Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wie heeft ervaring met montana whitewater (rafting)?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
anna m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Wie heeft ervaring met montana whitewater (rafting)?

Bericht door anna m »

Wie heeft er al eens met Montana Whitewater geraft? Wij twijfelen over op welke rivier wij zullen raften: de Yellowstone river of de Gallatin river. Heeft iemand al eens bij dit bedrijf geraft en kan ons verder helpen?
Anna Martha
USdaydreamer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: wie heeft ervaring met montana whitewater (rafting)?

Bericht door USdaydreamer »

Wij hebben geraft op de gardiner river, dus langs de noordrand van yellowstone.
Ik heb me hier laten vertellen dat je op de yellowstone river in het park niet kunt kanoen of raften.
De gardiner river is best leuk, met wat leuke stroomversnellingen, mooie sight seeings en wij hadden leuke begeleiders! Maar niet superspectaculair, dat wil ik niet missen geweldig hoor!
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Volgens mij kan je wel op de Yellowstone River raften, maar is het wel op het deel buiten Yellowstone NP, bij Gardiner in de buurt.
Ik heb er een aantal maanden geleden naar gekeken, maar uiteindelijk niet gedaan dus meer weet ik er ook niet van.
USdaydreamer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door USdaydreamer »

Nee, dat is precies waar wij geweest zijn, je stapt op vlak voorbij de brug over de rivier waar je overheen rijdt als je naar de ingang van Yellowstone rijdt. Dit noemen ze geloof ik, de Gardiner river, maar op goolge maps staat het inderdaad aagegevan als Yellowstone river, dus misschien bedoelen ze dat. Dus als je in het noorden wilt raften zal je zeer waarschijnlijk op de gardiner river uitkomen. Wij hebben aan de gids geloof ik wel gevraagd of je ook in Yellowstone park kon raften, ik meen me te herinnneren dat zij vertelde dat dit niet mogelijk was, maar moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer 100% zkeer weet.

Maargoed wat ik al zei, op zich is de Gardiner/yellowstone river best leuk, kijk vooraf dan wel even hoe het water staat, hoe hoger het water, hoe wilder de rivier, hoe leuker het raften!
Laatst gewijzigd door USdaydreamer op 17 nov 2009, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
pacific
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door pacific »

Ik sluit me aan bij de vorige reactie. Ook wij gingen daar aan de brug in het water, in juli 2008.
Volgens onze gids mag je inderdaad niet in het park zelf raften. Wij vonden het in ieder geval leuk, maar echt spectaculair was het niet.
Dit zal ook wel met het tijdstip (juli) te maken hebben, hoe vroeger op het seizoen, hoe meer en wilder water. Wel een aanrader voor wie niet zo heldhaftig is op het water.

Groetjes,

Ria
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Dit zal ook wel met het tijdstip (juli) te maken hebben
Ook in juli kan whitewater rafting behoorlijk wild zijn. Wij zijn met ons zessen kopje onder gegaan: http://www.youtube.com/watch?v=t1JFhy9ek-4
Weliswaar niet in Montana, maar in Wyoming (Snake River)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer