Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis marjonrolink: route Denver - Denver mei/ juni 2011

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
marjonrolink
Amerika-ontdekker

Reis marjonrolink: route Denver - Denver mei/ juni 2011

Bericht door marjonrolink »

Beste,

In mei/ juni 2011 gaan we ca. 3,5 week naar de USA voor een rondje Denver.

Onderstaande route hebben we in gedachten. Graag jullie visie/ tips hierop.

We wensen ca. 5 dagen door te brengen in Las Vegas (vandaar de omweg). Verder zijn we reeds in Zion geweest. We twijfelen over Wall (Bad Lands).

Horen graag van jullie.

Bvd.
Bijlagen
Route Denver - Denver v190211.jpg
Afbeelding
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis marjonrolink: route Denver - Denver mei/ juni 2011

Bericht door dutch_in_seattle »

Houd er rekening mee dat de toegang tot sommige nationale parken (waaronder Yellowstone) zo vroeg in het jaar nog beperkt kan zijn als gevolg van sneeuw.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Voor Rocky Mountain NP kan eind mei een beetje "touch and go" zijn. In 2008 ging Trail Ridge Road op 23 mei open, in 2009 op 21 mei, maar in 2010 pas op 28 mei. Andere delen van het park zijn dan wel open, maar het kan zijn dat je de mooie Trail Ridge Road niet kunt rijden.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dacht al eens op de NPS website gelezen te hebben dat ze er altijd naar werken om de Trail Ridge Road op Memorial Day open te hebben.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Klopt, normaal gesproken gaat de weg open voor het Memorial Weekend, maar het wordt soms wegens de omstandigheden wel eens uitgesteld. Het vroegste dat de weg ooit open is gegaan was op 7 mei, het laatst was op 26 juni.

Het komt ook voor dat de weg wel geopend is, maar af en toe toch nog wordt afgesloten (vooral 's avonds en 's nachts) vanwege smeltende sneeuw en de kans op ijsvorming.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
marjonrolink
Amerika-ontdekker

Bericht door marjonrolink »

Beste,

Bedankt voor jullie inbreng.

We durfen het aan eind mei 2011 in Estes Park aan te komen.

We dienen nog 2 dagen in te korten. Daarbij zitten we te denken aan een dag Zion (omdat we daar al een keer zijn geweest) en een dag Denver (op het einde).

Hebben jullie nog tips voor onze reis?

Gr.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

hallo Marjon,

Ik vind die een dag in Moab wel erg weinig, of ben je daar ook al vaker geweest?
Ik vind het wat handiger te beoordelen als je de route per dag uitschrijft, in de van .. naar ... vorm. Misschien kun je dat nog doen? JE kunt dan namelijk veel beter zien hoeveel tijd je daadwerkelijk ter plaatse hebt. Kwestie van een kolom erbij in excel. :wink:

Wil je in Yellowstone niet in het park overnachten?

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Hoi,

Ik zou in South Dakota liever voor één centrale verblijfplaats kiezen, bijvoorbeeld Custer. Minor detail: het is Custer State Park.
Tussen Gilette en Cody zou ik een kort bezoekje aan Bighorn Canyon plannen. Dat betekent dan tevens dat je de mooie US14a door de Bighorn Mountains rijdt. In Cody zou ik proberen tijd (halve dag) te vinden voor het Buffalo Bill Historical Center.

Na Zion vind ik het een beetje een snel gaan. Van Springdale naar Moab is wel in één dag te doen maar je hebt dan geen tijd voor Bryce N.P., de prachtige Ut12, Capitol Reef N.P. en Goblin Valley S.P om maar eens enkele dingen te noemen. In Moab heb je amper tijd voor Arches N.P., laat staan voor Canyonlands N.P. en Dead Horse Point. Maar misschien is dit een bewuste keuze ?
Van Moab naar Grand Junction zou ik in ieder geval via Ut128 rijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer