten.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor tips is een goede tip en dat is reisverslagen lezen :lol:
Je vindt ze hier viewtopic.php?f=16&t=12012 allemaal op een rij maar ook in het zuidwestentopic heb je zo'n rij viewtopic.php?f=36&t=11994 en het inter regionaal topic heeft ook nuttige reizen viewtopic.php?f=8&t=11996
Wij hebben in 2003 en 2011 genoemde gebieden bezocht onze verhalen kan je behalve via bovengenoemde linken ook op onze eigen website lezen: http://www.robenannie.nl/
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

De Frontier Days zijn erg leuk. Een van de hoogtepunten is de dagelijkse rodeo, maar die is in 2012 van 21 tot 29 juli, dus dan zijn jullie op de 20ste net een dag te vroeg. Op 21 juli is er wel een Grand Parade 's morgens. Hier het schema van alle onderdelen van de Frontier Days in 2012.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Leuke route en al prima overdacht, maar toch best veel km in 17 dagen; wij hebben eenzelfde vooruitzicht en vertrekken al 3 weken eerder en zijn echt 27 dagen daar. Onderaan heb ik de link gezet van mijn topic, hierin heb ik al veel info en tips gekregen voor de route die deels vergelijkbaar is met die van jou. Ik plan echter wat minder km per dag in.
Ga je in Custers niet naar Badlands en/of Wind Cave?
Mij lijken die dagen Custers - Cody echt heel ver... en door de bergen. Heb je al gekeken naar km-ers en rijtijden??? Volgens mij is de zuivere rijtijd al ronde 8-9 uur met auto.
Ik zou ook even kijken naar die laatste rijdag. Wat eerder in Denver aankomen is niet gek.
Succes met plannen en voorpret bij ons hebben de pubers er al echt zin in.

Vaak zie je dat mensen op de terugreis naar New York gaan. Dan heb je minder last van de jetleg terug.

Voor het boeken van de camper zou ik niet te lang wachten want de vroegboekkorting verloopt het einde van de maand.

Waar mijn topic staat:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=31715
In mijn handtekening ook het blog in voorbereiding met de planning.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer