Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Miranda1: route Yellowstone naar San Francisco

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Miranda1
Amerika-newbie

Reis Miranda1: route Yellowstone naar San Francisco

Bericht door Miranda1 »

Hallo,

Na een aantal keren onze vakantie doorgebracht te hebben in Canada, willen we nu graag een keertje naar Amerika en dan met name naar Yellowstone NP. Na diverse routes op papier gezet te hebben, waar iedere keer iets aan wijzigde (lees ‘dingen bijkwamen :wink: ), heb ik nu een route uitgestippeld waarvan ik denk dat het wel haalbaar is. Toch zou ik heel graag jullie mening hierover horen en eventueel wat tips. Niets staat al vast, maar wel dat Yellowstone het belangrijkste punt is in deze reis.

Denver (1 nacht)
Denver – Estes park (2 nachten)
Estes Park – Deadwood (2 nachten)
Deadwood – Buffalo (1 nacht)
Buffalo – Cody (1 nacht)
Cody – Yellowstone NP (4 nachten)
Yellowstone – Grand Teton (2 nachten)
Grand Teton – Salt Lake City (1 nacht)
Sl City – Moab (2 nachten)
Moab – Bryce Canyon (1 nacht)
Bryce Canyon – Page (2 nachten)
Page – Las Vegas (2 nachten)
Las Vegas – Bishop (1 nacht)
Bishop – Bodie – Yosemite (2 of 3 nachten)
Yosemite – San Francisco (2 nachten)

In de eerste instantie had ik een route die begon en eindigde in Denver, met daarin Grand Canyon en Monument Valley opgenomen. De reden dat deze route gewijzigd is, is Yosemite en Bodie Ghost Town. Maar misschien willen we wel teveel in te weinig tijd…?

Gr, Miranda
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route Yellowstone naar San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

hallo Miranda,
Welkom op het forum!
Ik denk dat het goed te doen is, hoewel je in Moab nog wel een extra nacht zou kunnen gebruiken, of een stop tussen Moab en Bryce. Misschein ene nacht Page minder?
Ook in South Dakota kun je wel veel meer tijd doorbrengen. Wat willen jullie daar allemaal doen? Kijk ook eens of deadwood wel een handige/leuk overnachtingsplaats is.
Misschien heb je iets aan ons 2004-verslag, toen reden wij ook van Denver naar SF.

Marianne
Miranda1
Amerika-newbie

Re: Reis Miranda1: route Yellowstone naar San Francisco

Bericht door Miranda1 »

Hoi Marianne

Dank je wel voor je reactie. Ik had je veslag van 2008 als eens gelezen, maar dat van 2004 nog niet. Ga ik binnenkort zeker aan beginnen, want het zag er goed uit!

Een overnachting minder in Page is een mogelijkheid. Die zou ik dan in Bryce extra kunnen inplannen of misschien wel in Zion. ik zal in ieder geval eens wat gaan googlen. Deadwood heb ik eigenlijk alleen maar in de planning opgenomen om Mount Rushmore te bezoeken. Weet niet welke plaats eventueel een andere optie zou kunnen zijn?

Gr, Miranda
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Moab – Bryce Canyon (1 nacht)
Bryce Canyon – Page (2 nachten)
Page – Las Vegas (2 nachten)
Las Vegas – Bishop (1 nacht)
Dit stukje lijkt mij wat onlogisch.
Makkelijker is een beetje waar Marianne op wijst of rijdt je van Moab naar Bryce over Capitol Reef? dan is dat wel mogelijk. Kost wel een hele dikke dag rijden, een prachtige weg van Capitol Reef naar Bryce!
Als je over Monument Valley gaat vind ik het minder logisch en geef ik deze optie.
Moab - Page
Page - Bryce
Bryce (Zion...?)
Bryce - Las VEgas
Las VEgas - Bishop

Als je gaat kamperen is het zaak om op tijd (wanneer ga je) plekken op de campgrounds te reserveren!
Wij gaan in 2012 een rondje DEnver maken en doen dan niet Grand Canyon en Yosemite aan maar wel Moab. misschien ook nog wat? Yellowstoen staat cenmtraal dan en ook Badlands en parken in South Dakota komen aan bod.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Hoi Miranda,
Naast Mt. Rushmore heb je in South Dakota ook nog Crazy Horse Memorial, Custer SP, Badlands NP en Wind Cave NP. En dan heb ik het nog niet gehad over de Wall Drug Store, de Wounded Knee Museum en talloze andere bezienswaardigheden in de Black Hills. Genoeg te zien en te doen dus voor zeker twee volle dagen. Zie hieronder de links naar pagina's over deze parken en bezienswaardigheden:
Crazy Horse Memorial: http://www.crazyhorsememorial.org/
Custer State Park: http://gfp.sd.gov/state-parks/directory ... fault.aspx
Badlands National Park: http://www.nps.gov/badl/index.htm
Wind Cave National Park: http://www.nps.gov/wica/index.htm
Wounded Knee Museum: http://www.woundedkneemuseum.org/index.htm
Wall Drug Store: http://www.walldrug.com/
Wil je wat dichter bij al deze bezienswaardigheden zitten, dan kun je misschien beter overnachten in Custer, Hill City of Keystone.
Alvast heel veel plezier!
Franziska
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Mooie tips swissdutchie die kan ik ook wel gebruiken.. veel heb ik al op lijstje maar je kunt het maar verzamelen.
Onze reis staat in de steigers... WindCave lijkt me superleuk ook voor kids (pubers).

En het museumcomplex van Buffalo Bill in Cody.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Miranda1
Amerika-newbie

Bericht door Miranda1 »

Hoi Franziska, Dank je wel voor deze tips. Hier ga ik zeker wat mee doen! :thumbup:
Gezien de bezienswaardigheden in South Dakota denk ik dat we maar 3 nachtjes inplannen. Het is tenslotte al een lange rit van Estes Park naar Deadwood, of een ander plaatsje daar. Dan hebben we mooi de dagen erna de tijd om het e.e.a. te bezichtigen.

@ Isis. Dank je wel voor je reactie. Ik weet dat een stukje van de route een beetje onlogisch is, met name dan het stukje Page. Dit ligt een beetje van de route maar in Page is Antelope Canyon denk ik wel de moeite waard om een stukje om te rijden. Vanaf Page naar Las Vegas zou het ongeveer 445 km zijn.
Niettemin blijft het onlogisch en het kan best zijn dat we alsnog besluiten om de route te nemen die jij vermeld, dus van van Moab naar Bryce en vervolgens naar Las Vegas. Hebben we ook weer iets meer tijd voor Zion.
We willen in juni of september gaan (2012) en de bedoeling is om hotels/motels/cabins/ etc aan te doen. Het rondje wat jij vermeld is bij ons ook nog niet uit beeld hoor :wink:

Het topic wat gaat over de beste reistijd naar Yellowstone, juni of september, heb ik al gevonden. Daar stond ook hele bruikbare informatie in.

Groetjes, Miranda
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Graag gedaan Miranda! Wij zijn ook net in de planningsfase, vandaar dat ik inmiddels al talloze links op mijn computer heb verzameld. Als je ook wilt weten hoe het er geweest is, dan moet je echter nog een beetje geduld hebben, want wij gaan pas in september. Maar hier is alvast het adres van onze weblog:
http://www.franziskaenklaas.waarbenjij.nu/
Onze voorlopige route staat er alvast op.
Groetjes,
Franziska
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer