Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Per motor door de noordelijke staten

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
hvbrug
Amerika-newbie

Per motor door de noordelijke staten

Bericht door hvbrug »

Heb de afgelopen dagen behoorlijk dit forum doorgespit en veel info verzameld. Maar de meeste berichten gaan over reizen met camper of auto. En mijn vrouw en ik gaan met de motor. En wel in de maand sptember 2009. We vertrekken uit San Francisco en gaan noordwaarts naar Seattle. Vervolgens via de Cascades naar Yellowstone en Glacier. Hierna richting Washington DC waar we 1 oktober weer afreizen.
Heeft iemand voor motorrijders relevante info omtrent routes en weer/wegen?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Per motor door de noordelijke staten

Bericht door Petra/VS »

Ze is geen lid van het forum, maar een Nederlandse vriendin van mij, die in Wisconsin woont, heeft volgens mij net een gedeelte van die rit per motor gemaakt. Als je wilt kan ik haar wel vragen, wat precies hun route was en of ze nog tips heeft. Dat was natuurlijk wel hartje zomer, ik weet niet of het in de bergen in september al kan sneeuwen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi, Welkom op het forum.
Wat voor "relevante" informatie bedoel je eigenlijk? De wegen zijn voor iedereen dezelfde en iedereen rijdt rechts.....Ik zou ook geen antwoord weten als je die vraag voor Nederland zou stellen. Je zult veel motorrijders zien in de USA, vooral Harleys natuurlijk.
Je bent trouwens wel heel wat van plan. Van SF naar Seattle-Glacier-Yellowstone-DC. In Glacier zijn soms roadclosures www.nps.gov/glac en ook in Yellowstone kunnen wegen gesloten zijn daarvoor www.nps.gov/yell Bekijk die eerst eens. Tevens kan je in Glacier en Yellowstone al gemakkelijk tegen sneeuw aanlopen (rijden).
Yeehaw
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Rijden op de motor in het noordwesten is heel goed te doen.
Koop een Rand Mcnally Road altas, hier staat alle senic routes aangegeven op de wegenkaarten, zo kun
je eenvoudig je eigen mooie routes uitstippelen.

Rij zeker niet meer dan 250 tot 350 mijl per dag, anders krijg je echten een houten kont en moet je veel te veel jagen om overal op tijd te komen!

Rijden jullie allebei of gaan jullie op een motor?

Succes met de voorbeiding en veel plezier.
Antoinette
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik weet niet hoever noordelijk je blijft, maar wij hebben vorig jaar nog op de motor het gebied van NE Wyoming en South Dakota op de motor gedaan. Het verslag staat hier. Ik zou overigens wat vroeger in het jaar gaan. In September zover noordelijk ben je bijna verzekerd van kou en sneeuw.
hvbrug
Amerika-newbie

Bericht door hvbrug »

Allen hartelijk dank voor de reacties. De diverse verslagen heb ik goed doorgelezen en doe er mijn voordeel mee. Mijn vrouw en ik gaan op 1 motorfiets. Het is een Goldwing, dus van een houten kont zal geen sprake zijn. Het zal onze 6e trip naar Amerika worden. Dus geheel onervaren zijn we niet :-). We hebben 1x eerder een motortoer gemaakt vanuit Everett naar het zuiden. Maar dat was in de maand april. De noordelijke staten (behalve Washington) op de motor zijn dus nieuw voor ons. Als ik de reacties zo lees is er een redelijk risico op sneeuw in de hogere gebieden. We waren aanvankelijk ook van plan om door Glacier te rijden. Maar het zou nu zo kunnen dat we toch wat zuidelijker staten gaan bezoeken. De sneeuwperiode krijgen we hier in Nederland waarschijnlijk ook wel. Dat zoeken we dus maar niet op. En omdat de huur van de motorfiets en de vlucht al geboekt zijn kunnen we niet eerder.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat lijkt mij een goed idee. Van Seattle naar Grand Teton NP/Yellowstone en dan door naar South Dakota via Cody en Sheridan. Paar dagen in de Black Hills met Mount Rushmore, Custer SP en nog veel meer. Dan naar Wall en Badlands NP en dan de lange rit naar Chicago. Stop even bij Corn Palace in Mitchell SD. Tot Chicago zal je niet zo veel verkeer tegenkomen, naar DC zal het drukker zijn. Velen vinden de route door de Plains saai, maar dat woord is verboden op Road Trips forums-lol- Wij vinden het geen probleem om die eindeloze emptiness te ondergaan. Tussen SF en Seattle is een schitterende kustroute, vooral in Oregon maar wel erg langzaam. Ik weet niet of Seattle set in stone is. Misschien zou je kunnen overwegen tot Portland te rijden en dan naar het oosten te gaan. Het lijkt allemaal wat veel in een maand.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer