Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welke weg van yellowstone naar glacier

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
cowgirl
Amerika-ontdekker

welke weg van yellowstone naar glacier

Bericht door cowgirl »

welke weg kun je het best nemen van Yellowstone naar Glacier?
we vetrekken 'sochtends vanaf Mammoth en willen savonds in st.Mary zijn
We hebben dus de keus uit de I-90, I-15 route over Helena of de wat meer landelijke 89 over Great Falls.
Volgens de routeplanner scheelt het 40 minuten... maar wat is leuker, welke is meer scenic en biedt leukere stops?
Yeehaw
Amerika-expert

Re: welke weg van yellowstone naar glacier

Bericht door Yeehaw »

Us89 is een klassieke NZ route en daar zijn wij gek op maar soms hebben we genoeg van als die byways en rijden we een stuk interstate. Beide routes nemen het meest van de dag en via Helena kan je een snellere binnendoor (us287)route nemen. Met andere woorden. Gooi een muntje op en kijk hoe je pet staat. Het maakt allemaal niet veel uit en veel tijd voor stops onderweg zal je niet hebben.
Yeehaw
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Via de I-90, dan kom je aan de westkant van glacier uit en ga je via de Going to the Sun Road door Glacier.
Dat wordt dan wel een trip van 10 uur ofzo.

Kijk hier maar eens:
Google Maps Mammoth naar Many Glacier
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De vraag was of het sneller/fraaier was via us89 of via I90 en I15 Gino. Misschien heb je over I15 heengelezen.
Yeehaw
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Yeehaw schreef:De vraag was of het sneller/fraaier was via us89 of via I90 en I15 Gino. Misschien heb je over I15 heengelezen.
Yeehaw
Foutje bedankt ;-)

Wij gaan over 3 weken die kant op maar wij gaan waarschijnlijk via de GTTS road met eerst een overnachting aan de westkant (Kalispell regio).
Tenzij het in eens hard gaat sneeuwen op de GTTS road dan gaan we via de oostkant.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik weet niet hoe lang je over de GTTS road wil doen maar als je twijfelt van welke kant je hem wil rijden zou ik me laten leiden door de stand van de zon, dus 's morgens van oost naar west en 's middags van west naar oost. Niet dat het er altijd mooi weer is en sneeuw laat zich ook slecht voorspellen. De oostkant vonden wij mooier dan de westkant en vooral de uitzichten op die ruwe bergen met de zon uit de goede richting kan verschil maken.
In onze "oneindige"wijsheid" meenden wij eerst van west naar oost te moeten rijden en weer terug en na een paar dagen weer naar het oosten 's morgens. Fout! Zo ontzettend veel verschil maakt het ook niet maar als je de keus hebt.....Btw op de top bij het visitor center was het o graden en lichte sneeuw een paar jaar geleden in september.
Yeehaw
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Yeehaw schreef:Ik weet niet hoe lang je over de GTTS road wil doen maar als je twijfelt van welke kant je hem wil rijden zou ik me laten leiden door de stand van de zon, dus 's morgens van oost naar west en 's middags van west naar oost.
Tja dat ligt er dus aan hoe we gaan rijden.
Als we van Kalispell naar Many Glacier gaan, dan gaan we van west naar oost en hebben we daar de hele dag voor.
Als een deel van de GTTS road dicht is, dan gaan we sowieso via de oostkant.
cowgirl
Amerika-ontdekker

Bericht door cowgirl »

bedankt voor jullie opmerkingen
nog een vraagje..
als ik in google maps de route van mammoth hot springs naar st.mary bekijk zegt google mij dat het 6.48 min rijden is.
randMcNally zegt over dezelfde route dat het 6.15 min rijden is. Nou dat halfuurtje verschil kan ik mee leven....
Maar mijn TomTom met gloedjenieuwe USA-kaart zegt dat het 8.45 min rijden is! Over exact dezelfde route!
Wie heeft er nu gelijk?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Reken op 7-7.5 uur rijden via I90 en I15. Plaspause en tanken incl. Hangt ook van je rijstijl af.
cowgirl
Amerika-ontdekker

Bericht door cowgirl »

dankjewel yeehaw! lijkt erop dat google dus toch het meest in de buurt zat dan!
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

De TomTom zit er nogal eens naast. Daar hadden wij 2 jaar geleden ook last van.
Dat scheelde elke trip zo maar een kwartier per uur.

Als je dat door rekent, dan kom je op een uur of 7 uit :wink:
hans
Amerika-ontdekker

Bericht door hans »

Hoi,

wij hebben afgelopen zomer die route gedaan,

net na Helena, heb je gates of the mountains (hebben website). Daar hebben we een toffe 2u boottocht gedaan in de gates en wat roofvogels gespot (bald eagle enzo),

en zo is de rit niet te eentonig.

En als je vroeg vertrekt kan je zeker nog 2medicine doen en slapen in st mary

succes!

groetjes
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Wij zijn via Helena en Great Falls gereden met een tussenstop in Amsterdam, Montana (bij Belgrade).
We hebben nog gesproken met de familie Braaksma. Het stelt niet veel voor, maar was toch heel grappig
Volgens mij is dat wel zo ongeveer de snelste route.
cowgirl
Amerika-ontdekker

Bericht door cowgirl »

nou wij zijn uiteindelijk wel over Helena gegaan, maar daarna niet over Great Falls; bij Wolf creek zijn we van de interstate af gegaan de 287 op en daarna weer de 89 op. Op die manier toch een beetje gezocht naar een gulden middenweg tussen interstates en scenic byways. Overigens mag je op de highways ook gewoon 70 in Montana dus zoveel langzamer dan de interstates ben je dan ook weer niet.
Dat laatste stuk over de 287 vonden wij prachtig, echt compleet verlaten. Afentoe een ienieminie dorpje wat een halve ghosttown is. En je kunt zo ver kijken over die prairie daar, eindeloos. Echt leuke stops hebbn we niet meer gemaakt, alleen de supermarkt in Helena geplunderd want dat was wel de laatste fatsoenlijke plaats die we tegen zijn gekomen!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Welkom thuis....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer