Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Karin1978: Rondreis september 2011
Karin1978: Rondreis september 2011
Hallo allemaal,
Ook dit jaar hebben we besloten dat we weer naar de USA gaan.
Dit keer willen we graag naar Yellowstone. Ik heb al vast een opzetje gemaakt voor onze reis.
We zouden het erg fijn vinden als jullie je mening er over zou willen geven.
Sommige dagen is het wat langer rijden, maar dat vinden we geen bezwaar.
Natuurparken vinden we erg mooi, maar van uitgebreid wandelen houden we niet zo van.
Wel maken we korte wandelingen van ongeveer een uur, hoog uit 2 uur.
Het begin zijn we nog niet helemaal over uit optie 1 is:
Dag 1: Amsterdam - San Francisco - rijden naar richting Yosemite (tioga pass)
Dag 2: Tioga Pas - via Mono Lake via insterstate 50 richting Wendover (mijn vriend wilt graag een race bij wonen op de zoutvlaktes)
Of
Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Wendover
Verder is de route hetzelfde
Dag 3: Wendover ( race bij wonen)
Dag 4: Wendover via Craters of the Moon naar Idoho Falls
Dag 5: Idaho Falls via Jackson en Grand Teton naar Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone via Tower Jaction, Cody, Powell naar Sharidon
Dag 9: Sharidon via Devils Tower naar Rapid city
Dag 10: Rapid City (crazy horse, mount rushmore)
Dag 11: Rapid city via Alliance, Scotsbluff naar Estes Park
Dag 12: Estes Park
Dag 13: Estes Park via Nederland naar Denver (bezoek Eliitch Gardens (iemand daar ooit geweest?))
Dag 14: Denver - Moab
Dag 15: Moab - Arches
Dag 16: Moab - Ergens gaan raften op de colorado (iemand een leuke tip hiervoor?)
Dag 17: Moab naar Santa Fe
Dag 18: Santa Fe - Albuquerque
Dag 19: Albuquerque - Sedona
Dag 20: Sedona - Scotsdale
Dag 21: Scotsdale
Dag 22: Scotsdale
Dag 23: Scotsdale - Phoenix - Amsterdam
Het eerste deel van de reis heb ik een duidelijker beeld van alle dingen die er te doen zijn vanaf Moab ben ik het overzicht een beetje verloren.
We willen de laatste paar dagen van de vakantie in een leuke plaats verblijven, waar het lekker weer is.
We willen rond de 14 weg gaan, is het weer dan nog oke? In Yellowstone geen sneeuw en in Phoenix nog lekker weer?
Wie heeft er nog tips en of adviezen voor ons?
Niets staat nog vast dus alles is nog mogelijk.
Alvast bedankt!
groetjes Stefan en Karin
Ook dit jaar hebben we besloten dat we weer naar de USA gaan.
Dit keer willen we graag naar Yellowstone. Ik heb al vast een opzetje gemaakt voor onze reis.
We zouden het erg fijn vinden als jullie je mening er over zou willen geven.
Sommige dagen is het wat langer rijden, maar dat vinden we geen bezwaar.
Natuurparken vinden we erg mooi, maar van uitgebreid wandelen houden we niet zo van.
Wel maken we korte wandelingen van ongeveer een uur, hoog uit 2 uur.
Het begin zijn we nog niet helemaal over uit optie 1 is:
Dag 1: Amsterdam - San Francisco - rijden naar richting Yosemite (tioga pass)
Dag 2: Tioga Pas - via Mono Lake via insterstate 50 richting Wendover (mijn vriend wilt graag een race bij wonen op de zoutvlaktes)
Of
Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Wendover
Verder is de route hetzelfde
Dag 3: Wendover ( race bij wonen)
Dag 4: Wendover via Craters of the Moon naar Idoho Falls
Dag 5: Idaho Falls via Jackson en Grand Teton naar Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone via Tower Jaction, Cody, Powell naar Sharidon
Dag 9: Sharidon via Devils Tower naar Rapid city
Dag 10: Rapid City (crazy horse, mount rushmore)
Dag 11: Rapid city via Alliance, Scotsbluff naar Estes Park
Dag 12: Estes Park
Dag 13: Estes Park via Nederland naar Denver (bezoek Eliitch Gardens (iemand daar ooit geweest?))
Dag 14: Denver - Moab
Dag 15: Moab - Arches
Dag 16: Moab - Ergens gaan raften op de colorado (iemand een leuke tip hiervoor?)
Dag 17: Moab naar Santa Fe
Dag 18: Santa Fe - Albuquerque
Dag 19: Albuquerque - Sedona
Dag 20: Sedona - Scotsdale
Dag 21: Scotsdale
Dag 22: Scotsdale
Dag 23: Scotsdale - Phoenix - Amsterdam
Het eerste deel van de reis heb ik een duidelijker beeld van alle dingen die er te doen zijn vanaf Moab ben ik het overzicht een beetje verloren.
We willen de laatste paar dagen van de vakantie in een leuke plaats verblijven, waar het lekker weer is.
We willen rond de 14 weg gaan, is het weer dan nog oke? In Yellowstone geen sneeuw en in Phoenix nog lekker weer?
Wie heeft er nog tips en of adviezen voor ons?
Niets staat nog vast dus alles is nog mogelijk.
Alvast bedankt!
groetjes Stefan en Karin
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Karin1978: Rondreis september 2011
Als ik het goed uitreken zitten jullie vanaf 18 september in Yellowstone NP hou er dan wel rekening mee dat veel overnachtingsplaatsen in het park (cabins, hotels, campgrounds) dan al gesloten zijn je zal dus mogelijk uit moeten wijken naar bijvoorbeeld West Yellowstone.
Dat klopt we zouden dan 18-9 in Yellowstone aankomen en de 21ste weer vertrekken.
Ik dacht dat de meeste hotels en andere faceliteiten open waren tot eind september.
Maar dit is niet zo?
Ik dacht dat de meeste hotels en andere faceliteiten open waren tot eind september.
Maar dit is niet zo?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie: http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/o ... edates.htm voor de sluitingsdata van de verschillende hotels en cabins.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou kiezen voor optie 1. Las Vegas - Wendover is 600km/8u. Dat is te doen.
Ik zou na een lange en vermoeiende vliegreis en het "gedoe" op het vliegveld (immigration, koffers ophalen en auto ophalen) niet nog eens een heel eind in het donker gaan rijden. San Fransisco - Wendover is via de Tioga Pass 1200 km. En m.n. het stuk door Yosemite zal niet zo heel erg opschieten.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Ik zou na een lange en vermoeiende vliegreis en het "gedoe" op het vliegveld (immigration, koffers ophalen en auto ophalen) niet nog eens een heel eind in het donker gaan rijden. San Fransisco - Wendover is via de Tioga Pass 1200 km. En m.n. het stuk door Yosemite zal niet zo heel erg opschieten.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
swissdutchie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Er zijn in de tweede helft van september inderdaad al een aantal accommodaties / kampeerterreinen gesloten in Yellowstone, maar er is ook nog voldoende open. Wij komen ook pas op 19 september in het park aan en hadden geen problemen om accommodatie te vinden. De website voor alle accommodaties in het park is:
http://www.yellowstonenationalparklodges.com/
Hier kun je alle accommodaties bekijken en reserveren. Wacht daar echter niet te lang mee, want de lodges in het park zijn relatief snel vol. Als je later toch moet annuleren of de reservering verplaatsen is dat niet zo erg, want je kunt de gemaakte reserveringen gratis weer annuleren.
http://www.yellowstonenationalparklodges.com/
Hier kun je alle accommodaties bekijken en reserveren. Wacht daar echter niet te lang mee, want de lodges in het park zijn relatief snel vol. Als je later toch moet annuleren of de reservering verplaatsen is dat niet zo erg, want je kunt de gemaakte reserveringen gratis weer annuleren.
We hebben inmiddels 2 hotels in Yellowstone gereserveerd, een in de oldfaithfull lodge en een bij marmothspring.
De 3de overnachting was al vol geboekt, alleen de dure kamers waren nog over. Dus even in de gaten houden.
Toch neig ik er naar om in San Francisco te beginnen, ik denk dat de route veel mooier is dan als je vanaf Las Vegas begint.
Ik zou dan graag over de Sonora Pass of Tioga Pass en dan verder via interstate 50 richting Ely willen gaan. Daar overnachten
en dan om de volgende dag rond 10 uur in wendover te zijn.
Heeft iemand deze route al eens gereden een van de 2.
Welke is mooier? Of gevarieerder? Iemand ervaring?
De 3de overnachting was al vol geboekt, alleen de dure kamers waren nog over. Dus even in de gaten houden.
Toch neig ik er naar om in San Francisco te beginnen, ik denk dat de route veel mooier is dan als je vanaf Las Vegas begint.
Ik zou dan graag over de Sonora Pass of Tioga Pass en dan verder via interstate 50 richting Ely willen gaan. Daar overnachten
en dan om de volgende dag rond 10 uur in wendover te zijn.
Heeft iemand deze route al eens gereden een van de 2.
Welke is mooier? Of gevarieerder? Iemand ervaring?
-
swissdutchie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Hoi Karin,
Waar had je de derde nacht in Yellowstone gepland? Het loont bij de parklodges vaak wel om later nog een keer te kijken of zelfs om Xanterra op te bellen. Er worden namelijk vaak accommodaties geannuleerd. Niet alle vrij gekomen kamers verschijnen echter op de website en dus is bellen vaak de betere optie, al is dat voor ons in Europa natuurlijk wat moeizamer en duurder.
Let wel, dat sommige van de goedkopere cabins in bij voorbeeld Canyon Lodge half september al dicht zijn. Daar zul je dus ook met wachten geen goedkopere accommodaties meer vinden. Onze voorkeur ging eerst naar Canyon uit, omdat het zo centraal gelegen is. Maar ook ons waren de kamers / cabins die half september nog open en beschikbaar zijn te duur. We zijn daarom uitgeweken naar de Lake Lodge. Een andere optie is om net buiten het park te overnachten. Als alternatief voor Mammoth Hot Springs kun je Gardiner overwegen. Dat ligt echt net buiten de parkgrens. Ook West Yellowstone is evt. een optie. Wil je alvast een eindje op weg richting het noordoosten, dan zou je ook in Silver Gate of Cooke City kunnen overnachten.
Je vraag over het traject San Francisco - Wendover kan ik helaas niet beantwoorden. Daar ben ik helaas niet bekend.
Waar had je de derde nacht in Yellowstone gepland? Het loont bij de parklodges vaak wel om later nog een keer te kijken of zelfs om Xanterra op te bellen. Er worden namelijk vaak accommodaties geannuleerd. Niet alle vrij gekomen kamers verschijnen echter op de website en dus is bellen vaak de betere optie, al is dat voor ons in Europa natuurlijk wat moeizamer en duurder.
Let wel, dat sommige van de goedkopere cabins in bij voorbeeld Canyon Lodge half september al dicht zijn. Daar zul je dus ook met wachten geen goedkopere accommodaties meer vinden. Onze voorkeur ging eerst naar Canyon uit, omdat het zo centraal gelegen is. Maar ook ons waren de kamers / cabins die half september nog open en beschikbaar zijn te duur. We zijn daarom uitgeweken naar de Lake Lodge. Een andere optie is om net buiten het park te overnachten. Als alternatief voor Mammoth Hot Springs kun je Gardiner overwegen. Dat ligt echt net buiten de parkgrens. Ook West Yellowstone is evt. een optie. Wil je alvast een eindje op weg richting het noordoosten, dan zou je ook in Silver Gate of Cooke City kunnen overnachten.
Je vraag over het traject San Francisco - Wendover kan ik helaas niet beantwoorden. Daar ben ik helaas niet bekend.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik ken de Sonora Pass niet maar hij is ongetwijfeld prachtig. Van de Tioga Pass weet ik dat hij prachtig is. Houd er rekening mee dat zo'n pas niet erg bevorderlijk is voor je gemiddelde snelheid.
Voor de Tioga Pass komt daar de rit door de drukke Yosemite Valley nog bij.
Ik zou zeker niet doorrijden naar Ely, maar na de pas, welke dan ook, meteen naar het noorden gaan en via I-80 verder. En 's morgens heel vroeg vertrekken.
BronWikipedia schreef:The highway over the pass is extremely steep (up to 26% in some locations), narrow and winding between Kennedy Meadows on the west side and Leavitt Meadows on the east. The route is not recommended for vehicles or vehicle combinations that are unusually wide, heavy or long.[4]
Voor de Tioga Pass komt daar de rit door de drukke Yosemite Valley nog bij.
Ik zou zeker niet doorrijden naar Ely, maar na de pas, welke dan ook, meteen naar het noorden gaan en via I-80 verder. En 's morgens heel vroeg vertrekken.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn in 2008 van SF via Yosemite naar Yellowstone gereden; misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Je hoeft in Yosemite niet door de vallei te rijden als je de Tioga Pass neemt.
De Sonora Pass ken ik niet, wel de CA88. Ook mooi, en dan kun je ook een stuk van de goudzoekersroute (CA49) meenemen. Zie daarvoor ons 2006-verslag (via het 2008-verslag te vinden).
Marianne
Je hoeft in Yosemite niet door de vallei te rijden als je de Tioga Pass neemt.
De Sonora Pass ken ik niet, wel de CA88. Ook mooi, en dan kun je ook een stuk van de goudzoekersroute (CA49) meenemen. Zie daarvoor ons 2006-verslag (via het 2008-verslag te vinden).
Marianne
Hallo Allemaal,
Inmiddels hebben we de tickets geboekt!
De reis is wel wat veranderd in het begin en aan het eind.
We starten de reis in Seattle en eindigen in Los Angeles.
Zo zal de route er ongeveer uit gaan zien:
dag 1: Amsterdam - Seattle
dag 2: Seattle verkennen
dag 3: boorttocht naar San Juan
dag 4: Seattle - Olympic NP - Aberdeen
dag 5: Aberdeen - via de 84 - Hermiston of La grande
dag 6: Hermiston of La grande - craters of the moon NP
dag 7: Craters of the moon - wendover
dag 8: wendover - richting jackson
dag 9: aankomst jackson
dag10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone via Tower Jaction, Cody, Powell naar Sharidon
Dag 13: Sharidon via Devils Tower naar Rapid city
Dag 14: Rapid City (crazy horse, mount rushmore)
Dag 15: Rapid city via Alliance, Scotsbluff naar Estes Park
Dag 16: Estes Park
Dag 17: Estes Park via Nederland Moab
Dag 18: Moab - Arches
Dag 19: Moab - Ergens gaan raften op de colorado (iemand een leuke tip hiervoor?)
Dag 20: Moab naar Santa Fe
Dag 21: Santa Fe - Albuquerque
Dag 22: Albuquerque - Sedona
Dag 23: Sedona - Scotsdale
Dag 24: Los Angeles
Dag 25: Los Angeles
Dag 26: Los Angeles
dag 27: Los Angeles - Amsterdam
Vanaf Moab zullen we denk beslissen of we nog zin hebben om nog af te zakken naar New Mexico en Sedona.
Misschien dat we dan al wel richting Los Angeles gaan.
Wat vinden jullie van deze reis?
Hebben jullie nog tips of andere leuke dingen die we niet mogen missen?
Inmiddels hebben we de tickets geboekt!
De reis is wel wat veranderd in het begin en aan het eind.
We starten de reis in Seattle en eindigen in Los Angeles.
Zo zal de route er ongeveer uit gaan zien:
dag 1: Amsterdam - Seattle
dag 2: Seattle verkennen
dag 3: boorttocht naar San Juan
dag 4: Seattle - Olympic NP - Aberdeen
dag 5: Aberdeen - via de 84 - Hermiston of La grande
dag 6: Hermiston of La grande - craters of the moon NP
dag 7: Craters of the moon - wendover
dag 8: wendover - richting jackson
dag 9: aankomst jackson
dag10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone via Tower Jaction, Cody, Powell naar Sharidon
Dag 13: Sharidon via Devils Tower naar Rapid city
Dag 14: Rapid City (crazy horse, mount rushmore)
Dag 15: Rapid city via Alliance, Scotsbluff naar Estes Park
Dag 16: Estes Park
Dag 17: Estes Park via Nederland Moab
Dag 18: Moab - Arches
Dag 19: Moab - Ergens gaan raften op de colorado (iemand een leuke tip hiervoor?)
Dag 20: Moab naar Santa Fe
Dag 21: Santa Fe - Albuquerque
Dag 22: Albuquerque - Sedona
Dag 23: Sedona - Scotsdale
Dag 24: Los Angeles
Dag 25: Los Angeles
Dag 26: Los Angeles
dag 27: Los Angeles - Amsterdam
Vanaf Moab zullen we denk beslissen of we nog zin hebben om nog af te zakken naar New Mexico en Sedona.
Misschien dat we dan al wel richting Los Angeles gaan.
Wat vinden jullie van deze reis?
Hebben jullie nog tips of andere leuke dingen die we niet mogen missen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Karin,
Voor Olympic NP heb je weinig tijd, welk deel van het park wil je bezoeken?
De tijd voor Yellowstone is ook erg kort, als ik het goed begrijp heb je daar nu maar 1 volle dag, hoe wou je dat invullen? Ik zou daar nog een nacht bij doen als het nog kan.
Marianne
Voor Olympic NP heb je weinig tijd, welk deel van het park wil je bezoeken?
De tijd voor Yellowstone is ook erg kort, als ik het goed begrijp heb je daar nu maar 1 volle dag, hoe wou je dat invullen? Ik zou daar nog een nacht bij doen als het nog kan.
Marianne
Voor Yellowstone hebben we 2 volle dagen en de derde zouden we nog voor de helft kunnen gebruiken.
Wij zijn niet zulke wandelaars, we vinden het wel leuk om een wandelingtje van max. een uur te maken.
Maar daar zal het ook wel bij op houden. Dus we denken dat we er wel genoeg aan hebben. Maar als dit niet het geval is, zijn
we flexibel genoeg om iets anders te laten gaan. Dus dat komt wel goed denk ik.
Veel tijd hebben we inderdaad niet voor olympic NP, had op de route planner gezin dat het 5 1/2 uur rijden was naar Aberdeen.
Dus dacht dan rijden we rond om Olympic park en stoppen zo af en toe bij een mooi punt. We zullen waarschijnlijk alleen een stukje wandelen in
het regenwoud. Dat leek ons wel leuk. Maar het is geen must om daar heen te gaan, het leek ons een mooie route.
Dus als jullie andere leuke ideeen hebben die op de route liggen mag dat ook
Wij zijn niet zulke wandelaars, we vinden het wel leuk om een wandelingtje van max. een uur te maken.
Maar daar zal het ook wel bij op houden. Dus we denken dat we er wel genoeg aan hebben. Maar als dit niet het geval is, zijn
we flexibel genoeg om iets anders te laten gaan. Dus dat komt wel goed denk ik.
Veel tijd hebben we inderdaad niet voor olympic NP, had op de route planner gezin dat het 5 1/2 uur rijden was naar Aberdeen.
Dus dacht dan rijden we rond om Olympic park en stoppen zo af en toe bij een mooi punt. We zullen waarschijnlijk alleen een stukje wandelen in
het regenwoud. Dat leek ons wel leuk. Maar het is geen must om daar heen te gaan, het leek ons een mooie route.
Dus als jullie andere leuke ideeen hebben die op de route liggen mag dat ook
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nadeel van Olympic NP is dat je alleen maar bomen ziet als je er rond rijdt, als je wat meer van het park wil zien zal je toch echt de verschillende wegen die het park ingaan moeten nemen nadeel is dat het allemaal doodlopende wegen zijn dus je moet weer terug naar de US-101.
Zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2006.html dag 6 tot en met 10 voor onze bevindingen van dit park.
Aberdeen is trouwens een zeer troosteloos en vervallen plaatsje waar niets te beleven is.
Zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2006.html dag 6 tot en met 10 voor onze bevindingen van dit park.
Aberdeen is trouwens een zeer troosteloos en vervallen plaatsje waar niets te beleven is.
Rob,
Heb net het verslag zitten lezen.
Leuk geschreven! Het park lijkt me erg mooi alleen ik denk dat we te veel zouden moeten gaan wandelen om echt er iets van te zien.
Zou het misschien een idee zijn om alleen naar Neah Bay te rijden en dan via de 101 naar beneden te zakken.
Wij hebben vorig jaar de 101 een heel stuk in Calafornia gevolgd en dat vonden we zo ontzettend mooi.
De foto's van het strand waren ook heel mooi in jullie verslag! Maar denken jullie als we alleen een klein wandelingetje in regenwoud maken en
voor de rest langs het water gaan rijden en een strand wandelingetje maak dat het haalbaar is in een dag? Of kunnen we het beter laten varen en iets anders er van maken? Aberdeen had ik alleen gekozen voor dat ik dacht dat het aan te rijden is, het maakt niet zo veel uit waar we stoppen.
Heb net het verslag zitten lezen.
Leuk geschreven! Het park lijkt me erg mooi alleen ik denk dat we te veel zouden moeten gaan wandelen om echt er iets van te zien.
Zou het misschien een idee zijn om alleen naar Neah Bay te rijden en dan via de 101 naar beneden te zakken.
Wij hebben vorig jaar de 101 een heel stuk in Calafornia gevolgd en dat vonden we zo ontzettend mooi.
De foto's van het strand waren ook heel mooi in jullie verslag! Maar denken jullie als we alleen een klein wandelingetje in regenwoud maken en
voor de rest langs het water gaan rijden en een strand wandelingetje maak dat het haalbaar is in een dag? Of kunnen we het beter laten varen en iets anders er van maken? Aberdeen had ik alleen gekozen voor dat ik dacht dat het aan te rijden is, het maakt niet zo veel uit waar we stoppen.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Cape Flattery (Neah Bay) kost je inclusief de rit heen en terug al vlug een halve dag, zou in jullie geval onze dag 7 proberen dan heb je een stuk van het Hoh Rain Forest ( de wandelingen kosten ongeveer een uur) en een paar mooie stranden.
Let wel even op hoe de waterstand is want bij vloed of opkomend water is het niet verstandig om het strand op te gaan.
Let wel even op hoe de waterstand is want bij vloed of opkomend water is het niet verstandig om het strand op te gaan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je op dag 10 van Jackson naar Yellowstone rijdt, zul je toch ook nog wel iets in Grand Teton willen zien. Je hebt dan geen volle dag meer voor Yellowstone. Dag 11 is wel een volle dag, maar dag 12 is een lange rijdag met weinig tijd voor het park.
In Yellowstone hoef je niet veel te wandelen, maar je bent met alleen rondrijden, bizons op de weg, geisers bekijken, etc toch veel tijd kwijt. Maar als je verder niet hebt vastgelegd kun je natuurlijk ter plekke bekijken wat je gaat doen.
Voor Olympic zou je ons 2006-verslag kunnen bekijken.
Marianne
In Yellowstone hoef je niet veel te wandelen, maar je bent met alleen rondrijden, bizons op de weg, geisers bekijken, etc toch veel tijd kwijt. Maar als je verder niet hebt vastgelegd kun je natuurlijk ter plekke bekijken wat je gaat doen.
Voor Olympic zou je ons 2006-verslag kunnen bekijken.
Marianne
Rob,
Bedankt voor je reactie! Moet zeggen dat het ik het strand toch wel heel mooi vind.
M'n vriend is iets minder enthousiast.. Maar we gaan het zeker overwegen of we langs de kust en regenwoud gaan rijden.
MIsschien moeten we die dag toch anders gaan invullen. Hebben jullie nog ideeën die er in die omgeving zijn?
Marianne,
Grand Teton moeten we kijken hoe we dan gaan doen, zal eerlijk zeggen Yellowstone heeft de voorkeur. Dus eigenlijk waren we niet van plan om heen veel tijd te besteden aan GT Np. We willen zeker 2 dagen voor Yellowstone uittrekken. Voor Yellowstone hebben we nog niet echt een plan hoe we dat gaan benaderen, wel hebben we 2 overnachtingen op het park. De eerste in Old Faithfull lodge en de 2de in Mammoth hotel. Wat zou een goed aanvals plan zijn?
We willen van te voren niet te veel vast leggen, en gewoon kijken hoe ver we komen. We willen alleen in Moab een cabin huren, denk wel dat we die van te voren moeten reserveren. Of zou dat ook niet nodig zijn?
Bedankt voor je reactie! Moet zeggen dat het ik het strand toch wel heel mooi vind.
M'n vriend is iets minder enthousiast.. Maar we gaan het zeker overwegen of we langs de kust en regenwoud gaan rijden.
MIsschien moeten we die dag toch anders gaan invullen. Hebben jullie nog ideeën die er in die omgeving zijn?
Marianne,
Grand Teton moeten we kijken hoe we dan gaan doen, zal eerlijk zeggen Yellowstone heeft de voorkeur. Dus eigenlijk waren we niet van plan om heen veel tijd te besteden aan GT Np. We willen zeker 2 dagen voor Yellowstone uittrekken. Voor Yellowstone hebben we nog niet echt een plan hoe we dat gaan benaderen, wel hebben we 2 overnachtingen op het park. De eerste in Old Faithfull lodge en de 2de in Mammoth hotel. Wat zou een goed aanvals plan zijn?
We willen van te voren niet te veel vast leggen, en gewoon kijken hoe ver we komen. We willen alleen in Moab een cabin huren, denk wel dat we die van te voren moeten reserveren. Of zou dat ook niet nodig zijn?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn in Moab best veel campgrounds die ook cabins verhuren maar september is ook nog best druk, als het past in de route zou ik reserveren of anders een paar dagen voor aankomst bellen dan heb je wat meer vrijheid.
Probeer het weekend te vermijden wij hebben het al verschillende keren gezien dat de cabins door de week leeg staan en op vrijdagmiddag ineens vollopen.
Probeer het weekend te vermijden wij hebben het al verschillende keren gezien dat de cabins door de week leeg staan en op vrijdagmiddag ineens vollopen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je niet veel tijd aan Grand Teton besteedt (de route alleen al is schitterend, probeer vroeg in de ochtend te gaan, dan heb je ook nog kans op het zien van wild, zie ook ons 2008-verslag).
Ik zou dan in Yellowstone eerst naar West Thumb Geyser Basin rijden. Mocht je geïnteresseerd zijn in een stuk geschiedenis, dan zou je ook nog het visitor center bij Grant kunnen bezoeken (met veel informatie over de grote brand in 1988). Bij West Thumb heb je veel vulkanische verschijnselen, erg mooi met het meer op de achtergrond. Prachtig om even het rondje over de boardwalk te lopen. Ook leuk om te doen met een rangerwandeling.
Na West Thumb kun je naar Old Faithful rijden. Dan heb je daar ook nog tijd om langs de geisers te lopen. Bij het visitor center kun je zien wanneer de geisers (ongeveer) uitbarsten. Het is handig om daar een beetje rekening mee te houden. Bij ons is de Great Fountain Geyser favoriet, die ligt nog een stukje ten noorden van Old Faithful, en barst om de ongeveer 13 uur uit. Mocht dat een beetje in de planning passen, dan is dat een echte aanrader!
Ook de Midway geyser basin is een aanrader, met de Grand Prismatic Spring (hier is laatst op het forum al veel over geschreven, en zie ook ons verslag)
Wij vonden Old Faithful prachtig en rustig tegen de avond en 's morgens vroeg, dus maak gebruik van de overnachtig daar door het bezoek aan het basin op een rustig moment te plannen.
Als je wilt eten bij de Lodge dan moet je op tijd reserveren want het is erg populair.
De volgende dag kun je naar Canyon rijden. Het is wat lastig omdat je dingen dubbel zult rijden, of je gaat delen missen. Ik vind Hayden valley erg mooi om langs te rijden, eventueel rij je vanuit Canyon een stuk richting Lake en dan weer naar het noorden. Je kunt dan via Norris naar Mammoth rijden, of va Tower, maar daar kom je de dag erna ook al.
Bekijk het ter plekke, soms zijn er wegen afgesloten, dan wordt het makkelijk kiezen.
Kijk ook eens in de Yellowstone Today van het afgelopen najaar om te zien welke activiteiten er nog zijn, en wat je per gebied kunt doen.
Marianne
Ik zou dan in Yellowstone eerst naar West Thumb Geyser Basin rijden. Mocht je geïnteresseerd zijn in een stuk geschiedenis, dan zou je ook nog het visitor center bij Grant kunnen bezoeken (met veel informatie over de grote brand in 1988). Bij West Thumb heb je veel vulkanische verschijnselen, erg mooi met het meer op de achtergrond. Prachtig om even het rondje over de boardwalk te lopen. Ook leuk om te doen met een rangerwandeling.
Na West Thumb kun je naar Old Faithful rijden. Dan heb je daar ook nog tijd om langs de geisers te lopen. Bij het visitor center kun je zien wanneer de geisers (ongeveer) uitbarsten. Het is handig om daar een beetje rekening mee te houden. Bij ons is de Great Fountain Geyser favoriet, die ligt nog een stukje ten noorden van Old Faithful, en barst om de ongeveer 13 uur uit. Mocht dat een beetje in de planning passen, dan is dat een echte aanrader!
Ook de Midway geyser basin is een aanrader, met de Grand Prismatic Spring (hier is laatst op het forum al veel over geschreven, en zie ook ons verslag)
Wij vonden Old Faithful prachtig en rustig tegen de avond en 's morgens vroeg, dus maak gebruik van de overnachtig daar door het bezoek aan het basin op een rustig moment te plannen.
Als je wilt eten bij de Lodge dan moet je op tijd reserveren want het is erg populair.
De volgende dag kun je naar Canyon rijden. Het is wat lastig omdat je dingen dubbel zult rijden, of je gaat delen missen. Ik vind Hayden valley erg mooi om langs te rijden, eventueel rij je vanuit Canyon een stuk richting Lake en dan weer naar het noorden. Je kunt dan via Norris naar Mammoth rijden, of va Tower, maar daar kom je de dag erna ook al.
Bekijk het ter plekke, soms zijn er wegen afgesloten, dan wordt het makkelijk kiezen.
Kijk ook eens in de Yellowstone Today van het afgelopen najaar om te zien welke activiteiten er nog zijn, en wat je per gebied kunt doen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 4753 Weergaves
-
Laatste bericht door Edgar1968
-