Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Glacier NP
Glacier NP
Bij onze volgende reis hopen we het Noordwesten te bezoeken. De reis zal o.a. lopen van Seattle naar Yellowstone.
We staan voor de keuze om óf familie in Abbotsford Canada te kort bezoeken óf een bezoek aan Glacier NP te brengen. Beide lukt niet, we houden niet van "jakkeren".
We weten eigenlijk helemaal niet van Glacier NP af.
We hebben in het verleden al bezocht: Yosemite, Yellowstone, Yoho NP, Glacier NP Canada, Banff e.o., Icefields Parkway, Jasper, Wells Gray NP.
Is Glacier men één van deze parken te vergelijken of mis ik iets ontzettend spectaculairs (in de categorie Yellowstone - voor ons hét park aller tijden) als we het Amerikaanse Glacier NP overslaan ?
We staan voor de keuze om óf familie in Abbotsford Canada te kort bezoeken óf een bezoek aan Glacier NP te brengen. Beide lukt niet, we houden niet van "jakkeren".
We weten eigenlijk helemaal niet van Glacier NP af.
We hebben in het verleden al bezocht: Yosemite, Yellowstone, Yoho NP, Glacier NP Canada, Banff e.o., Icefields Parkway, Jasper, Wells Gray NP.
Is Glacier men één van deze parken te vergelijken of mis ik iets ontzettend spectaculairs (in de categorie Yellowstone - voor ons hét park aller tijden) als we het Amerikaanse Glacier NP overslaan ?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Glacier NP
Als ik de parken waar wij zijn geweest op een rij zet, kom ik tot het volgende overzicht:
1. Yoho
2. Waterton
3. Glacier Park (USA)
4. Banff
5. Jasper
6. Pacific Rim
7. Kootenay
8. Wells Gray
Dus met stip in de top 3. Wij zijn (berg)wandelaars, en Glacier biedt veel mogelijkheden. Dit jaar gaan we voor de 2e keer. In Yellowstone zijn we nog niet geweest, misschien volgend jaar. Zie onze website voor een indruk van Glacier (zomer 2007). http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Groet,
Ferry
1. Yoho
2. Waterton
3. Glacier Park (USA)
4. Banff
5. Jasper
6. Pacific Rim
7. Kootenay
8. Wells Gray
Dus met stip in de top 3. Wij zijn (berg)wandelaars, en Glacier biedt veel mogelijkheden. Dit jaar gaan we voor de 2e keer. In Yellowstone zijn we nog niet geweest, misschien volgend jaar. Zie onze website voor een indruk van Glacier (zomer 2007). http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Groet,
Ferry
Wow, Glacier NP ziet er schitterend uit !
Dat maakt de keuze nóg moeilijker...
Ik heb genoten van je prachtige foto's uit Canada.
Voor ons hele tijd geleden (1994 en 1997). Heel veel bekende plekjes. Jasper, Banff, Yoho, de turquoise meren, de Athabasca gletsjer, Wells Gray.
Moraine Lake is voor ons het allermooiste plekje op deze aardbol.
Dat maakt de keuze nóg moeilijker...
Ik heb genoten van je prachtige foto's uit Canada.
Voor ons hele tijd geleden (1994 en 1997). Heel veel bekende plekjes. Jasper, Banff, Yoho, de turquoise meren, de Athabasca gletsjer, Wells Gray.
Moraine Lake is voor ons het allermooiste plekje op deze aardbol.
Laatst gewijzigd door thebes op 21 jul 2009, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik vind het moeilijk om op zo'n vraag te reageren omdat smaken natuurlijk erg verschillen. Ik ben vorig jaar in Glacier N.P. geweest en vond het een prachtig park. Het valt voor mij echter niet in de categorie buitengewoon, zoals bijvoorbeeld Yellowstone, Arches en Grand Canyon. Deze parken hebben iets dat uniek is, terwijl Glacier N.P. iets biedt dat vergelijkbaar is met andere hooggebergtes, o.a. gedeeltes van Oostenrijk of Zwitserland. Daar staat tegenover dat als je niet zozeer dingen wilt gaan zien maar bijvoorbeeld wilt gaan wandelen, je in Glacier N.P. meer mogelijkheden hebt dan in de Grand Canyon.
Ik weet niet of Mount Rainier N.P. al in je route zit, anders zou dit, een mogelijk gunstiger in de route gelegen alternatief, kunnen zijn.
Succes met de keuze.
Ik weet niet of Mount Rainier N.P. al in je route zit, anders zou dit, een mogelijk gunstiger in de route gelegen alternatief, kunnen zijn.
Succes met de keuze.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Mount Rainier zit al in de route !
Gewoon naar Glacier NP gaan je krijgt er geen spijt van
. Ben er al 3 keer geweest krijg er niet genoeg van. Over 2 jaar gaan we er weer heen en ik verheug me er nu al weer op. We hebben dit jaar even naar Glacier kunnen kijken, maar de tijd ontbrak om nog even over de grens te gaan. We hebben 3 dagen van Waterton kunnen genieten... dat is ook zo'n gaaf park.
vrolijke groetjes,

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor de Glacier-enthousiasten... mag ik vragen wat dit gebied voor jullie zo anders maakt dan bijvoorbeeld de Alpen?
Nu ik de afgelopen dagen lekker naar de Tour de France heb zitten te kijken vraag ik me toch wel af of de bergen in Noordwest-Usa de competitie wel aan kunnen met onze eigen Alpen.
Wat maakt een wandeling naar Iceberg-lake nou anders dan bijvoorbeeld een wandeling in Zwitserland naar een leuk alpen-meertje? Is het het wildlife? het Amerika-gevoel?
Overtuig me even dat we er goed aan doen om volgende maand naar Glacier te gaan in plaats van Seefeld
Nu ik de afgelopen dagen lekker naar de Tour de France heb zitten te kijken vraag ik me toch wel af of de bergen in Noordwest-Usa de competitie wel aan kunnen met onze eigen Alpen.
Wat maakt een wandeling naar Iceberg-lake nou anders dan bijvoorbeeld een wandeling in Zwitserland naar een leuk alpen-meertje? Is het het wildlife? het Amerika-gevoel?
Overtuig me even dat we er goed aan doen om volgende maand naar Glacier te gaan in plaats van Seefeld

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het grote verschil met De Alpen?
Dat is toch omdat het een nationaal park is, en dus beschermd. Dat betekent dat de dalen nog vol staan met bomen i.p.v. wegen en dorpen. Je hebt als wandelaar echt de ruimte om te genieten van de natuur, het wildlife en de rust. De Alpen zijn ook prachtig (daar hebben we ook al veel gelopen), maar is gewoon veel drukker door alle wegen, grotere toegankelijkheid en grotere aantallen bewoners in de wijde omgeving.
In Canada is het trouwens nog wat natuurlijker dan in de USA. Dat komt enerzijds door de meer noordelijke ligging (en dus minder bezoekers) en aan de andere kant doordat de parken in Canada meer overheidssteun krijgen en in de USA veel meer hun eigen broek moeten ophouden. In de USA doen de parken er alles aan om meer bezoekers te trekken en te behouden (de natuurbescherming is wat minder streng).
Groet,
Ferry
Dat is toch omdat het een nationaal park is, en dus beschermd. Dat betekent dat de dalen nog vol staan met bomen i.p.v. wegen en dorpen. Je hebt als wandelaar echt de ruimte om te genieten van de natuur, het wildlife en de rust. De Alpen zijn ook prachtig (daar hebben we ook al veel gelopen), maar is gewoon veel drukker door alle wegen, grotere toegankelijkheid en grotere aantallen bewoners in de wijde omgeving.
In Canada is het trouwens nog wat natuurlijker dan in de USA. Dat komt enerzijds door de meer noordelijke ligging (en dus minder bezoekers) en aan de andere kant doordat de parken in Canada meer overheidssteun krijgen en in de USA veel meer hun eigen broek moeten ophouden. In de USA doen de parken er alles aan om meer bezoekers te trekken en te behouden (de natuurbescherming is wat minder streng).
Groet,
Ferry
maar in de alpen wemelt het ook van de nationale parken hoor.. hohe tauern, stilfserjoch, gran paradiso etc
die worden ook echt wel beschermd!
-
- Amerikafan
Glacier is echt een prachtig park, heel puur vind ik.Wij zijn er 3 jaar geleden 3 dagen geweest ; we sliepen in de Swift Current Motor Inn. De sfeer is daar zó relaxed en absoluut niet toeristisch vond ik.
Hier vind je de echte wandelfanaten. Wij gaan volgend jaar weer naar Glacier want we zijn nog lang niet uitgekeken. Ook pakken we dan Waterton mee. Dat is nieuw voor ons.
Ik kan me daar nu al op verheugen.
Hier vind je de echte wandelfanaten. Wij gaan volgend jaar weer naar Glacier want we zijn nog lang niet uitgekeken. Ook pakken we dan Waterton mee. Dat is nieuw voor ons.
Ik kan me daar nu al op verheugen.
Ik ben nog nooit in de Alpen ben geweestcowgirl schreef:Voor de Glacier-enthousiasten... mag ik vragen wat dit gebied voor jullie zo anders maakt dan bijvoorbeeld de Alpen?

Het is bij mij absoluut geen amerika gevoel ik vind Amerika mooi, maar het land heeft me nooit te pakken gekregen, Canada is meer mijn land.
Laatst gewijzigd door yarrah op 21 jul 2009, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Go T@bbing!!!!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja, ook de Alpen kent nationale parken, oudere en nieuwe. Bijzonder van de Rockies is toch wel de range van Jasper - Banff (400 km lang, 150 km breed), en verderop Waterton - Glacier en zuidelijker dan Yellowstone - Grand Teton. Die parken bestaan al meer dan 100 jaar, met een groot beschermd gebied waar het ingrijpen veel minder zichtbaar en merkbaar is.cowgirl schreef:maar in de alpen wemelt het ook van de nationale parken hoor.. hohe tauern, stilfserjoch, gran paradiso etc
http://home.kpn.nl/marqu042/
Over 3 dagen gaan we weer! Naar Banff - Yoho- Waterton - Glacier. Ons reisverslag is na onze vakantie te zien, eerst rust en genieten.
Groet, Ferry
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Wij hebben vandaag Glacier NP 'gedaan' (de Going to the Sun Rd) en gaan morgen via de zuidroute van Glacier richting Yellowstone. Het was prachtig, maar wij vonden Waterton (echt een pareltje) en Jasper / Banff echt een categorie extra. Dat komt waarschijnlijk door het feit dat wij niet echt 'hikers' zijn en volgens mij (zoals ook al eerder genoemd hier) is dat echt een van de specialiteiten van Glacier. Nogmaals, we vonden het ook weer geweldig vandaag (maar hebben geen 'hikes' gedaan), maar van onze trip tm vandaag, staat hij onderaan het rijtje (maar vooral dus omdat we de andere parken supergeweldig vonden). Voor een volgende keer blijven we in Jasper en Banff (nu 2 dagen) een dag extra, en in Waterton (nu 1 dag) 2 dagen extra
!
We zijn wel erg benieuwd naar Yellowstone, daar zitten we over 2 dagen !

We zijn wel erg benieuwd naar Yellowstone, daar zitten we over 2 dagen !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik ben afgelopen juni in Glacier geweest. Ik vond het prachtig, veel watervallen en sneeuw en prachtige vergezichten. Vooral Avalanche Lake was erg mooi qua kleur en alle watervallen die er in uit kwamen. De going to the sun road is erg mooi om te rijden, prachtige vergezichten en de weeping waal was ook erg appart. Kijk voor foto's eens op mijn site. We hebben ook een helicoptervlucht gemaakt en dat vond ik echt te gek. Je ziet zoveel vanuit de lucht, er zijn ook heel veel meren en het beste zicht op de gletchers. Zou het zeker niet overslaan.
Wij zijn net terug van onze reis door de Rockies en hadden helaas geen tijd om ook Canada mee te pakken. wij vonden Glacier NP echt prachtig. De wandeling naar hidden lake (dwars door de sneeuw) is echt super geweldig en het park is heel divers. Tijdens de wandelingen in het gebied van Many Glacier zijn we ook veel Grizzly's tegen gekomen. Een aanrader, meer wildlife dan elders in de USA. Ik kan helaas dus geen vergelijking maken met de andere parken in Canada. Veel plezier!!!
-
- Amerika-ontdekker
Poeh..niet te dichtbij hoop ik..robal schreef:Tijdens de wandelingen in het gebied van Many Glacier zijn we ook veel Grizzly's tegen gekomen.

Martin
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1306 Weergaves
-
Laatste bericht door KWopreis
-