Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yellowstone/Grand Teton douches?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
houbi
Amerikafan

Yellowstone/Grand Teton douches?

Bericht door houbi »

We gaan midden September voor 2 weken naar Yellowstone/Grand Teton NP met de tent.

Ik dacht om in Norris Canyon Campgr. te verblijven o.a. vanwege de nabijheid van Canyon Village, waar je de mogelijkheid hebt om te douchen.
Nu heb ik vernomen dat de Canyon Campground al begin September gesloten is.

Heeft iemand tips waar je in deze parken gebruik kan maken van douches ook buiten het hoogseizoen?

Bedankt voor de tips alvast!

Jana
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Yellowstone/Grand Teton douches?

Bericht door Rob »

Grant Village in YS en Colter Bay in GT hebben ook douches en zijn wat langer open (begin oktober)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben ooit op Bridge Bay gestaan en maakten toen gebruik van de douches bij Fishing bridge.
Hier kun je zien wat de faciliteiten en openingstijden per camping zijn.

Marianne
houbi
Amerikafan

Re: Yellowstone/Grand Teton

Bericht door houbi »

Bedankt voor de info!

We hebben twee weken de tijd.
Ik ben gek op bergen en dacht om tenminste 3 nachten in Grand Teton door te brengen maar nu zie ik dat er zo veel te doen is in Yellowstone! Heel veel leuke trails! Dan lijken de twee weken weer niet zo lang meer :lol:

Mag ik hier nog vragen of Grand Teton echt de moiete waard is?

Jana
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Yellowstone/Grand Teton

Bericht door vana »

houbi schreef:

Mag ik hier nog vragen of Grand Teton echt de moiete waard is?
Als je gek bent op bergen is Grand Teton zeker de moeite waard. Het is schitterend met al die mooie bergtoppen. E zijn ook diverse hikes zie hier
Ik weet alleen niet hoe het in september is en of de hikes dan toegankelijk zijn, maar ja datzelfde geldt denk ik voor Yellowstone.

Marjon
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

De keuze tussen Yellowstone of Grand Teton is heel persoonlijk. Wij zijn op de terugweg, morgen camper inleveren, en hebben beide parken gezien. Beide parken hebben mooie hikes en is veel te zien. Persoonlijk vonden wij wat natuur betreft Grand Teton mooier dan Yellowstone, meer open dus meer zicht op de natuur en is ook wat rustiger. Yellowstone heeft meer afwisseling wat betreft watervallen, geisers, en het zien van wild maar is veel drukker vooral in het weekend. Maar het is persoonlijk en wij zijn daar eigenlijk ook te kort geweest voor een eerlijk oordeel.
Misschien heb je wat aan ons reisverslag op onze weblog http://www.mijntioga.nl/knobbesgoingusa
Succes met de voorbereiding. Zelf heb ik aan de voorbereiding evenveel plezier :D gehad als aan de reis zelf. Dus dubbel genoten. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
houbi
Amerikafan

Re: Yellowstone/Grand Teton in September

Bericht door houbi »

Bedankt!

Marjon: Ja, het weer kan niemand voorstellen, hopelijk zullen we in September nog geen sneuw krijgen. Ook al het zou daar wel kunnen, had ik begrepen.

Klaas: Gelijk heb je, heel persoonlijk...we kommen die kant op eigenlijk met name voor Yellowstone...
Oorspronkelijk wou ik liever naar Glacier NP, maar iedereen vindt dat we Yellowstone niet mogen missen, dat het echt 'unique' is.
Hmm, waarschijnlijk zien we pas ter plekke hoe en wat, ook al hebben we maar twee weken daar.
Ik las ergens dat in het najaar juist Grand Teton drukker is?

Ik verheug me er op om jullie reisverslag te lezen.
Bedankt!

Jana
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer