Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kamperen in NP van Washington
Kamperen in NP van Washington
Hallo allemaal,
Begin juni gaan we met de tent naar Washington.
Welke campings heeft wie bezocht in deze parken:
- Olympic
- North Cascades
- Mt. Rainier
- Mt. St. Helen
En hoe beviel het?
Bedankt alvast voor de tips!
Gr. Jana
Begin juni gaan we met de tent naar Washington.
Welke campings heeft wie bezocht in deze parken:
- Olympic
- North Cascades
- Mt. Rainier
- Mt. St. Helen
En hoe beviel het?
Bedankt alvast voor de tips!
Gr. Jana
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Kamperen in NP van Washington
Wij hebben de volgende parken ook aangedaan en op de onderstaande campings gestaan, echter niet in een tentje, maar in een motor home. Maar er stonden destijds meer dan genoeg tentjes.
- Olympic Kalaloch campground, aan zee. Als je direct een plekje langs de klif kan krijgen heb je een prachtig uitzicht op het strand & de zee. Hoh Rainforest campground langs de Hoh river. Sol Duc campground, vlakbij de Hot Springs.
- North Cascades Newhalem Creek (flush toilets, $ 12 dollar) & Colonial Creek (Flush toilets, $ 12,00), hiervan starten een paar mooie wandelingen. Mooie sites vlak bij het water, wel aan de dondere kant, omdat er zo veel bomen zijn. We hebben ook op Rockport state park gestaan, maar dat is gesloten tot nader order, door omvallende oudere bomen
- Mt. Rainier Ohanapecosh campground, Cougar Rock campground ligt hoger dan de eerste, beide zijn $ 12-15. Ook hebben we gestaan op Sunshine Point, echter dat is gesloten vanwege zware schade door overstromingen. Prachtig mooie site hier gehad vlak naast de Nisqually River.
- Mt. St. Helens Hier is geen camping in het park zelf. Vlakbij Silver Lake visitor center is Seaquest State Park, primitive campsite and water trail camping, $12. Standard campsite, $17. Full utility campsite, $24. Ook hebben we overnacht op Ike Kinswa state park bij Mayfield Lake, dat ligt op ongeveer 25 mijl van Mt St. Helens. Prijzen zijn gelijk aan die van Seaquest.
- Olympic Kalaloch campground, aan zee. Als je direct een plekje langs de klif kan krijgen heb je een prachtig uitzicht op het strand & de zee. Hoh Rainforest campground langs de Hoh river. Sol Duc campground, vlakbij de Hot Springs.
- North Cascades Newhalem Creek (flush toilets, $ 12 dollar) & Colonial Creek (Flush toilets, $ 12,00), hiervan starten een paar mooie wandelingen. Mooie sites vlak bij het water, wel aan de dondere kant, omdat er zo veel bomen zijn. We hebben ook op Rockport state park gestaan, maar dat is gesloten tot nader order, door omvallende oudere bomen
- Mt. Rainier Ohanapecosh campground, Cougar Rock campground ligt hoger dan de eerste, beide zijn $ 12-15. Ook hebben we gestaan op Sunshine Point, echter dat is gesloten vanwege zware schade door overstromingen. Prachtig mooie site hier gehad vlak naast de Nisqually River.
- Mt. St. Helens Hier is geen camping in het park zelf. Vlakbij Silver Lake visitor center is Seaquest State Park, primitive campsite and water trail camping, $12. Standard campsite, $17. Full utility campsite, $24. Ook hebben we overnacht op Ike Kinswa state park bij Mayfield Lake, dat ligt op ongeveer 25 mijl van Mt St. Helens. Prijzen zijn gelijk aan die van Seaquest.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
Dank je, Verelle, voor al je tips!
V.w.b. de camping Ohanapecosh... dit lijke me een goede uitvalbasis naar Mt. Rainier zoals ook naar Mt. Helen.
Of vergis ik me?
Want met de tent en een klein kindje wou ik liever beide parken vanuit een standplaats bezoeken
V.w.b. de camping Ohanapecosh... dit lijke me een goede uitvalbasis naar Mt. Rainier zoals ook naar Mt. Helen.
Of vergis ik me?
Want met de tent en een klein kindje wou ik liever beide parken vanuit een standplaats bezoeken

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Van Ohanapecosh naar Mt St Helens is via de 12 naar Windy Ridge Viewpoint is ongeveer 65 mijl. Wil je naar Coldwater Ridge visitor center dan ga je via de 12 en Mossyrock naar de 505 en de 504. Via een gedeelte van de I-5 is ook nog een mogelijkheid, maar zal wel langer zal. Deze route via de 505 is ongeveer 125 mijl. Er is geen weg die door het park loopt van de ene naar de andere zijde.
1998 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
Dank je voor de details.
Ik heb ook al de Google Maps benaderd. We zullen well zien of er nog sneeuw is tegen die tijd :whistling:
Ik heb ook al de Google Maps benaderd. We zullen well zien of er nog sneeuw is tegen die tijd :whistling:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2304 Weergaves
-
Laatste bericht door bigoak
-
- 2 Reacties