Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis R en L: reisadvies Amerika Noord- en Zuidwesten

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
R en L
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis R en L: reisadvies Amerika Noord- en Zuidwesten

Bericht door R en L »

Hallo,

We weten niet zeker of we in de juiste categorie zitten, maar omdat we meerdere staten gaan bezoeken, hebben we onze vraag hier geplaatst.

We zijn al een tijdje het forum aan het volgen en hebben met veel interesse jullie reisverslagen e.d. gelezen.
Volgend jaar juni willen we graag voor de 2e keer op vakantie gaan naar Amerika. We willen 21 dagen rondrijden en verschillende Nationale Parken en andere bezienswaardigheden bezoeken.
We zijn echter aan het twijfelen over de route die we moeten aanhouden. Zouden jullie ons op weg kunnen helpen bij het samenstellen van onze route?
Ook in verband met het zo efficient mogelijk inrichten van onze tijd.

We willen graag de volgende Nationale Parken / bezienswaardigheden bezoeken:
Highway 1 tussen LA en San Francisco, inclusief Monterrey Aquarium
Yosemite NP
Sequoia NP
Death Valley
Grand Canyon
Hoover dam
Bryce Canyon
Grand Teton NP
Yellowstone NP
Mount Rushmore

We twijfelen nog waar we willen landen en weer willen vertrekken.
Zoals gezegd willen we graag 21 dagen in Amerika doorbrengen. Het boeken van de vliegtickets en motels gaat ons waarschijnlijk wel lukken, aangezien we al veel info van het forum hebben gehaald. Het gaat ons echt om de volgorde en meest efficiente manier van reizen.

In ieder geval alvast hartelijk dank voor jullie hulp en moeite! :thumbup:

Mochten jullie meer info nodig hebben, dan leveren we dit zo snel mogelijk!

Groetjes,
Ralph en Lenny
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reisadvies Amerika Noord en Zuidwesten

Bericht door Old Faithful »

Allereerst hartelijk welkom op het forum.

Ik ben bang dat dit te hoog gegrepen is. Ik denk niet dat het gaat lukken om alles in een reis van drie weken te krijgen. Je kunt daar het beste achter komen door de reis van dag tot dag uit te schrijven. Bijvoorbeeld;
1 Aankomst in San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Yosemite
4
Bekijk eens hoe ver je dan komt.

Ik zie op het eerste gezicht twee mogelijkheden:
- Het zuidwesten met de genoemde parken maar zonder Yellowstone en Mount Rushmore.
- Beginnen in Denver of Salt Lake City met RMNP, Mount Rushmore, Yellowstone, Grand Teton (of omgekeerd) en afhankelijk van waar je gaat eindigen een aantal
parken in het zuidwesten.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
shutterbug
Amerika-ontdekker

Re: Reisadvies Amerika Noord en Zuidwesten

Bericht door shutterbug »

Ik sluit me aan bij de voorgaande poster, ik denk dat dit wel heel veel is voor 21 dagen.
Wij hebben ongeveer hetzelfde gedaan in 2009 (maar dan met Arches/Canyonlands en Page i.p.v. Grand Teton en Mt.Rushmore).
Wij hadden toen 28 dagen en hebben een aantal heel lange reisdagen (In 1 dag van Yellowstone naar de west ingang van Yosemite gereden bv) moeten maken.
Prachtige vakantie, maar wel het gevoel gehad dat we op sommige plaatsen veel te kort zijn geweest om ze echt te kunnen waarderen.
R en L
Amerika-ontdekker

Re: Reis R en L: reisadvies Amerika Noord- en Zuidwesten

Bericht door R en L »

Alvast bedankt voor jullie reacties!
We zullen sowieso mnt.Rushmore links laten liggen denk ik, ook vanwege ervaringen van anderen die er zijn geweest.
In principe willen we de steden LA en SF gebruiken voor te overnachten, en niet om daar een aantal dagen te verblijven.
Dit hebben we 4 jaar geleden al ruimschoots gedaan, vandaar dat we deze gebruiken als overnachtingssteden tussen de bestemmingen in zeg maar.
Vandaar dat we dachten het wel te kunnen redden in 21 dagen.

Zijn er nog bestemmingen die op ons lijstje staan die in jullie ogen geschrapt kunnen worden?
We zijn meer 'fan' van de meer noordelijk gelegen natuurparken als Yosemite en Yellowstone.
We willen echter per se de H1 en de noordelijke natuurparken bezoeken.
Kunnen we dan wel de noordelijke parken/de H1 en bijvoorbeeld een uitstap naar de Grand Canyon, en een dagje Las Vegas in die 21 dagen maken?
Dan laten we de overige parken zoals Sequioa NP/Bryce etc links liggen.
Of is het meer raadzaam om de H1 te schrappen?

Sorry voor de vele vragen, maar jullie hebben het zelf meegemaakt en kunnen dit beter beoordelen!
Nogmaals dank!
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hallo Ralph en Lenny, Ben het met de vorige schrijvers eens denk dat dit te hoog gegrepen is, jullie willen te veel in te weinig dagen. Dit hangt natuurlijk ook af van hoe jullie reizen en wat jullie willen. Hou je van alleen afstanden rijden en of wil je ook lopen en tijd nemen om sommige dingen te zien. Mijn advies zou zijn een splitsing te maken. Een trip in het zuidwesten (California, Arizona en Utah, start LA en vertrek Las Vegas) of midden zuidwesten (Utah, Colorado en Wyoming, start Las Vegas en vertrek Salt Lake City of Denver) Zelfs dan zijn de 21 dagen nog te kort. Zou adviseren een kaart te pakken en te markeren wat jullie willen zien en zet een route uit met Google maps. Dan weet je hoeveel miles het is en hoeveel tijd het kost. Zo te lezen zijn jullie al een keer in de USA geweest, weet niet waar en wat jullie gedaan hebben, maar vergis je niet in de afstanden. De tijd dat je reist ben je kwijt om dingen te bekijken of mee te maken. Voor ons is de kunst met zo weinig miles zoveel mogelijk te zien. Succes met de planning / voorbereiding en t.z.t. zien wij het reisschema wel verschijnen. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
R en L
Amerika-ontdekker

Bericht door R en L »

Zijn we weer met wat meer info: :wink:
Ik heb een concept opgesteld van onze reis. Voorlopig zijn het 21 dagen, mede afhankelijk van mijn werkgever kan dit nog 25 worden.

dag 1: Aankomst vliegveld LAX, 1 overnachting
dag 2: H1 van LA naar SF, 1 overnachting
dag 3 t/m 6 Yosemite NP, 3 overnachtingen
dag 6 t/m 8 Sequoia NP, 2 overnachtingen
dag 8 t/m 10 Death Valley NP, 2 overnachtingen
dag 10 t/m 11 Las Vegas, 1 overnachting
dag 11 t/m 12 Grand Canyon, 1 overnachting
dag 12 t/m 13 wederom Las Vegas, 1 overnachting
dag 13 t/m 14 van Las Vegas naar Salt Lake City, 1 overnachting in SLC
dag 14 t/m 16 Grand Teton NP, 2 overnachtingen
dag 16 t/m 21 Yellowstone NP, 5 overnachtingen
dag 21 naar Airport Salt lake City

Het is een strakke planning, maar ik hoop nog 4 dagen erbij te krijgen waardoor er iets meer ruimte ontstaat. Wat vinden jullie van deze opzet?
We houden trouwens van rijden, de natuur is daar immers heel erg mooi. In Canada hebben we 2 jaar geleden heel veel gereden, BV Banff naar Jasper etc.
Dus we draaien onze handen niet om voor 6 a 7 uren rijden op een dag. We hebben veel gereist met de greyhound bus in het verleden, en dat is echt heel vermoeiend. We wandelen ook heel erg graag, vandaar de iets langere bezoeken aan Yosemite en Yellowstone.
Ik hoor graag jullie mening! :thumbup:
Laatst gewijzigd door R en L op 04 aug 2011, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In 21 dagen zul je inderdaad iets moeten laten vallen. LA ligt uit de route, maar de Grand Canyon ook.

Met beide er in kun je zoiets doen:
1 LA
2 LA - Pismo Beach
3 Pismo Beach - SF
4 SF - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite - Lee Vining
7 Lee Vining - Death valley
8 Death valley - Las Vegas
9 Las Vegas - Grand Canyon
10 Grand Canyon - Page
11 Page - Bryce
12 Bryce - Zion
13 Zion
14 Zion - SLC
15 SLC - Grand Teton
16 Grand Teton
17 Grand Teton - Yellowstone
18 Yellowstone
19 Yellowstone
20 Yellowstone
21 Yellowstone - SLC

Hier kan natuurlijk nog in geschoven worden. Ik heb Zion toegevoegd hoewel je die niet genoemd hebt. Ik weet ook niet wat jullie al bezocht hebben, of zijn jullie alleen in de steden geweest?
In 2004 en in 2008 hebben wij ook Yellowstone en Yosemite gecombineerd, misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

Marianne

Ik zie dat je net zelf een route hebt geplaatst, zal ik ook even bekijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jouw route is niet gek, alleen in 1 dag van LA naar SF via de kustroute is te veel. Dan zou ik in SF starten als je zo weinig tijd voor de kust neemt.
Van de GC weer terug naar Las vegas? Waarom dan niet de oostelijke route nemen? Dan kun je de east rim nog bezoeken en je hebt geen dubbele stukken. Je zou dan nog via Bryce kunnen rijden.

Marianne
R en L
Amerika-ontdekker

Bericht door R en L »

Dag Marianne,

Bedankt voor je tips! Als ik 4 dagen meer te besteden heb, zal ik sowieso 1 dag langer doen over de H1. Deze hebben we 4 jaren geleden maar deels kunnen rijden, en die was zo ontzettend mooi! Monterey zijn we toen ook geweest, en natuurlijk de vele golfbanen en optrekjes van Clint Eastwood niet te vergeten :)

Verder is jouw tip om over de oost zijde naar boven te rijden idd niet gek. Las Vegas trekt ons niet echt, maar 1 avond willen we wel meemaken!
Zou dus zonde zijn om daar 2 keer te blijven om alleen maar te overnachten.
De grote steden zoals SF en LA hebben we 4 jaren geleden al bezocht, 1 week per stad. We hebben toen bijna 3 maanden gereist van Oost naar West.
Helaas waren de NP's niet allemaal even toegankelijk vanwege de sneeuw..... Vandaar onze interesse in Yosemite en Yellowstone.
Ik ga eens kijken hoe het concept er uit komt te zien na het toepassen van jouw voorstel Marianne. Daar ga ik morgen mee aan de slag, en dat zal ik dan posten! Nogmaals dank!

Groetjes,
Ralph
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

R en L schreef: dag 14 t/m 16 Grand Teton NP, 2 overnachtingen
dag 16 t/m 21 Yosemite NP, 5 overnachtingen
Ik neem aan dat je hier Yellowstone N.P. bedoelt?

De route van Marianne lijkt me prima. Als alternatief zou je kunnen overwegen van Page voor 3 overnachtingen naar Moab en dan naar SLC te rijden. Je krijgt dan Arches N.P., Canyonlands N.P., Dead Horse Point S.P. en een bliksembezoek aan Monument Valley i.p.v. Bryce N.P. en Zion N.P.

Een ander alternatief is van Bryce naar Torrey en dan naar SLC rijden. Je mist dan Zion N.P. maar krijgt daar de prachtige UT12 en Capitol Reef N.P. voor terug. Bij deze optie zou je 1 dag aan Yellowstone N.P. toe kunnen voegen in vergelijking met het schema van Marianne.

Groet,

Old Faithful
R en L
Amerika-ontdekker

Bericht door R en L »

Old Faithful schreef:
R en L schreef: dag 14 t/m 16 Grand Teton NP, 2 overnachtingen
dag 16 t/m 21 Yosemite NP, 5 overnachtingen
Ik neem aan dat je hier Yellowstone N.P. bedoelt?

De route van Marianne lijkt me prima. Als alternatief zou je kunnen overwegen van Page voor 3 overnachtingen naar Moab en dan naar SLC te rijden. Je krijgt dan Arches N.P., Canyonlands N.P., Dead Horse Point S.P. en een bliksembezoek aan Monument Valley i.p.v. Bryce N.P. en Zion N.P.

Een ander alternatief is van Bryce naar Torrey en dan naar SLC rijden. Je mist dan Zion N.P. maar krijgt daar de prachtige UT12 en Capitol Reef N.P. voor terug. Bij deze optie zou je 1 dag aan Yellowstone N.P. toe kunnen voegen in vergelijking met het schema van Marianne.

Bedankt Old Faithful!
We gaan eens goed kijken wat de verschillende parken inhouden en wat ons het meeste aantrekt.
We proberen morgen en anders zaterdag een concreter overzicht te posten hier. Tips zijn en blijven altijd welkom!
En Yosemite moet inderdaad Yellowstone zijn, ik heb het inmiddels gewijzigd! Nog bedankt daarvoor!

gr,
Ralph
R en L
Amerika-ontdekker

Bericht door R en L »

Hallo allemaal,

Na intensief lees- onderzoeks, en googlewerk zijn we tot het volgende schema gekomen:

21 dagen
1 LA / Pismo Beach (wellicht)
2 LA / Pismo Beach - Monterey
3 Monterey – Yosemite NP
4 Yosemite
5 Yosemite – Sequoia NP
6 Sequoia NP
7 Sequoia NP – Las Vegas
8 Las Vegas - Grand Canyon
9 Grand Canyon – Bryce canyon
10 Bryce canyon – Capitol Reef NP
11 Capitol Reef – Salt Lake City
12 Salt Lake City – Grand Teton
13 Grand Teton
14 Grand Teton
15 Grand Teton – Noord Yellowstone
16 Yellowstone
17 Yellowstone
18 Yellowstone
19 Yellowstone
20 Yellowstone – Grand Teton
21 Grand Teton – SLC

Indien 24 dagen:

1 LA / Pismo beach (wellicht)
2 LA / Pismo Beach – Monterey
3 Monterey – Yosemite NP
4 Yosemite
5 Yosemite – Sequoia NP
6 Sequoia NP
7 Sequoia NP – Las Vegas
8 Las Vegas - Grand Canyon
9 Grand Canyon – Zion NP
10 Zion Np – Bryce canyon
11 Bryce canyon – Capitol Reef NP
12 Capitol Reef – Salt Lake City
13 Salt Lake City – Grand Teton
14 Grand Teton
15 Grand Teton
16 Grand Teton – Noord Yellowstone
17 Yellowstone
18 Yellowstone
19 Yellowstone
20 Yellowstone
21 Yellowstone
22 Yellowstone
23 Yellowstone – Grand Teton
24 Grand Teton - SLC

Afhankelijk van de aankomsttijd in Los Angeles, overnachten we in LA of in Pismo Beach (3 uur verder).

We zijn ons bewust van de lange reistijd tussen Sequoia NP en Las Vegas. We zien Las Vegas echt alleen als tussenstop, dus is voor ons niet zo belangrijk.

Graag horen we wat jullie van ons reisschema vinden. Feedback mag altijd!!

In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Ralph en Lenny
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hallo Ralph en Lenny,

Ik mis Death Valley in beide routes, of wil je daar doorheen rijden tussen Sequoia en Las Vegas? Ik zou dan in het park overnachten, en dan misschien de volgende dag al iets verder richting GC als jullie Las Vegas toch niet hoeven te zien.
Ik begrijp dat jullie vooral voor Yellowstone gaan, maar dan nog vind ik - zeker bij de 2e route - de verdeling van de tijd over de parken wel wat scheef. Het is echt jammer van parken als de Grand Canyon, Zion en Bryce om er zo snel langs te rijden. GC - Bryce is een lange dag, hoewel het wel kan maar een overnachting in Page geeft je voor zowel de GC als voor Bryce wat meer tijd.
Mischien is het ook nog een idee om van Las Vegas (of death Valley) naar Zion te gaan, dan GC North Rim, en dan via Bryce en Capitol Reef naar het noorden.

Marianne
R en L
Amerika-ontdekker

Bericht door R en L »

Hoi Marianne,

Death valley zullen we bezoeken wanneer we van Sequoia naar LV gaan. Ergens moeten we iets laten vallen.... :cry:
Wat betreft het schema indien we 24 dagen gaan heb je gelijk. Het schema is enigszins aangepast:

Indien 24 dagen:

1 LA / Pismo beach (wellicht)
2 LA / Pismo Beach – Monterey
3 Monterey – Yosemite NP
4 Yosemite
5 Yosemite – Sequoia NP
6 Sequoia NP
7 Sequoia NP – Las Vegas
8 Las Vegas - Zion NP
9 Zion NP
10 Zion NP – Grand Canyon
11 Grand Canyon
12 Grand Canyon - Bryce Canyon
13 Bryce Canyon - Capitol Reef NP
14 Capitol Reef NP - SLC
15 SLC - Grand Teton
16 Grand Teton
17 Grand Teton
18 Grand Teton - Noord Yellowstone
19 Yellowstone
20 Yellowstone
21 Yellowstone
22 Yellowstone
23 Zuid Yellowstone – Grand Teton
24 Grand Teton - SLC

Ik ga ervan uit dat we 24 dagen kunnen, dus volgens mij is de verdeling al een stuk beter.
Van Grand Canyon naar Bryce gaan we zeker redden, we hebben al veel langere stukken gereden. We zullen vroeg vertrekken, hebben we ook nog een mooie zonsopgang :thumbup:
Wellicht dat we 1 dag Grand Teton kunnen laten vallen voor Bryce of Capitol Reef NP?
Of zoals je al zei: Sequoia NP - Death Valley ipv Las Vegas, en van Death Valley naar Zion NP?

Hoor graag of dit al een stuk realistischer is!
Bedankt!

Gr,
R en L
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Hoi Ralph En Lenny,

Uit jullie eerste posts heb ik veelal begrepen dat jullie erg veel houden van de Nationale Parken en daar ook graag meerdere dagen in willen verblijven! Ik heb eens gekeken naar jullie reisschema en heb nog wellicht iets interessants toegevoegd wat zeker het overwegen waard is, namelijk Glacier National Park. Dit wordt door veel Amerikanen zelf samen met Yellowstone en Yosemite als het mooiste NP beschreven van de 'lower 48 states'. Ik weet natuurlijk niet hoe bedreven jullie zijn als wandelaars, maar indien jullie veel van hiken houden is het wellicht de moeite om nog een extra dag in Yosemite te verblijven. Dan kunnen jullie Upper Yosemite Falls Trail & Half Dome Trail beide wandelen.

Wij hebben zelf al twee keer de Highway 1 van LA naar SF gereden en namen hier meestal twee overnachtingen, één in Pismo Beach en één in Monterey. Indien je namelijk van de prachtige omgeving wilt genieten, heb je die tijd nodig of je moet er echt doorheen haasten. Maar plaatsen als Santa Monica (vernieuwde leuke en kleinschalige centrum), Morro Bay, Santa Barbara, de verschillende mooie vuurtorens, Pfeiffer State Beach & Park, Big Sur en Monterey & Carmel (17-mile drive) verdienen iets meer tijd denk ik en dan noem ik er een paar andere nog niet eens op. Je kunt dan de ochtend dat je naar Yosemite rijdt het mooie aquarium in Monterey bezoeken.

In Zion NP zouden jullie die dag wellicht mooi kunnen gebruiken om Angels Landing te lopen, die wandeling zal je nog lang bij blijven of je kunt een dagwandeling in de Narrows gaan wagen.

In Grand Canyon kan ik absoluut de North Rim aanbevelen, we hebben daar in het Canyon Lodge geslapen (8 maanden van te voren gereserveerd!!!) en de Upper Kaibab Trail gelopen, ook weer prachtig!

Wellicht is het de moeite om Bryce Canyon wat extra tijd te geven indien je daar wilt gaan wandelen, maar een leuke wandeling van één uur moet goed te doen zijn en brengt je al snel in close up met de Hoodoos.

Over Capitol Reef kan ik uit eigen ervaring helaas niks zeggen, tja... ook wij hadden 'maar' 4 weken voorgaand jaar voor onze roadtrip.

Van Grand Teton en Yellowstone zal je niet snel genoeg krijgen! Al ben ik het wellicht eens met de andere forumleden dat de tijdsverdeling ietwat scheef is en een forse nadruk op Yellowstone ligt. Het is zeker een prachtig gebied, maar aangezien alles mooi is aangelegd (goede wegen, goede bereikbaarheid) betwijfel ik of het echt nodig is om hier vier of vijf dagen door te brengen. Wij hebben hier zelf twee dagen doorgebracht en hadden zelfs in één dag van 's ochtends 6 uur tot 's avonds 7 uur het hele park goed gezien en de extra dag gebruikt voor een mooie wandeling.

Voor onszelf staat volgend jaar Glacier NP op de planning, maar van de mensen die we spraken in Yosemite, Yellowstone, Great Smokey Mountains, Washington, Grand Canyon, Shenandoah en meer hadden het altijd over Glacier NP! Er is zelfs een mooie blu-ray documentaire van gemaakt door National Geographic en na het zien van deze snappen we nu ook waarom...

Ik heb een klein voorstel gedaan voor jullie en zelfs nog een dag over gehouden, (tot 23), meer als eye-opener en advies wellicht en dan kunnen jullie eens googlen of het voor jullie ook de moeite waard is wellicht. Hoe dan ook, welke keuze je ook maakt, het is altijd mooi en prachtig!!!

Groetjes,
Steve

Dag 1: LA - Pismo
Dag 2: Pismo - Monterey
Dag 3: Monterey - Yosemite NP
Dag 4: Yosemite NP
Dag 5: Yosemite - Sequoia & Kings Canyon NP
Dag 6: Sequoia & Kings Canyon NP
Dag 7: Sequoia & Kings Canyon NP - Death Valley NP
Dag 8: Death Valley NP - Zion NP
Dag 9: Zion NP
Dag 10: Zion NP - Grand Canyon NP
Dag 11: Grand Canyon NP
Dag 12: Grand Canyon NP - Bryce Canyon NP
Dag 13: Bryce Canyon NP - Capitol Reef NP
Dag 14: Capitol Reef NP - Salt Lake City
Dag 15: Salt Lake City - Grand Teton NP
Dag 16: Grand Teton NP
Dag 17: Grand Teton NP - Yellowstone NP
Dag 18: Yellowstone NP
Dag 19: Yellowstone NP
Dag 20: Yellowstone NP
Dag 21: Yellowstone NP - Glacier NP
Dag 22: Glacier NP
Dag 23: Galcier NP
Dag 23: Glacier NP - Calgary
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Glacier NP is prachtig, maar het ligt uit de route, daarom zal het hier niet genoemd zijn. Beginnen in de VS en eindigen in Canada is met de autohuur niet mogelijk.

R&L, zijn jullie nu uitgegaan van de North Rim?

Marianne
R en L
Amerika-ontdekker

Bericht door R en L »

Marianne,Steve & Patty,

Wederom bedankt voor jullie reactie! We hadden Glacier inderdaad niet overwogen in verband met de afstand.
Over een aantal jaren gaan we weer terug naar Canada op vakantie, en dan nemen we deze uiteraard mee!
De rest van de route ziet er goed uit. We zullen inderdaad een aantal dagen yellowstone laten vallen, zeker als jullie al daar zijn geweest en het op waarde kunnen inschatten!
Welke parken zouden we daarvoor in de plaats nemen? Toch een volle dag Bryce, en eventueel Mnt Rushmore ( ik hoor tegenstrijdige berichten van kennissen)?

@ Steve en Patty: Mag ik van jullie weten welke hotels/motels jullie hebben gebruikt, en of jullie deze kunnen aanbevelen? Dan wordt de zoektocht naar hotels/motels wat makkelijker, we hebben voor sommige parken weinig tijd om te boeken als we al in juni gaan. We gaan zelf over 3 weken naar Zuid Afrika voor 1 maand, en dan wil ik al sommige accommodaties geboekt hebben. Alvast bedankt voor de input :thumbup:

@Marianne: Bedoel je met de North Rim de Noordzijde van de Grand Canyon of de route die we gaan gebruiken van Zuid naar Noord? Sorry voor deze misschien domme vraag :oops: Wat vond je van de nieuwe route? Denk zelf dat we de route van Steve en Patty nemen, en i.p.v. Glacier 1 dag extra nemen in Bryce en Mnt Rushmore. Wellicht heb je een ander idee? Vind het fijn dat je altijd eerlijk je mening geeft, jij bent er immer geweest! Thanks! :)

Groetjes,
Ralph en Lenny
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hallo Ralph en Lenny,

De meeste mensen gaan naar de South Rim van de Grand Canyon, je zit dan aan de zuidkant van de Colorado river. De noordkant van de kloof is hemelsbreed maar een paar kilometer verder, maar over de weg is dat ruim 300 km. In jullie route is zowel de North Rim als de South Rim een mogelijkheid om te bezoeken Voor de south rim (gebruik Grand Canyon Village bij googlemaps) rij je vanuit Las Vegas richting Williams en dan een stukje naar het noorden. Daarna rij je via de east rim (het oostelijke deel van de south rim) naar Page en Bryce Canyon.

Ik stelde de North voor omdat het waarschijnlijk iets korter is in jullie route; je rijdt van van Las Vegas naar Zion, en dan via Kanab en Jacob Lake langs de AZ 67 naar het zuiden. De north Rim is veel rustiger dan de South rim, maar heeft minder voorzieningen. Als je daar naar toe zou willen, moet je tijdig boeken voor de lodge, via http://grandcanyonlodgenorth.com/

Je hebt voor Bryce aan 1 nacht genoeg als je er aan het begin van de middag bent en ook een ochtend hebt. Voor grand teton is 1 dag wel voldoende.
Jullie missen Page nu, hoewel je er nog wel langs zou kunnen rijden.

Marianne
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Martin & Marianne schreef: Voor grand teton is 1 dag wel voldoende.

Marianne
R en L zeggen dat ze enorm van wandelen houden, dan lijkt mij 1 dag toch wel wat weinig!
Kijk eens op www.grand.teton.national-park.com/hike.htm#day

Je kan hier ongelooflijk mooi wandelen. Neem hier jullie tijd voor.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, daar heb je gelijk in. Maar er zijn naturlijk veel meer mooie parken om te hiken. In juni is er op de hoger gelegen gebieden in GT wellicht ook nog te veel sneeuw?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer