Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Old Faithful inn, vroeg reserveren, een aanrader!

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Sylvia en Emiel
Amerika-ontdekker

Old Faithful inn, vroeg reserveren, een aanrader!

Bericht door Sylvia en Emiel »

In augustus hebben wij Yellowstone bezocht en er ook 3 nachten geslapen. Hiervoor had ik de reserveringen al in oktober vorig jaar gedaan. Omdat wij met 5-en zijn en op 1 kamer willen slapen heb ik dit telefonisch gedaan.
Wij kregen in de Old Faithful Inn een prachtige kamer met 3 Queen bedden, recht boven de ingang. Ideaal voor de grotere gezinnen. Er is een wastafel op de kamer, maar vlakbij zitten (dames/ heren apart) prachtige douche/toiletruimtes. De kamer kostte $ 139. Achteraf spijt gehad dat we er maar 1 nacht bleven: dit is wel zo'n uniek hotel! Er heerst een heel aparte sfeer, vooral s'avonds als de grote drukte wegebt. Er wordt dan muziek gemaakt op de 1e etage, piano met fluitbegeleiding en veel mensen zitten daar dan rustig met een glaasje wijn van te genieten, zittend op stoelen en banken die staan opgesteld op elke etage rond de enorme vide. Het gebouw is zo mooi van binnen (ook van buiten hoor) je kunt er uren naar blijven kijken. Ik ben er gewoon verliefd op geworden. Zucht.
En dan is er natuurlijk de Old Faithful zelf, die wij bij zonsondergang, maar ook s'ochtends vroeg hebben bekeken. Druk is het dan niet.

De andere nachten waren in een Rough rider cabin op Roosevelt. Deze zijn maar voor 4 personen met 2 Queenbedden er in, maar als je zelf luchtbed en beddengoed meeneemt mag je daar ook met 5 in. Kosten per nacht $73. Sanitair is hier even verderop in een apart gebouwtje. Beetje kamperen dus.
Laatst gewijzigd door hekkie op 26 okt 2009, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: de dubbele "l" van Faithfull weggehaald omdat dit niet correct is
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Old Faithful inn, vroeg reserveren, een aanrader!

Bericht door Petra/VS »

Bedankt voor de tip! Als wij weer gaan, zullen we waarschijnlijk ook met zijn vijven zijn en dan is zo'n kamer midden in het park toch wel heel fijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wij hebben deze zomer in een van de populaire Old House Rooms gezeten
Prachtig! En wat een sfeer! De badkamer op de gang, maar je kreeg zo'n mooie badjas ....t voelde net alsof ik even terug in de tijd was.
(de badkamer was overigens ook echt schitterend)

's avonds inderdaad in die grote leunstoelen gezeten en naar de piano muziek geluisterd met een boekje en een cocktail
Wat mij betreft de bijzonderste avond uit onze vakantie!!

Het hotel heeft ook een soort aanbouwgedeelte met nieuwere kamers, maar juist die old house rooms maken de experience compleet
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Old Faithfull inn, vroeg reserveren, een aanrader!

Bericht door Martin & Marianne »

Het oude deel is inderdaad een aanrader. Wij hadden vorig jaar een hoekkamer met uitzicht op Old Faithful, echt geweldig. Zie ook ons 2008-verslag (25 juli) voor foto's.
Denk er aan dat je tijdig (dagen van te voren) reserveert voor het eten als je 's avonds in de Inn wilt eten.

Marianne
Sylvia en Emiel
Amerika-ontdekker

Ja, voor mij is die avond/nacht in de Old Faithful Inn ook echt een met een gouden randje. Leuk dat jullie dat ook zo ervaren.
Overigens kun je bij Roosevelt ook heel sfeervol eten in het restaurant. Eten was ook lekker en van goede kwaliteit. (Geen fast food of cafetaria eten) Hier kun je niet reserveren, wij konden om 17.00 uur zo aan tafel en hadden misschien geluk. Maar als je daar even moet wachten is dat ook geen straf hoor! Ze hebben er buiten een overdekte veranda met schommelstoelen en prachtig uitzicht.

Sylvia.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Voor de drie dagen die wij er zijn in juli 2010 was er al helaas geen plaats meer in Old Faithfull.
Nu drie nachten in een western cabine in de lake-lodge.
Ook bij de lodges was al vrij veel vol.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet of je alleen naar 3 nachten hebt gekeken. Misschien is 1 nacht nog wel mogelijk?
Het is best wel handig om op meerdere plaatsen te overnachten.
De cabins bij Lake Lodge zien er wat somber uit, maar ik weet niet hoe ze van binnen zijn. Je kunt altijd nog eens kijken of er wat vrijkomt en dan een van de nachten bij Lae annuleren.

Marianne
Ome Werner
Amerika-ontdekker

Bericht door Ome Werner »

Mijn ervaringen met de Old Faithful Inn waren een stuk minder. Zat ook in het oude deel. Zeer kleine kamers, bonkende verwarmingsbuizen en liegend personeel ("morgen wordt het opgelost!"). En het restaurant leed aan het kwaaltje dat je wel vaker in de States tegen komt: zodra je gaat zitten is het personeel uitsluitend bezig je zo snel mogelijk weer weg te krijgen. Want dan kan de volgende komen vreten. En het eten kwam niet boven het niveau van een pub uit. De prijs ruimschoots trouwens.
Qua ligging ongeëvenaard hoor, dat zeker. En de lobby is prachtig. Maar qua hotel vond ik het een enorme afknapper.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Ik heb voor juni o.a. Old Faithful Inn gereserveerd (ook een nachtje in Lake Lodge en een nachtje Canyon Lodge) maar kon alleen een kamer krijgen in de Old House One Queen No Bath. Nu zag ik dat ik inmiddels ook een Frontier Cabin in The Old Faihful Lodge kan krijgen. Iemand tips? Reservering wijzigen of moet ik echt voor die kamer in de Old Faitful zelf gaan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, ik vond die kamer van ons echt geweldig, maar wij hadden wel een prachtige hoekkamer met uitzicht op Old Faithful (zie ons 2008 verslag bij 25 juli voor foto's). De lodge ligt natuurlijk ook prima, ik weet niet hoe de kamers zijn. Het lijkt me trouwens dat je in de zomer geen last zult hebben van verwarmingsbuizen - hebben wij in elk geval niet gehad.

Marianne
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Van de kamers weet ik niets, maar de entourage van het geheel vond ik geweldig. En het eten was prima, we mochten naar binnen terwijl lunchtijd eigenlijk al voorbij was en werden op ons gemak bediend.
eva
Amerikafan

Bericht door eva »

Wij hebben het ontbijt buffet bij Old Faithful Inn genomen, bijna tegen sluitingstijd maar er was volop keuze en het smaakte prima. De bediening was meer dan in orde.
Ik kan de Western cabin in Lake Lodge aanbevelen. Van buiten ziet het er niet geweldig uit, maar binnen is het ruim en doet heel gezellig aan, als een log-cabin.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Marianne ik heb alle opties bekeken.
Het liefst wou ik 1 nacht naar Mammoth en dan 2 naar Old Faithful.
Nu heeft Mammoth wel de tweede dag plaats.
Maar ik vindt het onzin om eerst een nacht Lake te doen
en dan naar Mammoth en dan weer Lake.
Ook wil ik wel cabin en geen hotel kamer.
Misschien wordt er nog geannuleerd en kan ik nog de eerste nacht omzetten.
Ik vindt het in ieder geval prettig om te lezen dat de lake cabins er van binnen
wel goed uit zien.
We zijn er van 12 tot en met 14 juli.
StefanVanRobays
Amerika-ontdekker

Bericht door StefanVanRobays »

Beste,

volgend jaar gaan we ook naar Yellowstone. Onze reisagent beschrijf Old faithfull als volgt: 'Old Faithfull is uiterst onaangenaam, druk en duur'. Ik vind op dit forum echter een ander beeld. Wat zijn de alternatieven om in het park te overnachten en wat zijn de ervaringen ?

groetjes,
Stefan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hallo Stefan, wat bedoelt jouw reisagent precies? De Inn, de Lodge, het restaurant? De omgeving?
Ja, het is druk bij het gebied rondom Old Faithful, en (relatief) duur is het in de parken altijd. Maar ik vond de overnachting daar erg veel meerwaarde hebben (je kunt ook nog 's avonds laat of 's morgens heel vroeg genieten van de rust en de prachtige omgeving), en onze kamer was niet duur, onder de 100 dollar.
De Inn is een prachtig gebouw, veel sfeer, en daar lopen veel mensen te genieten. Druk? Ja, onaangenaam? Nee.
En er zijn mooiere geisers dan de Old faithful maar de meeste mensen nemen (of hebben) daar niet de tijd voor. Ik ben ook altijd een voorstander van meerdere dagen in Yellowstone, dan kun je ook eens op je gemak bij een andere geiser kijken, waar het rustiger is.

Er zijn natuurlijk meerdere overnachtingsmogelijkheden in het park, ik zou er ook meerdere combineren zodat je in elk deel voldoende tijd hebt en niet hoeft heen en weer te rijden. Lake Yellowstone is ons ook prima bevallen in 2004, en Canyon Village ligt heel centraal en heeft meerdere soorten cabins, zie ons 2008 verslag, bij de eerste dagen Yellowstone. Wij hadden de goedkoopste variant.
Ik zou alleen Grant vermijden, heeft weinig sfeer.

Marianne
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Dikkie schreef:Ik heb voor juni o.a. Old Faithful Inn gereserveerd (ook een nachtje in Lake Lodge en een nachtje Canyon Lodge) maar kon alleen een kamer krijgen in de Old House One Queen No Bath. Nu zag ik dat ik inmiddels ook een Frontier Cabin in The Old Faihful Lodge kan krijgen. Iemand tips? Reservering wijzigen of moet ik echt voor die kamer in de Old Faitful zelf gaan?
Dat zijn de mooiste kamers!! niet wijzigen dus!

Wij zaten ook in een Old House room...prachtige badkamer op de gang.
Was echt een ervaring apart
Sylvia en Emiel
Amerika-ontdekker

Helemaal met Iris eens!
Krijg je echt geen spijt van.

Sylvia.
StefanVanRobays
Amerika-ontdekker

Bericht door StefanVanRobays »

Zijn er op het forum mensen met ervaring met het Lake Yellowstone hotel ? Wij zouden daar volgend jaar eventueel 2 dagen willen verblijven.

groetjes,
Stefan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben daar in 2004 in een cabin gezeten, kijk ook even naar mijn vorige bericht in dit topic.
Lake Yellowstone is een prachtig hotel, maar niet goedkoop. De cabins zijn goedkoper, en heel netjes. Alleen jammer dat je er niet kunt buiten zitten. Je kunt van de faciliteiten van het hotel gebruik maken.

Ik zie in je andere topic dat je maar 1 dag Yellowstone hebt, je zult dan niet alles kunnen zien. Kijk eerst wat je in het park wilt doen en kijk dan waar je qua ligging het beste kunt overnachten.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer