Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis R en L: reisadvies Amerika Noord- en Zuidwesten

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis R en L: reisadvies Amerika Noord- en Zuidwesten

Bericht door Steve & Patty »

Hoi Ralph en Lenny,

Graag gedaan. Marianne heeft inderdaad wel gelijk dat het lastig wordt i.v.m. de huurauto om in Canada te stoppen en dan ligt Glacier NP (ondanks dat het de moeite waard is) voor volgend jaar niet op een praktische route.

Ik zou indien je wilt gaan hiken wel de tijd pakken voor Grand Teton en zorgen om voorbereid te zijn om eventueel over sneeuw te hiken. Indien jullie nog tips willen voor wandelingen, dan kan ik altijd wel wat aanbevelen al moet ik dan wel even jullie ervaring en voorkeur weten.

Wat betreft de Grand Canyon kan ik zeker de North Rim aanbevelen, zoals Marianne al zij is het hemelsbreed maar grofweg 10 kilometer, maar met de auto zul je helemaal om de canyon heen moeten rijden. De North Rim biedt een prachtige lodge, we zijn hier in 2010 verbleven (Forever Lodging, http://foreverlodging.com/lodging.cfm?PropertyKey=181)) De South Rim biedt meer toerisme en derhalve ook meer aanbod (hotels, eten, toeristische attracties). Echter heb je bij de North Rim Lodge ook alles, restaurant, terras (bar) etc. en het is allemaal heel erg netjes, mooi en romantisch en ook geschikt voor kinderen.

Ik ben het verder met Marianne eens dat jullie Page moeten overwegen om twee redenen, de Horseshoe bend en de Antelope Canyon (en wellicht nog meer redenen, maar dit zijn prachtige natuurverschijnselen). Beide zijn (voor mij als hobbyfotograaf) onmisbaar!

Ik heb hieronder enkele hotels/motels opgeschreven die wij bij de parken hebben gebruikt, ik zal ook even het luxe niveau proberen aan te geven.

Death Valley NP: Hotel Stove Pipe Wells Village (**): Bezocht in 2006. Basic motel, onze kamer was verder helemaal schoon, het blijft echter wel 'the desert!', dus alles is hier groot zo ook de spinnen, kakkerlakken en de raven die zich daaraan voldoen. Je kunt hier aardig eten en het is echt een 'budget' slaapplaats. Wij kwamen hier om 22.00 aan, hebben wat gegeten, geslapen en zijn om 08.00 weer vertrokken. 's Avonds veel ongedierte buiten (let wel, de kamer was clean!), 's ochtends geen ongedierte want de raven waren erg actief (netjes opgelost dus).

Yosemite NP: Bezocht in 2006: Yosemite View Lodge, El Portal (***): Leuke accomodatie, alles was erg netjes en restaurant en lunch bij het hotel. Je bent snel in het park vanuit El Portal (West entrance) en relatief snel in de Yosemite Valley.

Yosemite NP: Bezocht in 2010: Curry Village Tent Cabins: Hier kan je niet echt een ster aangeven, het is immers een tent met frame. Je kunt perfect staan in de tent (ik ben 1.90m), de bedden zijn redelijk (het blijft een tent!) en niet zo groot. Waar doe je het dan voor zou je zeggen, want goedkoop zijn ze niet? De locatie is namelijk werkelijk adembenemend en je ademt hier dan ook echt 'Yosemite'. De voorzieningen hier zijn goed, toiletten, douches (schoon, goede regelmatige schoonmaak), general goods store, pizzastore, restaurant en meer eettentjes (hamburger, salades, sandwiches).

Grand Canyon NP: Bezocht in 2010: Forever Lodging, North Rim Lodge (****): Perfecte accomodatie, prachtige houten cabins met mooie houten inventaris. Dit was voor ons tot nog toe de mooiste lodge die we in 3 roadtrips hebben gehad. De locatie van het hoofdgebouw is prachtig, ga eens lekker op het terras zitten daar en neem je favoriete drankje en geniet van de zonsondergang!

Zion NP: Vrienden van ons bezocht in juli 2011: Zion Lodge, de enige lodge in Zion (***): Mooie lodge, mooie locatie! Je kunt hier lodges nemen en hotelrooms, beide zijn een goede keuze al past een lodge meer bij de omgeving!

Bryce Canyon NP: Bezocht 2010: Bryce View Lodge (**1/2): Top locatie, net als alle andere hotels/motels hier in de buurt. Veel dingen te doen hier, winkels, restaurants, shows, etc. De lodge zelf is perfect bevallen, wel basic, maar toch, schoon en alles wat wij nodig hadden.

Yellowstone NP: Bezocht 2010: Canyon Lodge and Cabins (meerdere ratings, afhankelijk van cabin, ** t/m ****). Wij hebben gekozen voor de goedkoopste cabins, Frontier cabins. Dit ware ruime cabins, met verwarming (het is 's nachts koud in Yellowstone, bevroren ramen op 4 juli 2010 in de ochtend op de auto). Wederom was alles overigens netjes en schoon (het voornaamste!) met genoeg voorzieningen bij de lodge, zoals lunch, restaurantjes en winkeltjes. Bij een Yellowstone souvenir shop verkopen ze hier overigens special collection dekens van Yellowstone, hier ligt m'n vriendin nog altijd met veel plezier onder voor de tv in de winter ;-).

Verder hebben we de hotels in de stadjes (buiten de NP's) allemaal via Hotwire geboekt, we hebben tot op heden in drie roadtrips alles buiten de NP's via Hotwire geboekt en dit is nog nooit tegengevallen. We hebben twee keer via andere sites geboekt en beide keren was het erg slecht... (Priceline.com).

In Nederland ben ik voor mijn werk vaak gewend om in zakelijke 4 of 5 sterren hotels te overnachten, maar op een roadtrip door de USA spenderen wij (mijn vriendin en ik) liever ons geld aan andere zaken als dure hotels in NP's. Wij zitten verder dan ook graag 'dicht bij de natuur'. Natuurlijk is voor iedereen diens conformtvereiste of standaardniveau anders (zo zouden wij nooit kamperen in een tentje), maar heb ik getracht een wat algemene blik op de plekken te geven waar we hebben overnacht. Meestal spendeer je weinig tijd op de kamer en zolang alles netjes is (schone bedden, schone badkamer, geen vlekken, goed gestofzuigd, etc.) voldoet het goed aan onze verwachtingen.

Als je nog graag tips wilt over wandelingen, dan kan ik wat ervaringen delen.
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
R en L
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door R en L »

Hallo allemaal,

Dankzij jullie allemaal en vooral ook Steve en Patty denken we de route eindelijk te hebben gevonden!!!
Deze is als volgt:

Dag 1: LA - Pismo
Dag 2: Pismo - Monterey
Dag 3: Monterey - Yosemite NP
Dag 4: Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP - Sequoia & Kings Canyon NP
Dag 6: Sequoia & Kings Canyon NP
Dag 7: Sequoia & Kings Canyon NP - Death Valley NP (overnachting Stove Pipe Wells of Furnace Creek)
Dag 8: Death Valley NP via Badwater (vanaf Furnace Creek zuidwaarts volgen, Badwater Road)en wordt de US178 - Zion NP
Dag 9: Zion NP
Dag 10: Zion NP - Grand Canyon North Rim NP
Dag 11: Grand Canyon NP North Rim
Dag 12: Grand Canyon NP North Rim
Dag 13: Grand Canyon NP – via Page - Bryce Canyon NP
Dag 14: Bryce Canyon NP
Dag 15: Bryce Canyon NP – Capitol Reef NP -
Dag 16: Capitol Reef NP – Salt Lake City
Dag 17: Salt Lake City - Grand Teton NP
Dag 18: Grand Teton NP
Dag 19: Grand Teton NP- Yellowstone NP
Dag 20: Yellowstone NP
Dag 21: Yellowstone NP -
Dag 22: Yellowstone NP
Dag 23: Yellowstone NP – Grand Teton NP
Dag 24: Grand Teton NP – Salt lake City

Hebben jullie wellicht nog tips mbt hotels/motels bij de betreffende parken? Wat zijn jullie ervaringen met deze hotels/motels en hoe ver van te voren moeten we deze boeken?

Verder viel het ons op dat de vliegtickets duur zijn. Dit komt omdat we landen in LA, en vertrekken vanaf Salt Lake City.
Hebben jullie hier nog tips voor? Is het bijvoorbeeld goedkoper om via een reisbureau/ANWB de tickets te kopen?
Alle tips zijn echt welkom! Hartstikke bedankt! :thumbup:

Groetjes,
Ralph en Lenny
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Afhankelijk van wat jullie plannen zijn is 2 volle dagen Grand Canyon wel wat veel. Ik zou dan liever meer tijd voor Yosemite uittrekken, zeker in juni als de watervallen op hun mooist zijn. Iets meer tijd in Yosemite betekent ook dat je meer de gelegenheid hebt om de drukte te ontlopen. Ik zou in het park gaan zittne (in de vlalie) en direct gaan boeken (annuleren kan altijd nog). Reserveren kan via www.yosemitepark.com .
In Kings Canyon hebben wij in 2006 in een cabin in Grant Grove gezeten. Mooie locatie. Wij hebben vandaaruit de Kings Canyon scenic Byway gereden. Als je daar naar toe wilt is overnachten bij Cedar Grove ook een mogelijkheid, het ligt prachtig. Met de lodges in Sequoia NP heb ik geen ervaring.
Een andere mogelijkheid voor de laatste nacht GC is een overnachting in Page, dat geeft je iets meer tijd voor de omgeving daar.
In DV heb ik alleen ervaring met Furnace creek ranch (kamers en cabins) Ligt prima ten opzichte van de meeste bezienswaardigheden en meer keuze aan restaurants.
Voor Zion is de lodge prachtig, maar Springdale ligt tegen het park aan en heeft ook mooie accommodatie. Ik ben een groot fan van de Desert Pearl Inn. Qua prijs vergelijkbaar met de lodge, maar meer luxe en een zwembad en andere voorzieningen. Maar niet de sfeer van het park natuurlijk.
Bij Bryce heb ik alleen ervaring met de campgorund bij Ruby's. In september zit ik in de lodge in het park, lijkt me prachtig zo dicht aan de rim. Tijdig boeken is wel nodig daar (zelfde site als voor de GC north rim). Vlak buiten het park heb je ook voldoende mogelijkheden, zoals de Best Western.
Grand Teton: wij zaten in 2008 een nacht in Jackson en een nacht in het park (Signal Mountain Lodge). Er zijn prachtige lodges in het park (Jenny Lake, Jackson Lake), maar erg prijzig. Colter Bay is goedkoper.
In Yellowstone kun je centraal gaan zitten (Canyon) of op meerdere plaatsen. Zie ons 2008-verslag. Het enige in het park wat mij niet aanspreekt is Grant Village (sfeerloos). Zie www.xanterra.com voor de mogelijkheden.

Marianne
R en L
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door R en L »

Hoi Marianne,

Wederom dank voor al je informatie! We zullen zeker je opmerking mbt Grand Canyon en Yosemite overwegen. De rest zal niets meer wijzigen.
Thanks voor de accommodatie, gaan we ons nu vol op storten!
Misschien handig om te weten: we willen gaan van 1 juni t/m 25 juni 2012. Dit voor eventuele tips voor vliegtickets.

Groetjes,
Ralph en Lenny
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

R&L schreef:
Verder viel het ons op dat de vliegtickets duur zijn. Dit komt omdat we landen in LA, en vertrekken vanaf Salt Lake City
Ook ik ben aan het kijken voor vliegtickets in juni 2012 en de tickets vanaf SLC zijn inderdaad duurder. Je zou kunnen overwegen om terug te rijden naar Las Vegas. Je hebt dan ws voor de auto ook geen drop off kosten, maar wel weer een extra (rij)dag. Ik ben er nog niet uit wat wij gaan doen. Ik ga eerst de prijzen van de tickets een tijdje volgen.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Steve & Patty
Amerikafan
Contacteer:

Nici schreef:
R&L schreef:
Verder viel het ons op dat de vliegtickets duur zijn. Dit komt omdat we landen in LA, en vertrekken vanaf Salt Lake City
Ook ik ben aan het kijken voor vliegtickets in juni 2012 en de tickets vanaf SLC zijn inderdaad duurder. Je zou kunnen overwegen om terug te rijden naar Las Vegas. Je hebt dan ws voor de auto ook geen drop off kosten, maar wel weer een extra (rij)dag. Ik ben er nog niet uit wat wij gaan doen. Ik ga eerst de prijzen van de tickets een tijdje volgen.

Nici
Briljante opmerking Nici, ik had vooruitlopend hierop al eens wat rekenwerk bekeken en zie het volgende:

Connections.be
DUS - LAS en SLC - DUS = 912 euro pp Air France
BRU - LAS en SLC - BRU = 740 euro pp Air Canada

Het advies van een medeforumlid om misschien een dag langer vakantie te houden en terug te rijden naar Las Vegas is zo gek nog niet, je bespaart dan minimaal 250 dollar (National) of 500 dollar (Alamo en anderen) op de One-way fee omdat je de auto elders inlevert en je bespaart fors op je vliegreis. Een ticket kost nu voor:

BRU - LAS en LAS - BRU = 560 euro pp Air Canada

Je bespaart nu 2 x 180 euro op het ticket = 360 euro
Je bespaart minimaal (koers heden) 175 euro aan One-way Fee, of als je elders huurt 350 euro.

Totaal besparing is minimaal 535 euro, of (indien niet National) 710 euro.

Ik denk dat je hiervoor makkelijk een extra overnachting (bij vliegveld Las Vegas 60 dollar voor 4 sterren?) en de tank benzine (60 dollar?) eruit hebt.
2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Volgens mij heb je dan wel op de heenvlucht een stop zonder overstap in Montreal en een stop met overstap in Toronto. Of heb jij een andere vlucht gevonden?

Overigens kun je van mening zijn dat dit nadeel minder groot is dan het financiële voordeel.
Groet,

Old Faithful
Steve & Patty
Amerikafan
Contacteer:

Daar had ik inderdaad over heen gekeken, dat is dus blijkbaar het nadeel van het feit dat er geen avondvlucht van Montreal naar Las Vegas gaat inderdaad... Als je op 31 mei vliegt dan kan je de avondvlucht nog pakken naar Las Vegas, moet je je wel zien te vermaken voor 6 uur op de luchthaven in Montreal...

Toegegeven, het is níét ideaal, dan kunnen Ralph en Lenny even kijken wat voor hun zwaarder weegt inderdaad, de besparing of minder lang op het vliegveld moeten doorbrengen...

Sorry R & L, blijkbaar is het toch niet helemaal halleluja :?
2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Ik ga er wel vanuit dat er nog vluchten bij gaan komen die via een ander vliegveld in Amerika gaan ipv via een vliegveld in Canada. Op dit moment zijn er nl. nog weinig maatschappijen die op LV vliegen, dus ik denk wel dat er nog vluchten bijkomen. Nog even geduld dus. Of zit ik helemaal mis met deze gedachte?
Nico
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer